Onko normaalia että 13v tyttö 165cm pitkä painaa 60kg
Kommentit (49)
167cm ja 60-61 kg. 17v täällä. Ihan normaali olet. Painoin saman verran ylä-asteella ja olin silloin 165 cm.
Ihan normaalia, itsellä samat mitat. Pituuskasvu 13-vuotiaalla tasaa vielä ja paino saattaa jäädä jälkeen. Syö vain terveellisesti (riittävästi lihaa, kasviksiaI ja maitotuotteita sopivassa suhteessa) ja liiku sopivasti niin hyvä tulee.
Ja vaikka ennustettu pituutesi on saavutettu ja kuukautiset alkaneet jo se ei tarkoita sitä, että et kasvaisi ja jäisit tuon mittaisekski. Kasvat kyllä vielä jonkun verran. Kokeile tosiaan liikkua enemmän ja pitää vaikka kerran viikossa herkkupäivä jolloin syöt esimerkiksi pienen pussin karkkia. BMI-laskuria ei tosiaan käytetä alaikäisillä (eli lapsilla), se ei lapsiin päde.
Olet ihanteellisessa painossa! Täydellinen.
Jokainen vihaa toisinaan kehoaan. Jokainen myös luulee itseään lihavammaksi kuin on.
Jos lasket painoindeksisi millä tahansa laskurilla, sinulle paljastuu että olet täysin normaalipainoinen eikä sinulla ole pienintäkään syytä laihduttaa.
Täällä palstalla liikkuu kiusaajia jotka yrittävät väittää muuta, mutta he ovat väärässä. Voit kysyä terkkarilta tai lääkäriltä ja he kertovat sinun olevan ihannepainossa. Ja he ovat oikeita ammattilaisia.
Hei ap!
Tuo "koulu terveydenhoitaja" joka vastasi, ei ole oikeasti kouluterveydenhoitaja. Älä usko mitä hän kirjoitti, hän halusi vain kiusata.
Olet juuri sopivissa mitoissa, oikeastaan ihan täydellinen. Ikääsi kuuluu olla tyytymätön kehoonsa, niin se on ihan jokaisella jossain vaiheessa. Toivottavasti opit kuitenkin tykkäämään vartalostasi. Liikuntaa kannattaa toki aina lisätä, mutta älä tingi ruuan syömisestä!
Olet ihana juuri tuollaisena, muista se <3
Täysin normaalia. Ite olin 167/63 ja sekin oli normaalia. :)
Apua! Olen 13vuotias tyttö 157cm pitkä ja painan 60kg. Olen mielestäni lihava ja haluaisin painaa 50-55kg mutta en vain onnistu laihduttamaan ja kasvupyrähdyksenikin on jo mennyt joten mitä teen???
No en mä nyt varsinaisesti enään mikään lapsikaan ole. Täytän lohta 14.
Ap