Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mummot aina haluaa syödä kuivakakkuja?

Vierailija
15.04.2023 |

Itse en ole niistä pitänyt koskaan, koska ne on... no niin kuivia.
Missä iässä kuivakakkumieltymys alkaa?

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Onko se sulle ongelma, jos joku haluaa syödä jotain mistä et itse välitä? 

Vierailija
2/89 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää "mummo" vetelee kyllä kuivakakut naamaan. Toki ne itse leipomat on parhaimpia, eikä yhtään kuivia niinkuin nimestä vois päätellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niiden koostumus on murumainen, joten niitä ei tarvitse pureskella niin paljoa kuin märkäkakkuja

Juokse mutkille!

Inhoan täytekakkuja, vetisiä löllöjä täynnä banaanimössöä yäk.

Vierailija
4/89 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii hyvin esim kahvin kanssa palan painikkeeksi ja ovat vähä kalorisia, jos verrataan kosteisiin kakkuihin. Näin arvioisin.

Vierailija
5/89 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Onko se sulle ongelma, jos joku haluaa syödä jotain mistä et itse välitä? 

On, koska ne mummot tuo sitä kuivakakkua meille, enkä tiedä mitä sillä teen. Kun ei ne sitä itse syö kuin sen pari siivua. Enkä tykkää heittää ruokaa pois.

Ap

Vierailija
6/89 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekemäni tiikerikakkukaan ei ehdi kauaa seistä pöydällä, kun se on huitastu parempiin suihin.

Vierailija
7/89 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitalousopettajan ohis: kuivakakkujen virallinen nimi on kahvikakku.

Vierailija
8/89 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niiden koostumus on murumainen, joten niitä ei tarvitse pureskella niin paljoa kuin märkäkakkuja

Juokse mutkille!

Inhoan täytekakkuja, vetisiä löllöjä täynnä banaanimössöä yäk.

Ja joo, en ole mummo, aina tykänny "kuivakakuista jotka eivät ole kuivia!

Vierailija
9/89 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, koska ne mummot tuo sitä kuivakakkua meille, enkä tiedä mitä sillä teen. Kun ei ne sitä itse syö kuin sen pari siivua. Enkä tykkää heittää ruokaa pois.

Ap

Pakasta muutaman siivun eriin

. On vierasvaraa.

Vierailija
10/89 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onko sulla vaikea sanoa, ettei tois kun edellinenkin jäi syömättä. Ja sitä edellinen. Ja sitä edellinen. Ai niin, kun ne mummot niitä väkisin tuo.

Vierailija
11/89 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa kuivakakkuja jotka ovat kosteampia esimerkiksi piimäkakku, banaanikakku ja hedelmäkakku. Mutta jos niiden antaa kuivua korpuksi tai ei laita ainesosia jotka mehevöittävät kakkua, niin kuivaa on kuin saharassa.

Vierailija
12/89 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa ikävä kuivakakkuja, ne lyö täytekakut ym. ryönän 6-0.

Niinkun joku maustekakku.

Vierailija
13/89 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekemäni tiikerikakkukaan ei ehdi kauaa seistä pöydällä, kun se on huitastu parempiin suihin.

Tiikerikakut on usein aika rasvaisia eikä niin kuivia.

Mutta esim. semmoinen petinteinen hiekkakakku, yäk.

Vierailija
14/89 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen mummo, joka ei osaa leipoa kunnon kuivakakkua. Niinpä lastenlapset haluavat vierailla isotädin luona, joka osaa. Tiikerikakut sun muut ovat lasten herkkua.

Vierailija
15/89 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun mummo ei nyt osaa tehdä kakkuja. Banaani ja piimäkakku ei ole lötkö eikä kuivakakut ole myöskään kuivia vaan pehmeitä, maustuneita ja sopivan kosteita. Ne on hyviä. Ainakin minun tekemäni.

Vierailija
16/89 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä sopii muihinkin ruoka- yms. aloituksiin.

Jotkut eivät millään pysty ymmärtämään, että ihmisten makuaisti ( kuten muutkin ominaisuudet) ovat yksilöllisiä.

Sitten haukutaan, jos pitää tai ei pidä jostain.

Jopa käsite "aikuinen" maku🤪

Tarve haukkua ja lytätä muita tämänkin asian perusteella on kova...

Ei se ruoaka tai muukaan tee kenestäkään yhtään parempaa.

Vierailija
17/89 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen mummo, joka ei osaa leipoa kunnon kuivakakkua. Niinpä lastenlapset haluavat vierailla isotädin luona, joka osaa. Tiikerikakut sun muut ovat lasten herkkua.

Jotkut pitävät tiikerikakkua "pahana". Eivät ole automaattisesti hyvää.

Vierailija
18/89 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa kuivakakkuja jotka ovat kosteampia esimerkiksi piimäkakku, banaanikakku ja hedelmäkakku. Mutta jos niiden antaa kuivua korpuksi tai ei laita ainesosia jotka mehevöittävät kakkua, niin kuivaa on kuin saharassa.

Sekä savariini, joka on myös kahvikakku.

Vierailija
19/89 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena alkoi mieltymys, yleensä sai aina nuolla sen taikinakulhon puhtaaksi ja sitten päälle päätteeksi valmista kakkua.

Vierailija
20/89 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla vaikea sanoa, ettei tois kun edellinenkin jäi syömättä. Ja sitä edellinen. Ja sitä edellinen. Ai niin, kun ne mummot niitä väkisin tuo.[/quote]

Sun vaikea sanoa on oikea muoto...