Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Alkossa kassa kysyi

Vierailija
10.03.2017 |

Että "Tuleeko nämä vain sinulle"? Ostin 2 kossupulloa ja olen 20v nainen. Mitäs?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin tuollaiseen kysymykseen, että kyllä, kaikki on minulle, olen alkoholisti, entä sitten? Tosi ahdistavaa kyselyä. Kuka muka vastaa, että ei kun pari teiniä tuossa ulkona pyysi ostamaan? Ja jos kassa epäilee asiakkaan valehtelevan ja myyvän viinat eteenpäin, niin millä sen todistaa? Harva sitä varmaan heti Alkon ulko-oven pielessä tekee.

Vierailija
22/58 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No juu, mutta aika tyhmä kysyä.. hirveä alkoholistinen olo nyt. 2 kossupulloa menee mulla 6-8 viikossa. En tykkää käydä Alkossa, kun siellä on aina jotain vänkäilyä. Ap

Kysykö viä paperikki?

Kysyi. Välitän vain itselleni, tosi rasittavaa touhua. Ap

Ehkä rasittavaa sun mielestä, mutta työtään ne ihmiset vaan tekevät. Laki määrää kysymään, jos on välitysepäily. Kaksi pulloa tiukkoja on iso määrä nuorelle ihmiselle, ei se myyjä tiedä sun käyvän Alkossa harvoin ja ostavan isomman satsin kerralla, elää vain sen käsityksen varassa, jonka saa siinä tilanteessa.

N22, entinen alkolainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tätä holhous- ja paheksuntakulttuuria täällä Suomessa! Pari pulloa kossua voi mennä vaikka ison juhlan booleihin. Tai sitten ne ostetaan vain varastoon. Jotkut harrastavat myös coctailien tekoa.. Mä en kestä tätä vartioivaa ja nipottavaa tyyliä tässä maassa..

Booleihin? Kaikkien vieraiden kyllä täytyisi käydä näyttämässä alkossa paperit.

Vierailija
24/58 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No juu, mutta aika tyhmä kysyä.. hirveä alkoholistinen olo nyt. 2 kossupulloa menee mulla 6-8 viikossa. En tykkää käydä Alkossa, kun siellä on aina jotain vänkäilyä. Ap

Kysykö viä paperikki?

Ehkä rasittavaa sun mielestä, mutta työtään ne ihmiset vaan tekevät. Laki määrää kysymään, jos on välitysepäily. Kaksi pulloa tiukkoja on iso määrä nuorelle ihmiselle, ei se myyjä tiedä sun käyvän Alkossa harvoin ja ostavan isomman satsin kerralla, elää vain sen käsityksen varassa, jonka saa siinä tilanteessa.

N22, entinen alkolainen

Mistä silti välitysepäily? Myyjän mielikuvituksesta? Ja mitä hyötyä on asiasta kysyä, kun kysymisellä ei kuitenkaan ole mitään vaikutusta. Kukaan välittäjähän ei tietenkään kertoisi olevan välittämässä juomia. Lopputuloksena  kassakone kilahtaa joka tapauksessa. Lisänä vain asiakkaan ärsytys.

Vierailija
25/58 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin Tallinnan Alcoexpressistä 50 pulloa Saaremaata, eikä kukaan kysellyt mitään. Alko on paska liike.

M25

Vierailija
26/58 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kossua saa ostaa niin paljon kuin haluaa; vaikka kopan.  Ei kuulu kassalle missä sinä ne juot.  Ilmoita Alkon johtoon myymälä ja kuvale myyjä ja sano mitä sanoi sinulle.  Asiatonta.  Jokin roti näille päällepäsmäreille.

Laita vain palautetta.

Se on aina hyvä jos antaa palautetta, etenkin näistä tilanteista kun myymäläpäällikön on niin vaikea pysyä perässä ketkä noudattaa ohjeistusta.

Vierailija
27/58 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisit vastannut että ei yhdelle kaverille ostan, mitä sitten olisi tapahtunut?

Vierailija
28/58 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tätä holhous- ja paheksuntakulttuuria täällä Suomessa! Pari pulloa kossua voi mennä vaikka ison juhlan booleihin. Tai sitten ne ostetaan vain varastoon. Jotkut harrastavat myös coctailien tekoa.. Mä en kestä tätä vartioivaa ja nipottavaa tyyliä tässä maassa..

Ei siitä tarvitse mitään ongelmaa tehdä. Silloin sanoo miksi ostaa. Minulta kysytty vaikka kuinka usein kun juhliin juomaa hakemassa, viimeksi 12 litraa viiniä. Silloin kerron ostavan tarjoiluun ja kyllä kaikki vieraat ovat täysi ikäisiä. Yhtä helppoa kuin tervehtiä sitä kassaa.

Vierailija
29/58 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tonttuli kirjoitti:

Hölmöä kysellä tuollasia, kuka nyt sanois että ei kun tässä jollekin juopolle/alaikäselle ostelen.

Harva on niin paatunut ettei ilmekkään värähdä jos on luvattomilla tehtävillä. Kyllä ne osaa aika hyvin tulkita että mikä on normaali reaktio ja mikä ei vaan johtuu syyllisyydestä.

Jos myyjällä tulee epäily, niin jotain sen täytyy tehdä ettei ole jättänyt reagoimatta.

Vierailija
30/58 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään viinoja saa ostaa hyvin vapaasti. Kun itse olen asioinut alkossa ensimmäisiä kertoja niin piti oikeasti selittää miksi osti viinaa useamman pullon ja jos ei ollu hyvää selitystä, niin niitä ei myyty.

Vierailija
31/58 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkossa henkilökunnan edustajan työpaikka on vaakalaudalla, jos käy ilmi ettei ole kysynyt kaikilta alle 30-vuotiaan näköisiltä papereita. Tämä on ihan suoraa faktaa tuttavaltani, joka on ollut ikuisuuden firmassa töissä.

Vierailija
32/58 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tonttuli kirjoitti:

Hölmöä kysellä tuollasia, kuka nyt sanois että ei kun tässä jollekin juopolle/alaikäselle ostelen.

Harva on niin paatunut ettei ilmekkään värähdä jos on luvattomilla tehtävillä. Kyllä ne osaa aika hyvin tulkita että mikä on normaali reaktio ja mikä ei vaan johtuu syyllisyydestä.

Jos myyjällä tulee epäily, niin jotain sen täytyy tehdä ettei ole jättänyt reagoimatta.

Minä ujona ja kilttinä ainakin säikähdän tuollaista kysymystä sen verran, että punastun ja takeltelen, vaikken ole koskaan välittänyt alkoholia eteenpäin. Niin mitä se myyjä sitten tekee? Kutsuu paikalle jonkun, joka seuraa minua kotiin asti ja jää talon eteen väijymään nähdäkseen mitä teen?

En ole vuosiin enää käyttänyt alkoholia, mutta muistan vieläkin sen Alko-käynteihin liittyvän aiheettoman syyllisyyden ja ahdistuksen, joka syntyi siitä kyttäämisestä. Osin siksi alkoholinkäytön lopetinkin, kun sen hankkiminen oli tuollaista.

Vierailija
33/58 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

------------------ kirjoitti:

Alkossa henkilökunnan edustajan työpaikka on vaakalaudalla, jos käy ilmi ettei ole kysynyt kaikilta alle 30-vuotiaan näköisiltä papereita. Tämä on ihan suoraa faktaa tuttavaltani, joka on ollut ikuisuuden firmassa töissä.

Miten tämä liittyy aiheeseen?

Vierailija
34/58 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kossua saa ostaa niin paljon kuin haluaa; vaikka kopan.  Ei kuulu kassalle missä sinä ne juot.  Ilmoita Alkon johtoon myymälä ja kuvale myyjä ja sano mitä sanoi sinulle.  Asiatonta.  Jokin roti näille päällepäsmäreille.

Laita vain palautetta.

Se on aina hyvä jos antaa palautetta, etenkin näistä tilanteista kun myymäläpäällikön on niin vaikea pysyä perässä ketkä noudattaa ohjeistusta.

Palaute kannattaa antaa pääpaikalle netissä ei ko liikkeeseen, jossa kaikki ovat myyjiä.

Vierailija
35/58 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita vain palautetta.

Palaute kannattaa antaa pääpaikalle netissä ei ko liikkeeseen, jossa kaikki ovat myyjiä.

No sehän on vielä parempi. Osaavat antaa bonareita liikeelle jossa homma pelittää.

Vierailija
36/58 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysykö viä paperikki?

Kamalaa. Imago kärsi.

Vierailija
37/58 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan kysy, et on sit kysynyt, jos selviää että kannat viinaa jollekin. Työtään se vain teki.

Vierailija
38/58 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tonttuli kirjoitti:

Minä ujona ja kilttinä ainakin säikähdän tuollaista kysymystä sen verran, että punastun ja takeltelen, vaikken ole koskaan välittänyt alkoholia eteenpäin. Niin mitä se myyjä sitten tekee? Kutsuu paikalle jonkun, joka seuraa minua kotiin asti ja jää talon eteen väijymään nähdäkseen mitä teen?

En ole vuosiin enää käyttänyt alkoholia, mutta muistan vieläkin sen Alko-käynteihin liittyvän aiheettoman syyllisyyden ja ahdistuksen, joka syntyi siitä kyttäämisestä. Osin siksi alkoholinkäytön lopetinkin, kun sen hankkiminen oli tuollaista.

Jos liike on ostoskeskuksen yhteydessä tai jossain missä vartia aina lähellä voi pyytää tarkistamaan ettet pihalla anna esim alaikäisille.

Vierailija
39/58 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä ihmiset herneilee pienestä. Vastaa vaan "on" ja jatkaa elämäänsä.

Vierailija
40/58 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On multakin kysytty kun ostin itselleni 3 leijonapulloa festareille. En mä jaksa siitä häiriintyä, sen ku vastaa että kyllä on itselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän