Miksi Alkossa kassa kysyi
Että "Tuleeko nämä vain sinulle"? Ostin 2 kossupulloa ja olen 20v nainen. Mitäs?
Kommentit (58)
Ehkä ap näytti liian siistiltä ollakseen kossunjuoja? Ei kai sitä juo muut kuin rappioalkoholistit?
Osta ap seuraavalla kerralla vaikka giniä ja rommia, niin eivät kysele typeriä.
Minä ostin kerran vähän reilummin kaikenlaisia erikoisoluita ja kassa kommentoi, että hänkin tulisi mielellään tuollaisiin bileisiin. Minä en siitä mieltäni pahoittanut vaan otin enemmän kohteliaisuutena. Kerroin hänelle, että ei pidetä mitään juhlia, ostin vaan miehelle varastoon. Kassa totesi, että kyllä miehen nyt kelpaa tms.
Täytyy sanoa että kossua en kyllä kehtaisi ostaa. Se on vähän niin kuin julkinen tunnustus, että pohjalle on jouduttu.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin kerran vähän reilummin kaikenlaisia erikoisoluita ja kassa kommentoi, että hänkin tulisi mielellään tuollaisiin bileisiin. Minä en siitä mieltäni pahoittanut vaan otin enemmän kohteliaisuutena. Kerroin hänelle, että ei pidetä mitään juhlia, ostin vaan miehelle varastoon. Kassa totesi, että kyllä miehen nyt kelpaa tms.
Täytyy sanoa että kossua en kyllä kehtaisi ostaa. Se on vähän niin kuin julkinen tunnustus, että pohjalle on jouduttu.
Harmi, että sinulla on nii huono itsetunto ettet uskaltaisi ostaa sitä huomaa, mitä tahdot. Mahdatkohan olla noin epävarma kaiken suhteen? Mahdat varmaan. ;)
Luulenpa ettei kukaan oikeasti luule myyjän vaan huvikseen ja vittumaisuuttaan näitä kyselevän. Pikemminkin tässä on kyse siitä, miten kypsiä ihmiset ovat siihen miten valtio holhoaa aikuisia kansalaisiaan.
Välilä vituttaa ku alkon myyjää kyylää tyyliin miinutin verran niit papereit et eikö osaa vittu laskea et -96 syntynyt niin eli 20v jo täyttänyt kun kossua ostan. :D
M20
Vierailija kirjoitti:
Välilä vituttaa ku alkon myyjää kyylää tyyliin miinutin verran niit papereit et eikö osaa vittu laskea et -96 syntynyt niin eli 20v jo täyttänyt kun kossua ostan. :D
M20
Älä luule että tuo loppuu ihan heti :D
T: N32 paperit aina valmiina koska niitä kysytään AINA
Sit kerran kun olin kaivamassa papereita lompakosta kun kossua ostamassa niin sit ei kysytykkään. Yleensä näytän nykyisin aina valmiiks et tos paperit ku aina sanomas et oliskos niit papereit. :D
M20
Vierailija kirjoitti:
Kossua saa ostaa niin paljon kuin haluaa; vaikka kopan. Ei kuulu kassalle missä sinä ne juot. Ilmoita Alkon johtoon myymälä ja kuvale myyjä ja sano mitä sanoi sinulle. Asiatonta. Jokin roti näille päällepäsmäreille.
Laita vain palautetta.
Tottakai saa, mutta se kuuluu ihan yhtä lailla tehtäviin tuo käyttötarkoituksen kartotus, kun pullojen hyllytys tai henkkarien kysyminen :) t. alkon kassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tonttuli kirjoitti:
Hölmöä kysellä tuollasia, kuka nyt sanois että ei kun tässä jollekin juopolle/alaikäselle ostelen.
Harva on niin paatunut ettei ilmekkään värähdä jos on luvattomilla tehtävillä. Kyllä ne osaa aika hyvin tulkita että mikä on normaali reaktio ja mikä ei vaan johtuu syyllisyydestä.
Jos myyjällä tulee epäily, niin jotain sen täytyy tehdä ettei ole jättänyt reagoimatta.
Minä ujona ja kilttinä ainakin säikähdän tuollaista kysymystä sen verran, että punastun ja takeltelen, vaikken ole koskaan välittänyt alkoholia eteenpäin. Niin mitä se myyjä sitten tekee? Kutsuu paikalle jonkun, joka seuraa minua kotiin asti ja jää talon eteen väijymään nähdäkseen mitä teen?
En ole vuosiin enää käyttänyt alkoholia, mutta muistan vieläkin sen Alko-käynteihin liittyvän aiheettoman syyllisyyden ja ahdistuksen, joka syntyi siitä kyttäämisestä. Osin siksi alkoholinkäytön lopetinkin, kun sen hankkiminen oli tuollaista.
Jos liike on ostoskeskuksen yhteydessä tai jossain missä vartia aina lähellä voi pyytää tarkistamaan ettet pihalla anna esim alaikäisille.
Oikein VARTIA. Kuulostaa joltain haltialta tai muulta maahiselta.
Vierailija kirjoitti:
Kossua saa ostaa niin paljon kuin haluaa; vaikka kopan. Ei kuulu kassalle missä sinä ne juot. Ilmoita Alkon johtoon myymälä ja kuvale myyjä ja sano mitä sanoi sinulle. Asiatonta. Jokin roti näille päällepäsmäreille.
Laita vain palautetta.
Ootko se sama urpo joka jättää ostokset kassalle jos hänen korkeudeltaan pyytää paperit xD
Alkossa on kyllä vituttavaa kyttäystä. Siksi ostankin alkoholini mieluiten Virosta tai laivalta, en hinnan takia, vaan siksi ettei siellä kysellä kaikkea idioottimaista.
Vierailija kirjoitti:
Alkossa on kyllä vituttavaa kyttäystä. Siksi ostankin alkoholini mieluiten Virosta tai laivalta, en hinnan takia, vaan siksi ettei siellä kysellä kaikkea idioottimaista.
Itse pidän Alkon asiakaspalvelusta ja tuotetiedosta. Tietysti jos ostaa vaan sen kossupullon niin mitä siitä tarvitsee tietää.
Kuinka alkossa toimitaan tällaisessa tilanteessa: henkkareita näyttäessä ilmenee että ne ovat vanhentuneet joten myyjä sanoo ettei voi myydä. Onko toisella myyjällä enää oikeutta myydä tämän jälkeen, jos muistaa asiakkaan?
Minulla menee tuo 2 kossupulloa (no ihan oikeesti 2 x 0,5 l Leijona-viinaa) päivittäin. Yleensä haen 4 kerralla. Ikinä ei ole Alkossa epäilty minulle myyntiä, joten tältäkin pohjalta katson vielä olevan kohtuukäytön rajoissa (vaimo on joskus eri mieltä). Kun olen pitkä ja lähes 100 kiloinen mies.
"Laitetaanko pussiin vai juotko tässä?"
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ap näytti liian siistiltä ollakseen kossunjuoja? Ei kai sitä juo muut kuin rappioalkoholistit?
Osta ap seuraavalla kerralla vaikka giniä ja rommia, niin eivät kysele typeriä.
Rappioalkoholistit juo Suomi- tai Leijona-viinaa, Kossu turhan kallista.
Entä jos sanoisin että, ei vaan ostan bileisiin booliin
Näiltä kysymyksiltä säästyy jos tekee omat alkoholit tai ostaa Virosta. Mun pikkusisko oli Alkossa töissä koska on vattumainen skitso pikkunipo ja itse veti teininä överit ja joutui sairaalaan jossa pumpattiin sen maha.