Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmiset vielä tänäpäivänä alkavat käyttämään huumeita?

Vierailija
10.03.2017 |

Luulisi jo kaikkien tietävän haitat ja hyvin todennäköisen riippuvuuden. Kaikki varmaan ovat myös nähneet mihin kuntoon huumeet vie ihmisen, niin miksi tulee senkin jälkeen halu kokeilla?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei uskota enää sokeasti koulujen pelotteluvalistusta vaan otetaan itse selvää netistä. Iso osa huumeidenkäyttäjistä on satunnaiskäyttäjiä jotka eivät koskaan jää koukkuun.

Vierailija
2/44 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nykyään ihmiset lihoo, joka paikassahan on varoituksia liikunnan puutteesta ja tietoa oikean ruokavalion hyödyistä ja välttämättömyydestä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset vieläkin dokaa ja viinanhimo silmissä kiiluen reissaavat vaikka Latviaan asti alkoholistien kivalle shoppailulomalle, vaikka kaikki tietää jne.?

Kun se ei ole tiedon puutteesta kiinni. Ärsyttävä kysymys. Miksi kukaan harrastaa suojaamatonta seksiä tuntemattomien kanssa VAIKKA TIEDETÄÄN? Miksi kaikki ei syö vain nyhtökauraa ja merilevää ja käy salilla? Miksi kaikki eivät ota muita huomioon?

Ap, siksi, että me ollaan ihmisiä.

Vierailija
4/44 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei uskota enää sokeasti koulujen pelotteluvalistusta vaan otetaan itse selvää netistä. Iso osa huumeidenkäyttäjistä on satunnaiskäyttäjiä jotka eivät koskaan jää koukkuun.

Näin minäkin ajattelin, kun ensimmäisen kerran kokeilin huumeita. Taustalla oli kiusaamista, ulkopuolisuuden tunnetta ja masennusta. Sain uusia kavereita, joista osa käytti aineita. Sanoivat, että ei ekasta kerrasta voi jäädä koukkuun, pitää vain itse huoli, että ottaa vain bilettäessä. Ja niinhän se olikin. Otin ensin vain viikonloppuisin kun juhlin. Mitään fyysistä koukkua ei tullut. Mutta koska olo oli henkisesti niin paska, niin kaipasin sitä huumeiden tuomaa hyvää olotilaa. Se biletys ja se olotila tuntuivat olevan ainoita hyviä hetkiä elämässäni. Aloin siis ottamaan myös viikolla. Palkitsin itseni siitä, että olin jaksanut olla taas koulussa. Jotenkin huomaamatta käyttö lisääntyi. Päihdeongelman yksi oireista onkin, että kielletään olemasta koukussa. Ihan loppuun asti. Minä voin lopettaa koska haluan, en ole koukussa. Mä käytän vaan, koska mun on niin paha olla. Ja niinhän se olikin.

Se fyysinen koukku ei ole edes paha. Henkinen koukku on kaikista pahin. Ja se, että itselleen uskotellaan käytön olevan hallinnassa. Se paha olo, uteliaisuus, pakeneminen huonoa arkea ja todellisuutta saa ihmisen käyttämään aineita. Ne aineet itsessään eivät välttämättä ole se paha. 

Vierailija
5/44 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

en  minkäkään tiennyt että juomalla tulen alkoholistiksi vain 2pulloa olutta ostin vuonna 2006 ja ikää oli 36

sitten oon huomannut että meitihän on alkoholisti, 6 pack ja kkohta pakko ostaaa kori ja aamulal että enn ikinä juo enää

aina sama

Vierailija
6/44 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäillä ihmisillä on tylsää. Niin ne tutkimuksissa väittää.

Vierailija
7/44 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumehan se alkoholikin ja siitä vahvimmasta päästä sillä erotuksella että laillinen. Eikä pilven pössyttely aiheuta riippuvuutta toisinkun alkoholi monilla aiheuttaa.

t. Pilven polttaja

Vierailija
8/44 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestin numero neljä kirjoittaja vielä jatkaa: Usein narkomaaneja ja alkoholisteja pidetään yhteiskunnan pohjasakkana. Unohdetaan, että se käyttäjä on ihan oikea ihminen. Ihminen jonka riippuvuus ja sairastuminen on vienyt. Unohdetaan, että hyvin monella ihmisellä on jonkinasteisia riippuvuuksia. Eikö meistä jokainen halua paeta arkea välillä omiin puuhiimme? Toiset koukuttuvat sarjoihin, toiset ruokaan, jotkut liikuntaan. Ovathan nämä pienempi paha kuin huumeet ja alkoholi, mutta sama ajatus. Se roskaruoan mussuttuja ja himoliikkuja hakevat loppupeleissä sitä samaa hyvää oloa ja lohtua, mitä se alkkis ja narkomaanikin. Jälkimmäiset ovat vain menneet siinä vähän pidemmälle ja vaarallisimmille vesille.

Vierailija
9/44 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkään huumeen kohdalla riippuvuus ei ole todennäköinen, saati sitten hyvin todennäköinen. Päihderiippuvuudella on paljon syvemmät syyt kuin ap ymmärtää. 

Vierailija
10/44 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään niitä vasta vedetäänkin. Esim. monet julkkikset vetävät viihteellä huumeita kaksin käsin. Käytössä ei ole heidän mielestään mitään hävettävää, kunhan ei tule julkisuuteen.

Vierailija
11/44 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim ite voin ottaa subuu, essoja, pirii silloin tällöin ja en jää koukkuun.

Vierailija
12/44 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huumehan se alkoholikin ja siitä vahvimmasta päästä sillä erotuksella että laillinen. Eikä pilven pössyttely aiheuta riippuvuutta toisinkun alkoholi monilla aiheuttaa.

t. Pilven polttaja

Ei ehkä fyysistä, mutta joillakin henkistä riippuvuutta. Minulla tuo porttiteoria piti paikkansa, mutta olenkin riippuvuuksiin taipuvainen persoona. Tykkäsin ihan liikaa olla pilvessä, koska siitä tuli niin kiva fiilis. Sitä samaa rentoa oloa, hyvänolon tunnetta ja luovia ajatuksia en saanut ilman sitä päihtymystilaa. Siksi minä koukutuin siihen. Alkoholista taas en ole koskaan ollut riippuvainen. Jännä juttu. En siis mitenkään halua moittia Kannabista. Se on oikein hyödyllinen oikein käytettynä, mutta turha puolustella ettei siihen kukaan koukutu. 

Vierailija
13/44 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No esim ite voin ottaa subuu, essoja, pirii silloin tällöin ja en jää koukkuun.

no koita hepoa, josko se koukutus siitä kehittyisi.

Vierailija
14/44 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Pilven polttaja

Ei ehkä fyysistä, mutta joillakin henkistä riippuvuutta. Minulla tuo porttiteoria piti paikkansa, mutta olenkin riippuvuuksiin taipuvainen persoona. Tykkäsin ihan liikaa olla pilvessä, koska siitä tuli niin kiva fiilis. Sitä samaa rentoa oloa, hyvänolon tunnetta ja luovia ajatuksia en saanut ilman sitä päihtymystilaa. Siksi minä koukutuin siihen. Alkoholista taas en ole koskaan ollut riippuvainen. Jännä juttu. En siis mitenkään halua moittia Kannabista. Se on oikein hyödyllinen oikein käytettynä, mutta turha puolustella ettei siihen kukaan koukutu. 

Mä en oiken pilvestä mitään oloja saa. Kännissä toki muutamat sauhut kiva polttaa. Mut enemmin otan essoja ja pirii niistä saa euforisen olon. Sekä opiaatit ja bentsot hyvä compo siit tulee oiken rento olo.

t. viihdekäyttäjä

Vierailija
15/44 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin minäkin ajattelin, kun ensimmäisen kerran kokeilin huumeita. Taustalla oli kiusaamista, ulkopuolisuuden tunnetta ja masennusta. Sain uusia kavereita, joista osa käytti aineita. Sanoivat, että ei ekasta kerrasta voi jäädä koukkuun, pitää vain itse huoli, että ottaa vain bilettäessä. Ja niinhän se olikin. Otin ensin vain viikonloppuisin kun juhlin. Mitään fyysistä koukkua ei tullut. Mutta koska olo oli henkisesti niin paska, niin kaipasin sitä huumeiden tuomaa hyvää olotilaa. Se biletys ja se olotila tuntuivat olevan ainoita hyviä hetkiä elämässäni. Aloin siis ottamaan myös viikolla. Palkitsin itseni siitä, että olin jaksanut olla taas koulussa. Jotenkin huomaamatta käyttö lisääntyi. Päihdeongelman yksi oireista onkin, että kielletään olemasta koukussa. Ihan loppuun asti. Minä voin lopettaa koska haluan, en ole koukussa. Mä käytän vaan, koska mun on niin paha olla. Ja niinhän se olikin.

Se fyysinen koukku ei ole edes paha. Henkinen koukku on kaikista pahin. Ja se, että itselleen uskotellaan käytön olevan hallinnassa. Se paha olo, uteliaisuus, pakeneminen huonoa arkea ja todellisuutta saa ihmisen käyttämään aineita. Ne aineet itsessään eivät välttämättä ole se paha. 

Tietenkin osa ihmisistä jää koukkuun, en mä sitä ole kieltänyt. Jos vetää päihteitä paskan olon korjaamiseksi niin koukkuun jääminen on varmaan vielä todennäköisempää. Tietenkin parasta on olla koskaan kokeilemattakaan päihteitä koska ei kukaan voi tietää jääkö joskus koukkuun mutta kyllä niitä viihdekäytössä pitäytyviäkin on oikeasti paljon.

Vierailija
16/44 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen päässyt ahdistuksesta (ptsd) mdma:n ja taikasienten kanssa. Ei ole tarvetta jatkokäytölle.

Vierailija
17/44 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin osa ihmisistä jää koukkuun, en mä sitä ole kieltänyt. Jos vetää päihteitä paskan olon korjaamiseksi niin koukkuun jääminen on varmaan vielä todennäköisempää. Tietenkin parasta on olla koskaan kokeilemattakaan päihteitä koska ei kukaan voi tietää jääkö joskus koukkuun mutta kyllä niitä viihdekäytössä pitäytyviäkin on oikeasti paljon.

Niin onkin, mutta vastasinkin kysymykseen, että miksi joku jää koukkuun. Sitähän tässä kysyttiin?

Vierailija
18/44 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalorit? Viinassahan on julmettu määrä kaloreja ja muut epämiellyttävät sivuvaikutukset selviämisen hetkellä.

Vierailija
19/44 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin onkin, mutta vastasinkin kysymykseen, että miksi joku jää koukkuun. Sitähän tässä kysyttiin?

Lainasit minun kommenttiani joten ajattelin että vastauksesi oli vastaus siihen. Siksi kommentoin takaisin.

Vierailija
20/44 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi jo kaikkien tietävän haitat ja hyvin todennäköisen riippuvuuden. Kaikki varmaan ovat myös nähneet mihin kuntoon huumeet vie ihmisen, niin miksi tulee senkin jälkeen halu kokeilla?

Niitähän myydään koulujen pihoillakin. Hinnasto: kannabis 20€, kirjaintabletti 10€ ja kokaiini 60€.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi