Kannattaako lähihoitajan kouluttautua sosionomiksi?
Kohta alkaa amk haut! Olen viime syksynä valmistunut lähäri lastenhoitaja ja nyt mietin pitäisikö koittaa päästä opiskelemaan sosionomiksi. Palkkaero vain noin 200e eli aika mitätön, mutta eikö sosionomilla ole laajemmat työkenttämahdollisuudet? Mitäs te olette mieltä? Onko täällä lähäreitä, sosionomeja?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu työpaikasta; päivätöissä kehitysvammaisten työkeskuksessa peruspalkka n. 2248... eli täysillä ikälisillä jää vielä alle kahden ja puolen tonnin. Lähihoitaja na tienaa lähes saman verran. Palkan takia en tälle alalle suosittele ketään, intressit työhön löytyy muista tekijöistä.
Mitä olen työnhakuja seuraillut, niin sosiaaliohjaaja saa palkkaa 2300-2500€ vähän kunnasta riippuen.
Moni käyttää myös palkkataulukon G23 mukaista palkkaa.
Huonot etenemismahdollisuudet, esimiestyöhön halutaan jo ylempää amk-tutkintoa. Yleistäen, alalla opiskelet saadaksesi edes pienen lisän liksaan ja enemmän vastuuta, itse vaihdoin teknologia-alalle jossa katsottiin enemmän osaamista.
Riippuu työpaikasta; päivätöissä kehitysvammaisten työkeskuksessa peruspalkka n. 2248... eli täysillä ikälisillä jää vielä alle kahden ja puolen tonnin. Lähihoitaja na tienaa lähes saman verran. Palkan takia en tälle alalle suosittele ketään, intressit työhön löytyy muista tekijöistä.