Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ihmisellä on lämmin, suloinen hymy, onko hän hyvä ihminen?

Vierailija
09.03.2017 |

Mietin vaan, onko hymy pelkkää ulkonäköä vai kertooko se ihmisestä jotain?

Vaikuttaako luonne siihen, millä tavalla ihminen hymyilee? Mikä on pelkkien kasvolihasten merkitys?

Ensin sain ihmisestä jotenkin kylmän kalsean vaikutelman kirjallisen tuotoksen perusteella, mutta oikeassa elämässä hänellä on lämpimän oloinen, symppis hymy. Tarkoittaako se, että hän on lämmin, ihana ihminen? Sellaiseltahan lämpimästi, ihanasti hymyilevä vaikuttaa. Hänhän voisi teoriassa sanoa ihan mitä tahansa, mutta jos hän sanoo sen näyttäen kasvoiltaan pehmeältä ja ystävälliseltä, niin hän vaikuttaa paremmalta ihmiseltä kuin toinen, joka sanoisi samat asiat kivikasvoisesti...

Hämmentää.

Olen muuten aina pitänyt tosi pinnallisena, kun ihmiset ovat sanoneet esim. ihastuksen tai rakkauden kohteestaan, että tällä on ihana hymy tai silmät, kuin nämä olisivat henkisiä ominaisuuksia (eivät ole kuitenkaan muita ulkonäön piirteitä hehkuttaneet). Mutta voiko sille itse mitään, millaiset silmät ja hymy on? Antaako silmät ja hymy helposti ihan väärän käsityksen ihmisestä? Ja koska nuo piirteet eivät muutu elämän aikana (vai muuttuvatko?), niin tuo väärä käsitys vain säilyy elämän loppuun asti...

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on syntyjään suupielet väärässä asennossa, saisi koko ajan hymyillä, että näyttäisi edes suht normaalin näköiseltä.

Vierailija
22/29 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopaateilla on tunnetusti erittäin lämmin ja suloinen hymy ja miellyttävä "luonne" muutenkin. Onneksi valtaosa heistä ei kuitenkaan ole mitenkään vaarallisia, mutta siis, ei se hymy aina kerro kaikkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan erään naisen. Kävin nuorena heillä lastenvahtina. Hänellä oli niiiiin kaunus, valoisa ja leveä hymy. Se oli aidon näköinen.

Kotona rähjäsi miehelleen.

Nämä kaksi eivät ainakaan korreloi keskenään.

Jos söpön hymyn takana on hyvä luonne, niin Janet Jackson on maailman kiltein.

https://www.google.fi/search?q=janet+jackson&client=safari&hl=fi-fi&prm…:

Vierailija
24/29 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa ihana teko?

Tarkoitatko palveluksia omille kamuille?

Hyvä ihminen ei tee tahallista pahaa. Palveluksia tekevät taas yleensä odottavat vastapalveluksia.

Ihana teko voisi olla muiden huomioon ottaminen.

Pidän ihanina toisia hyödyttäviä tekoja, jotka ovat vapaaehtoisia, joista ei ole tarkoitus hyötyä itse mitään (muuten kuin hyvällä mielellä). Jotka tekee ihmisille, joilta saatu arvostus ei hyödytä. Tuntemattoman taviksen tai jonkun kurjan "luuserin" auttaminen todistaa henkilön ihanuuden puolesta enemmän kuin vaikkapa kaverin itsestään selvä auttaminen, joka voi olla oikeastaan vain velvollisuus, jotta säilyttäisi kasvonsa/kaverisuhteen, tai jonkun korkea-arvoisen ihmisen mielistely.

Ihanat teot voivat olla hyvin pieniä ja hienovaraisia, valintoja nopeissa vastaan tulevissa tilanteissa. Jos joku törmää vahingossa ja pahoittelee, sanotko "katsoisit eteesi!" vai "ei se mitään", jälkimmäinen on ihana pieni teko, koska silloin sille toiselle ei tule niin huono fiilis kuin tuosta ensimmäisestä lausahduksesta.

Ihana teko on tietysti jos laittaa rahaa hyväntekeväisyyteen, mutta jos ihminen ei sitä mainosta, ei siitä välttämättä ulkopuolinen mitään tiedä. Jos taas mainostaa, onko ihmiselle tärkeämpää toisen auttaminen, vai se että toiset pitävät häntä hyvänä ihmisenä? Toki ihminen voi olla ihan hyvä ihminen, vaikka haluaisikin muiden tietävän sen.

Joku voi olla vain neutraali, elää rauhassa omaa elämäänsä, ei tuo muille harmia tai pahaa mieltä. Onko hän silloin joka tapauksessa ihana, vai vain silloin jos hän näyttää ihanalta, hymyilee lempeästi jne.? Mitä jos hänellä on vihaisen näköinen naama, ei häntä monikaan oikeassa elämässä tunteva  ihanaksi varmaan sanoisi, vaikkei hän tee muille pahaa.

ap.

Vierailija
25/29 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhu tätä analysointia. Antakaa immeisten olla sellaisia kun he ovat...

Vierailija
26/29 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on kiva, miten niin moni täällä sanoo että hymystä ei voi paljoa päätellä. Tai siis jotenkin mulla on ollut sellainen harha, että yleensä ihmiset ovat ihan "hymyn pauloissa", ja varmaan monesti ovatkin, mutta olen silti yllättänyt miten moni täällä tiedostaa miten hymy voi johtaa harhaan.

Hymy voi olla petollinen tai ihan vain huomaamattomasti harhauttava, vähän kuin horoskooppien kuvaukset, jotka myöskin aiheuttavat "vääristyvää" keskittymistä toisen toisiin luonteenpiirteisiin enemmän kuin toisiin. Ongelma molemmissa on siinä, että tuo vääristyneisyys ei välttämättä ikinä paljastu, vaikka tuntisi toisen kuinka hyvin. Ei siitä ole ehkä haittaa, mutta häiritsee vain miten mielikuvat todellisuudesta voi olla ihan pielessä.

ap.

Vierailija
27/29 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhhu tätä analysointia. Antakaa immeisten olla sellaisia kun he ovat...

Keiden ihmisten olemusta tässä on mielessäsi estetty?

Tavoitehan olisi hahmottaa, miten vaikeasti edes näkee, millaisia ihmiset oikeasti ovat.

Minusta on kiva analysoida asioita. Jos sinua ei kiinnosta, antaisit toisten analysoida asioita, mitkä heitä kiinnostavat.

ap.

28/29 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinhän ihmiset ovat aika vietävissä, kun jollakin on suloinen hymy, iloinen elämänasenne ja sellanen mielistelevä ja pirteä puhetyyli. Tunnen yhden ihmisen, jota kuvataan ehkä herttaisimmaksi ihmiseksi ikinä, joka ajattelee kaikkia ja on niin suloinen ja ihana. En tiedä, onko nämä ihmiset vain samalla tavalla vähän hömelöjä kuin hän eli ovat vain samaa mieltä, mutta itse olen kuullut hänen sanovan off the record aika misogynististä, homofobista ja yleisesti tuomitsevaa juttua.

Itse olen paljon kivikasvoisempi, enkä niin hyvätapainen ja olen rohkeasti eri mieltä asioista, joten minun ajatellaan olevan jotenkin ei-niin-empaattinen. Oikeasti olen paljon avoimempi eri ihmisille kuin hän ja puutun epäoikeudenmukaisuuksiin ja siis ihan oikeasti kaikille ihmisille, ei vaan heille, joiden naama miellyttää. En ole niin kultalusikka suussa syntynyt, olen käynyt läpi aivan liian rankkoja asioita, joten koen pystyväni jakaa empatiaa lähes kenelle tahansa toisin kuin hän.

Kuulostaa vaan puolustelulta ja tyhmältä, mutta harmittaa tää sosiaalinen kykenemättömyys, vaikka ois paljon enemmän annettavaa kuin usealla muulla, jota pidetään hyvänä ihmisenä.

Vierailija
29/29 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko todellisuus toisesta ihmisestä ei selviä koskaan. Sikäli on aika hyödytöntä tuskailla mielikuvista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan