"Komeat miehet jäävät mukavien jalkoihin-naisille luonne ulkonäköä tärkeämpi"
http://www.nainen.com/komeat-miehet-jaavat-mukavien-jalkoihin-naisille-…
Joo tälläiseen juttuun törmäsin tuolla Facebookissa. Täytyy näin ensimmäisenä sanoa että en usko sitten yhtään tätä väitettä. Toki mukavaa luonnetta tarvitaan molemmin puolin myös yhdessäoloon mutta että olisi muka tärkein kriteeri ?-vähän nyt epäilen. Uskooko joku muka todella että rumalla mukavalla miehellä olisi enemmän vientiä naisten osalta kun pelkästään komealla? Tottakai tällaisiin tutkimuksiin osallistuneet haluavat antaa mahdollisimman kultaisen kuvan itsestään kun tietävät että heidän preferenssejä ihan erikseen tutkitaan. Vähän tässä mielestäni taas yritetään saada naiset ryhmänä jotenkin paremmiksi ihmisiksi ( kun miehet jotka "preferoivat vain kauneutta)
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäkö vaikuttaa siihen, kehen otetaan kontaktia. Luonteen perusteella valitaan näistä, joihin kontakti on luotu. Ruman kannattaisi siis kokeilla päästä esittelemään luonnettaan ympäristössä, jossa ulkonäöllä ei ole väliä eli esim. naisvaltaisessa harrastuksessa tai työpaikalla.
Ruma mies on ruma mies sielläkin
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäkö vaikuttaa siihen, kehen otetaan kontaktia. Luonteen perusteella valitaan näistä, joihin kontakti on luotu. Ruman kannattaisi siis kokeilla päästä esittelemään luonnettaan ympäristössä, jossa ulkonäöllä ei ole väliä eli esim. naisvaltaisessa harrastuksessa tai työpaikalla.
Miksi miehen tai naisen ulkonäön merkitys viehättävyyteen vähenisi vain eri paikassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäkö on tärkeää kun baarissa haetaan irtopanoja. Vakinaisessa suhteessa sillä ei oikeasti ole niin väliä.
Etkö muka harrastaisi seksiä parisuhteessa? Mikäli komea pitää olla että panettaa
Parisuhdeseksissä ulkonäöllä ei ole juurikaan merkitystä. Spontaanissa irtopanossa on.
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä kun itse naisena ensi kertaa miehen tavatessa toivoo, ettei mies olisi mikään väkivaltainen psykopaatti ja mies toivoo ettei nainen olisi lihava. Huolenaiheet on vähän eri maailmoista. -_-
Kun kerta kaikki miehet ovat pinnallisia, niin kyllähän sitä itsekin mieluummin katsoo komeaa pinnallista miestä, kuin rumaa pinnallista miestä. Enää en edes harkitse tapailevani rumia miehiä.
Itse asiassa naiset oikeasti toivovat ensimmäisenä, ettei mies ole lyhyt, jos on kyse tuntemattomasta
Vierailija kirjoitti:
Ei me naiset olla yhtään sen syvällisempiä. Joskus nuorena kokemattomana hölmönä menin "sisin on tärkein" ajatuksella eteenpäin. Pettymys oli suuri kun tajusin kuinka pinnallisia epäviehättävätkin miehet osaa olla. Kerrankin olin treffeillä suorastaan ruman ja lyhyen miehen kanssa joka ensisanoikseen huokaisi minut nähdessään "huh, onneksi et ole lihava, minä niin pelkäsin että olisit lihava". Olin vaan, että joopa joo ja annoin asian anteeksi sillä hetkellä. Mies kuitenkin treffien aikana otti helpotuksensa vielä pariin otteeseen esille ja se oli minulle liikaa. "Tuli selväksi".
Aika jännä kun itse naisena ensi kertaa miehen tavatessa toivoo, ettei mies olisi mikään väkivaltainen psykopaatti ja mies toivoo ettei nainen olisi lihava. Huolenaiheet on vähän eri maailmoista. -_-
Kun kerta kaikki miehet ovat pinnallisia, niin kyllähän sitä itsekin mieluummin katsoo komeaa pinnallista miestä, kuin rumaa pinnallista miestä. Enää en edes harkitse tapailevani rumia miehiä.
Siis miksi ylipäätään tapailit sitten näitä rumia lyhyitä miehiä? Onko sinulle siis niin paljon toisen pinnallisuudella väliä vaikka olet itse kaunis ja sillä ei siksi pitäisi sinun kannalta olla mitään väliä ?
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäkö on tärkeää kun baarissa haetaan irtopanoja. Vakinaisessa suhteessa sillä ei oikeasti ole niin väliä.
Miehillä tämä on toisin päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Word. Nimittäin molemmat ominaisuudet ovat toiselle sukupuolelle se pahin turn off (lihavuus naiselle ja lyhyys miehelle)
Itse asiassa naiset oikeasti toivovat ensimmäisenä, ettei mies ole lyhyt, jos on kyse tuntemattomasta
Naiset ovat pinnallisempia. Näettekö muka ikinä kaunista naista jolla olisi ruma mies ? Toisinpäin kyllä paljon yleisempää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei me naiset olla yhtään sen syvällisempiä. Joskus nuorena kokemattomana hölmönä menin "sisin on tärkein" ajatuksella eteenpäin. Pettymys oli suuri kun tajusin kuinka pinnallisia epäviehättävätkin miehet osaa olla. Kerrankin olin treffeillä suorastaan ruman ja lyhyen miehen kanssa joka ensisanoikseen huokaisi minut nähdessään "huh, onneksi et ole lihava, minä niin pelkäsin että olisit lihava". Olin vaan, että joopa joo ja annoin asian anteeksi sillä hetkellä. Mies kuitenkin treffien aikana otti helpotuksensa vielä pariin otteeseen esille ja se oli minulle liikaa. "Tuli selväksi".
Siis miksi ylipäätään tapailit sitten näitä rumia lyhyitä miehiä? Onko sinulle siis niin paljon toisen pinnallisuudella väliä vaikka olet itse kaunis ja sillä ei siksi pitäisi sinun kannalta olla mitään väliä ?
Tapasin näitä "rumia" lyhyitä miehiä netistä. Heillä oli usein todella hyvin ja hauskasti laaditut deittiprofiilit jotka saivat minut kiinnostumaan näistä miehistä. Lyhyys eikä ulkoinen epäviehättävyys haitannut minua aluksi ollenkaan... en nyt sano että ne on minulle positiiviakaan ominaisuuksia, mutta kuvailtu luonne ja persoonallisuus kiinnosti minua enemmän. Livenä tavattuna kyseiset tyypit olivat pettymyksiä, huumori kateissa, tasapaksuja tylsimyksiä.... kaiken lisäksi vielä pinnallisia, mikä sai ihmettelemään, että kuinka heillä on varaa olla niin nirsoja. Minuun he tietenkin ihastuivat aivan valtavasti koska olin/olen ulkoisesti nätti. Sen lisäksi olen myös ulospäinsuuntautunut hauska persoona, mutta he kehuivat uudelleen ja uudelleen VAIN ulkoista kauneuttani. Saivat mun puolesta jäädä rannalle ruikuttamaan perääni (mitä muuten tekivätkin). Nyt haussa komea mies jolla hyvä luonne olisi vain plussaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitäh? Eihän ainakaan nuoret naiset edes lue mitään profiileja esim pelatessaan Tinderiä mitä olen seurannut sivusta. Kuvaa katsotaan 1-2 sekuntia ruksiin tai sydämeen päätyen. Se siitä "syvällisyydestä" :D
Usko tai älä niin ihmiset pariutuvat myös Tinderin ulkopuolella. Tinderissä ja nettideiteissä todellakin ulkonäkö ratkaisee, mutta onneksi ne eivät ole ainoa vaihtoehto.
Tottakai ihmisen pitää olla puoleensavetävä, jotta hänen kanssaan voi haluta parisuhdetta. Onneksi jokaisessa ihmisessä on jotain, mikä on jonkun mielestä puoleensavetävää.
Se komeus ei kovin paljon sisältöä parisuhteeseen anna. Kiinnostuksen se voi herättää mutta parisuhteessa tehdään kyllä paljon muutakin kuin naidaan tai tuijotellaan toisen komeutta. Taitaa itse asiassa 99% parisuhteesta koostua siitä muusta - ainakin alkuhuuman jälkeen.
Ja onko parisuhde mahdollinen ilman tutustumista tai alkuhuumaa? Tuskinpa. Tässä tutkimuksessa yritetään viestittää seuraavaa " naiset kiinnostuvat miehestä ulkonäön takia ensivaikutelmassa ja halutessaan pelkkää seksiä mutta älkää rumat huoliko, sillä ulkonäöllä ei ole enää naisille yhtä suurta arvoa (mikä ei tarkoita että sillä ei ole väliä) sitten kun tämä 30:n jälkeen haikailee tosirakkautta.Eli kaikille on rakkauden vastakappale olemassa." Näin ei valitettavasti tule varmaan edes olemaan. Deittailun siirtyessä pelkästään nettiin ja baareihin jo lähitulevaisuudessa tuskin enää haetaan mitään pitkää syvällistä suhdetta yleensä. Deittailu taitaa pikkuhiljaa muuttua pelkästään seksin ja kertakäyttö tai pätkäparisuhteiden ympärille naisillakin. Näin siis itse nuorena miehenä koen
Sinä et varmaan sitten halua lapsia tai haaveilet yksinhuoltajuudesta? Iso osa naisista haluaa lapsia ja he haluavat myös isän lapsilleen, puolison jonka kanssa vastuu jaetaan. Tästä syystä en usko että kertakäyttöparisuhteet kovin suurta suosiota saa tulevaisuudessakaan.
Ihan höpöjuttuja jonka joka ainut mies voi todeta deittipalveluissa, yöelämässä ja naisia iskiessä 100% huuhaa ja höpöjuttuiksi. Kiva kuitenkin, että haluatte mukaville ei komeille miehille paremman mielen, se ei kuitenkaan lohduta kauheasti niitä lukemattomia yksinäisiä miehiä.
Naisena ainakin skippaan kaikki mallipojat, komistukset yms, koska ennakko-oletus on, etten voi kelvata heille, he ovat itseään täynnä ja hanakoita pettämään.
Eli siinä mielessä ainakin komeat miehet ei kiinnosta. Turha edes yrittää kun turpaan tulisi kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei rumalla miehellä oikeasti flaksi käy yhtään. Tämän tiedän kokemuksesta
Jep, tiedän tämän myös itse ihan kokemuksesta. Aika nuorena jo oppi, että ulkonäkö ei riitä. Ei mua haittaa enkä ole katkeroitunut, ei kuitenkaan jaksaisi lukea ja kuunnella päin naamaa valehtelua.
Kaipa noita kirjoitellaan, että tulisi itselle parempi mieli ja ehkä joillekin miehille, oikeassa elämässä homma onkin ihan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Naisena ainakin skippaan kaikki mallipojat, komistukset yms, koska ennakko-oletus on, etten voi kelvata heille, he ovat itseään täynnä ja hanakoita pettämään.
Eli siinä mielessä ainakin komeat miehet ei kiinnosta. Turha edes yrittää kun turpaan tulisi kuitenkin.
Rumaako miestä sä sitten etsit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset on just tommosia, hirveen "syvällisiä", luonne vaan on kaikki kaikessa ja millään muulla ei oo väliä. Ei mies sille voi mitään, jos se syntyy kurjaan luonteeseen, tai sen luonteeseen on voinu vaikuttaa esim. huonot vanhemmat, koulukiusaaminen tms. On tosi väärin tuomita luonteen perusteella.
Miehet sentään on rehellisesti pinnallisia ja kattoo naisissa vain ulkonäköä, luonteen tarvitsee olla edes siedettävä (eli vähän syvällisiä miehetkin on), mutta pääpaino on onneksi ulkonäössä. Miehiä ei kiinnosta semmoset turhat asiat kuin että onko nainen hyvätahtoinen, kunhan nyt ei ihan järkyttävä luonne ole, tai no järkyttävä luonnekin kelpaa, jos ulkonäkö on huippu. Naiset taas kehtaa ihailla miehiä, jotka esim. auttaa mummoja tien ylittämisessä. Ihme vaatimuksia.
Saanko tiedustella, että kuinka pitkä on pisin parisuhde, jossa sinä olet ollut?
Olen ruma nainen (jos minua voi edes naiseksi laskea, kun niin ruma olen!), joten mitäpä luulet. En ole seurustellut yhtäkään päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas tiedän kokemuksesta, että ruma, työtön, sosiaalisesti vammainen ja köyhä löysi itselleen vaimon, toisin kuin menestynyt, komea ja rikas ei saa naista yksiä treffejä pidemmälle. Ero? Ensimmäinen mukava ja sydän kultaa, toinen itsekäs kusipää. Toki erona on myös vaatimukset, ekalle riitti omantasoinen nainen, toinen vaatii huippumallia.
Ääripäät on oma lukunsa, mutta kyllä sillä komealla käy flaksi huomattavan paljon helpommin jos osaa edes alueelliset käytöstavat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas tiedän kokemuksesta, että ruma, työtön, sosiaalisesti vammainen ja köyhä löysi itselleen vaimon, toisin kuin menestynyt, komea ja rikas ei saa naista yksiä treffejä pidemmälle. Ero? Ensimmäinen mukava ja sydän kultaa, toinen itsekäs kusipää. Toki erona on myös vaatimukset, ekalle riitti omantasoinen nainen, toinen vaatii huippumallia.
Ääripäät on oma lukunsa, mutta kyllä sillä komealla käy flaksi huomattavan paljon helpommin jos osaa edes alueelliset käytöstavat!
alkeelliset...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, tiedän tämän myös itse ihan kokemuksesta. Aika nuorena jo oppi, että ulkonäkö ei riitä. Ei mua haittaa enkä ole katkeroitunut, ei kuitenkaan jaksaisi lukea ja kuunnella päin naamaa valehtelua.
Kaipa noita kirjoitellaan, että tulisi itselle parempi mieli ja ehkä joillekin miehille, oikeassa elämässä homma onkin ihan muuta.
Mua ainakin haittaa ihan vitusti että olen niin ruma että naiset ei kiinnostu. En joskus lapsena ajatellut että tulisin olemaan jotenkin huonompi vaihtoehto deitti-ikäisenä. Kuitenkin se aikanaan minulle selvisi aika nopeasti että siitä että olen muita miehiä selvästi lyhyempi ja naamasta aika rumahko on ihan selvä vaikutus vientiin. Tavallaanhan se onkin aika selvä asia mutta jotenkin kun sen tajusi se oli jotenkin yllättävää. Nyt kun olemme alkanut vielä kaljuuntumaan tosi nuorena olen ajatellut elämäni lopettamistakin kun oikein harmittaa joskus
Syy miksi naisilla on vientiä: heidän ulkonäkönsä. Jos naisen luonne ratkaisisi, ei heitä haluttaisi välittömästi panna tai jopa kosia tai pyytää tyttöystäväksi ensimmäisellä tapaamisella, koska ei toisen luonnetta voi niin nopeasti tietää. Tai no, voihan siitä tietää kaiken olennaisen – jos se olennainen ei ole juuri mitään. Monesti mies vain näkee naisen ja tietää heti haluavansa hänet, mutta kuinka usein sama tapahtuu toisinpäin?
Nainen haluaa tutustua mieheen paremmin. Miksikö? Koska naiselle väliä on sillä luonteellakin. Tai ehkä olen väärässä, ehkä miehissä vain on enemmän hulluutta, jonka puute pitää varmistaa. Kun taas naisilla vain todennäköisesti on parempi luonne (naisen perusluonne on kiva), joten ei tarvitse ottaa siitä selvää. Kun nainen haluaa tutustua mieheen, haluaako hän varmistaa, että luonne on siedettävä vai että luonne olisi jotain enemmänkin?
Toivon, että olen katsonut liikaa tv:tä ja elokuvia, koska jos todellisuus on sellainen kuin millaisena sen näen, niin aika perseestähän se olisi. Johonkinhan fiktionkin oletuksien on kuitenkin perustuttava...