Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henna hiusvärinä

Vierailija
08.03.2017 |

Tuleeko hennatuista hiuksista liian lötköt ja liukkaat? Olen lukenut, että tulee kiiltävät ja siksi jotenkin pelkään, että ennestäänkin veltoista hiuksistani tulee vielä veltommat.
Olen värjännyt hiuksiani tummemmaksi markettiväreillä jo ihan senkin vuoksi, että hiuksista tulee vähän paksummat ja jämäkämmät. Haluaisin siirtyä pois kemikaaleista luonnonmukaisempaan suuntaan, mutta pelottaa hieman, että mitä tuo henna tekee.
Kertokaa kokemuksia. Voiko hennan päälle värjätä tavishiusvärillä vai pitääkö se hennaväri kasvattaa pois?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hennaväri "jämäköittää" hiusta,minun kuivista,hennoista ja hauraista hiuksista tuli heti parempikuntoiset,kiiltävät ja paksummat hennavärin ansiosta, en koskaan enää suostuisi vaurioittamaan tukkaani markettimyrkyillä. Oma tukkani voi nyt upeasti! Hennavärin päälle voi värjätä kaupan värillä,joskin se ei tartu hennattuun tukkaan niin hyvin. Toisaalta hennaväri ei haalistu tukassa paljoakaan eli oikeastaan vain juurikasvun värjäys on tarpeen.väri myös kerrostuu jonkinverran,eli tummenee hiukan joka värjäyksellä edellisestä. Hennaa ei voi enää värjäyksen jälkeen vaalentaa/poistaa hiuksista jos ei halua pilata tukkaansa kokonaan sadoilla poistoilla,eli kasvatus pois on oikeastaan ainoa järkevä vaihtoehto. Eli jos hennaat niin omistaudu siihen väriin sitten oikeasti. Myös itse värjäys kestää monta tuntia joten mieti sopiiko se sinulle. Plus että itse sen levitys voi olla hankalaa,eli hyvä jos sulla on kaveri jola joutaa kerran kuussa vaikka avuksi :)

Vierailija
2/24 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henna kerrostuu hiukseen, hoitaa ja kiillottaa. Henna lähtee vain kasvattamalla pois. Hiusväriallergian heräillessä siirryin kasviväreihin, en ole katunut. Kaksihaaraiset on mennyttä elämää. Käytän indigoa seassa, saan melkein mustan tukan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksikähän sitten varoitetaan paljon hennasta ettei se tee hyvää hiuksille.

Vierailija
4/24 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hennalla saisi pehmeän t uhkantumman ruskean ?

Vierailija
5/24 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henna Hiusvärinä? En tunne.

Vierailija
6/24 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksikähän sitten varoitetaan paljon hennasta ettei se tee hyvää hiuksille.

Ite en kyllä ole ikinä kuullut hennaväreistä sanottavan tuollaista,vaan juuri markettiväreistä..

Vierailija
7/24 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita sävyjä siis saatavilla kuin musta ja punainen? Mistä ostatte? Kiinnostaa, kun itsekin olen allergisoitunut hiusväreille.

Vierailija
8/24 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sellainen Santen kasviväri? Onko kokemuksia?

Vierailija
9/24 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On saatavilla kultaista,punaisen eri sävyjä,ruskean eri sävyjä ja mustaa. Värejä löytyy mm. Cultivatorsilta (suosittelen),Khadilta,Santelta ja Lushilta. Santesta olen kuullut että on enemmän sävyte tai kevytväri. Cultivators värjää tosi tehokkaasti ja löytyy paljon sävyjä. Kasvivärit tekee hiuksista kiiltävät ja pehmeät mutta jämäkät,ei missään nimessä luirut. Antavat ohuille ja hennoille hiuksille rakennetta. Suosittelen!

Vierailija
10/24 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hennattua tukkaa ei voi sitten enää värjätä normivärillä koska se palaa. Henna on luonnonväri eli sitä ei voi laittaa minkään päälle, koska se ei värjää alla olevaa. Mulla oli sellainen iljettävän oranssi joskus kun hennasin. Ihan turhaan hypetettyä kamaa.

Vierailija
11/24 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni henna nimenomaan ikään kuin rakennepaikkasi hiusta. Tukka tuntui vahvemmalta :)

Kasvivärit sopii oikein hyvin, jos ei halua yhtäkkiä myöhemmin blondiksi. Itseltäni henna lähti nuorempana värinpoistolla pois niin, että pieni kellertävyys jäi. Nykyään käytän Elumenia, mutta hennaa suosittelen silti.

Vierailija
12/24 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksittäiset hiukset tosi ohuita mutta niitä on paljon. Puhtaana tuuheat mutta likaisena semmonen päätä pitkin menevä. Henna vähän karhentaa jaa tuuheuttaa, tuo kiiltoa ja ryhtiä. Tosi on ettei lähde pois kuin saksilla. Oon nähny parilla kaverilla blondausyrityksiä hennattuun tukkaan ja lopputulos on ollut semmosen hapettuneet kuparin vihreä.

Jos on allergisoitunut tavan markettiväreille, en kokeilisi indigoa tai indigohennaseoksia, vaan ihan puhdasta hennaa. Itse tosi kemikaaliherkistyneenä uskallan hennalla värjätä, mutta värjäämisessä tosiaan menee useita tunteja. Oikeestaan mitä pitempään sen parempi. Ite laitan lauantaiaamuna mönjät päähän, ja kelmutan koko hoidon. Sitten touhuan päivän normaalisti ja pesen iltasella saunassa pois. Peittää kivasti myös harmaat, muuttaa me kullan ja kuparin hohtoosiksi.

Vierailija
13/24 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Ajattelin, että voisin kokeilla sellaista voidemaista kasviväriä, jos sen kanssa olisi aluksi helpompaa. Santella ja Logonalla näyttäisi ainakin olevan.

Vierailija
14/24 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hennasin monta vuotta hiuksia. Henna kerrostuu hiuksen pintaan, eli ajan saatossa hiukset paksuuntuvat ja jämäköityvät. Kiilto on myöskin ihan omaa luokkaa.

Itse kokeilin muutaman kerran Santen ja joitakin muita hennavärejä joita myytiin ekokaupoista. Itse en oikein niiden laadusta ollut vakuuttunut. Enkä oikeastaan tiedä muista väreistä kuin punaisesta ja mustasta. Mustasta hennasta olen sen verran kuullut, että voi olla vaarallista joten sitä en suosittelisi ainakaan. Itse ostin hennat suoraan turkkilaisilta ja hinta on HUOMATTAVASTI halvempaa. Nuo Santet ja muut merkit maksavat aika törkeästi.

Jos haluat enemmän punaisuutta hiuksiin niin purista yhden granaattiomenan mehut hennan sekaan. Tummemman ruskean saa esim lisäämällä kahvia massaan. Jos taas tykkää enempi oikein kirkkaasta oranssista ns. "porkkanapää" niin lisää sitruunaa tai etikkaa massaan, se kirkastaa väriä. Henna tehdään myös aina melkein kiehuvaan veteen ja levitetään päähän vähän jäähtyneenä. Itse levitin aina iltaisin massan päähän, laitoin pussinpäähän ja siihen vielä pipon ja vasta aamulla pesin hennan pois. Massan koostumus olisi hyvä olla semmoista "vellipuuroa", ei ihan paksua sementtiä, mutta ei semmoista litkua kuin esim normivärit.

Sitten tuosta hennan pois saamisesta niin itse värjäsin ja kasvatin hennaa pois 2vuoden ajan. Askorbiinihapolla, sitruunalla ja öljyllä voi haalistaa väriä pois. Itse tein myös monta värinpoistoa ja vaalennusta eikä hiukseni mihinkää ole palanut. Tiedän monta hennapäätä jotka ovat värjänneet hennan päälle enkä ole mitään palamis juttuja kuullut. Taitaa olla urbaani legendaa, hennan mainetta yritetty pilata. :D Itse omistan vitivalkoisen tukan nyt pitkän prosessin jälkeen. Loput haalean keltaiset latvat napsasin poikki. Eli jos tykkäät usein vaihdella hiusväriä niin hennaa en suosittele. Siitä eroon pääseminen ei ole helppoa, mutta ei mahdotontakaan. Minulla oli kuitenkin varmaan lähemmäs sata kerrosta hennaa päässä joten sekin varmasti vaikutti siihen värin lähtemiseen. :)

Vierailija
15/24 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa rohkeasti kokeilla. Puhdas pelkkä henna on eriasteisen punaista, mutta kasvivärejä löytyy vaalean sävyistä aina lähes mustaan! Kasvivärien maailma on kyllä hauska. Itse värjään hiuksiani hennaten ja tehostaen punaista vielä tekemällä seoksen punaviiniin tai mustaan teehen. Esim. Khadin väripaketissa suositellaan juurikin näitä tehostuksia, jos haluaa pigmenttirikkaampaa tavaraa. :)

Onneksi näitä vaihtoehtoja on. Sain joitain vuosia sitten kunnon reaktion kaupan väristä. Iho nousi rakoille ja paloi. Ihan järkyttävää. Ilman mitään ennakkovaroitusta. Aiemmin oon aina värjäilly ja millekkään muulle en ole allerginen. Vielä piti sävytystä kampaamossa testata, mutta ei pysty. Poltto alkoi testatessa ja tehtiin sitten elämäni viimeiset värjäykset; kevyt vaalennuspesu liian tummiin latvoihin. Nyt hennaus on vahvistanut ja saanut hiuksista kiiltävät ja tuuheamman oloiset. Mikä kivointa, tikkusuora luirutukka peräti on taipuisa nykyisin! Huippua. :)

Vierailija
16/24 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ensinnäkin pitää korjata täällä esitettyjä väitteitä; 100% hennaa on olemassa vain punaisena tai ruskeana, mustaa hennaa ei ole olemassa vaan siihen on sekoitettu indigoa joka on keinotekoinen aine. Indigo on myös se aine joka voi myöhemmin tavan markettiväriä käytettäessä aiheuttaa vakavan allergisen reaktion. Yleensä näissä luontaiskauppojen väreissä on muitakin kasveja kuin pelkkää hennaa. Punaisen ja ruskean hennan sävyjä saa muuteltua esim. Sitruunalla,punaviinillä tai vaikka kahvilla. (kannattaa siihen tutustua netissä).Toisekseen,hennaa ei ole mitään syytä pitää yli 3tuntia koska sen jälkeen se värjäysteho "loppuu", eli se ei enää värjää enempää. Eli yön yli pitäminen on aivan täysin turhaa.

Vierailija
17/24 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ensinnäkin pitää korjata täällä esitettyjä väitteitä; 100% hennaa on olemassa vain punaisena tai ruskeana, mustaa hennaa ei ole olemassa vaan siihen on sekoitettu indigoa joka on keinotekoinen aine. Indigo on myös se aine joka voi myöhemmin tavan markettiväriä käytettäessä aiheuttaa vakavan allergisen reaktion. Yleensä näissä luontaiskauppojen väreissä on muitakin kasveja kuin pelkkää hennaa. Punaisen ja ruskean hennan sävyjä saa muuteltua esim. Sitruunalla,punaviinillä tai vaikka kahvilla. (kannattaa siihen tutustua netissä).Toisekseen,hennaa ei ole mitään syytä pitää yli 3tuntia koska sen jälkeen se värjäysteho "loppuu", eli se ei enää värjää enempää. Eli yön yli pitäminen on aivan täysin turhaa.

Itse olen nimen omaan testannut useasti onko sillä eroa pidänkö yönyli vai ainoastaan muutaman tunnin. Ero on ihan huomattava. :) Voi johtua myöskin granaattiomenasta jonka lisään massaan. Eikä hennasta mitään haittaakaan ole. ;)

Vierailija
18/24 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hennasin noin puolen vuoden ajan hiuksiani (kerta kuussa) ja kyllähän hiukset tuntui todella paljon terveämmiltä, eikä tarvinnut pestä kuin kerran viikossa. Tuntui pidempään puhtaalta :D Laitoin tuossa sit kaks vaalennusta päälle, ja blondina mennään. Että se siitä superhankalasta poissaamisesta.

Vierailija
19/24 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjääkö henna päänahan jne kuten henna tekee kun tehdään kuvioita käsiin jne? Miten saatte sen värin pysymään pois otsalta, ohimoilta, korvista ja päänahasta? Varsinkin jos esim nukutte se tökötti päässä. Itse inhoan jos hiusväri näyttää värjäyksen jälkeen siltä että siinä on jo juurikasvua.

Vierailija
20/24 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs se sellainen värinä on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi