Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HOME yms työpaikalla & raskaus

Vierailija
08.03.2017 |

Työpaikaltani on löytynyt sädesientä (?), moni oireillut. Minulla nyt menossa raskausvko 9, voinkohan jatkaa vielä kyseisessä paikassa??

Työterveyteen en pääse, koska olen keikkailija mutta koko kesä olisi tarkoitus olla siellä töissä. AUTTAKAA, en yhtään tiedä mitä tehdä. Neuvolassakin vain tuumasivat, etteivät ole tämän alan asiantuntijoita...

Onko tuo vaarallista sikiölle? Itse ainakin olen huolissani!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alma Media suunnittelee kahden Lapin maakunnassa ilmestyvän päivälehtensä, Lapin Kansan ja Pohjolan Sanomienmuuttamista yhdeksi Lapin Kansa -nimiseksi mediabrändiksi. Suunnitelman mukaan Meri-Lapissa ilmestyisi edelleen kuusipäiväinen sanomalehti sekä digitaalinen mediapalvelu Lapin Kansan nimellä.

Lapin Kansan, Uuden Rovaniemen, Pohjolan Sanomien ja Lounais-Lapin koko henkilöstölle on tänään annettu kutsu yhteistoimintaneuvotteluihin. Työnantajan arvion mukaan suunnitelman toteutuessa mahdolliset henkilöstövaikutukset vähentäisivät Lapin lehtien henkilöstön tarvetta enimmillään 17 henkilötyövuodella.

Yhteistoimintaneuvottelut koskevat 91:tä ihmistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo varmasti mitenkään hyväksi kyllä ainakaan ole, enkä usko, että on vaaratontakaan. :-( Epäilen, että mun ainakin yhdessä työkohteessa, jossa tein aika paljon vuoroja, oli/on hometta. Siellä tehtiin lisäksi remonttia ja oli kamalat maalin ym. käryt yhdellä käytävällä. En onneksi joutunut kuin läpikulkemaan tuota käytävää kuin muutaman kerran päivässä. Loppuraskaudessa todettiin hepatogestoosi (raskaudenaikainen maksan toimintahäiriö). Sen tarkkaa syytähän ei tiedetä, perintötekijöiden ym. arvellaan vaikuttavan, mutta olen miettinyt, voiko tuollaiset olot jotenkin edesauttaa sen tulemista? Muuten on aina ollut hyvät maksa-arvot ennen raskautta.

Vierailija
4/6 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo varmasti mitenkään hyväksi kyllä ainakaan ole, enkä usko, että on vaaratontakaan. :-( Epäilen, että mun ainakin yhdessä työkohteessa, jossa tein aika paljon vuoroja, oli/on hometta. Siellä tehtiin lisäksi remonttia ja oli kamalat maalin ym. käryt yhdellä käytävällä. En onneksi joutunut kuin läpikulkemaan tuota käytävää kuin muutaman kerran päivässä. Loppuraskaudessa todettiin hepatogestoosi (raskaudenaikainen maksan toimintahäiriö). Sen tarkkaa syytähän ei tiedetä, perintötekijöiden ym. arvellaan vaikuttavan, mutta olen miettinyt, voiko tuollaiset olot jotenkin edesauttaa sen tulemista? Muuten on aina ollut hyvät maksa-arvot ennen raskautta.

Kamalaa, voi hyvinkin olla! Voisikohan tätä asiaa tiedustella vaikka työterveyslaitokselta?

Neuvolassa tosiaan harmittelivat, että töiden saanti on nykypäivänä niin hankalaa, että kannattaako tuon takia lopettaa. Jäi sellainen olo, että vähättelivät koko asiaa! Ja Olen kuitenkin hoitoalan hommissa, joten töiden ei pitäisi loppua kesken ainakaan ihan heti. Ja toisekseen opiskelen ammattikorkeassa, joten sieltäkin on vielä ammatti tulollaan.

Jokatapauksessa kaipaisin lisää vinkkejä! Soitanko työnantajalle jo ja ilmotan raskaudestani sekä huolestani? Hän ei sitä vielä tiedä (niinkuin ei moni muukaan).

Kiitos jo tähänastisista viesteistä:-)

Vierailija
5/6 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedeyhteisössä ei vielä ole täyttä konsensusta, mutta eläinkokeissa toksiinit ovat aiheuttaneet haittoja https://www.moldbacteria.com/mold/can-stachybotrys-chartarum-black-mold…

"However, numerous unreliable reports exist supporting a link between mold toxins (mycotoxins) and pregnancy loss in humans. However, animal studies using mice indicate that mold toxins can disrupt fetal development. For example, oral ingestion of contaminated feed or partially purified toxin of Stachybotrys chartarum was shown to cause a decrease in the number of pregnant mice; an increased frequency in dead, resorbed or stunted fetuses; and decreased average litter size."

ja keskenmenoja on raportoitu mm. Homepakolaiset ry:ssä http://homepakolaiset.fi/tarinat_9.html

Puolassa on raportoitu älykkyyden vähenemistä https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21763705

... mutta jotta aihe ei olisi tarpeeksi helppo, niin mukaan pitäisi ottaa VOC:t yleisimmin, ftalaatit, bisphenolit, terpeenit jne joita rakennuksissa käytetään hirveitä määriä ja näitä sitten reflektoida epigenomiin, eli siihen, miten lapsen ulkomaailmaan adaptoituva genetiikka säätyy ennen syntymää.

Vierailija
6/6 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedeyhteisössä ei vielä ole täyttä konsensusta, mutta eläinkokeissa toksiinit ovat aiheuttaneet haittoja https://www.moldbacteria.com/mold/can-stachybotrys-chartarum-black-mold…

"However, numerous unreliable reports exist supporting a link between mold toxins (mycotoxins) and pregnancy loss in humans. However, animal studies using mice indicate that mold toxins can disrupt fetal development. For example, oral ingestion of contaminated feed or partially purified toxin of Stachybotrys chartarum was shown to cause a decrease in the number of pregnant mice; an increased frequency in dead, resorbed or stunted fetuses; and decreased average litter size."

ja keskenmenoja on raportoitu mm. Homepakolaiset ry:ssä http://homepakolaiset.fi/tarinat_9.html

Puolassa on raportoitu älykkyyden vähenemistä https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21763705

... mutta jotta aihe ei olisi tarpeeksi helppo, niin mukaan pitäisi ottaa VOC:t yleisimmin, ftalaatit, bisphenolit, terpeenit jne joita rakennuksissa käytetään hirveitä määriä ja näitä sitten reflektoida epigenomiin, eli siihen, miten lapsen ulkomaailmaan adaptoituva genetiikka säätyy ennen syntymää.

Kiitos linkeistä! Niin, sitähän kun ei tiedä miten ihmisellä vaikuttavat.

Mielestäni typerää riskeeraamista, jos töitä tuollaisessa ympäristössä vielä teen, mutta toisaalta rahallekin olisi tarvetta enkä haluaisi antaa huonoa kuvaa itsestäni.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi