Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Imetys yleisillä paikoilla!?

Äippä_94
08.03.2017 |

Itselleni ei tulisi pieneen mieleenkään alkaa imettämään lasta julkisella paikalla.Jokaisesta ostoskeskuksesta tms löytyy kyllä wc:t/hoitohuoneet tai muut yksityiset paikat.Pitäisivätkö Äidit siitä,jos naiset vilauttelisivat rintojaan kulkiessaa miestensä ohi?Kyllä Minusta ainakin tuntuisi kiusalliselta,jos olisimme mieheni kanssa syömässä ja joku ottaisi rintansa esille ja alkaisi imettämäään.Ilmeisesti Naiset eivät pidä enään itseään katsottavina kun ovat Äitejä?

Kommentit (135)

Vierailija
61/135 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se imetys sentään siistimpää touhua kuin joidenkin miesten harrastama kadulle pissaaminen... Siinä seisovat muna kourassa keskellä kaupunkia... Naiset sentään pissaa vessassa!

Ollaan tasoissa!

Vierailija
62/135 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se sit ole vain sen miehen ongelma jos kiihottuu tälläisestä😂 Mä ainakin imetän just siellä missä vauvalla hätä iskee ja jos olen kahvilassa tai missä vaan niin voivoi. Aloittaja mikset itse mene ravintolan vessaan syömään lounastasi? Ei kukaan halua syödä paskan ja kusen hajusessa tilassa

Tuskin se vauvaa häiritsee. Ja en minä söisi ravintolassa, jonka vessa haisee paskalta ja kuselta. Mutta jos sinun kulinaristiset mieltymyksesi ovat tuollaiset...

Syötkö itse siis ravintoloissa joiden vessat ovat siisteydeltään sitä tasoa että voit syödä siellä vessassa? Menisitkö syömään vessaan, tai ehdottaisitko perheenjäsenellesi että söisikö hän vessassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/135 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tutkittu, että imettävät äidit ovat koulutetumpia ja keskimääräisesti älykkäämpiä, kuin ei-imettävät.

Tämä(kin) keskustelu osoittaa, että näin todella on!!!

Jessus mitä järjen lottovoittoja tuolla ihmisten ilmoilla vapaana kulkee, levittämässä henkisen kapasiteettinsa tuottamia aivopieruja.

Ehkä niiden pitäisi pysyä kotona, joita muut ihmiset ympärillä häiritsevät.

Vierailija
64/135 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ainakaan voisi vähempää kiinnostaa, jos joku häiriintyy kun imetän. :-) Siinäpä sitten traumatisoituvat.

Vierailija
65/135 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon imettänyt mm. Kaupassa kenkäosaston penkillä, ravintolassa pöydässä samalla syöden, kyläillessä, sataman terminaalissa penkillä, autossa jnejne...ja ihan vain siksi että lapseni ovat olleet nälkäisiä 2-3h välein ja pulloa eivät ole huolineet ennen 5 ja 6kk ikää, lukuisista yrityksistä huolimatta. Minä sosiaalisena ja liikkuvana ihmisenä olisin tullut ihan mökkihöperöksi jos olisin puoleksi vuodeksi aikatauluttanut elämäni niin että 2 tunnin välein on oltava kotona :D

kyllä on ollut hienoa kun on vaan irrottautunut sosiaalisesta paineesta ja mennyt mihin on halunnut ja imettänyt vauvan, kun sillä on ollut nälkä. Ja imettämisen olen tehnyt aina niin, että ei ne paikat ole vilahdellut, enkä ole tehnyt siitä mitään numeroa. Jos joku on tästä mielensä pahottanut, niin se on ihan hänen harminsa, kiinnostaa minua kuin kilo kiviä.

Nykymaailma ihmisineen on kyllä välillä niin absurdi paikka elää.....

Vierailija
66/135 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi sitä kuule imettää ilman, että se tissi paistaa jokaiselle vastaantulijalle. Eilenkin imetin ostoskeskuksen penkillä. Laitoin vaunut eteeni, mulla oli kaksi paitaa, joista toista nostin js toista laskin vain sen verran, että nänni näkyy ja laitoin sen vauvan suuhun. Vauva sitten peittää loputkin näkymät. Silti vielä laitoin vielä vähän takkia niin, ettei sivusta näkisi mitään, jos vauva irrottaisi otteensa. Kukaan ohikulkijoista ei vilkaissutkaan minuun. Tuskin edes tajusivat, että imetän. Että turhaan pakoilla mihinkään piiloon, kun homma on mahdollista hoitaa ihan säällisesti.

Vierailija
67/135 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen aina miten julkisesti imettäminen voi olla kenellekään ongelma, kun ei niitä imettäjiä ja paljaita tissejä oikeasti edes nää missään.

Kummallista myös, että moni ei tunnu muistavan sitä syytä, miksi naiset ottaa ne rinnat esille julkisesti. Vauvojen takia. Kaikki tietää tämän. Ja joku kehtaa vielä kieltää pieniä vauvoja syömästä. Sitä mä ihmettelen vielä enemmän.

Vierailija
68/135 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista milloin viimeksi olisin nähnyt naisen imettämässä julkisella paikalla. Johtunee kai siitä, että minua ei kiinnosta pällistellä muita ihmisiä niin pitkään, että imettäjät jäisivät mieleeni kummittelemaan ja traumatisoituisin iäksi. Käännä katseesi ja jatka elämääsi!

Minusta on aika epämiellyttävää esim olla ravintolassa katse käännettynä poispäin, ettei häiriö osu silmään.

On eri asia kävellä kadulla jonkun häiritsevän tilanteen ohi, mutta kahvilassa tm. se ei onnistu ihan yhtä helposti. 

Ja vielä: kaikki eivät kulje laput silmillä, vaan käyttävät silmiään. Katse kiinnittyy epänormaaliin, ei tarvitse olla tiirailija tai kyttääjä. Sinua ei kiinnosta "pällistellä", mutta kannattaa se katse joskus kengänkärjistä nostaa ylöskin niin et jää niin helposti astu lätäkköön. 

Vierailija
69/135 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä luoja, muuta en osaa sanoa. Laitetaan kaikille äideille ulkonaliikkumiskielto imetysaikana. Muutenhan tässä traumatisoituu, kun näkee vähän tissin vilahtavan. Samalla rytinällä aletaan kieltämään roikkuvat housut (kalsarit näkyy!, tai vielä pahempaa, persvako vilkkuu). Tämän lisäksi mahan vilkkuminen kielletään lihavilta ihmisiltä joiden paidat ovat aavistuksen liian lyhyet, se vasta iljettävä näky onkin. Ei julkisesti saa paljastella sillä tavalla.

Mä en voi uskoa, että joku pitää huomaamatonta imetystä iljettävänä.

T. lapseton

Vierailija
70/135 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista. Joko alottajalla ei ole omia lapsia tai sitten oma imetys ei ole onnistunut ja tätä kautta yrittää purkaa omaa huonoa oloaan ja saada "hyväksyntää" sille mitä kamalaa ikinä siinä näkeekään. Ja joku oliki kirjottanu, että älä pällistele äitejä jotka imettää. Jotain äitiä luultavasti sinä ärsytät vahtaamisella. Imetystä vastaan olevat yleensä aina ovat itse epäonnistuneet imetyksessä! 😘

Vierailija
71/135 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on sanottu, että "miten voi häiritä luonnollinen asia" ja "nykymaailmassa ihmisiä häiritsee pienet asiat" jne. Ennen lapset kasvatettiin ja syötettiin kotona. Nykyisin se pieni lapsi kun syntyy, ni se viedään heti kahvilaan ja ravintolaan, kun vanhempien täyty olla niin meneviä ja saadaan instagramiin ja facebookiin kuva, kuinka lapsen kanssa ollaan milloin missäkin. Lapsen voi syöttää ennen kotoa lähtemistä, jos asioilla täytyy käydä. Minusta imetys on hyvin henkilökohtainen äidin ja lapsen välinen asia. Imetystilanne tulee rauhoittaa eikä lähteä kaupungille sillä ajatuksella, että "imetän sitten torilla".

Vierailija
72/135 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHANAA NAISTENPÄIVÄÄ!! ❤️😅😅

Mahtavaa piristystä nämä ap:n ja muiden vastustajien kommentit, priceless 👌🏻 Vauva.fi ei koskaan petä!

Ps. Ensi kerran kun näet kahvilassa imettävän äidin, niin käypä pyytämässä, että hän tirauttaa maidot sun kahviisi. Saat latten normikahvin hinnalla, jos se vaikka pelastaisi sut tältä kamalalta vääryydeltä että vauva ruokailee ilmaiseksi! 😎✌🏻

Vierailija
73/135 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää. Enää. Enää. Enää. Enää. Enää. Enää. Enää.

Vierailija
74/135 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää lähinnä että miten imetys ja rintojen esittely liittyy toisiinsa? Imettää voi niinki, ettei tissiä näy. Imetin eilen junassa, eikä mulla ollu tissi esillä!

Vierailija
75/135 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nämä naiset tuumisivat, jos mies haluaa käyttää pieniä shortseja joista kassit roikkuu ulos?

Ei naisten rintoja voi verrata miehen kasseihin, sillä rinnat eivät ole sukupuolielimiä. Miehen alapään vilauttelu olisi samaa luokkaa, kuin se, että naisella vilkkuisi alapää.

Naisten rinnat taas eivät todellisuudessa ole sen kummallisemmat kuin miehenkään nännit. Ja ainahan kesällä miehet kulkevat julkisilla paikoilla ilman paitaa (vaikka rinnat olisivat isommat kuin naisilla) ilman minkäänlaista huomiota. Toki naisten rinnat on seksualisoitu kautta aikojen, mutta ihan turhaan.

Minun puolestani naisetkin voisivat kulkea kadulla ilman paitaa ihan rauhassa, jos silta tuntuu. Puhumattakaan jostain hemmetin imetyksestä. Haloo, ei kaikesta tarvitse loukkaantua!

Vierailija
76/135 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö ole ennen tissiä nähneet, vai mikä siinä on pelottavaa? Voi jumalauta mitä porukkaa.

Ps. itse en imetä, sillä minulla ei ole lapsia. En kuitenkaan voi ymmärtää, miten jonkun imettäminen voi olla noin kova paikka jollekin. Hakeutukaa hoitoon.

Vierailija
77/135 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on täysin laillista. Eli siitä vaan!

Vierailija
78/135 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä päästän aina kummatkin tissit valloilleen, kun imetän:)

Vierailija
79/135 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen sitä, kun aina toitotetaan että imetys ei liity seksiin tai rintoja ei saa "seksualisoida". Mitä väliä? En minä halua että joku esittelee minulle intiimialueitaan julkisella paikalla. Mies tai nainen. Mitä nämä naiset tuumisivat, jos mies haluaa käyttää pieniä shortseja joista kassit roikkuu ulos? Tai jos nainen viereisessä pöydässä haluaa korjata epämukavia stringejään ja vetää sitä varten farkut alas ja tunkee ahterinsa melkein kiinni sen imettävän äidin naamaan?

Voi ihan vapaasti vain! Käyttäkööt pieniä shortseja ja korjatkoot stringejä. Vilautelkoot pallejaan ja peppujaan ja tissejäkin jos siltä tuntuu. Esillähän nämä intiimialueet ovat muutenkin kokoajan jokapaikassa! Ei nykymuoti mitään peitä ja jätä arvailujen varaan. Voin kääntää katseeni muualle tai vaikka poistua paikalta jos minua häiritsee. Tissejäni en kenenkään ulkopuolisen naamalle (tai edes näkyville) ole tunkemassa vaan haluan rauhallisen paikan. Joten se stringejään korjaava nainen voi myös pysyä pois naamaltani. Ette te monesti imetystilanteessa edes sitä tissiä näe. Kyllä niitä tissien esittelijöitä on ihan muut kuin äidit..

Vierailija
80/135 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläisten ihmisten takia kuin ap mua jännittää mennä ihmisten ilmoille vauvan 1kk kanssa. Mutta en aio jäädä kotiin! Enkä imetä haisevissa vessoissa todellakaan.