Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Imetys yleisillä paikoilla!?

Äippä_94
08.03.2017 |

Itselleni ei tulisi pieneen mieleenkään alkaa imettämään lasta julkisella paikalla.Jokaisesta ostoskeskuksesta tms löytyy kyllä wc:t/hoitohuoneet tai muut yksityiset paikat.Pitäisivätkö Äidit siitä,jos naiset vilauttelisivat rintojaan kulkiessaa miestensä ohi?Kyllä Minusta ainakin tuntuisi kiusalliselta,jos olisimme mieheni kanssa syömässä ja joku ottaisi rintansa esille ja alkaisi imettämäään.Ilmeisesti Naiset eivät pidä enään itseään katsottavina kun ovat Äitejä?

Kommentit (135)

Vierailija
41/135 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi eli tuskin olet ikinä imettänyt😅

Vierailija
42/135 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä, mitä se imetys julkisella paikalla häiritsee, jos sen tekee huomaamattomasti? Kun tuntuu siis, että joidenkin mielestä kaikki julki-imetys on ällöä. Mulla oli aikanaan imetystoppi ja pitkähelmainen löysä paita. Tissin sai kaivettua valmiiksi vähäsen esiin sieltä topin raosta paidan alla ja pitkän paidan helman suojassa tissin sai vauvan suuhun niin, että tissiä tuskin kukaan pystyi /ehti missään vaiheessa näkemään. Kun vauva söi, pidin helmaa ihan suun vieressä peittona ja kun irrotti, vedin sen heti eteen. Voila, syöty.

Jokin aika sitten eräs mamma oli valinnut huomaamattoman imetyksen esityspaikaksi täpötäyden kahvilan keskimmäisen pöydän, ihan pääoven edestä.

Jos se kerran imetti huomaamattomasti, eikä tissiä näkynyt, niin mikä siinä sua närästi? Se, että vauvakin söi? Mitä eroa pulloruokintaan? Vai haittasiko sua se, että tiesit sillä naisella olevan tissit?

Googlaapa sarkasmi, neropatti.

Ja jos kiskaisen housuni alas ja pyllistän naamallesi kahvilassa, mikä sinua siinä närästää? Kai tiedät että kaikilla on perse?

Rauhoitu hyvä mies(?).

Edelleen, vaikka sun viestissä ois ollutkin sarkasmia, niin mitä sillä on yhtään mitään väliä, missä nainen imettää?? Mähän kirjoitin, että mikä siinä haittaa, jos sen siis oikeasti tekee huomaamattomasti? Jos siis tissit ei kerran näy eikä vilku, eikä niitä hierota sun naamaan? Yhtä lailla tässä voisi alkaa menettämään hermonsa miehistä, jotka istuu kahvilassa ja heillä ylipäätään on penis siellä housujen sisällä...

Masturboikaa vaikka enemmän kotona, jos tulee kiusallisia seisokkeja kaupungilla. Jos se auttaisi purkamaan ylimääräisiä paineita? Tästäkö tämä raivo muuten johtuukin? Ette saa tarpeeksi kotona ja sitten tulee vahinkoja kaupungilla ja puratte harmistuksenne imettäviin äiteihin?

Jos äiti ei saa imettää. Lapsi huutaa rintaa. Se on ainoa mihi voit rinnastaa rinnan.

Minä voin imettää tai imeä mieheni munaa. Toinen noista on ok julkisella paikalla.

Säälin osaa vastaajista. Niitä jotka eivät saa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/135 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni imetys on ihan ok julkisellakin paikalla. Minulle melko neutraali toimenpide, enkä kiinnitä erityisemmin huomiota. Mutta tosiaan jos on saatavilla lähietäisyydellä lastenhoitohuone ja se on vapaana, niin lähtökohtaisesti sinne. Jos ei ole, niin en katso pahalla.

Esimerkiksi puistossa päivällä tapahtuva imetys ei mieltäni kolhi, joskin toivottavaa olisi rinnan peitto esim. harsolla. Ainoa paikka missä en tahtoisi lähietäisyydeltä tätä tapahtumaa todistaa on ravintola. Itse kukin varmasti ymmärtää.

N19

Vierailija
44/135 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies 3kk vauvan iskä äiti imettää kirjoitti:

Voi herran isä 😂 Mahtaa olla niillä miehillä jonkin sortin ongelma. Ei imetys ole seksuaalista normi ihmisten "miesten" mielestä. Otin oikeen puheeksi ja kävin raksa kollegat läpi kysymässä.... 👍

Minä kun luulin, että nainen voi saada imettäessään orgasmin. Mutta kai raksamiehet tämän paremmin tietävät.

No ei voi eli et tuskin ikinä ole edes imettänyt!😅 Taukki!

Vierailija
45/135 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myönnän olevani yksi näistä oksettavista paljastelijoista, joka ruokkii nälkäisen lapsensa siinä missä hänelle sattuu nälkä tulemaan. Jos jonkun mies kiihottuu nähdessään lapsen ruokailemassa, huolestuisin enemmänkin tämän kyseisen kaksilahkeisen seksuaalisista mieltymyksistä. Oikein tehtynä rintaruokinnan aikana vilahtaa vähemmän tissiä kuin esimerkiksi joidenkin naisten pikkubikineistä kesällä. Ap ei varmaankaan voi miehensä kanssa käydä rannallakaan kun siellähän voi mies vahingossa nähdä syntisiä ruumiinosia!

Yksikään mun miespuoleinen kaveri ei ole kokenut imetyksen näkemistä seksuaalisena tapahtumana.

Vierailija
46/135 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä, mitä se imetys julkisella paikalla häiritsee, jos sen tekee huomaamattomasti? Kun tuntuu siis, että joidenkin mielestä kaikki julki-imetys on ällöä. Mulla oli aikanaan imetystoppi ja pitkähelmainen löysä paita. Tissin sai kaivettua valmiiksi vähäsen esiin sieltä topin raosta paidan alla ja pitkän paidan helman suojassa tissin sai vauvan suuhun niin, että tissiä tuskin kukaan pystyi /ehti missään vaiheessa näkemään. Kun vauva söi, pidin helmaa ihan suun vieressä peittona ja kun irrotti, vedin sen heti eteen. Voila, syöty.

Jokin aika sitten eräs mamma oli valinnut huomaamattoman imetyksen esityspaikaksi täpötäyden kahvilan keskimmäisen pöydän, ihan pääoven edestä.

Jos se kerran imetti huomaamattomasti, eikä tissiä näkynyt, niin mikä siinä sua närästi? Se, että vauvakin söi? Mitä eroa pulloruokintaan? Vai haittasiko sua se, että tiesit sillä naisella olevan tissit?

Ja jos kiskaisen housuni alas ja pyllistän naamallesi kahvilassa, mikä sinua siinä närästää? Kai tiedät että kaikilla on perse?

Rauhoitu hyvä mies(?).

Edelleen, vaikka sun viestissä ois ollutkin sarkasmia, niin mitä sillä on yhtään mitään väliä, missä nainen imettää?? Mähän kirjoitin, että mikä siinä haittaa, jos sen siis oikeasti tekee huomaamattomasti? Jos siis tissit ei kerran näy eikä vilku, eikä niitä hierota sun naamaan? Yhtä lailla tässä voisi alkaa menettämään hermonsa miehistä, jotka istuu kahvilassa ja heillä ylipäätään on penis siellä housujen sisällä...

Masturboikaa vaikka enemmän kotona, jos tulee kiusallisia seisokkeja kaupungilla. Jos se auttaisi purkamaan ylimääräisiä paineita? Tästäkö tämä raivo muuten johtuukin? Ette saa tarpeeksi kotona ja sitten tulee vahinkoja kaupungilla ja puratte harmistuksenne imettäviin äiteihin?

Mitä sinä jankutat? "Huomaamaton" oli sarkasmia, kuten sinulle jo selvällä suomella sanoin. Eli ei YHTÄÄN HUOMAAMATONTA. Meneekö perille?

Ja et vastannut kysymykseen: jos julkinen, show-luontoinen imetys ei saa häiritä minua, kai sinulle on OK saada jonkun paljas ahteri naamallesi kun istut ravintolassa?

Avitan sinua sen verran, että kerron olevani nainen. Osaat sitten suunnata loukkauksesi paremmin. Voit aloittaa vaikka solvaamalla minua huonoitsetuntoiseksi riipputissiksi. Jotain sen suuntaista on odotettavissa edellisen kommenttisi tasokkuudesta päätellen.

Vierailija
47/135 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

rintaraivari kirjoitti:

Mä myönnän olevani yksi näistä oksettavista paljastelijoista, joka ruokkii nälkäisen lapsensa siinä missä hänelle sattuu nälkä tulemaan. Jos jonkun mies kiihottuu nähdessään lapsen ruokailemassa, huolestuisin enemmänkin tämän kyseisen kaksilahkeisen seksuaalisista mieltymyksistä. Oikein tehtynä rintaruokinnan aikana vilahtaa vähemmän tissiä kuin esimerkiksi joidenkin naisten pikkubikineistä kesällä. Ap ei varmaankaan voi miehensä kanssa käydä rannallakaan kun siellähän voi mies vahingossa nähdä syntisiä ruumiinosia!

Yksikään mun miespuoleinen kaveri ei ole kokenut imetyksen näkemistä seksuaalisena tapahtumana.

Entäs miten suhtaudut minuun, heteronaiseen, joka ei näe tuossa mitään seksuaalista mutta pitää sinua kyllä sivistymättömänä moukkana?

Vierailija
48/135 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Imettää voi mun mielestä ihan hyvin julkisesti, mut se on tekniikkalaji. Ei sitä ole pakko tehdä näyttävästi niin, että vetää koko hinkin esiin kaula-aukosta kaiken kansan näytille. Sen voi tehdä huomaamattomamminkin, kuten edellä kuvattiin. Kaikki vauvat ei viihdy huivin alla piilossa, mutta on imetystoppeja, huivia voi käyttää edes vähän suojana vaikkei vauvaa sinne alle laitakaan jne. Tässä voisi tulla molemmat osapuolet toisiaan vastaan. Äitien ei ole pakko imettää vessassa piilossa, mutta sitä tissiäkään ei ole pakko show-luontoisesti kaivaa esiin.

Monet ovat tulleetkin toisiaan vastaan. Suojahuiveilla ja menemällä jonnekin syrjään. Luulisi että jos vaikka ravintolassa pyytää suojaisen pöydän, henkilökunta voi sen järjestää. Ja kääntyy tuolissa selkä muihin päin, aika harva siitä hermostuu vaikka ymmärtäisikin, mitä "on tekeillä".

Ongelma ovat ne ihmiset, joiden mielestä tuollainen sivistynyt käytös on liikaa vaadittu kun he ovat Äitejä.

Ei vaan koska siinä on LAPSI kyseessä. Mikä osa sympatiasta puuttuu? Jos olen ruokailemassa ja lapsen tulee nälkä niin lapsi syö siinä. En vaihda pöytää yhtään mihinkään. Vaihda sinä, kyylä. Imettämisessä ainoa huono puoli on että jotkut lapselliset pervot kuvittelee että kaikki pyörii heidän ympärillä.

Jos jätän lapsen ruokkimatta niin hänen itkeporunsa haittaa taatusti enemmän. Minä voin kuunnella lapsen itkua kun vierotan yöllä rinnasta. Tuonko sen huudon sinulle ravintolaan?

Minä en kyylää toisia ravintolassa. En usko että kukaan jää tuijottamaan muita myöskään. Huonoa provosointia, mutta jos vauvan huudatus on vaihtoehto niin sillä mennään.

Mitäs sitten jos kiskaisen housuni alas ja pyllistän naamallesi kun imetät? Katsotko vain seesteisenä muualle? Luuletko imettämisesi olevan jotenkin vähemmän ällöttävää?

Vierailija
49/135 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi herran isä 😂 Mahtaa olla niillä miehillä jonkin sortin ongelma. Ei imetys ole seksuaalista normi ihmisten "miesten" mielestä. Otin oikeen puheeksi ja kävin raksa kollegat läpi kysymässä.... 👍

Minä kun luulin, että nainen voi saada imettäessään orgasmin. Mutta kai raksamiehet tämän paremmin tietävät.

Itse asiassa tästä on julkaistu lehtiartikkeleita: kyllä voi. Hassua, että nämä reippaat itsensäpaljastelijat kuitenkin säikähtävät tuota faktaa.

Vierailija
50/135 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa voi muuten saada. Mutta noin käy kai vain aika harvoille. Eikä kyseessä siis ole mikään lapsesta kiihottuminen tai muu vastaava perverssi asia, vaan se oli muistaakseni imetyshormonien aikaansaama juttu, joka liittyi yleiseen mielihyvän tunteeseen.

Vierailija
51/135 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja on teillä pienet ongelmat elämässänne. Ensinnäkin tarvitseeko niihin kiinnittää huomioo jos joku imettää? toiseks jos miehes katselemalla katselee toista naista kun tämä imettää eli mielestäsi juuri hänen rintojaan (itse ainakin saatan vaan katsoa että onpa hienoa kun ruokkii lapsensa eikä häpeä sitä että pystyy itse lapsensa ruokkimaan) niin onko suhde suhteen arvoinen, jos kerta miestä kiinnostaa toisen naisen rinnat plus itse olet noin mustasukkanen. Kolmanneks miksi lapsen pitäisi syödä haisevassa likaisessa vessassa, kun et itsekkään niitä pullakahvejasi sielä vessassa juo?

Tehdäänpä tällainen jako: minä puutun pieniin ongelmiin eli moukkamaiseeen käytökseen ja sinä lopetat nälänhädän. Sopiiko?

Vierailija
52/135 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂😂😂 mä en kestä! Jo on paljon mielensäpahottajia! Tämän perusteella voi kuvitella että toivoisitte naisten pukeutuvan vähintäänkin kaapuihin sillä kyllähän nykyään paljon käytetty paljastava pukeutuminen vilauttaa paljon enemmän intiimialueita kuin imettäminen! Ja onhan nyt imettävä äiti kauniimpi näky kuin nainen jonka pakara vilahtelee hameen alta.

Vierailija
53/135 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan tykkää ei enkä tykläisi minäkään. Mutta tässä tapauksessahan vieras nainen ei ole esittelemässä tissejään aloittajan miehelle vaan ruokkimassa lastaan.

Vierailija
54/135 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂 mä en kestä! Jo on paljon mielensäpahottajia! Tämän perusteella voi kuvitella että toivoisitte naisten pukeutuvan vähintäänkin kaapuihin sillä kyllähän nykyään paljon käytetty paljastava pukeutuminen vilauttaa paljon enemmän intiimialueita kuin imettäminen! Ja onhan nyt imettävä äiti kauniimpi näky kuin nainen jonka pakara vilahtelee hameen alta.

Eli tuoko on syynä? Luulette olevanne kaunis näky? Ette ole. Näytätte vain samanlaisilta moukilta kuin kadulle kuseksijat.

Vierailija
55/135 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuules Äippä 94, kasva aikuiseksi naiseksi. Imetys on täysin normaalia vauvan ruokkimista. Jos sinulla on imetyksestä tuollainen ongelma, kannattaisi hakeutua terapiaan ja hankkia tietoa imetyksestä, koska olet kyllä aivan pihalla imetyksestä. Se ei ole rintojen esittelyä vaan vauvan ruokkimista. Sairasta kun joku näkee imetyksessä jotain väärää tai seksuaalista. Sairasta.

Vierailija
56/135 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän ihme siinä on ongelmana, jos nainen osaa peittää lastaan syöttäessä rintansa, ei vauvan nälkä katso aikaa eikä paikkaa 😰 koittakaa nyt ymmärtää, että imetys on luonnollinen asia eikä mikään kauhea tabu! Olisiko sinusta mukava syödä haisevassa vessassa sen vuoksi, että muita häiritsee sinun ruokailusi? Aikuinen ihminen jota ei kiinnosta imetyksen katsominen osaa kyllä päänsä kääntää pois. Ja imetys ei ole millään lailla verrannollinen tahalliseen sukupuolielinten näyttelyyn! 😫

Vierailija
57/135 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rauhoitu hyvä mies(?).

Mitä sinä jankutat? "Huomaamaton" oli sarkasmia, kuten sinulle jo selvällä suomella sanoin. Eli ei YHTÄÄN HUOMAAMATONTA. Meneekö perille?

Ja et vastannut kysymykseen: jos julkinen, show-luontoinen imetys ei saa häiritä minua, kai sinulle on OK saada jonkun paljas ahteri naamallesi kun istut ravintolassa?

Avitan sinua sen verran, että kerron olevani nainen. Osaat sitten suunnata loukkauksesi paremmin. Voit aloittaa vaikka solvaamalla minua huonoitsetuntoiseksi riipputissiksi. Jotain sen suuntaista on odotettavissa edellisen kommenttisi tasokkuudesta päätellen.

Miksi ylipäätään itse takerruit sarkasmillasi alkuperäiseen viestiini, jossa kyseenalaistin kaiken julkisella paikalla tapahtuvan imetyksen vainoamista? Siitä oli aloitusviestissä kyse, kai? Siis myös oikeasti huomaamattoman. Siitä minä olen koko ajan puhunut. Siinä ei ole eikä pitäisi olla mitään pahaa, ei edes ravintolassa. Mutta ne kunnolla tissiään esittelevät onkin eri juttu. Voisi kaikki ajatella muita ja tulla vastaan. Jos jotkut on huonotapaisia, miksi syyttää kaikkia imettäjiäkin, niitäkin jotka tekee sen piilossa? Sinä aloitit, kun aloit puhumaan paljaasta ahteristasi ja naamalleni istumista. Vastasin vain samalla tasolla. ;-) Mistä minä heti saatoin olla pelkän tekstin perusteella varma sarkasmistasi?

T. Itse huonoitsetuntoinen riipputissi -ollaanko nyt kavereita? :-)

Vierailija
58/135 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂😂😂 eihän tässä siitä ollu puhe että onko kaunis näky vai ei vaan vertauskuva

Vierailija
59/135 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kun on vaan välillä lähdettävä kotoa pois, ei mahda mitään. Kaupassa on käytävä, lapset harrastuksiin tai esim lääkäriin vietävä. Ja se vauva on välillä ruokittava siinä kilometrinpituisessa kassajonossa, tai siellä sairaalan odotustilassa. Eihän sitä voi koko konkkaronkkaa hilata vessaan, vain siksi, että ihmiset kokevat sairaaksi sen kun vauvalla on nälkä, ja se ruokitaan tavalla, joka on siihen tarkoitettu. Vauvasta kun ei voi koskaan tietää, haluaako se rintaa tunnin vai kolmen tunnin välein.

Imetyksen tuki ry tarjoaa tutkittua ajan mukaista tietoa imetyksestä, ja auttaa myös varmasti kaikkia, joita tämä luonnollinen asia niin kovasti ahdistaa 😀 Korvikkeella voi olla niin kauaskantoiset seuraukset, että en todellakaan aio tarjota sitä yhdellekään lapsistani sen vuoksi, että jotain idioottia häiritsee se, kun vauva syö.

Kertoo TÄYSIN ihmisten henkisestä kapasiteetistä se, että imetystä verrataan kuseen, paskaan, panemiseen, paljaisiin perseisiin tms.

Mitäs varten kuvittelette että ne rinnat naisella on? Tai utareet lehmällä? Nisät koiralla? Kysynpähän vaan. Se, että rinnat on seksualisoitu, ei ole vauvojen vika, eikä heidän immuunijärjestelmäänsä pidä tuhota lehmänmaidolla, ellei ole ihan pakko.

WHO:n imetyssuositus on 2 vuotta. On ihan naurettava ajatus, että äitien pitäisi tämä aika istua lapsineen kotona.

Mua niin ärsyttää TYHMÄT ihmiset!!!!

Vierailija
60/135 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen sitä, kun aina toitotetaan että imetys ei liity seksiin tai rintoja ei saa "seksualisoida". Mitä väliä? En minä halua että joku esittelee minulle intiimialueitaan julkisella paikalla. Mies tai nainen. Mitä nämä naiset tuumisivat, jos mies haluaa käyttää pieniä shortseja joista kassit roikkuu ulos? Tai jos nainen viereisessä pöydässä haluaa korjata epämukavia stringejään ja vetää sitä varten farkut alas ja tunkee ahterinsa melkein kiinni sen imettävän äidin naamaan?

Hanki apua, oikeasti.

Imetys on vauvaa varten, se ei liity sinuun yhtään mitenkään. Varmasti yksikään äiti ei ole tunkenut tissiä sun suuhun.