Hyvännäköisillä vaikeammat oltavat.
Tätä asiaa ei muuten ole moni ajatellut. Puhutaan paljon siitä kuinka vaikeaa ja hirveätä on olla esim ylipainoinen tai ruma. Uskokaa tai älkää itse saan ainakin ihan hirveätä kohtelua näin komeana. Alotetaan vaikka työpaikastani. Siellä miehet ja naiset istuu ringissä sanoen minua ylimieliseksi. Vain sen takia koska olen ainoa työpaikkallani joka jaksaa käydä salilla. Eikös tämä ole työpaikka kiusaamista? Kuulostaa ehkä pieneltä asialta, mutta kyllä mulla ainakin tekee pahaa se, että seläntakana tiuskitaan, ostotellaan ja nauretaan yhdessä kovaan ääneen kuinka mukamas luulen olevani joku. Vain sen takia, että tykkään käydä salilla. Ja siis oikeastaan tämä vaikuttaa moneenkin asiaan. Kukaan ei lähde deitelle koska pitävät minua pinnallisena. Mitä en todellakaan ole. Suhteet naiset käyvät ihan ylikierroksilla, onko sinulla joku toinen miksi katsoit häntä. Ilmeisesti olettavat, että komeuteni takia petän helpommin. Kadulla kulkiessa kaikki katsovat pahasti. Kauniita ja komeita pidetään myös tyhminä. Vaikka ulkonäkö ei liity mitenkään viisauteen. Tämähän vaikuttaa työnsaannissakin. Haastattelijakin ajattelee tuo on varmaan joku bimbo joka käy jokapäivä baarissa. Mitä mieltä te olette, jotka ovat itsensä mielestä kauniita tai komeita. Saatteko huonoa kohtelua?
Kommentit (79)
Joo olen kokenut ilkeämielisyyttä.
Mä en usko, että tälläiset asiat välttämättä loppujenlopuksi johtuu ulkonäöstä. Yleensä toisten ulkoista olemusta (oli se millainen tahansa) arvostelevat ihmiset joilla on itsensä kanssa vaikeaa. Eli siis ihmisperseet ja heitä on aika paljon.
Mulla on sukulainen joka on ollut jo pienestä lähtien uskomattoman kaunis. Olen jollain tavalla ollut hänelle kateellinen, kasvot, silmät, hiukset tyyli.. kaikki on tuossa naisessa ihan täydellistä! Hän on vaan koulukiusaamisen takia tullut araksi ja on vielkin tosi epävarma muiden ihmisten parissa. Mä voisin jopa vannoa että saisi miehen kun miehen! Mut sillä on aina ollut vähän ei niin fiksuja tapauksia kun se ajattelee ettei edes kukaan ota tosissaan vaan valehtelee ja kiusaa. Ja kaikki tää koulukiusaamisesta vaikka hän on käynyt terapiassa koko ikänsä! Mä olen kovasti yrittänyt kannustaa ja kehua mut sen oon huomannut että ärsyyntyy kun epäilee et kolautin vaan leukoja.
Kyl mä jollain tavalla uskon että mätimmillä on haasteita. Itse olen vaan perus peruna joten uppoudun vaan massaan. En siis itse ole kohdannut tälläsiä ongelmia mut sääliks käy serkkua kun nätti nainen menee hukkaan epävarmuudesta ja huonon itsetunnon takia vaikka ei ole aihetta.
Joo tottakai mä nyt joskus t-paidalla kuljen. Ei sitä nyt turhaan treenata. Mutta ei tuo oikeuta silti työpaikkakiusaamiseen.
Itse aloin treenaamaan koulukiusaamisen takia. En sitten tiedä kumpuaako se harhaisuus sieltä. Muttä ei tämä kyllä harhaakaan ole koska jos omin silmin näen ja kuule mitä ihmiset minusta ajattelevat.
Olen aika kaunis, en maailman kaunein mutta kuitenkin, ja sen lisäksi vielä syvällinen/älykäs keskustelukumppani. Hyvännäköisyys olisi ehkä helpompi kestää, jos olisin ns. pissis. Kovin on ollut yksinäistä. Miehet haluaisivat panna, naiset useimmiten vihaavat. Toiset kauniit naiset suhtautuvat yleensä muhun parhaiten, sellaiset jotka ovat vielä kauniimpia ja erityylisiä, eli en kilpaile heidän kanssaan mutta tavallaan kuulun samaan "porukkaan".
Mulla on ihan sama juttu pitää aina liikkua komeempien kanssa, jotten pysty kilpailemaan. Tai ettei joku tunne oloaan huonoksi seurassani.
Mä oon kans kauniina huomannut muilta naisilta todella syrjivää ja vihaista asennetta minua kohtaan. Tuntuu, että minulle halutaan paljon pahaa. En voisi työskennellä naisvaltaisella alalla, jonkinsortin kiusaaminen ja alistaminen olisi taattua. Miehet usein haluavat minusta vaan sivusuhdetta ja saada säpinää elämään tai ahdistelevat muuten. Tyttäreni ansiosta itsetuntoni on rautaa ja annan takaisin samoin tein jos minua vastaan hyökätään. Olisi hirveää olla minä jos itsetuntoni olisi samalla tasolla kun alle 20v:na.
Miten se sinun saliharrastuksesi tulee esiin työpaikalla niin paljon, että sen takia joutuisi työpaikkakiusatuksi? Jollet itse puhu asiasta etkä pukeudu lihaksikkuutta korostavalla tavalla, niin kuinka asia sitten tulee esille?
Tunnen ilmiön omakohtaisesti. Etenkin jotkut naiset kohtelevat minua ikävästi eivätkä ota minua mukaan porukkaan. Tämä on tehnyt minut vähän epävarmaksi ihmisten kanssa. Miehet ovat yleensä reilumpia esim. uusissa työpaikoissa ja hyväksyvät porukkaan. Joskus jotkut miehet näyttävät ihastuvan minuun. Se ei ole varsinaisesti vastenmielistä, koska nämä miehet ovat yleensä ujoja ja kohteliaita. Kuitenkin se tekee oloni vähän rauhattomaksi, koska mieluummin haluaisin kuulua toisten naisten joukkoon. Vaikeaksi asian tekee se, ettei siitä voi puhua ääneen.
Millä tavalla luulisit, että saisit osaksesi parempaa kohtelua, jos olisit ruma? Koetko että esim. ylipainoisia kohdellaan paremmin kuin hyväkroppaisia ihmisiä ja kuinka tämä parempi kohtelu mielestäsi konkreettisesti näkyy?
Kyllä kauneille ja komeille kostetaan se etusija ja hyvin halpamaisimmilla keinoilla. Siihen pitää asettaa jämäkkä raja aina ja esittää seuraukset jos homma jatkuu. Ne eivät kunnioita ilman sitä. Paskimmat tyypit on vaan hyvä menettääkin sillä elämä sellaisten kanssa on helvettiä. Jos ei ole itselle ulkonäkö ongelma niin sitä vähän ajattelee että terapiassa ehkä pitäisi selvittää jos sitä ongelmaa on - ja jos ongelma on voeläpö toisen ulkonäössä niin psykiatrille ja nopeasti!
En osaa vastata kysymykseesi nro 12. Kauniilla ihmisillä ongelmana on se, että heidän kohtaamasta syrjimisestä ei saa puhua ääneen. Se on tabu, joka kuitataan vain sanomalla, että mitäs käyttäydyt niin ylpeästi.Tai kielletään koko asia.
Koulussa ja töissä naiset lähtevät useammin kilpailemaan sen hyvännäköisen kanssa ja pyrkivät liittoutumaan sitä vastaan, vaikkei tämä itse mitään kilpailua haluaisi. Eivät toki kaikki naiset tee niin, vain sellaiset jotka eivät kestä jos eivät saa olla itseoikeutetusti niitä parhaan näköisiä ja muutenkin keskipisteitä. Kaunista ihmistä eivät nämä kilpailijattariksi asettuneet kannusta milloinkaan eikä hänen onnistumisestaan iloita, vaan siitä seuraa mökötystä.
Kun kaunis nainen käy naisystävien kanssa baarissa niin kannattaa lähteä mieluiten isolla porukalla, ettei jää yksin kun huomiosta kateellinen kaveri lähtee jollain tekosyyllä kotiin alkuillasta. Joskus käy niinkin, että naisystävä pyrkii blokkaamaan tai viemään toista lähestyviä miehiä :).
Ai miten asetetaan jämäkkä raja ja esitetään seuraukset? Asiasta, jota ei myönnetä ja josta ei puhuta ääneen? Ihan vilpittömästi haluan tietää miten olet hoidellut tällaiset tilanteet. Oletko saanut kunnioitusta toimiessasi näin? Oletko rohkea ja räväkkä luonne? Kaikki eivät ole näin räväköitä, vaan pikemminkin syrjäänvetäytyviä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kauneille ja komeille kostetaan se etusija ja hyvin halpamaisimmilla keinoilla. Siihen pitää asettaa jämäkkä raja aina ja esittää seuraukset jos homma jatkuu. Ne eivät kunnioita ilman sitä. Paskimmat tyypit on vaan hyvä menettääkin sillä elämä sellaisten kanssa on helvettiä. Jos ei ole itselle ulkonäkö ongelma niin sitä vähän ajattelee että terapiassa ehkä pitäisi selvittää jos sitä ongelmaa on - ja jos ongelma on voeläpö toisen ulkonäössä niin psykiatrille ja nopeasti!
Vierailija kirjoitti:
En osaa vastata kysymykseesi nro 12. Kauniilla ihmisillä ongelmana on se, että heidän kohtaamasta syrjimisestä ei saa puhua ääneen. Se on tabu, joka kuitataan vain sanomalla, että mitäs käyttäydyt niin ylpeästi.Tai kielletään koko asia.
Niin, tämän ymmärrän kyllä, mutta se ei vielä tarkoita sitä, että hyvännäköisiä kohdeltaisiin huonommin kuin rumia tai vaikkapa ylipainoisia. Minua kiinnosti nyt lähinnä tämä aloitusviestissä esiintuomasi vertailutilanne, että hyvännäköisillä olisi vaikeammat oltavat. Oletin että sinulla jotain näkemystä on sitten siitäkin, kuinka rumia kohdellaan, jos kuitenkin väität että kauniita/komeita kohdellaan huonommin.
Juuri näin. En ainakaan itse kaipaa mitään kilpailua. Haluaisin olla vain rauhassa ja keskittyä töissä työntekoon. Aistin naisten ilkeyden ja miesten ihastumisen, siis silloin kun näitä on. Miesten ihastumisessa se on harmillista, että toiset naiset huomaavat sen, mikä vaikeuttaa tilannettani. En kaipaisi kaikkea tätä hiljaista draamaa ja jännitettä ollenkaan. Pelkään jo etukäteen näitä tilanteita ja kuvioita esim. uuteen työpaikkaan mennessäni. Miten voisin riuhtaista itseni heti alkuun vapaaksi tällaisesta kuviosta? Neuvokaapa viisaammat.
Vierailija kirjoitti:
Koulussa ja töissä naiset lähtevät useammin kilpailemaan sen hyvännäköisen kanssa ja pyrkivät liittoutumaan sitä vastaan, vaikkei tämä itse mitään kilpailua haluaisi.
Olin tuo, jolle vastasit, mutta en ole aloittaja, joka esitti tuon ajatuksen. Itse en näe mitään tarvetta syrjiä ketään. Varon kuitenkin sellaisia ihmisiä, jotka ovat ikäviä minua kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tämän ymmärrän kyllä, mutta se ei vielä tarkoita sitä, että hyvännäköisiä kohdeltaisiin huonommin kuin rumia tai vaikkapa ylipainoisia. Minua kiinnosti nyt lähinnä tämä aloitusviestissä esiintuomasi vertailutilanne, että hyvännäköisillä olisi vaikeammat oltavat. Oletin että sinulla jotain näkemystä on sitten siitäkin, kuinka rumia kohdellaan, jos kuitenkin väität että kauniita/komeita kohdellaan huonommin.
No siis esimerkiksi joku saattaa tulla heittää päin naamaa, että kai sä tajuat ei susta ikinä tuu noilla lihaksilla mitään. Mee vaikka kehään kokeilee saisit heti turpaan. Vaikken ikinä ole edes puhunut mitään kehään menemisestä. Ja muutenkin vaikka se olis mun unelma mitä se edes muille kuuluisi. Ihmiset ovat oikeasti tosi pahoja ja haluavat vaan keksiä jonku typerän syyn mollata.
Ehkä tuot jotenkin vaatteilla sitä bodattua vartaloasi kiusallisen paljon esille. Kokeile pukeutua ja käyttäytyä normaalisti.