Millainen on tätimäinen tyyli?
Kertokaa. Mitä mieltä olette tätimäisestä tyylistä? Onko se hyvä vai huono juttu? Linkatkaa myös kuvia, jos löydätte.
Kommentit (50)
Beesit, suorat housut, paita ylös asti kiinni ja lyhyt tukka.
Olen teini, mutta tyyliäni on sanottu usein tätimäiseksi. Olen lukion ekalla.
-Ap
Paksusankaiset lasit. Värikkäät tunikat, tyyliin marimekko. Tylsä olkalaukku, sellainen kangaslerpuke tai nahkaa. Isot puuhelmi tms korut (aarikka!). Punainen kynsilakka ja huulipuna. Lyhyt graafinen tukka, otsatukka korostaa vaikutelmaa ja tumma väri.
Tietynlaiset jakut vanhentavat. Varsinkin jos väri ei sovi.
Okei, mä varmaan olen tätimäinen. Mulla on vaaleanruskea polkkatukka, käytän Marimekon kangaskassia ja tykkään tunikoista. Lisäksi mulla on silmälasit. Tykkään silti tyylistäni enkä halua muuttaa sitä, näytän sitten tädiltä ihan mielelläni. :D
-Ap
Kansanedustaja Tytti Tuppurainen on paras esimerkki tätimäisestä tyylistä. 40-vuotias joka näyttää 55-vuotiaalta.
http://images.cdn.yle.fi/image/upload//w_1198,h_803,q_70/13-3-7644130.j…
No Tytti ei tosiaan oo tätimäinen. On tosi hoikka ja näyttää ikäistään nuoremmalle.
Itsellänikin tuli mieleen tätä aloitusta tehdessä Tytti Tuppurainen, mutta hän on kyllä mielestäni kaunis nainen. :)
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Okei, mä varmaan olen tätimäinen. Mulla on vaaleanruskea polkkatukka, käytän Marimekon kangaskassia ja tykkään tunikoista. Lisäksi mulla on silmälasit. Tykkään silti tyylistäni enkä halua muuttaa sitä, näytän sitten tädiltä ihan mielelläni. :D
-Ap
Tärkeintä on, että itse tykkää. On aika idioottimaista arvostella toisen pukeutumista just vaikka tätimäiseksi. Luultavasti arvostelija on sellainen muodin oikkujen perässä juoksija, eikä uskalla olla sellainen kuin haluaisi.
Tyylisi vaikuttaa mukavalta.
Vierailija kirjoitti:
-Ap
Hyvä asenne! Ehkä vaihdat teinityyliin aikanaan kun olet täti-ikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Itsellänikin tuli mieleen tätä aloitusta tehdessä Tytti Tuppurainen, mutta hän on kyllä mielestäni kaunis nainen. :)
-Ap
Kaunis, mutta todella kulahtanut.
Jep, eihän sitä koskaan tiedä, mihin tyyli iän myötä muuttuu. :D Nyt vaan tuntuu siltä, ettei teinien suosimat massavaatteet sovi mulle.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Ap
Kaunis, mutta todella kulahtanut.
No en ihmettele yhtään jos näyttää vähän kulahtaneelta, on aika stressaavaa työtä varmaan...
-Ap
Lihavuus, kananpersetukka ja ''räväkkyys'' mun mielestä.
Vierailija kirjoitti:
No Tytti ei tosiaan oo tätimäinen. On tosi hoikka ja näyttää ikäistään nuoremmalle.
Linnan Juhlissa esiintyi edukseen ja näytti ikäistään nuoremmalta. Normaalityylissäään näyttää huomattavasti ikäistään vanhemmalta.
http://www.iltalehti.fi/linnan-juhlat-2016/201612062200037023_lb.shtml
Minusta tätimäistä vaikutelmaa aiheuttaa seksikkyyden puutos. En nyt tarkoita, että pitäisi olla valkaistu vetyperoksiditukka pidennyksillä, silarit, huulitäytteet ja tekoripset ym. seksikliseet, vaan tällä seksikkyyden puutteella tarkoitan, että henkilön tyylistä ja olemuksesta puuttuu muotojen korostus, leikkisyys ja pilke silmäkulmasta. Seksikkyys on yhtä kuin haluttavuus, pukeutumisessa tulisi olla jotain mikä viehättää, jotain mikä tekee ihmisestä vastustamattoman.
Satu Silvo on mielestäni hyvä esimerkki ihmisestä, joka on jo kypsemmässä iässä mutta tyyliltään ja olemukseltaan kaukana tätimäisestä.
No ei kyllä näytä yhtään yli 35-vuotiaalta ikinä! Tytti siis!
Vierailija kirjoitti:
-Ap
Tätimäisyys ja kauneus (tai hoikkuus) eivät poissulje toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tätimäistä vaikutelmaa aiheuttaa seksikkyyden puutos. En nyt tarkoita, että pitäisi olla valkaistu vetyperoksiditukka pidennyksillä, silarit, huulitäytteet ja tekoripset ym. seksikliseet, vaan tällä seksikkyyden puutteella tarkoitan, että henkilön tyylistä ja olemuksesta puuttuu muotojen korostus, leikkisyys ja pilke silmäkulmasta. Seksikkyys on yhtä kuin haluttavuus, pukeutumisessa tulisi olla jotain mikä viehättää, jotain mikä tekee ihmisestä vastustamattoman.
Satu Silvo on mielestäni hyvä esimerkki ihmisestä, joka on jo kypsemmässä iässä mutta tyyliltään ja olemukseltaan kaukana tätimäisestä.
Seksikkyys ei kyllä tarvitse "muotojen korostamista" ollenkaan. Seksikäs, eroottinen, sensuelli ja karismaattinen voi olla vaikka perunan muotoisessa mustassa säkissä jos sellainen on.
Jos oot täti-ikäinen niin ei mitään vikaa.