Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Li Andersonin vastustajilla ei ole yhtäkään argumenttia

Vierailija
06.03.2017 |

vaan he käyvät Lin persoonaa vastaan! Li Anderson ei ole ideologioiden sokaisema vaan puhtaasti asiapoliitikko, joka perustelee älykkäästi kantansa toisin kuin muut.

Kommentit (259)

Vierailija
201/259 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmisto kylläkin pitää huolta työelämän eduista jotta potentialista omatoimista työntekijää ei ryöstettäisi miten halutaan. Minä ole ymmärtänyt että raha tekee päätökset ja vasemmisto on ainoa joka pitää suitsia niin ettemme ja sillä ohjauksella ojaan ja kovaa. Olen yrittäjä enkä oikeasti koe että äänestämällä voi kovin paljoa vaikuttaa. Tämä nykyinen hallitus ei vain ainakaan aja kasvua ja työpaikkoja vaan pyrkii orjuuttamaan kaikki heikommassa asemassa olevat niin yrityksetkin kuin työläisetkin halvoiksi orjiksi isoille yrityksille. Vasemmisto on edelleen tarpeellinen perustellusti ja sille on olemassa paikkansa vaikka se kuinka muita vihervasemmistoksi huutelevia oman elämänsä epäonnistujia haittaisikin. Ei ole vasemmiston vikaa ettei elämänne onnistu eikä ole vasemmistolaista vaan puoluerajatonta tuoda omaa agendaa esiin kärkkäästikkin(ben.z. mauri.p jne monet muut). Ei hmm sanominen välillä tee esim soinista yhtään sen rationalisempaa asia sisällöltään kun ketään muutakaan joita teiniksi haukutte. Itse asiassa vain hyvin harva on rationalinen käytöksessään, mutta se tarkoittaa etteivät he usein ole mitenkään liberaaleja vaan hyvin konservatiivisia teeskentelijöitä. Sanoipa heitä pikkuvanhoiksi vauvoiksi tai miksi lie on se tarpeetonta, henkilöön kohdistuvaa kritiikkiä, jota jo alussa sanottiin olevan ideologisesti vastustavien taholta tulossa.

Kumma kun mä en löydä vasemmistoliitosta noita samoja juttuja kuin sinä.

Tukiaisten perään naukumista tuo on aikalailla alusta loppuun.

No voi harmi kun kuvittelin että juuri noin super älykäs ja monipuolisesti perusteleva kommentoija olisi huomannut, no ei voi mitään ehkä vasemmiston aate puolustaa työläisiä on vain liian monimutkainen sinulle havaittavaksi. Tai ehkä superälysi on vain liian kaukana tavallisten duunarien normaalista elämästä.

En ole edellinen, mutta ymmärrän kyllä kantasi enkä näe siinä mitään ongelmaa, jos kannatat vasemmistoa. Vasemmisto ei kuitenkaan pysty esittämään mitään toimenpiteitä, jotka tukisivat myönteisen kestävän kehityksen talouspolitiikkaa. (mahdollisesti pois lukien ne, jotka ovat jo käytössä)

Kuka muka pystyy ODOTAN VASTAUSTA JA PERUSTELUITA en illuusiointia minun puolueestani joka ei ole relevanttia eikä merkityksellistä keskustelussa juntti(olen pahoillani että olet). Et sitten lukenut sitä kirjoitusta voi harmitelen puolestasi ettet ymmärrä miten maapallo ja talous nykyään pyörii. Poliittiset päätökset maarittää talous ei ideologia. Ongelma on se että nyky hallitus ei halua kasvua vaan kuten jo sanoin orjuuttaa KAIKKI HEIKOMASSA ASEMASSA OLEVAT eli työntekijät ja yrittäjät isojen orjuuteen. En ole sanonut että vasemmisto olisi ratkaisu vaan. Lue edelleen se viestini jos meinaat kommentoida.... VASEMMISTOLLA ON MERKITYKSENSA PITÄÄ SUITSISTA. Vittu kun pitää ieologia uskovaisille junteille vääntää koko ajan rautalangasta miten maailma pyörii. Olen itse yrittäjä mutta en pysty kilpailemaan tasavertaisesti siksi onkin minulle tärkeää että asiakkaani säilyttävät ostovoiman. Ongelma on siinä etten laula käskien vaan omasta halustani kun se ei enää ole järkevää "vapaassa kaupassa" jossa kilpailuetu on tuottaa heikompien työehtojen maissa, jää minulta halu kokonaan pois kuvittele siitä mitä haluat. Kaiken ei kannata olla pelkästään rahassa mitattua ja siksi nimenomaan vasemmisto on tärkeä osapuoli, jotta raha ei konkreettiseti ottaisi valtaa ylitse moraalin älykkyyden ja ihmisoikeuksien.

Ongelmahan on siinä ettei haluta ymmärtää että yhteiskunta on yhteinen ei diktatuuri ja muiden ihmisoikeuksien polkeminen on rikollista koska näin on sovittu. Ongelma taitaa lähinnä olla sisäsiittoisilla kehittymättömillä vihastaan muita syyttelevillä raukkiksilla. Samoilla tyypeillä jotka sanovat vasemmistoa pohjoiskoreaksi vainm ettei kukaan keskittyisi siihen että heidän ideologiansa on suoraan diktatuuri jossa muista ei edes tarvitse välittää. Näiden tunteettomien pakiaisten takia on hyvä että on vasemmistoa pitämässä moraalista huolta. Perusteluton viha muita kohtaan näkyy näissä vasemmiston vihaajissa kauas, ei ihme ettei ole sosiaalista elämää heillä ja muita tulisi saada kyykyttää ilman keskusteluita. Juuri heidän takia on olemassa vastavoima jottei itsekkyys kumoaisi moraalia. Ja olen valmis maksamaan veroja, minulla ei ole mitään niitä vastaan ne kuuluvat sivistykseen vain sivistymättömät juntit eivät niitä ymmärrä.

Kauheeta tuo sinun kielenkäyttösi kyllä lapsonen. Ihan suosittelen tutustumaan suomen tilanteeseen, talouteen ja historiaan, vientiin ja tuontiin ja talouspolitiikkaan.

Älä koita keskustella asioista, joista et ole perillä, koska sitten joudut turvautumaan tuohon äyköttämiseen, ja sillä ei kuule oikeasti pitkälle pötki.

Jos haluaa väitellä, täytyy tietää mistä väittelee. Sinä teet kultaseni itsestäsi vain tosi naurettavan. Suosittelen vetäytymistä.

Vierailija
202/259 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, että tuollainen ajatus jota vasemmisto ajaa, tekisi työnteosta kannattamatonta. Kaikki saisivat saman rahan, vaikka sitten jotakuta ei huvittaisikaan. Niin kommunismi toimii. Kaikki saavat saman, kaikki on yhteistä. Mites, miltä tuo touhu venäjällä näyttää, haluaisitko sä elää siellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/259 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmisto kylläkin pitää huolta työelämän eduista jotta potentialista omatoimista työntekijää ei ryöstettäisi miten halutaan. Minä ole ymmärtänyt että raha tekee päätökset ja vasemmisto on ainoa joka pitää suitsia niin ettemme ja sillä ohjauksella ojaan ja kovaa. Olen yrittäjä enkä oikeasti koe että äänestämällä voi kovin paljoa vaikuttaa. Tämä nykyinen hallitus ei vain ainakaan aja kasvua ja työpaikkoja vaan pyrkii orjuuttamaan kaikki heikommassa asemassa olevat niin yrityksetkin kuin työläisetkin halvoiksi orjiksi isoille yrityksille. Vasemmisto on edelleen tarpeellinen perustellusti ja sille on olemassa paikkansa vaikka se kuinka muita vihervasemmistoksi huutelevia oman elämänsä epäonnistujia haittaisikin. Ei ole vasemmiston vikaa ettei elämänne onnistu eikä ole vasemmistolaista vaan puoluerajatonta tuoda omaa agendaa esiin kärkkäästikkin(ben.z. mauri.p jne monet muut). Ei hmm sanominen välillä tee esim soinista yhtään sen rationalisempaa asia sisällöltään kun ketään muutakaan joita teiniksi haukutte. Itse asiassa vain hyvin harva on rationalinen käytöksessään, mutta se tarkoittaa etteivät he usein ole mitenkään liberaaleja vaan hyvin konservatiivisia teeskentelijöitä. Sanoipa heitä pikkuvanhoiksi vauvoiksi tai miksi lie on se tarpeetonta, henkilöön kohdistuvaa kritiikkiä, jota jo alussa sanottiin olevan ideologisesti vastustavien taholta tulossa.

No voi harmi kun kuvittelin että juuri noin super älykäs ja monipuolisesti perusteleva kommentoija olisi huomannut, no ei voi mitään ehkä vasemmiston aate puolustaa työläisiä on vain liian monimutkainen sinulle havaittavaksi. Tai ehkä superälysi on vain liian kaukana tavallisten duunarien normaalista elämästä.

En ole edellinen, mutta ymmärrän kyllä kantasi enkä näe siinä mitään ongelmaa, jos kannatat vasemmistoa. Vasemmisto ei kuitenkaan pysty esittämään mitään toimenpiteitä, jotka tukisivat myönteisen kestävän kehityksen talouspolitiikkaa. (mahdollisesti pois lukien ne, jotka ovat jo käytössä)

Kuka muka pystyy ODOTAN VASTAUSTA JA PERUSTELUITA en illuusiointia minun puolueestani joka ei ole relevanttia eikä merkityksellistä keskustelussa juntti(olen pahoillani että olet). Et sitten lukenut sitä kirjoitusta voi harmitelen puolestasi ettet ymmärrä miten maapallo ja talous nykyään pyörii. Poliittiset päätökset maarittää talous ei ideologia. Ongelma on se että nyky hallitus ei halua kasvua vaan kuten jo sanoin orjuuttaa KAIKKI HEIKOMASSA ASEMASSA OLEVAT eli työntekijät ja yrittäjät isojen orjuuteen. En ole sanonut että vasemmisto olisi ratkaisu vaan. Lue edelleen se viestini jos meinaat kommentoida.... VASEMMISTOLLA ON MERKITYKSENSA PITÄÄ SUITSISTA. Vittu kun pitää ieologia uskovaisille junteille vääntää koko ajan rautalangasta miten maailma pyörii. Olen itse yrittäjä mutta en pysty kilpailemaan tasavertaisesti siksi onkin minulle tärkeää että asiakkaani säilyttävät ostovoiman. Ongelma on siinä etten laula käskien vaan omasta halustani kun se ei enää ole järkevää "vapaassa kaupassa" jossa kilpailuetu on tuottaa heikompien työehtojen maissa, jää minulta halu kokonaan pois kuvittele siitä mitä haluat. Kaiken ei kannata olla pelkästään rahassa mitattua ja siksi nimenomaan vasemmisto on tärkeä osapuoli, jotta raha ei konkreettiseti ottaisi valtaa ylitse moraalin älykkyyden ja ihmisoikeuksien.

Haluaa säilyttää ostovoiman mut raha ei oo kaikki kaikessa?

Eli siis olis yrittäjiä ja muille annetaan rahaa taikaseinästä et voi ostaa sun pientä kivaa tuotetta?

Palkaa maksetaa työstä tietyin ehdoin ja niin että työnteko kannattaa se pyörittää yhteiskuntia. Lopeta taikseinä uskovaisuutesi ja puhu jostain konkreettisesta, toi lopinäs taikaseinäst nii siit ei kukaan saa kii, juu now. Ellei se ole tarkoituksesi kun et osaa vastata. Eli siis haluat trollata eikä sinulla ole vastaust mihinkän kyssäriin häh täh?

Tuota, vienti ja tuonti on aina pyörittäneet suomea, ei sisämarkkinat. Venäjää pyöritetään sisämarkkinoilla, eikä kovin hyvin mene. Ei taloudellisesti, poliittisesti kuin luonnon kannaltakaan.

Mikähän ihmeen yritys sinun kaltaisellasi voi muka olla? Parittaja??

Vienti ei ole koskaan pyörittänyt kuin 5% suomalaisesta tuotosta eli on vain ollut osana kun kotimarkkinat on vastannut 95% tuotosta tämä on vieläpä historiaa kun vertaa nykymaailmaan. Nykypäivänä rahan arvoa ei ole sidottu mihinkään eikä venäjä esimerkissäsikään ole mitään konkreettista oikeaa esimerkkiä. Keksi parempia todisteita että ymmärrät missä mennään näillä näppylöillä näyttää että toistelet antiikinaikaista ideologia mantraasi etkä edes sitä ymmärrä ja kaiken lisäksi sekin mielestäsi vasemmiston vikaa. Ei ihme ettei talous kehity kyse on siitä kuinka voimavarojha valjastetaan tuottamaan ei enää siitä mikä määrä konkreettista rahaa liikkuu kuten ennen.

Vuonna 2015 viennin arvo pysyi likimain edellisvuoden tasolla. Tavaroiden ja palveluiden viennin arvo oli 77,3 mrd euroa ja viennin osuus BKT:sta 37,9 %. Tuonnin arvo väheni hivenen vuonna 2015 ja tuonnin BKT-osuus oli 37 %

Nyt laskenut noin 4 %.

Suomelle vienti on aina ollut tärkeää.

Suomi ei pysy sillä pystyssa vain 5% Suomalaisista ansaitsee viennillä oli pointtini. Bkt ei mittaa sitä miten Suomella menee. Kulut kasvavat jos ihmiset eivät tuota palveluillaan verovaroja vaan kuluttavat niitä työttöminä. Suomelle on tärkeää että keskitytään myös ostovoimaan maan sisällä. Kuten sanoit vienti on laskenut joten se on vain osa ratkaisua ja tällä hetkellä sitä olisi kompensoitava muilla sektoreilla. Se miten valjastamme voimavaramme on avain miten saamme lisää tuottoa. Jos nalle walroos tienaa vitusti ja muut on työttöminä ei se auta kovin paljoa näitä muita antaa lisää voittoa ja huomiota tähän suuntaan.

Jos vienti vetää huonosti on turhaa ajaa pikkufirmat kotimarkkinoilla ahtaalle vaan pyrkiä ajoissa korjaamaan liikettä joka näyttää tulevaisuudelta eli tukea sillähetkellä kotimarkkinoita ei vientiä. Raha ei ole sidoksissa kuitenkaan mihinkään konkreettiseen, vaan kuka vaan voi sitä tuottaa keksimällä hyvän busines idean jossa on mahdollisuus voittoihin. Vaikka se alkaisi sisämarkkinoilta voi se jatkossa tuottaa myös vientiin. Vaikeampaa kehitys on jos panostetaan vain vientiin ja pidetään sisämarkkinat kuolleina ja pieninä silloin kehityskin on kuollutta ja pientä. Suurimman osan suomalaisten elämä ei riipu viennistä vaan työstä jota on tarjolla sisämarkkinoilla.

Vierailija
204/259 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmisto on pettänyt matalapalkkatyöläiset ja köyhät ryhtymällä maapallonhalaajiksi.  Maahanmuutto ja seksuaalivähemmistöjen oikeudet ovat ajaneet ohi. Rahaa pitäisi tulla taikaseinästä kaikille anarkomarkoille, jotta ne voivat suunnitella vallankumousta, joka siis alkaa ikkunoita kivittämällä ja hevosia potkimalla. Ja samoin ählämeille ja niiden klitorisamputoiduille synnytyskoneille. Mikä siinä, kyllähän tää hyysäyskin joitakuita työllistää ja sen ympärille perustetuilla yrityksillä menee tosi hyvin joillakin. Miksikään kansakunnan suosta nostamisen menestysreseptiksi siitä ei vaan taida olla.  

Vierailija
205/259 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä4521 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" ( ääri)vasemmistolainen väkivalta on parempaa ja oikeutetumpaa kuin (ääri)oikeistolainen väkivalta" siinä toinen.

Mutta sehän on totta. Esim. Spartacuksen orjakapina oli parempaa väkivaltaa kuin holocaust.

Ja nykyajan "orjakapinat" on täysin vasemmiston määriteltävissä... Heti kun ei mennä heidän ajatusmaailman mukaan, on oikeus turvautua epämääräisiin keinoihin.

Määrittelyn voi tehdä taustasyyn perusteella: jos väkivallan syynä on aiempi sorto, on se parempaa väkivaltaa kuin esim. rasistinen pogromi.

Tuossa määritelmässä on hienoa se, että voin itse määritellä onko minua sorrettu ja siten itse oikeuttaa väkivallankäyttöni itsemäärittelemääni sortoa vastaan.

Hienoa - sana yllä saattaa sisältää sarkasmia.

No aika harvan mielestä varmaankaan esim. Jesse Torniaista on sorrettu yhtä paljon kuin Nat Turneria.

Pointti oli ensinnäkin siinä että kuka tahansa voi itse valita että onko sorrettu jonkin tahon taholta ja jos/kun on niin väkivalta on oikeutettua koska se on vain puolustautumista tätä sortoa vastaan. Yleisellä mielipiteellä ei ole merkitystä.

Eihän suuri osa kansasta pidä vasurianarkismiin hurahtaneita sossutuilla lihovia kermaperseitäkään erityisen sorrettuna, silti nämä oikeuttavat oman väkivallankäyttönsä "konestoa" tai "natseja" vastaan sillä että heitä sorretaan.

Tosiasiassahan nämä ovat suomalainen versio jalkapallohuligaaneista ja suuren osan motiivina on sama kuin jalkapallohuligaaneilla eli tappelu ja paikkojen tuhoaminen pelkän sen mellakoinnin vuoksi. Vasemmistolainen aktivismi käyttää vain tätä joukkiota hyväkseen omien outojen poliittisten tavoitteidensa ajamisessa.

Itse en aio äänestää yhtäkään puoluetta joka pitää listoillaan ehdokkaita joiden ainoa vaaliteema se miten rasisteja, fasisteja tai natseja kaikki muut ovat. Suomessa on oikeitakin ongelmia ja ehdokas tai puolue joka ei muuta korjattavaa ongelmaa tässä tilanteessa keksi ei sovi yhteisiä asioita ajamaan.

Oletko muutenkin poliittisissa kysymyksissä sitä mieltä että yleisellä mielipiteellä ei ole merkitystä? Eli jos minä vaikka päätän että persut eivät kuulu ihmisiin vaan orangutangeihin, niin sittenhän tämä on oikea tieto, koska ei yleisen mielipiteen kanta, jonka mukaan persut kuulunevat homo sapienseihin, merkitse mitään.

Suomessa on sorto sitä luokkaa että esim. kelan tukisotkujen takia kuolee ihmisiä. Kyllä sen kunniaksi voi pari bemaria pistää palamaan.

Sinulla tuntuu olevan vähän vaikeuksia ymmärtää edes perusasioita. Se mitä sinä korviesi välissä fantasioit ei ole (välttämättä) yleinen mielipide. Toisaalta jos kaverisikin ovat samaa mieltä niin saatat fantasioida että se on yleinen mielipide koska ympärilläsi on vain samaa mieltä olevia.

Siitä riippumatta onko se oikeasti yleinen mielipide vai ei saatat oikeuttaa oman väkivallankäyttösi tämän oman ja henkilökohtaisen fantasiasi perusteella koska se on sinun fantasiasi joten se on olemassa omassa todellisuudessasi joka sijaitsee korviesi välissä.

Edes se mitä lehdet kirjoittavat ei ole välttämättä oikea yleinen mielipide kuten esim. brexit ja trumpin voitto ovat viimeaikoina osoittaneet. Lehtimiehetkin saattavat katsoa asioita puolueellisesti, oman asennesuodattimensa läpi tapahtumia suodattaen, ennakkoluuloihin sopivia asioita korostaen ja sopimattomat unohtaen.

Ei se, että Nat Turner oli enemmän sorrettu kuin Jesse Torniainen, ole mielipide. Se on fakta. Hänen väkivaltansa oli objektiivisesti parempaa.

Vierailija
206/259 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmahan on siinä ettei haluta ymmärtää että yhteiskunta on yhteinen ei diktatuuri ja muiden ihmisoikeuksien polkeminen on rikollista koska näin on sovittu. Ongelma taitaa lähinnä olla sisäsiittoisilla kehittymättömillä vihastaan muita syyttelevillä raukkiksilla. Samoilla tyypeillä jotka sanovat vasemmistoa pohjoiskoreaksi vainm ettei kukaan keskittyisi siihen että heidän ideologiansa on suoraan diktatuuri jossa muista ei edes tarvitse välittää. Näiden tunteettomien pakiaisten takia on hyvä että on vasemmistoa pitämässä moraalista huolta. Perusteluton viha muita kohtaan näkyy näissä vasemmiston vihaajissa kauas, ei ihme ettei ole sosiaalista elämää heillä ja muita tulisi saada kyykyttää ilman keskusteluita. Juuri heidän takia on olemassa vastavoima jottei itsekkyys kumoaisi moraalia. Ja olen valmis maksamaan veroja, minulla ei ole mitään niitä vastaan ne kuuluvat sivistykseen vain sivistymättömät juntit eivät niitä ymmärrä.

Kauheeta tuo sinun kielenkäyttösi kyllä lapsonen. Ihan suosittelen tutustumaan suomen tilanteeseen, talouteen ja historiaan, vientiin ja tuontiin ja talouspolitiikkaan.

Älä koita keskustella asioista, joista et ole perillä, koska sitten joudut turvautumaan tuohon äyköttämiseen, ja sillä ei kuule oikeasti pitkälle pötki.

Jos haluaa väitellä, täytyy tietää mistä väittelee. Sinä teet kultaseni itsestäsi vain tosi naurettavan. Suosittelen vetäytymistä.

Rauhoitu turhaan vedät hernettä nenukkaan ota ihan rauhassa joku kommentti asiasta äläkä lässytä(voi voi kauhia mun kiälenkäyttö voi nääs) tyhjänpäiväisiä asioita. Keskity talouteen tulevaisuuteen ja siihen kuka konkreettisesti takaa tulevaisuutesi ja mahdollisuutesi. Voit nuolla perseitä miten haluat mutta minulla ei siihen ole syytä rakenna se mielessäsi maailmaasi. Voi nääs kun todistit taas ettet tiedä mistään no en voi sille mitään.

Vierailija
207/259 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Missään Li ei sano, että vasemmistolainen väkivalta on parempaa. Etkö katso omia videoitasi?

Sanoopa. Ja sanoo paljon muutakin. Siinä seuraava täyshullu vasurien johtajaksi. Taksinpotkija arhinmäki jo lopetti.

Onneksi ei ole vakavasti otettava puolue.

Miksi valehtelet? Jokainen voi katsoa videon ja todeta, että Li ei sano, että vasemmistolainen väkivalta olisi parempaa. Videon sisältö ei muutu toiveajattelullasi.

Sinustakin vasemmistolainen väkivalta on siis parempaa ja oikeutetumpaa? Huh huh. Kaikkia hulluja kanssa.

Videon linkittäjä ampui komeasti omaan jalkaansa. :)

Ikävä kyllä Li on niittänyt mainetta ja kunniaa tuolla lausunnollaan.

Pääsi julkisuuteen komeasti tuolla lausunnollaan. Voi voi, paha tuosta on nousta.

Onneksi ei ollut ainoa älyttömyys, mitä on laukonut. Kaikki pitää sitä täys pellenä.

Tarkoitat kai lausuntoa, mitä hän ei sanonut?

– Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan.

Perussuomalaisten puoluesiheeri Riikka Slunga-Poutsalo

Heh heh. Onkos tämän aamun lääkket otettu, Riikka?

Ikävä kyllä, liki jokainen suomalainen on tuon pätkän katsonut, ja nuo kaksi harhaista naista on onneksi tuhonneet vasemmiston maineen, lopullisesti. Ei ne tuosta enää nouse, ikinä.

Miksi yrität vaihtaa puheenaihetta?

Voi että. Harmillista mutta kun tuon videon katsoo, niin huomaa kuinka harhainen Li ja hänen " ystävänsä" ovat, puolustaessaan minkäänlaista väkivaltaa. Mikään väkivalta ei ole oikeutetumpaa tai parempaa, ei edes vasemmistolainen. Ei vaikka se kohdistuu autoihin tai poliisiin tai vaikka

Poliisin hevosiin....;)

Ok, eli suomalaiset eivät olisi saaneet ampua venäläisiä talvisodassa, koska suomalaisten väkivalta oli tuhmaa ja väärin 1939–1945.

Vierailija
208/259 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

molto_vivace kirjoitti:

Itse en Li Anderssonia vastaan koe mitään henkilökohtaista inhoa ja ymmärrän hänen puolueensa lapsellisten ajatusten lähtökohdat. Vasemmiston maailmassa kaikki muut kuin oman maan valkoiset (miehet ja talous/teollisuuspuolen naiset) kanta-asujat ja yritystoimintaa harrastavat ovat söpöjä karvapalloja, joita pitää aina auttaa. Vasemmisto on se porukka jonka talousoppi pysähtyy sossunluukulle ja matikka jää peruskoulun ala-asteelle, loppumatka vedetään tunteella ja mielikuvilla. Ei siis mitään realiteettia nykyaikaan. Kovia räksyttämään kyllä. Pääsääntöisesti ovat oman "oikeamielisen"ideologiansa sokaisemia tyhjäpäitä. Se että he yrittävät muokata oman ideologiansa mukaisen höttöyhteiskunnan ilman minkään näköistä realistista talous/energiapoliittista ajatusta on mielestäni vähintäänkin tuhoon tuomittua huttua.

Vasemmisto/vasemmistoblokki on nuorten ja tietämättömien puolue. Siellä luodaan unelmia ja nostetaan viholliskuvia, sumutetaan ja väistellään tiedettä jos se ei vastaa maailmankuvaa (esim. ydinvoima) - vasemmisto edustaa tietynlaista anarkiaa, halutaan hajottaa vanhat ja toimivat ratkaisut ja nostaa tilalle jokin umpimielinen fantasia, jota on jo kerran yritetty naapurissa. Vasemmisto kertoo olevansa tasa-arvopuolue hieman samalla tavalla kuin vihreät, pääsääntöisesti heidän tasa-arvonsa ja tulkintansa tasa-arvosta perustuu vain toisen sukupuolen ja marginaaliryhmien vasemmiston/ääri-feminismin määrittämään onneen, minkä nämä ryhmät sitten näkevät "tasa-arvona".

Yleisesti vasemmisto on jollain tavalla kiero ja pilaantunut laita. Se on kuin nuori puberteettia kärsivä finninaama, joka kapinoi vanhempia ja viisaampia vastaan. Se vihaa itseään ruokkivaa kättä eikä se tuota mitään vaan elää kokoajan tukien varassa. Se haukkuu ja räksyttää ainoita tahoja jotka mahdollistavat sen olemassaolon. Se haluaisi itsenäisyyden, mutta jollain tasolla tajuaa ettei ole olemassa ilma suurta saatanaansa, joka on hyvinvointia lisäävä kapitalistitalous.

Mutta tämä on demokratiaa ja uskoakseni jokaisen viisaan pitää käydä se oma vasemmistolaisuus läpi - sillä vaikka suurin juopa syntyy oikeiston ja vasemmiston välille talouspolitiikassa, valtion osuudessa, tulonjaossa, verotuksessa. Niin perusarvossa sen patamustan kommunistin ja ruiskukka-kokoomuksen välillä ei ole kuin muutama prosentti. Toinen uskoo mahdollisuuksien tasa-arvoon toinen tasapäisyyteen. Molemmat arvostavat hyvinvointiyhteiskuntaa ja pitävät mielellään huolta vanhuksista, lapsista ja huono-osaisista - toimintatavoissa on vain hurja ero. Ja toinen on realistisempi ja näkevämpi ratkaisuissaan.

Näin! Hyvin kirjoitettu.

Samoin itse olen työläiskommariperheestä, jolle vasemmistovappu ja marssit oli aikoinaan kaikki kaikessa. On se itselläkin tietysti jotenkin iskostuneenä, mutta en löydä nykytilanteessa puolueesta mitään omaa.

Mistä puolueesta löydät? Tuo sinun komppaamasi viestihän oli ylistys Kokoomukselle, joka tämän vuodattajan mielestä on ainut oikea hyvinvointiyhteiskunnan puolustaja. Kumma kyllä kyseinen puolue on parhaillaan hallituksessa ajamassa hyvinvointiyhteiskuntaa alas ja ruoskimassa juurikin niitä lapsia, vanhuksia ja vähäosaisia, joista tuo lainaamasi katkera vuodattaja väitti kokkareiden kantavan suurta huolta. Jos sinä siis kokkareita ihannoit, niin ei sinulla kyllä enää mitään siteitä niihin väittämiisi "kommarijuuriin" ole.

Nii, täytyy vaan tajuta realiteetit, vaikka olisi kuinka romanttista vain äänestää " vanhaa kunnon" vasemmistoa. Ne ei pysty enää millekään mitään, koita nyt ymmärtää.

Itse olen äänestellyt keskustaa ja persuja. Nytkin äänestän kuntavaaleissa persuja, jos vaan sattuvat ehdokasta laittamaan tälle kylälle. Ihan vaikka vittuillessani.

Tuossa lopussahan ne realiteetit tulivatkin. Melko tyypillisiä persuja äänestäneiden argumentteja. Omia etujaan kannattaa ja pitää jokaisen ajaa. Tämä hallitus on sen hyvin näyttänyt, mikä on duunarin ja työttömän asema yhteiskunnassa, jos kukaan ei ole sen asemaa puolustamassa. Siitä on romantiikka kaukana kun aletaan sanelemaan. Jos duunari ei itse aja omaa etuaan, ei sitä kukaan muukaan aja.

Kerro minulle yksikin aikaansaannos, jonka persut ovat milloinkaan aikaansaaneet, joka jollain tavalla on parantanut duunarin, tai työttömän asemaa?

Erittäin outo oli myös tuo sinun kommenttisi "ne ei pysty enää millekään mitään" ja lähes samaan hengenvetoon ilmoitat äänestäväsi persuja, jotka eivät ole koskaan pystyneet millekään yhtään mitään, eli näyttöjä on tasan nolla.

Sitäpaitsi persut jos mikä on auringonlaskun puolue. Ovat kannatuksessa tippuneet jo Vasemmistoliitonkin taakse ja syöksy sen kuin jyrkkenee nyt kun Soinikin otti ritolat (kun pääsi vielä joten kuten kuivin jaloin paskasta pois). Kun nyt sieltä häippäsee vielä natsiosastokin, niin Terholle jää se sama parin prosentin kääpiöpuolue, mistä se aikanaan lähti ja minne se myös kuuluu.

Näinhän populisteille on käynyt aina kautta historian, eli katteettomilla lupauksilla nopea nousu ja lupausten lunastamattomuuden jälkeen vielä nopeampi lasku takaisin mutasarjaan.

Onnee vaan ja menestystä valitsemallasi tiellä :)

Vierailija
209/259 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Li Andersson on idealistinen tyttönen, joka ei ymmärrä todellisesta elämästä mitään.

Katsotaan sitten uudellen 10 vuoden kuluttua, josko sillä sitten olisi jo vähän jotakin ymmärrystä elämän realiteeteista.

Vierailija
210/259 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin kyllä mieluusti haluaisin, että kaikille maailman ihmisille annettaisiin hirveästi rahaa ja hyvä elintaso mieluummin vielä niin, että kenenkään ei tarvitsisi tehdä töitä.

"Auts", realismi iski korville.

Eihän Li sitä mieltä ole.

Tuloerojen kasvu ei ole hyväksi edes rikkaille, Sauli Niinistö jopa sen sanoi.

Suomen viennin lisäämiseen keskittyminen (työn halpuutus, orjatyövoima) ei ole ratkaisu.

Suomea pitäisi myydä suomalaisille.

Suomi ei tule voittamaan kilpailukisaa ellei työoloja muuteta Bangladeshin tasolle.

Se ei sitten taas ole kenenkään edunmukaista.

Kiitos kaikille vammaisesta keskustelusta, ääneni menee Liille!

Vierailija
211/259 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vertaat siis paria ikkunan rikkoutumista poliittiseen murhaan, jonka Jesse Torniainen teki?

Laitappa muutama todiste sille, että kyseessä oli a) poliittinen ja b) murha?

Jesse Torniainen kyrvän nuoliainen kuuluu poliittiseen natsijärjestöön ja murhasi ihmisen = poliittinen murha.

Kuten Kimmo Sasi joka ajoi autolla ihmisen kuoliaaksi niin tämäkin oli poliittinen murha?

Ei, onnettomuus ei ole murha. Tahallinen tappaminen on.

Vierailija
212/259 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointtini on edelleen se että vasemmisto on tarpeellinen vastavoima en ole missään vaiheessa sanonut että se olisi mielestäni ainut oikea enkä niin sanokkaan vaikka juntit niin kuvittelee. Ongelma on se ettei globaali talous näytä turvaavan työtäni ja tulevaisuuttani mitenkään siksi on hyvä että on vastakkaisia mielipiteitä. Sekä tämä että, voi kauhia nääs, oliko kauhiaa kielenkäyttöä tai pikkuvanhaa lapsellista teeskentelyä on aivan merkityksetöntä. Se konkreettinen hyöty sinulle miten ne ottavat panoksesi huomioon on merkityksellistä. Bill Gates ehdotti että kun työtä verotetaan niin jatkossa voisi verottaa koneita koska ne tekevät nykyään työn. Se on viisas ehdotus koska epäreiluus ei voi olla määränpäänä maalmassa vaan se että turvataan kehitys ja ihmisoikeudet muuten ei ihmiskunta kehity ja saavuta asioita. Muuten viemme tulevaisuuden maapallolta ja ihmisiltä. Elämä ei ole pekkää hyötyä toisesta ihmisestä ja valtaa yli, vaan yhteisiä tavoitteita tulee olla.

Vierailija
213/259 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vertaat siis paria ikkunan rikkoutumista poliittiseen murhaan, jonka Jesse Torniainen teki?

Jesse Torniainen kyrvän nuoliainen kuuluu poliittiseen natsijärjestöön ja murhasi ihmisen = poliittinen murha.

Kuten Kimmo Sasi joka ajoi autolla ihmisen kuoliaaksi niin tämäkin oli poliittinen murha?

Tahallinen väkivallanteko, josta seuraa kuolema ei ole aina murha. Tämä mitenkään Torniaista puolustelematta.

Vierailija
214/259 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmisto on pettänyt matalapalkkatyöläiset ja köyhät ryhtymällä maapallonhalaajiksi.  Maahanmuutto ja seksuaalivähemmistöjen oikeudet ovat ajaneet ohi. Rahaa pitäisi tulla taikaseinästä kaikille anarkomarkoille, jotta ne voivat suunnitella vallankumousta, joka siis alkaa ikkunoita kivittämällä ja hevosia potkimalla. Ja samoin ählämeille ja niiden klitorisamputoiduille synnytyskoneille. Mikä siinä, kyllähän tää hyysäyskin joitakuita työllistää ja sen ympärille perustetuilla yrityksillä menee tosi hyvin joillakin. Miksikään kansakunnan suosta nostamisen menestysreseptiksi siitä ei vaan taida olla.  

Karuhkosti muotoiltu, mutta näinhän tämä on vasemmiston osalta. Ja voisi lisätä, että vihreät oli joskus muinoin ympäristön suojeluun keskittynyt puolue.

Nyt kun puhutaan punavihreästä ideologiasta, tulee kyllä ihan muut asiat mieleen kuin työttömien ja pienipalkkaisten etujen ajaminen tai ympäristön suojelu.

Vierailija
215/259 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Missään Li ei sano, että vasemmistolainen väkivalta on parempaa. Etkö katso omia videoitasi?

Sanoopa. Ja sanoo paljon muutakin. Siinä seuraava täyshullu vasurien johtajaksi. Taksinpotkija arhinmäki jo lopetti.

Onneksi ei ole vakavasti otettava puolue.

Miksi valehtelet? Jokainen voi katsoa videon ja todeta, että Li ei sano, että vasemmistolainen väkivalta olisi parempaa. Videon sisältö ei muutu toiveajattelullasi.

Sinustakin vasemmistolainen väkivalta on siis parempaa ja oikeutetumpaa? Huh huh. Kaikkia hulluja kanssa.

Videon linkittäjä ampui komeasti omaan jalkaansa. :)

Ikävä kyllä Li on niittänyt mainetta ja kunniaa tuolla lausunnollaan.

Pääsi julkisuuteen komeasti tuolla lausunnollaan. Voi voi, paha tuosta on nousta.

Onneksi ei ollut ainoa älyttömyys, mitä on laukonut. Kaikki pitää sitä täys pellenä.

Tarkoitat kai lausuntoa, mitä hän ei sanonut?

– Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan.

Perussuomalaisten puoluesiheeri Riikka Slunga-Poutsalo

Heh heh. Onkos tämän aamun lääkket otettu, Riikka?

Ikävä kyllä, liki jokainen suomalainen on tuon pätkän katsonut, ja nuo kaksi harhaista naista on onneksi tuhonneet vasemmiston maineen, lopullisesti. Ei ne tuosta enää nouse, ikinä.

Miksi yrität vaihtaa puheenaihetta?

Voi että. Harmillista mutta kun tuon videon katsoo, niin huomaa kuinka harhainen Li ja hänen " ystävänsä" ovat, puolustaessaan minkäänlaista väkivaltaa. Mikään väkivalta ei ole oikeutetumpaa tai parempaa, ei edes vasemmistolainen. Ei vaikka se kohdistuu autoihin tai poliisiin tai vaikka

Poliisin hevosiin....;)

Miksi yrität vaihtaa puheenaihetta? Eikö Lin kriitikoissa ole miestä pyytämään anteeksi väärää todistustaan?

Kaikki voivat katsoa videon, jossa Li puolustelee riehumista ja väkivaltaa. Ei se auta, vaikka kuinka jankutat.

Ja monen ei tarvi katsoa, kaikki kyllä muistavat.

Miksi yrität vaihtaa puheenaihetta? Eikö Lin kriitikoissa ole miestä pyytämään anteeksi väärää todistustaan?

Miksi ihmeessä ihannoit ihmistä, joka puolustaa väkivaltaa ja riehumista? Ei sellaisen ihmisen kuulu ainakaan politiikassa vaikuttaa.

Eiköhän kaikki jo nähneet, että Li ei sanonut kommenttia, mistä häntä syytetään, ja syyttäjien täydellisen kyvyttömyyden myöntää tökerö virheensä. Harvinaisen epärehellistä väkeä.

Tutustu briteissä tapahtuneisiin väkivaltaisuuksiin, henkirikoksiin ja omaisuusrikoksiin, joita mellakoiden aikana tehtiin, ja mieti sitten oliko hyvä lähteä puolustamaan noita asioita?

Eiköhän kaikki jo nähneet, että Li ei sanonut kommenttia, mistä häntä syytetään, ja syyttäjien täydellisen kyvyttömyyden myöntää tökerö virheensä. Harvinaisen epärehellistä väkeä.

Li " ystävineen" puolusti väkivaltaisuuksia ja koitti oikeuttaa niitä. Ei siinä selittelyt auta.

Etkö sinäkään katsonut videota?

”Se vasemmistolainen väkivalta on erityyppistä kuin äärioikeiston. (Toimittaja: millä tavalla erityyppistä.) Se ei kohdistu ihmisryhmiin. Vaan nimenomaanhan siis yleensä anarkistivasemmistolaiset ryhmät myöskin (toinen keskustelija sanoo jotain)… Mä en sano, että se on oikeutettuu, vaan sanon, että se on erilaista. Se yleensä kohdistuu niinku yhteiskunnallisiin rakenteisiin – eli silloin se kohdistuu siihen valtiokoneistoon – kuin yksittäisiin ihmisryhmiin.”

Tätä Anderssonin kommenttia ihmettelin.

Yleisesti lainsäädännössä lähtökohtana on, että yhteiskunnallisiin rakenteisiin kohdistuva väkivalta on todellakin erilaista kuin yksittäisiin ihmisiin kohdistuva. Esim. virkatehtäväänsä suorittavaan viranomaiseen kohdistuva väkivalta on Suomessa tuomittavampaa kuin satunnaiseen siviiliin kohdistuva. Poliisin tappo on murha.

Mitä Andersson siis haluaa sanoa tuolla kommentillaan, että väkivalta on erilaista? Että valtiokoneistoon kohdistuva väkivalta kuitenkin on hyväksyttävämpää kuin yksittäisiin ihmisryhmiin kohdistuva? Jos hän ei sitä tarkoita, niin mitä sitten? Toteaako hän vain triviaalin tosiasian, että hauki on kala?

Mitä tahansa Andersson tarkoittaakaan, väittäisin, että edes hänen kannattajansa eivät ymmärrä hänen puheensa sisällön merkitystä.

No pointti jäi todellakin epäselväksi. Teki vain itsestään hirvittävän ihmisen kommentoidessaan noin. Siksi hänestä ei ikinä mitään tulekaan. Onneksi yksikään natsi ei ole ikinä saanut aivopierujaan tulla televisioon huutelemaan.

Onhan Soini ja Sebu olleet monta kertaa telkkarissa.

Vierailija
216/259 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tahallinen väkivallanteko, josta seuraa kuolema ei ole aina murha. Tämä mitenkään Torniaista puolustelematta.

Yleiskielessä on.

Vierailija
217/259 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö, että tuollainen ajatus jota vasemmisto ajaa, tekisi työnteosta kannattamatonta. Kaikki saisivat saman rahan, vaikka sitten jotakuta ei huvittaisikaan. Niin kommunismi toimii. Kaikki saavat saman, kaikki on yhteistä. Mites, miltä tuo touhu venäjällä näyttää, haluaisitko sä elää siellä?

Venäjällä se touhu loppui jo 30 vuotta sitten... ei voi olla totta, miten äkkiä aika rientää. Joka tapauksessa kommunismin jäljet ovat edelleen nähtävissä, joita voisivat vasemmistolaiset käydä katsomassa, jos eivät muuten usko.

Vierailija
218/259 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karuhkosti muotoiltu, mutta näinhän tämä on vasemmiston osalta. Ja voisi lisätä, että vihreät oli joskus muinoin ympäristön suojeluun keskittynyt puolue.

Nyt kun puhutaan punavihreästä ideologiasta, tulee kyllä ihan muut asiat mieleen kuin työttömien ja pienipalkkaisten etujen ajaminen tai ympäristön suojelu.

Ainoastaan sinä ilmeisesti unohdat, ettei tästä populistisesta kiemurtelusta jossa mainitaan eri värejä kukaan saanut mitään konkreettista irti. Miten argumentoinnin taso voi olla näin heikkoa tässä keskustelussa. Voisit ihan hyvin kertoa mikä mielestäsi on tämä illuusiosi punavihreästä ideologiasta aivan aikuisten oikeasti ja aivan konkreettisten esimerkkien avulla, huom esimerkkien oikeasta elämästä, ei mielikuvituksestasi. Nyt juttusi jää pelkästään populismin tasolle jolla ei ratkaista anuttakaan ongelmaa vaaan jopa estetään oikea kehitys ja keskusteleminen. Saat aloittaa sepustamisen. Kiitos.

Vierailija
219/259 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis olis yrittäjiä ja muille annetaan rahaa taikaseinästä et voi ostaa sun pientä kivaa tuotetta?

Palkaa maksetaa työstä tietyin ehdoin ja niin että työnteko kannattaa se pyörittää yhteiskuntia. Lopeta taikseinä uskovaisuutesi ja puhu jostain konkreettisesta, toi lopinäs taikaseinäst nii siit ei kukaan saa kii, juu now. Ellei se ole tarkoituksesi kun et osaa vastata. Eli siis haluat trollata eikä sinulla ole vastaust mihinkän kyssäriin häh täh?

Tuota, vienti ja tuonti on aina pyörittäneet suomea, ei sisämarkkinat. Venäjää pyöritetään sisämarkkinoilla, eikä kovin hyvin mene. Ei taloudellisesti, poliittisesti kuin luonnon kannaltakaan.

Vienti ei ole koskaan pyörittänyt kuin 5% suomalaisesta tuotosta eli on vain ollut osana kun kotimarkkinat on vastannut 95% tuotosta tämä on vieläpä historiaa kun vertaa nykymaailmaan. Nykypäivänä rahan arvoa ei ole sidottu mihinkään eikä venäjä esimerkissäsikään ole mitään konkreettista oikeaa esimerkkiä. Keksi parempia todisteita että ymmärrät missä mennään näillä näppylöillä näyttää että toistelet antiikinaikaista ideologia mantraasi etkä edes sitä ymmärrä ja kaiken lisäksi sekin mielestäsi vasemmiston vikaa. Ei ihme ettei talous kehity kyse on siitä kuinka voimavarojha valjastetaan tuottamaan ei enää siitä mikä määrä konkreettista rahaa liikkuu kuten ennen.

Vuonna 2015 viennin arvo pysyi likimain edellisvuoden tasolla. Tavaroiden ja palveluiden viennin arvo oli 77,3 mrd euroa ja viennin osuus BKT:sta 37,9 %. Tuonnin arvo väheni hivenen vuonna 2015 ja tuonnin BKT-osuus oli 37 %

Nyt laskenut noin 4 %.

Suomi ei pysy sillä pystyssa vain 5% Suomalaisista ansaitsee viennillä oli pointtini. Bkt ei mittaa sitä miten Suomella menee. Kulut kasvavat jos ihmiset eivät tuota palveluillaan verovaroja vaan kuluttavat niitä työttöminä. Suomelle on tärkeää että keskitytään myös ostovoimaan maan sisällä. Kuten sanoit vienti on laskenut joten se on vain osa ratkaisua ja tällä hetkellä sitä olisi kompensoitava muilla sektoreilla. Se miten valjastamme voimavaramme on avain miten saamme lisää tuottoa. Jos nalle walroos tienaa vitusti ja muut on työttöminä ei se auta kovin paljoa näitä muita antaa lisää voittoa ja huomiota tähän suuntaan.

Jos vienti vetää huonosti on turhaa ajaa pikkufirmat kotimarkkinoilla ahtaalle vaan pyrkiä ajoissa korjaamaan liikettä joka näyttää tulevaisuudelta eli tukea sillähetkellä kotimarkkinoita ei vientiä. Raha ei ole sidoksissa kuitenkaan mihinkään konkreettiseen, vaan kuka vaan voi sitä tuottaa keksimällä hyvän busines idean jossa on mahdollisuus voittoihin. Vaikka se alkaisi sisämarkkinoilta voi se jatkossa tuottaa myös vientiin. Vaikeampaa kehitys on jos panostetaan vain vientiin ja pidetään sisämarkkinat kuolleina ja pieninä silloin kehityskin on kuollutta ja pientä. Suurimman osan suomalaisten elämä ei riipu viennistä vaan työstä jota on tarjolla sisämarkkinoilla.

Siis mistä viennin osuus on 5%???

Vierailija
220/259 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt laskenut noin 4 %.

Siis mistä viennin osuus on 5%???

Työllisyydestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän