Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet feminististä, joka ei ole suorittanut asepalvelusta?

Vierailija
06.03.2017 |

Oma mielikuvani: Hän sanoo haluavansa tasa-arvoa ja vaatii muita luopumaan sukupuolensa suomista etuoikeuksista, mutta ei kuitenkaan itse arastele käyttää oman sukupuolensa etuoikeuksia hyväkseen. Kaksinaamainen henkilö siis.

Kommentit (177)

Vierailija
1/177 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan etusivulla on avaus samasta aiheesta (feminismi), useiden keskustelujen avaaminen samasta aiheesta on kielletty. Etkö saa tuohon aikaisempaan ketjuun mieleisiäsi vastauksia?

Vierailija
2/177 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on astma. Käsittääkseni sillä saisi automaattisesti sellaiset paperit, että armeijaan ei olisi asiaa. Näin ei minua vapaaehtoiseenkaan palvelukseen huolittaisi. Harkinnut olen kyllä, mutta sitten menin lukemaan ne vaatimukset...

Kädenlämpöisin terveisin

Femakko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/177 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajattelet isästä, joka ei ole hoitanut omaa lastaan vähintään vuotta kotona?

Vierailija
4/177 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistuiko aikaisempi ketju Ulin suureksi harmiksi vai teitkö uuden, koska jäit niin pahasti alakynteen edellisessä?

Vierailija
5/177 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen feministi ja ajan kutsuntoja kaikille sukupuolestaan riippumatta ja kutsunnoisa armeija ja kutsuttu voivat arvioida, halutaanko hakija armeijaa ja haluaako hakija itse mennä armeijaan. Koko ikäryhmää ei kannata armeijaan pistää, valitaan parhaat ja painotetaan myös hakijoiden omaa halukkuutta.

Vierailija
6/177 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä ap on perhevapaiden uudistamisesta? Eikö se ole sitä tasa-arvoa, että myös miehet jäävät kotiin hoitamaan lastansa. Moni feministi ajaa aloitetta, jotta miestenkin oikeudet toteutuisivat tässä asiassa.

Vierailija
7/177 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen armeijaan mielelläni, jos miehet lupaavat jäädä tulevan lapsensa kanssa vuodeksi hoitovapaalle. T: yksi feministi

Vierailija
8/177 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma mielikuvani: Hän sanoo haluavansa tasa-arvoa ja vaatii muita luopumaan sukupuolensa suomista etuoikeuksista, mutta ei kuitenkaan itse arastele käyttää oman sukupuolensa etuoikeuksia hyväkseen. Kaksinaamainen henkilö siis.

No luettele niitä miessukupuolen etuoikeuksia, joista et ole valmis luopumaan?

Vierailija
9/177 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asevelvollisuus ei ole koskaan ollut mikään tasa-arvo-ongelma, se että muutama häiriintynyt miesasiamies-jankkaaja sitä sellaiseksi yrittää vääntää paljastaa vain kuinka vähän todellisia ongelmia miesasialiike Suomesta kykenee löytämään.

Vierailija
10/177 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko ikäryhmää ei kannata armeijaan pistää, valitaan parhaat ja painotetaan myös hakijoiden omaa halukkuutta.

Tässä onkin nuorille oiva kannustin alkaa juopottelemaan ja popsimaan kolmiolääkkeitä.

Vierailija
11/177 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että samanlainen kun minä.. silloin kun ikätoverit inttiin menivät, se ei ollut Suomessa naisille mahdollista ja sen jälkeen on sitten opiskeltu ja tehty töitä. Olin 25v kun asevelvollisuudesta edes tuli mahdollista naisille, silloin olin graduvaiheessa yliopistolla ja työelämään siirtymässä. Ja enää eivät varmaan melkein 50 vuotiasta kolmen kouluikäsen äitiä sinne edes huolisi.

Vierailija
12/177 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko ikäryhmää ei kannata armeijaan pistää, valitaan parhaat ja painotetaan myös hakijoiden omaa halukkuutta.

Tässä onkin nuorille oiva kannustin alkaa juopottelemaan ja popsimaan kolmiolääkkeitä.

Jo nyt lääkkeiden väärinkäyttäjät rankataan kutsunnoissa ulos. Jos oot juoppo/huumeidenkäyttäjä, et pääse armeijaan, vaikka haluaisit nytkään. Ja hyvä niin. 

Vierailija
13/177 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mie oon kyllä käynyt armeijan, mutta omista itsekkäistä syistä. Koin saavani erikoisjoukoista enemmän itselleni kuin puolustusvoimat minusta. Perus tykkimieheks en olisi ollut kiinnostunut lähtemään.

Itse olen sitä mieltä, että yleinen asevelvollisuus tulisi poistaa. Koko ikäryhmä tulisi kutsua kutsuntoihin sukupuolista riippumatta, mutta kellään ei olisi velvollisuutta suorittaa armeijaa.

Näin ollen myös siviilipalvelus voitaisiin lakkauttaa ja nämä työt korvamerkitä nuorille/harjoittelijoille/työelämään tutustujille.

Vierailija
14/177 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä ap on perhevapaiden uudistamisesta? Eikö se ole sitä tasa-arvoa, että myös miehet jäävät kotiin hoitamaan lastansa. Moni feministi ajaa aloitetta, jotta miestenkin oikeudet toteutuisivat tässä asiassa.

Kyllä. Tällaisia uudituksia todellakin halutaan, kun ne eivät ole mitään pois naisilta, vaan lähinnä parantavat naisten asemaa ja antavat naisille lisää valinnanvapautta.

Vierailija
15/177 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että samanlainen kun minä.. silloin kun ikätoverit inttiin menivät, se ei ollut Suomessa naisille mahdollista ja sen jälkeen on sitten opiskeltu ja tehty töitä. Olin 25v kun asevelvollisuudesta edes tuli mahdollista naisille, silloin olin graduvaiheessa yliopistolla ja työelämään siirtymässä. Ja enää eivät varmaan melkein 50 vuotiasta kolmen kouluikäsen äitiä sinne edes huolisi.

Tekosyitä. Joonas Hytönen kävi intin 27-vuotiaana. 

Vierailija
16/177 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mie oon kyllä käynyt armeijan, mutta omista itsekkäistä syistä. Koin saavani erikoisjoukoista enemmän itselleni kuin puolustusvoimat minusta. Perus tykkimieheks en olisi ollut kiinnostunut lähtemään.

Itse olen sitä mieltä, että yleinen asevelvollisuus tulisi poistaa. Koko ikäryhmä tulisi kutsua kutsuntoihin sukupuolista riippumatta, mutta kellään ei olisi velvollisuutta suorittaa armeijaa.

Näin ollen myös siviilipalvelus voitaisiin lakkauttaa ja nämä työt korvamerkitä nuorille/harjoittelijoille/työelämään tutustujille.

Voi hyvä luoja.

Vierailija
17/177 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten asepalvelus mahdollistui vasta 1995. Tuolloin olin 43-vuotias kolmen lapsen äiti. Tuskin olisi kannattanut hakea asepalvelukseen...

Kolme lastani ovat kyllä kaikki suorittaneet asepalveluksen JA kannattavat tasa-arvoa ( ovat feministejä).

Vierailija
18/177 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kova paikka se armeija näille nykyajan pojille.

Vierailija
19/177 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vuotta -94 ei tainnu päästä, ei, vaikka ois ollut feministi.

Olen jo yli-ikäinen, mutta tuskin oltaisiin huolittu masennuksen, c-hepatiitin ja itsemurha-alttiuden takia.

Vierailija
20/177 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ajattelet isästä, joka ei ole hoitanut omaa lastaan vähintään vuotta kotona?

Laki säädettävä niin että on pakko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä