Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhteessa menot jaetaan tasan, eikö kotityötkin kuuluisi jakaa tasan??

Vierailija
06.03.2017 |

Tilanne siis tämä. Mies on vakityössä, on siis säännölliset tulot. Minä opiskelen, enkä työskentele tällä hetkellä. Tuloina ainoastaan opintotuki ja laina. Maksamme kaiken puoliksi, vuokran, ruoan, sähkö- yms. laskut, bensat, vakuutukset jne. Omat henkilökohtaiset harrastukset ja tavarat ostamme itse omista rahoistamme.

Minä vietän aika paljon aikaa kotona, koska luentoja ei tässä vaiheessa opiskeluja enää ole. Mies vaatii, että teen enemmän kotitöitä, koska olen päivisin kotona. Mielestäni tämä olisi ok järjestely, jos mies maksaisi vähän enemmän taloutemme menoista. Tähän mies ei kuitenkaan suostu.

Nyt meillä on hirveä riita asiasta. Olen jo vuosia "ajautunut" tekemään enemmistön kotitöistä, mutta nyt havahduin siihen, että eihän se ole reilua. Menot jaetaan sentilleen puoliksi, niin eikö kotityötkin kuuluisi!!

Mitä mieltä olette?

Kommentit (280)

Vierailija
161/280 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahden ihmisen taloudessa ei ole merkittäviä kotitöitä, aivan turhaa kitinää molemmilta.

Hyvä, koska silloinhan mies voi hoitaa kaikki kotityöt.

Olen pahoillani, ap, että asut miehen kanssa, joka pitää sinua orjana. 

Uskomatonta: pitää kotiorjana. 

Mies on pyytänyt enemmän kotona olevaa puolisoansa tekemään vähän enemmän kotitöitä. Minusta aivan oikeutettu pyyntö. Nyt ap ikään kuin vaatii palkkaa tästä. 

Mitä orjuutta tai piikomista se on pitää huolta yhteisestä kodista resurssiensa mukaan. Ap:han tässä kaiken laskee rahassa. Menot puoliksi on aivan tavanomainen käytäntö. Se ei tarkoita, etteikö voi niitä puolisonkin sukkia heittää koneeseen pyykkiä pestessään. 

Ällöttävän laskelmoivaa ajatellen, että ollaan parisuhteessa. 

Nythän mies elää täyshoitolassa. Ilmaiseksi. 

Minua ei yhtään haittaa nakata puolisoni sukkia koneeseen, kun pesen pyykkiä. Mutta kyllä sitten odotan jotain vastavuoroisuutta mieheltäkin. Joko, että siivoaa sotkut minun jäljiltäni silloin tällöin (mitä ei koskaan tee) tai sitten että maksaa vaikka 50e enemmän vuokrasta joka kuukausi. 

ap

Vierailija
162/280 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trollin tunnistaa siitä, että tietoa tulee tipottain lisää keskustelun edetessä.

Seuraavaksi on varmaan jo huutanut ja lyönytkin?

Molemmat huudetaan, kun oikein riita sattuu. Kukaan tässä huushollissa ei ole nyrkkiä kohottanut. 

En ymmärrä miksi tämä kuulostaa trollaukselta. Onko jotenkin erikoista, että mies käyttäytyy niinkuin käyttäytyy? Eikö tässä keskustelussakin ole jo tullut monta kertaa esiiin, että useat näyttävät jakavan mieheni kanssa saman käsityksen kotitalouden töiden ja maksujen jakamiseen liittyvistä näkökulmista?

Taidat olla itse trolli.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/280 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä olet tuollaisen ns miehen kanssa? Asiat menee aina vain pahemmiksi ja mielesi kuormittuu ihan turhasta. Hanki oma asunto ja jätä mies. Hyviä normaaliälyisiä miehiäkin on olemassa.

Ihmettelen kuinka paljon nykyään on täysin aikuisten väliseen parisuhteeseen kykenemättömiä miehiä.

Vierailija
164/280 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mies PYYTÄNYT että ap tekisi enemmän kotitöitä?

Jotenkin luulin että mies vain olettaa että ap tekee kotityöt kaikki ja vielä komentaa kaupan päälle mitä milloinkin pitää tehdä. 

Jos oikeasti pyytää että VOISITKO tänään imuroida jos sinulla on aikaa niin se on ok. Mutta jos vaan käskee että imuroi tänään niin hiukan eri asia?

Vierailija
165/280 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä vain yksi inttäjälassukka vai useampia?

Onko todellakin niin, että nykymiehet vihaavat naisia sydemiensä pohjasta, kuten tässäkin ketjussa näkyy?

Ei ihme, että niin monet naiset haluavat olla mielummin yksin tai suhteessa toisen naisen kanssa. 

Nykymiehet ovat jotenkin katkeroituneita sukupuolten välisestä tasa-arvosta ja vaativat, että naiset maksavat puolet kuluista JA tekevät kaikki kotityöt.

Luultavasti pidät minua yhtenä inttäjälassukkana. Naisena "vihaan" naisia! Ei aloittajankaan mies yksin ole parisuhteessaan, mutta silti vika tuntuu olevan yksin miehessä.

Lue tarkemmin, mistä on kysymys. Korvauksetta tehtävästä työstä.

Minä vihaan kaltaisiasi naisten vähättelijöitä.

Työstä, jotka ap omilla valinnoillaan on tehnyt vuosia.

Minä vihaan kaltaisiasi naisten lapsen tasolle typistäjiä, joten tasoissa ollaan. 

Vierailija
166/280 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ajautunut parisuhteessa vähän vastaavanlaiseen tilanteeseen... Asun mieheni kanssa miehen omistamassa asunnossa, mies käy töissä ja itse opiskelen ja teen huonopalkkaista osa-aikatyötä. Omat kuukausittaisit tuloni tuet mukaan lukien ovat n. 700-800 euroa, miehen NETTOpalkka on lähes nelinkertainen omiin tuloihini nähden. Mies maksaa lainanlyhennyksen, kaikki muut kulut eli vastike, autopaikka, ruuat (siitäkin huolimatta, että mies syö enemmän) jne. maksamme tasan puoliksi. Asumiskuluista väännettiin pitkään, kun en kertakaikkiaan suostunut maksamaan mieheni lainaa - eihän se minun omaisuuttani kerrytä.

Ja mitä tulee kotitöihin niin... Minä opiskelen pääasiassa kotona ja mies tekee pitkää työpäivää, tällä hetkellä minä hoidan kaikki kotityöt. Mies saattaa joskus painaa tiskikoneen päälle tai ripustaa omat treenivaatteensa kuivumaan, ei muuta. Kotityöasia on sinällään mulle ihan ok, kun otetaan huomioon kummankin vapaa-ajan määrä, joka on mulla huomattavasti korkeampi. Mutta se tympii, ettei mies oikeasti tunnu arvostavan yhtään panostustani kodin hoitoon, kuvittelee sen ikään kuin hoituvan ihan itsestään. Lomillansakaan ei koskaan tee pyytämättä yhtään mitään, pyydettäessäkin päivien viiveellä ja hutiloiden jos ylipäätään tekee. Vastavuoroisesti ei kyllä tunnu joustoa löytyvän, kun pyysin viime kuussa, että mies maksaisi muutaman kauppareissun enemmän, kun itelläni oli rahat todella tiukilla ylimääräisten lääkärikulujen takia... 

Huh, tulipa avauduttua. Luojan kiitos meillä ei ole lapsia. Mies haaveilee isommasta talosta ja perheestä, voin jo valmiiksi kuvitella miten asiat jäisivät mun hoidettavaksi. Ero on kyllä lähellä.

Vierailija
167/280 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahden ihmisen taloudessa ei ole merkittäviä kotitöitä, aivan turhaa kitinää molemmilta.

Mies on pyytänyt enemmän kotona olevaa puolisoansa tekemään vähän enemmän kotitöitä. Minusta aivan oikeutettu pyyntö. Nyt ap ikään kuin vaatii palkkaa tästä. 

Mitä orjuutta tai piikomista se on pitää huolta yhteisestä kodista resurssiensa mukaan. Ap:han tässä kaiken laskee rahassa. Menot puoliksi on aivan tavanomainen käytäntö. Se ei tarkoita, etteikö voi niitä puolisonkin sukkia heittää koneeseen pyykkiä pestessään. 

Minua ei yhtään haittaa nakata puolisoni sukkia koneeseen, kun pesen pyykkiä. Mutta kyllä sitten odotan jotain vastavuoroisuutta mieheltäkin. Joko, että siivoaa sotkut minun jäljiltäni silloin tällöin (mitä ei koskaan tee) tai sitten että maksaa vaikka 50e enemmän vuokrasta joka kuukausi. 

ap

Yksinkö se mies siellä täyshoitolassa asuu? Kaikissa laskuissako lukee teidän molempien nimi vai voisitko esim. vaan jättää osallistumatta vakuutus, yms maksuihin? Mies nuolee pallejaan siellä täyshoitolassa tasan niin pitkään kun sinä sen mahdollistat.

Vierailija
168/280 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trollin tunnistaa siitä, että tietoa tulee tipottain lisää keskustelun edetessä.

Seuraavaksi on varmaan jo huutanut ja lyönytkin?

Molemmat huudetaan, kun oikein riita sattuu. Kukaan tässä huushollissa ei ole nyrkkiä kohottanut. 

En ymmärrä miksi tämä kuulostaa trollaukselta. Onko jotenkin erikoista, että mies käyttäytyy niinkuin käyttäytyy? Eikö tässä keskustelussakin ole jo tullut monta kertaa esiiin, että useat näyttävät jakavan mieheni kanssa saman käsityksen kotitalouden töiden ja maksujen jakamiseen liittyvistä näkökulmista?

Taidat olla itse trolli.

ap

No eroa, saatana. Tyhmäkö olet?

Olet elänyt puolilla asumiskustannuksilla opiskelujesi ajan miehen siivellä, nyt paksumpaa lompakkoa vain metsästämään.

Vierailija
169/280 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Yksinkö se mies siellä täyshoitolassa asuu? Kaikissa laskuissako lukee teidän molempien nimi vai voisitko esim. vaan jättää osallistumatta vakuutus, yms maksuihin? Mies nuolee pallejaan siellä täyshoitolassa tasan niin pitkään kun sinä sen mahdollistat.

Saan tästä varmasti roppakaupalla moitteita, mutta kaikki muut laskut tulevat minun nimelläni paitsi miehen omat puhelinlaskut. Mies muutti minun luokseni, eikä viitsitty alkaa vaihtamaan sopimuksia meidän molempien nimiin. Kun muutettiin isompaan asuntoon, ei tultu edes ajatelleeksi, että sopparit voisi vaihtaa molempien nimiin tai jakaa. Nyt systeemi on se, että laskut tulee minun nimelläni, maksan ne omalta tililtäni ja mies siirtää mulle puolet laskujen summasta. Tämä on aivan ok järjestely.

Mutta olet oikeassa siinä, että mies ei taatusti korjaa tapojaan niin pitkään, kun sallin tämän jatkua.

ap

Vierailija
170/280 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eroa - luvassa vain ongelmia kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilanne siis tämä. Mies on vakityössä, on siis säännölliset tulot. Minä opiskelen, enkä työskentele tällä hetkellä. Tuloina ainoastaan opintotuki ja laina. Maksamme kaiken puoliksi, vuokran, ruoan, sähkö- yms. laskut, bensat, vakuutukset jne. Omat henkilökohtaiset harrastukset ja tavarat ostamme itse omista rahoistamme.

Minä vietän aika paljon aikaa kotona, koska luentoja ei tässä vaiheessa opiskeluja enää ole. Mies vaatii, että teen enemmän kotitöitä, koska olen päivisin kotona. Mielestäni tämä olisi ok järjestely, jos mies maksaisi vähän enemmän taloutemme menoista. Tähän mies ei kuitenkaan suostu.

Nyt meillä on hirveä riita asiasta. Olen jo vuosia "ajautunut" tekemään enemmistön kotitöistä, mutta nyt havahduin siihen, että eihän se ole reilua. Menot jaetaan sentilleen puoliksi, niin eikö kotityötkin kuuluisi!!

Mitä mieltä olette?

Täsmälleen samassa tilanteessa olin minäkin nuorena. Silloin en osannut edes ajatella, että kotitöitä pitäisi jakaa puoliksi. En edes sitä, että enemmän tienaava mies olisi voinut maksaa suhteessa enemmän yhteisistä kuluista. Olisi pitänyt ajatella.

Vuosien varrella mies on käynyt aina vain itarammaksi. Koska maksoin aina tunnollisesti puolet ja tarvittaessa enemmänkin yhteisistä kuluista, mies sai säästettyä itselleen sievoisen omaisuuden. Nykyään mies ei halua hankkia mitään yhteiseen kotiin, vaan kaikki kodin hankinnat kuuluvat minulle. Siivoamaan häntä ei saa mikään, sotkemaan kyllä. Naimisiinkaan ei ole menty, koska mies haluaa suojella omaisuuttaan. Eikä hän pysty edes näkemään, saati myöntämään, että osa siitä omaisuudesta kertyi kiltteyteni ansiosta.

Ota ja jätä tuo mies, oikeasti. Opettele elämään yksin ja onnellisena. Sen jälkeen saatat kohdata paremman miehen. Itse kadun sitä, etten löytänyt itsestäni rohkeutta tehdä tuota päätöstä. Nyt on rohkeutta, mutta toteutus saa odottaa sitä, että lapset ovat kasvaneet ja muuttaneet pois kotoa.

Ikävä kuulla, että teilläkin on käynyt näin. 

Meilläkin kodin hankinnat kuuluvat minulle. Miehen mielestä ikkunoissa ei tarvitse olla verhoja, lattioilla mattoja, sängyssä päiväpeitettä jne. Hänen mielestään yksi setti petivehkeitä riittää, samoin yksi lusikka, haarukka, veitsi, lautanen ja motti per nuppi. Mies ei suostu osallistumaan mattopyykkille, koska hänen mielestään lattiassa ei tarvitse olla mattoja. Hän ei myöskään pese asuntomme ikkunoita, koska ei kiinnosta, ovatko ne likaiset. Kaikki tällaiset asiat ovat täysin minun vastuullani.

Ehkä olet oikeassa, ja minun olisi syytä suunnata katse tulevaan: yksin. 

ap

Eli miehen pitäisi maksaa kevätverhot, tähtityynyt ja kynttiläkupit? En voi kuin nauraa.

Osta ne sitten kun sinulla on oikeaa rahaa itselläsi.

Huhhuh. Ettei siellä vaan olisi se parjattu mieheni kommentoimassa?

ap

Niin, eikö olekin ihanaa parjata miestäsi miesvihapalstalla? Ja mammat miesvihakiimaliemissään komppaa sinua? Naurettava pelle.

Ja sua ei taida kompata kukaan, paitsi jätetyt palstalassukat? ohis

Vierailija
171/280 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvoa kunnioittava mies joka ei halua että nainen tulee elätetyksi vaan saa olla oma itsenäinen nainen, hieno ja hyvä mies sinulla, hän arvostaa sinua.

Arvostaa niin paljon että pakottaa pesemään kalsarinsa ja siivoamaan sotkunsa.  Sanosin kyllä, että mies ei arvosta naista lainkaan. Hänestä gradunteko on niin helppoa että siinä sivussa voi tehdä kotityöt sun muut.

Jos kulut maksetaan puoliksi, niin silloin myös kotityöt jaetaan tasan puoliksi. 

Ase ohimollako pakottaa vai tekeeko nainen ihan itse omat ratkaisunsa asian suhteen? Ei mies mikään välttämätön asuste ole, jota on pakko pitää, jos kokee olevansa alistettu.

Olisiko arvot siskot aika kasvaa aikuisiksi?

Asiat luisuu pikkuhiljaa toisen harteille jos toinen ei eväänsä liikauta kotitöiden suhteen. Minun eksäni ei ollut huomaavinaan sotkua ja sitten passiivisaggressiivisesti huokaili että oho onpa täällä pölyistä. Minä taas inhosin nalkuttamista enkä katsonut arvolleni sopivaksi kitistä likasukista ympäri kämppää, vaan siivosin vähin äänin. Oma syy tietenkin kun en viitsinyt riidellä, mutta tulos oli hotellipalvelut miehelle. Tyhmä olin. 

Vierailija
172/280 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälleen kerran :

Kotityöt ovat naisten töitä jotka eivät todellakaan kuulu MIEHILLE !

Koittakaa siis kaikessa femakkoudessannekin ymmärtää oma paikkanne!

Vai onko jopa näin pienen asian ymmärtäminen teille liian vaikeaa, ylivoimaista ja mahdotonta?

Kiitos sinulle, nauru todellakin pidentää ikää ja parantaa terveyttä. Tästä irtosi tähän mennessä jo  kolmet naurut. Ensin lukiessa, toiseksi klikatessani vastaa-painiketta ja nyt vielä kirjoittaessa. 

Tui tui, söpöliini. Olet varmaan sellainen kohtalokas macho, jonka eteen naiset lankeavat luonnostaan. Tai sit vaan heräsit ja jatkoit pelaamista. 

Kur kur, kulta. Kuka nyt nolasi itsensä?  Ei tainut mammatkaan nyt oikein tykätä sinun mielipiteestä. :D

Voi sua höppelisnasua. Kirjoitit pari nuivaa kommenttia ja heitit tarvittavat ala- ja yläpeukut, melko läpinäkyvä manööveri. 

No, hyvä että osui ja upposi. 

P.S. Suurimmalla osalla naisista on ajotaito ja jopa oma auto. 

" P.S. Suurimmalla osalla naisista on ajotaito "

Nyt kyllä räjähti koko internetti nauruun !

Kiitos itsellesi !

Itse asiassa, ammattikuskeja vertaitaessa naiset ajavat (ja aiheuttavat) merkittävästi vähemmän kolareita kuin miehet. Ja sama pätee, kun verrataan onnettomuuksien määrää suhteessa ajettuihin kilometreihin ihan kaikilla kuljettajilla.

IRL naiset ajavat paljon vähemmän, ja olen oppinut av:lta, että usein on kyse siitä, ettei mies anna naisen ajaa yhteistä autoa. Aika paljonhan sattuu niitä kolareita, joissa kokematon naiskuski hermoilee/hidastelee, ja joku kärsimätön mulkunjatke ajaa perään/päälle. Menee päälleajajan piikkiin nämä lähes aina.

Vierailija
173/280 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ajautunut parisuhteessa vähän vastaavanlaiseen tilanteeseen... Asun mieheni kanssa miehen omistamassa asunnossa, mies käy töissä ja itse opiskelen ja teen huonopalkkaista osa-aikatyötä. Omat kuukausittaisit tuloni tuet mukaan lukien ovat n. 700-800 euroa, miehen NETTOpalkka on lähes nelinkertainen omiin tuloihini nähden. Mies maksaa lainanlyhennyksen, kaikki muut kulut eli vastike, autopaikka, ruuat (siitäkin huolimatta, että mies syö enemmän) jne. maksamme tasan puoliksi. Asumiskuluista väännettiin pitkään, kun en kertakaikkiaan suostunut maksamaan mieheni lainaa - eihän se minun omaisuuttani kerrytä.

Ja mitä tulee kotitöihin niin... Minä opiskelen pääasiassa kotona ja mies tekee pitkää työpäivää, tällä hetkellä minä hoidan kaikki kotityöt. Mies saattaa joskus painaa tiskikoneen päälle tai ripustaa omat treenivaatteensa kuivumaan, ei muuta. Kotityöasia on sinällään mulle ihan ok, kun otetaan huomioon kummankin vapaa-ajan määrä, joka on mulla huomattavasti korkeampi. Mutta se tympii, ettei mies oikeasti tunnu arvostavan yhtään panostustani kodin hoitoon, kuvittelee sen ikään kuin hoituvan ihan itsestään. Lomillansakaan ei koskaan tee pyytämättä yhtään mitään, pyydettäessäkin päivien viiveellä ja hutiloiden jos ylipäätään tekee. Vastavuoroisesti ei kyllä tunnu joustoa löytyvän, kun pyysin viime kuussa, että mies maksaisi muutaman kauppareissun enemmän, kun itelläni oli rahat todella tiukilla ylimääräisten lääkärikulujen takia... 

Huh, tulipa avauduttua. Luojan kiitos meillä ei ole lapsia. Mies haaveilee isommasta talosta ja perheestä, voin jo valmiiksi kuvitella miten asiat jäisivät mun hoidettavaksi. Ero on kyllä lähellä.

Miehet ei uhriudu niiden kotitöiden vuoksi naisten tavoin ja heidän silmissä ne hoituu suurpiirteisemmin, eikä se ole niin iso juttu. Jos hutiloitu tehden on miehelle riittävä siisteyden taso, ja se ei sinulle riitä...hmm Ehkä, kun mikään ei kelpaa helpompi olla tekemättä, kun kuitenkin olet tyyytymätön miehen tekemisiin?

Vierailija
174/280 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mieltä, että mä en suostuisi maksamaan kaikkea puoliksi vaan jakaisin menot tulojen mukaan. Naisen ei ikinä, ei ikinä missään muodossa tule suostua siihenkään että maksaa kaiken juoksevan samaan aikaan kun rikkaampi kerryttää varallisuuttaan ja maksaa kiinteää omaisuutta. Enkä suostuisi lisäämään kotitöissä samaan aikaan kun köyhtyisin entisestään järjestelyn takia. 50-luku meni jo ajat sitten. Jollei järkipuhe mene perille, hankkisin uuden asunnon jolloin vastaisin omasta taloudestani täysin yksin.

Olen ollut kuvatun kaltaisessa tilanteessa, joskin kävin osa-aikaisissa töissä joista saatu palkka oli laittoman pieni ja samaan aikaan suoritin iltaopintoja joista ei saanut mitään tukia. Olin käytännössä aamu yhdeksästä ilta puoli kahteentoista parhaimmillaan liikkeellä ja käteen jäänyt summa tuosta urakasta oli ihan järjettömän naurettava. Samaan aikaan mies tienasi niin paljon, etten ollut oikeutettu edes asumistukeen. Siihen päälle jouduin vielä velkaantumaan samalle sankarille, eli makselin vuokrapuolikkaan lisäksi hänen tililleen ylimääräistä hintaa että saisin maksettua normaaleja menoja joita mies oli puolestani maksanut koska itselläni ei riittänyt enää varannot. Oli jokseenkin vittumaista kitkutella tilanteessa, jossa mies tienasi tajuttomia ja oli silti sairaalloisen ahne ja pihi. Muistan kun sain lomarahat, niin mies tuli ja otti ne kuitatakseen tekemäni velan. Onpa ihanaa herätä suhteen jälkeen siihen miten alistunut ja maahanpoljettu sitä oli ja miten mua on kusetettu urakalla..  

Vierailija
175/280 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin luulin että mies vain olettaa että ap tekee kotityöt kaikki ja vielä komentaa kaupan päälle mitä milloinkin pitää tehdä. 

Jos oikeasti pyytää että VOISITKO tänään imuroida jos sinulla on aikaa niin se on ok. Mutta jos vaan käskee että imuroi tänään niin hiukan eri asia?

Mies olettaa, että teen kaikki kotityöt. Ei hän mitään kysele, että jos on aikaa niin imuroitko. Jos en esim. imuroi pyyntölapusta huolimatta, niin kyllä siitä sota syttyy. Eli tavallaan kai kyse on käskemisestä. Toisaalta olen itsekin vähän jääräpää, enkä välttämättä aina toteuta näitä hänen käskyjään. Helpommalla toisaalta pääsee, jos teen mitä hän pyytää. Vastakin meillä oli 3 päivän mykkäkoulu riidan vuoksi, enkä todellakaan jaksa sellaista.

ap

Vierailija
176/280 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies olettaa, että teen kaikki kotityöt. Ei hän mitään kysele, että jos on aikaa niin imuroitko. Jos en esim. imuroi pyyntölapusta huolimatta, niin kyllä siitä sota syttyy. Eli tavallaan kai kyse on käskemisestä. Toisaalta olen itsekin vähän jääräpää, enkä välttämättä aina toteuta näitä hänen käskyjään. Helpommalla toisaalta pääsee, jos teen mitä hän pyytää. Vastakin meillä oli 3 päivän mykkäkoulu riidan vuoksi, enkä todellakaan jaksa sellaista.

ap

Voi hemmetti miltä toi kuullostaa.. Mä lähtisin jo niin että sukset laulaa. 

Vierailija
177/280 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Saan tästä varmasti roppakaupalla moitteita, mutta kaikki muut laskut tulevat minun nimelläni paitsi miehen omat puhelinlaskut. Mies muutti minun luokseni, eikä viitsitty alkaa vaihtamaan sopimuksia meidän molempien nimiin. Kun muutettiin isompaan asuntoon, ei tultu edes ajatelleeksi, että sopparit voisi vaihtaa molempien nimiin tai jakaa. Nyt systeemi on se, että laskut tulee minun nimelläni, maksan ne omalta tililtäni ja mies siirtää mulle puolet laskujen summasta. Tämä on aivan ok järjestely.

Mutta olet oikeassa siinä, että mies ei taatusti korjaa tapojaan niin pitkään, kun sallin tämän jatkua.

ap

Nyt viimeistään paljastuit trolliksi. Kuten jo monta sivua sitten veikkasin.

Vierailija
178/280 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eroa - luvassa vain ongelmia kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette?

Täsmälleen samassa tilanteessa olin minäkin nuorena. Silloin en osannut edes ajatella, että kotitöitä pitäisi jakaa puoliksi. En edes sitä, että enemmän tienaava mies olisi voinut maksaa suhteessa enemmän yhteisistä kuluista. Olisi pitänyt ajatella.

Vuosien varrella mies on käynyt aina vain itarammaksi. Koska maksoin aina tunnollisesti puolet ja tarvittaessa enemmänkin yhteisistä kuluista, mies sai säästettyä itselleen sievoisen omaisuuden. Nykyään mies ei halua hankkia mitään yhteiseen kotiin, vaan kaikki kodin hankinnat kuuluvat minulle. Siivoamaan häntä ei saa mikään, sotkemaan kyllä. Naimisiinkaan ei ole menty, koska mies haluaa suojella omaisuuttaan. Eikä hän pysty edes näkemään, saati myöntämään, että osa siitä omaisuudesta kertyi kiltteyteni ansiosta.

Ota ja jätä tuo mies, oikeasti. Opettele elämään yksin ja onnellisena. Sen jälkeen saatat kohdata paremman miehen. Itse kadun sitä, etten löytänyt itsestäni rohkeutta tehdä tuota päätöstä. Nyt on rohkeutta, mutta toteutus saa odottaa sitä, että lapset ovat kasvaneet ja muuttaneet pois kotoa.

Ikävä kuulla, että teilläkin on käynyt näin. 

Meilläkin kodin hankinnat kuuluvat minulle. Miehen mielestä ikkunoissa ei tarvitse olla verhoja, lattioilla mattoja, sängyssä päiväpeitettä jne. Hänen mielestään yksi setti petivehkeitä riittää, samoin yksi lusikka, haarukka, veitsi, lautanen ja motti per nuppi. Mies ei suostu osallistumaan mattopyykkille, koska hänen mielestään lattiassa ei tarvitse olla mattoja. Hän ei myöskään pese asuntomme ikkunoita, koska ei kiinnosta, ovatko ne likaiset. Kaikki tällaiset asiat ovat täysin minun vastuullani.

Ehkä olet oikeassa, ja minun olisi syytä suunnata katse tulevaan: yksin. 

ap

Eli miehen pitäisi maksaa kevätverhot, tähtityynyt ja kynttiläkupit? En voi kuin nauraa.

Osta ne sitten kun sinulla on oikeaa rahaa itselläsi.

Huhhuh. Ettei siellä vaan olisi se parjattu mieheni kommentoimassa?

ap

Niin, eikö olekin ihanaa parjata miestäsi miesvihapalstalla? Ja mammat miesvihakiimaliemissään komppaa sinua? Naurettava pelle.

Ja sua ei taida kompata kukaan, paitsi jätetyt palstalassukat? ohis

Pidin jätetyt-vitsistäsi. :D

Palstalassukka ei todellakaan seurustele, vaan solvaa.

Vierailija
179/280 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka jättää jotain muistilappuja kumppanille siivouksesta!?!?!???

Voin ymmärtää, että teen itse itselleni jotain listaa tehtävistä töistä, mutta jos mies jättäisi, sanoisin kuvitelleen sen olleen hänen oma listansa itselleen, että kivaa kun hänkin vaihteeksi imuroi. 

Vierailija
180/280 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ei uhriudu niiden kotitöiden vuoksi naisten tavoin ja heidän silmissä ne hoituu suurpiirteisemmin, eikä se ole niin iso juttu. Jos hutiloitu tehden on miehelle riittävä siisteyden taso, ja se ei sinulle riitä...hmm Ehkä, kun mikään ei kelpaa helpompi olla tekemättä, kun kuitenkin olet tyyytymätön miehen tekemisiin?

Voi kristus mikä vastaus tähänkin. Tiedän harmillisen hyvin mitä tässä tarkoitetaan ja oletko oihan tosiaan sitä mieltä että parisuhteessa toisen tarvitsee elää köyhyysrajalla samaan aikaan kun toinen nettoaa ja hilloaa kauheita summia rahaa? Mullakin oli sellainen tilanne, että äkkinäinen lääkärikulu kaatoi talouden ja otin velkaa sen jälkeen mieheltä jota makselin melkein itkien takaisin. Nyt tällä tiedolla ilmottaisin menneisyyden minälleni että lähde äläkä jää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä