Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parisuhteessa menot jaetaan tasan, eikö kotityötkin kuuluisi jakaa tasan??

Vierailija
06.03.2017 |

Tilanne siis tämä. Mies on vakityössä, on siis säännölliset tulot. Minä opiskelen, enkä työskentele tällä hetkellä. Tuloina ainoastaan opintotuki ja laina. Maksamme kaiken puoliksi, vuokran, ruoan, sähkö- yms. laskut, bensat, vakuutukset jne. Omat henkilökohtaiset harrastukset ja tavarat ostamme itse omista rahoistamme.

Minä vietän aika paljon aikaa kotona, koska luentoja ei tässä vaiheessa opiskeluja enää ole. Mies vaatii, että teen enemmän kotitöitä, koska olen päivisin kotona. Mielestäni tämä olisi ok järjestely, jos mies maksaisi vähän enemmän taloutemme menoista. Tähän mies ei kuitenkaan suostu.

Nyt meillä on hirveä riita asiasta. Olen jo vuosia "ajautunut" tekemään enemmistön kotitöistä, mutta nyt havahduin siihen, että eihän se ole reilua. Menot jaetaan sentilleen puoliksi, niin eikö kotityötkin kuuluisi!!

Mitä mieltä olette?

Kommentit (280)

Vierailija
261/280 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap mies PYYTÄNYT että ap tekisi enemmän kotitöitä?

Jotenkin luulin että mies vain olettaa että ap tekee kotityöt kaikki ja vielä komentaa kaupan päälle mitä milloinkin pitää tehdä. 

Jos oikeasti pyytää että VOISITKO tänään imuroida jos sinulla on aikaa niin se on ok. Mutta jos vaan käskee että imuroi tänään niin hiukan eri asia?

Mies olettaa, että teen kaikki kotityöt. Ei hän mitään kysele, että jos on aikaa niin imuroitko. Jos en esim. imuroi pyyntölapusta huolimatta, niin kyllä siitä sota syttyy. Eli tavallaan kai kyse on käskemisestä. Toisaalta olen itsekin vähän jääräpää, enkä välttämättä aina toteuta näitä hänen käskyjään. Helpommalla toisaalta pääsee, jos teen mitä hän pyytää. Vastakin meillä oli 3 päivän mykkäkoulu riidan vuoksi, enkä todellakaan jaksa sellaista.

ap

Olenko nyt ymmärtänyt oikein? Ap otti miehen asumaan asuntoonsa, ja nyt tämä komentelee ap:tä milloin imuroimaan ja milloin mitäkin, ja ellei ap tottele "syttyy sota"? Ja ap keräilee aikuisen miehen likaiset astiat ja vaatteet ympäri kämppää. Siksi ap monet epäilee tätä provoksi koska teidän kuvio on ihan järjetön!! Jos miehen nimi ei ole vuokrasopimuksessa niin potki ulos se laiskimusäijä. Tai vaihtoehtoisesti jos et pysty maksamaan nykyistä kämppää kokonaan yksin, niin hanki pienempi ja halvempi asunto ja muuta. Jo tässä kuussa.   

Kyllä, mies muutti luokseni asumaan, mutta sittemmin olemme muuttaneet isompaan asuntoon. Miehen nimi on siis toki vuokrasopimuksessa. 

Ymmärrän, että kuvio kuulostaa järjettömältä. Jotenkin sitä vaan itse sokaistuu tilanteelle, kun on elänyt siinä jo vuosia. Tämä mitä olen täällä tänään kertonut on vaan murto-osa siitä, millainen mies on. En nyt siis puhu mistään väkivallasta tms., niinkuin joku tuolla aiemmin viisasteli. Mies on luonteeltaan kauhean vaativa ja ilkeä, ja monet ovat ihmetelleet miksi ylipäätään olen hänen kanssaan.

Nyt ihmettelen sitä itsekin:/

ap

No eikö tuo sitten ole hyväksikäyttöä että jos ostat juomia ja mies vaatii niistä osan eikä osta takaisin? Ja jättää noita imurointilappuja ja pitää mykkäkoulua jos et tottele. Ap, tuo on henkistä väkivaltaa, älä anna sen tehdä noin! Muistutat paljon itseäni entisessä suhteessa niinkuin sanoit sitä sokaistuu. Miten mies sitten reagoi jos vaikka kieltäydyt antamasta ostamiasi alkoholeja? Hermostuuko siitäkin? Sano että se on yhtälailla hyväksikäyttöä etkä taivu. Sää kuulostat hyvältä ja kiltiltä tyypiltä mut sun mies valitettavasti ei.. T: "VÄLILLÄ" :D

Ei hermostu, mutta alkaa murjottaa.

Aika monesti mies makaa esim. sängyssä tai pelaa pleikkarillaan ja huutaa, että tuotko sitä ja teetkö tätä. Jos en hyppää hänen "vislatessaan pilliin", niin alkaa sama murjotus.

Mies on muutenkin enemmän murjotus- ja mykkäkoulutyyppiä, kuin huutaja. Pisin mykkäkoulu tässä taloudessa on kestänyt peräti yli viikon. Se oli jo aika hermoja raastavaa, voinette kuvitella.

ap

Oikeasti? Miksei paussaa sitä peliä ja hae itse. Kyllä munkin mies saattaa pyytää jotain kun pelaa mutta tuo myös mulle jos pyydän. Tuo mykkäkoulu on lapsellista ja lisäksi vallankäyttöä. Milloin tuo käytös alkoi? Onko ollut alusta asti tuollainen että mököttää jos ei saa tahtoaan läpi?

Ei suinkaan ole aina ollut tällainen. Käytös alkoi noin 3 vuotta sitten, jolloin suhteemme ajautui muutenkin kriisiin ja retuperälle. Näköjään linja jatkuu edelleen :/

Suhteemme alussa mies oli huomattavasti normaalimpi. Mykkäkouluista ei ollut puhettakaan! Jos oli toraa, niin sovittiin erimielisyydet aina samantien. Miehellä oli tapana sanoa, että vihoissa ei saa mennä nukkumaan. 

No, nyt on hieman eri ääni kellossa. Mykkäkoulut syntyvät ja jatkuvat AINA miehen aloitteesta. Itse vihaan mykkäkouluja! Yritän aina mykkäkoulun alussa hieroa sovintoa, mutta mies torppaa yritykseni.

Mulle on ok, että passaan miestä tämän pyynnöstä, jos sama tapahtuisi toisinkin päin. Mielestäni ei myöskään ole reilua, että mies vaatii minua keskeyttämään hommani ja viemään hänelle esim. leivän. Miksi minun hommani ovat vähemmän arvokkaita keskeytettäväksi kuin hänen? 

ap

Kamalaa käytöstä! Älä siedä tuollaista kohtelua. Ihan niinkuin mies tekisi tuon tahallaan kostaakseen tai jotain mainitsit että kolme vuotta sitten teillä oli paha kriisi..Tuo kuulostaa kaikelta muulta kuin normaalilta onnelliselta suhteelta. Ei tuollaiseen pidä tyytyä tai tottua..

Olet oikeassa. Mies on ihan suoraan sanonut olevansa katkeroitunut ja siksi varmaankin hänen käytöskin on eräänlainen kostomenetelmä. Suhteemme ei myöskään, ikävä kyllä, ole ollut onnellinen enää pitkään aikaan.

En viitsi nyt tässä avata enempää suhteemme kriisiin johtaneita tekijöitä, mutta sen verran voin sanoa, että ne olivat täysin meistä riippumattomia, ulkopuolisia, juttuja. Kumpikaan ei siis tehnyt mitään väärää, vaan lähipiirissäni tapahtui paljon ikäviä asioita, jotka sitten johtivat minun masennukseen ja miehen katkeroitumiseen. Minä olen asiani hoitanut kuntoon, mutta mies selvästikään ei.

Arvaatte myös varmaan kuka meillä teki kotityöt silloin, kun minä olin masentunut, kävin töissä ja opiskelin. Niinpä niin. Ei mieheltä tuolloinkaan herunut yhtään tukea tai ymmärrystä.

ap

Vierailija
262/280 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap mies PYYTÄNYT että ap tekisi enemmän kotitöitä?

Jotenkin luulin että mies vain olettaa että ap tekee kotityöt kaikki ja vielä komentaa kaupan päälle mitä milloinkin pitää tehdä. 

Jos oikeasti pyytää että VOISITKO tänään imuroida jos sinulla on aikaa niin se on ok. Mutta jos vaan käskee että imuroi tänään niin hiukan eri asia?

Mies olettaa, että teen kaikki kotityöt. Ei hän mitään kysele, että jos on aikaa niin imuroitko. Jos en esim. imuroi pyyntölapusta huolimatta, niin kyllä siitä sota syttyy. Eli tavallaan kai kyse on käskemisestä. Toisaalta olen itsekin vähän jääräpää, enkä välttämättä aina toteuta näitä hänen käskyjään. Helpommalla toisaalta pääsee, jos teen mitä hän pyytää. Vastakin meillä oli 3 päivän mykkäkoulu riidan vuoksi, enkä todellakaan jaksa sellaista.

ap

Olenko nyt ymmärtänyt oikein? Ap otti miehen asumaan asuntoonsa, ja nyt tämä komentelee ap:tä milloin imuroimaan ja milloin mitäkin, ja ellei ap tottele "syttyy sota"? Ja ap keräilee aikuisen miehen likaiset astiat ja vaatteet ympäri kämppää. Siksi ap monet epäilee tätä provoksi koska teidän kuvio on ihan järjetön!! Jos miehen nimi ei ole vuokrasopimuksessa niin potki ulos se laiskimusäijä. Tai vaihtoehtoisesti jos et pysty maksamaan nykyistä kämppää kokonaan yksin, niin hanki pienempi ja halvempi asunto ja muuta. Jo tässä kuussa.   

Kyllä, mies muutti luokseni asumaan, mutta sittemmin olemme muuttaneet isompaan asuntoon. Miehen nimi on siis toki vuokrasopimuksessa. 

Ymmärrän, että kuvio kuulostaa järjettömältä. Jotenkin sitä vaan itse sokaistuu tilanteelle, kun on elänyt siinä jo vuosia. Tämä mitä olen täällä tänään kertonut on vaan murto-osa siitä, millainen mies on. En nyt siis puhu mistään väkivallasta tms., niinkuin joku tuolla aiemmin viisasteli. Mies on luonteeltaan kauhean vaativa ja ilkeä, ja monet ovat ihmetelleet miksi ylipäätään olen hänen kanssaan.

Nyt ihmettelen sitä itsekin:/

ap

No eikö tuo sitten ole hyväksikäyttöä että jos ostat juomia ja mies vaatii niistä osan eikä osta takaisin? Ja jättää noita imurointilappuja ja pitää mykkäkoulua jos et tottele. Ap, tuo on henkistä väkivaltaa, älä anna sen tehdä noin! Muistutat paljon itseäni entisessä suhteessa niinkuin sanoit sitä sokaistuu. Miten mies sitten reagoi jos vaikka kieltäydyt antamasta ostamiasi alkoholeja? Hermostuuko siitäkin? Sano että se on yhtälailla hyväksikäyttöä etkä taivu. Sää kuulostat hyvältä ja kiltiltä tyypiltä mut sun mies valitettavasti ei.. T: "VÄLILLÄ" :D

Ei hermostu, mutta alkaa murjottaa.

Aika monesti mies makaa esim. sängyssä tai pelaa pleikkarillaan ja huutaa, että tuotko sitä ja teetkö tätä. Jos en hyppää hänen "vislatessaan pilliin", niin alkaa sama murjotus.

Mies on muutenkin enemmän murjotus- ja mykkäkoulutyyppiä, kuin huutaja. Pisin mykkäkoulu tässä taloudessa on kestänyt peräti yli viikon. Se oli jo aika hermoja raastavaa, voinette kuvitella.

ap

Oikeasti? Miksei paussaa sitä peliä ja hae itse. Kyllä munkin mies saattaa pyytää jotain kun pelaa mutta tuo myös mulle jos pyydän. Tuo mykkäkoulu on lapsellista ja lisäksi vallankäyttöä. Milloin tuo käytös alkoi? Onko ollut alusta asti tuollainen että mököttää jos ei saa tahtoaan läpi?

Ei suinkaan ole aina ollut tällainen. Käytös alkoi noin 3 vuotta sitten, jolloin suhteemme ajautui muutenkin kriisiin ja retuperälle. Näköjään linja jatkuu edelleen :/

Suhteemme alussa mies oli huomattavasti normaalimpi. Mykkäkouluista ei ollut puhettakaan! Jos oli toraa, niin sovittiin erimielisyydet aina samantien. Miehellä oli tapana sanoa, että vihoissa ei saa mennä nukkumaan. 

No, nyt on hieman eri ääni kellossa. Mykkäkoulut syntyvät ja jatkuvat AINA miehen aloitteesta. Itse vihaan mykkäkouluja! Yritän aina mykkäkoulun alussa hieroa sovintoa, mutta mies torppaa yritykseni.

Mulle on ok, että passaan miestä tämän pyynnöstä, jos sama tapahtuisi toisinkin päin. Mielestäni ei myöskään ole reilua, että mies vaatii minua keskeyttämään hommani ja viemään hänelle esim. leivän. Miksi minun hommani ovat vähemmän arvokkaita keskeytettäväksi kuin hänen? 

ap

Tutulta kuulostaa. Erosin juuri vuodenvaihteessa avovaimostani jolla oli juuri samantapaisia piirteitä. Minun aikani ja hommani olivat arvokkaita vain jos niistä oli hänelle jotain hyötyä. Mykkäkoulut kävi tutuksi, samoin se että asioista "keskustellaan" niin että hän huutaa naama punaisena sekavan nipun syytöksiä ja sen jälkeen kieltäytyy jatkamasta "keskustelua" ja aloittaa mykkäkoulun. Henkistä väkivaltaa tuo on ja voin kertoa että nyt parin kuukauden jälkeen elämä maistuu ihan eri tavalla kuin tuollaisessa täysin kieroutuneessa suhteessa.

Juuri näin se meilläkin menee. Mukava kuulla kannustavia puheita siitä, kuinka aurinko voi vielä paistaa risukasaan, kunhan pääsee tällaisesta vinksahtaneesta suhteesta ja tilanteesta eroon.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/280 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet minun mielestäni ihan oikeassa tuossa asiassa.

Miehellä ilmeisesti jää rahaa säästöön, kun sinä samaan aikaan rahoitat omaa osuuttasi lainalla? Kukin tyylillään, mutta tämä on jo lähtökohtaisesti aika ikävä asetelma parisuhteessa. Et kai perhettä suunnittele tuon idiootin kanssa?

Totta kai kotityöt menee puoliksi, tuossa tilanteessa. Lisäksi, monesti mies syö tuplasti ruokaa verrattuna puolisoonsa. Jos näin on teilläkin, se tulee tietysti huomioida ruokalaskun jakamisessa. Kumpi käyttää autoa? Jos se on miehen käytössä, kulut kuuluvat miehelle, ei sinulle.

Juttele miehen kanssa, ja jos ei hän ala muuttaa asennettaan, sano heipat hyväksikäyttäjälle.

Ikävä asetelma parisuhteessa?? Hei haloo, ennemmin viiltäisi ranteeni auki, kuin olisin kerjuulla. Tottakai maksan oman osuuteni vaikka opintolainalla. Kuten teinkin aikoinana 5 vuotta. Toki myös tein kesätöitä välissä. Ei tulisi mieleenkään pyytää toista maksamaan enemmän, vain sen takia, että opiskelen. No olenkin mies. Ap onkin poikkeava fiksu tapaus, verrattuna moneen naiseen. Iso hatunnosto hänelle. Ja hän on toki oikeassa. Kunnianhimoiset opiskelutavoitteet vaativat veronsa. Kotityöt puoliksi.  Jos miehelle jää säästöjä niin se on hyvä. Ja tälle jonka tekstiä lainaan tiedoksi vaan, että yleensä mies on se joka rahoittaa perheen auton, vaikka muut kulut menisivätkin puoleksi ja rouva käyttäisi autoa. Autoon muuten uppoaa tuhansia euroja vuodessa nettorahaa.

Ikävä nyt naisena sanoa, mutta on tosiaan aika poikkeavaa että tällä palstalla joku nainen sulattaa reilun tasajaon. Löytyy vaikka millaista selitystä, miksi miehen pitää maksaa naisen menoja kun kerran mies tienaa enemmän.

En minäkään suostu hyväntekeväisyyskohteeksi. Maksan aina oman osani joka on tulostasosta ja elämäntilanteesta riippumatta 50%. Mutta älä ala kehua minua fiksuksi sen takia, en yritä miellyttää sinua vaan itseäni.

On ollut hirveä pettymys nähdä tällä palstalla, miten näennäisen tasa-arvon aikana löytyy vielä näin paljon siipeilijänaisia, joita ei haittaa yhtään että mies maksaa ja itse puuhastelevat kotitöiden parissa. Missä on naisten ylpeys? No, on toki siipeilijämiehiäkin. Ehkä ihan yhtä paljon, heistä vain ei puhuta.

Et tunne Suomen lakia? Ainakin avioliitossa perhe (vaikkei olisi lapsiakaan) on taloudellinen yksikkö. Paremmin tienaavalla on lain mukaan velvollisuus antaa rahaa, jos puolisolla ei ole riittävästi, ja tällä tarkoitetaan myös henkilökohtaisia menoja, ei vain välttämättömiä kuten asuminen. Nämä puolisot, jotka vaativat, että työtön tai kotona yhteisiä lapsia hoitava maksaa kaikesta puolet, vaikkei ole kunnon tulojakaan, rikkovat lakia.

Vierailija
264/280 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä ilmeisesti jää rahaa säästöön, kun sinä samaan aikaan rahoitat omaa osuuttasi lainalla? Kukin tyylillään, mutta tämä on jo lähtökohtaisesti aika ikävä asetelma parisuhteessa. Et kai perhettä suunnittele tuon idiootin kanssa?

Totta kai kotityöt menee puoliksi, tuossa tilanteessa. Lisäksi, monesti mies syö tuplasti ruokaa verrattuna puolisoonsa. Jos näin on teilläkin, se tulee tietysti huomioida ruokalaskun jakamisessa. Kumpi käyttää autoa? Jos se on miehen käytössä, kulut kuuluvat miehelle, ei sinulle.

Juttele miehen kanssa, ja jos ei hän ala muuttaa asennettaan, sano heipat hyväksikäyttäjälle.

Ikävä asetelma parisuhteessa?? Hei haloo, ennemmin viiltäisi ranteeni auki, kuin olisin kerjuulla. Tottakai maksan oman osuuteni vaikka opintolainalla. Kuten teinkin aikoinana 5 vuotta. Toki myös tein kesätöitä välissä. Ei tulisi mieleenkään pyytää toista maksamaan enemmän, vain sen takia, että opiskelen. No olenkin mies. Ap onkin poikkeava fiksu tapaus, verrattuna moneen naiseen. Iso hatunnosto hänelle. Ja hän on toki oikeassa. Kunnianhimoiset opiskelutavoitteet vaativat veronsa. Kotityöt puoliksi.  Jos miehelle jää säästöjä niin se on hyvä. Ja tälle jonka tekstiä lainaan tiedoksi vaan, että yleensä mies on se joka rahoittaa perheen auton, vaikka muut kulut menisivätkin puoleksi ja rouva käyttäisi autoa. Autoon muuten uppoaa tuhansia euroja vuodessa nettorahaa.

Ikävä nyt naisena sanoa, mutta on tosiaan aika poikkeavaa että tällä palstalla joku nainen sulattaa reilun tasajaon. Löytyy vaikka millaista selitystä, miksi miehen pitää maksaa naisen menoja kun kerran mies tienaa enemmän.

En minäkään suostu hyväntekeväisyyskohteeksi. Maksan aina oman osani joka on tulostasosta ja elämäntilanteesta riippumatta 50%. Mutta älä ala kehua minua fiksuksi sen takia, en yritä miellyttää sinua vaan itseäni.

On ollut hirveä pettymys nähdä tällä palstalla, miten näennäisen tasa-arvon aikana löytyy vielä näin paljon siipeilijänaisia, joita ei haittaa yhtään että mies maksaa ja itse puuhastelevat kotitöiden parissa. Missä on naisten ylpeys? No, on toki siipeilijämiehiäkin. Ehkä ihan yhtä paljon, heistä vain ei puhuta.

Et tunne Suomen lakia? Ainakin avioliitossa perhe (vaikkei olisi lapsiakaan) on taloudellinen yksikkö. Paremmin tienaavalla on lain mukaan velvollisuus antaa rahaa, jos puolisolla ei ole riittävästi, ja tällä tarkoitetaan myös henkilökohtaisia menoja, ei vain välttämättömiä kuten asuminen. Nämä puolisot, jotka vaativat, että työtön tai kotona yhteisiä lapsia hoitava maksaa kaikesta puolet, vaikkei ole kunnon tulojakaan, rikkovat lakia.

Tähän liittyen tulikin mieleen eräs kerta, kun luimme juuri tästä lakipykälästä miehen kanssa (kun riitelimme raha- ja kotityöasioista, kuinkas muutenkaan).

Mies ei ollut uskoa korviaan kun kuuli, että lain mukaan puolisoilla on elatusvelvollisuus toisistaan. Hän sanoi, ettei helvetissäkään ala maksamaan puolison huvituksia, jos tällä ei ole rahaa. Niinpä tuli selväksi sekin, ettei tämän miehen kanssa kannata naimisiin mennä. Eikä hän sitä haluaisikaan. Sen väänsi kyllä rautalangasta luettuaan lakipykälän.

Haukkui siinä sivussa myös naiset, eli ne "akat", koska on kuulema akkojen vika, että tällainen lakipykälä on koskaan päässyt syntymäänkään. Kuulema akat hyväksikäyttävät sitä surutta jäämällä huvikseen kotiäideiksi tai muuten vaan työttömiksi, jotta voivat nyhtää puolisoltaan rahaa.

Naurettavaa.

ap

Vierailija
265/280 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö miehellesi muuta päähän mahdu kuin raha ja hyväksikäyttö? Hirveä suhtautuminen ja muutenkin sairaita kommentteja. Kuka voi puhua puolisolleen noin?! Tulee kylmiä väreitä. Miksi jatkat tuollaisessa suhteessa? Ansaitset parempaa. Oikeasti elämä on lyhyt,ap!

Vierailija
266/280 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälleen kerran :

Kotityöt ovat naisten töitä jotka eivät todellakaan kuulu MIEHILLE !

Koittakaa siis kaikessa femakkoudessannekin ymmärtää oma paikkanne!

Vai onko jopa näin pienen asian ymmärtäminen teille liian vaikeaa, ylivoimaista ja mahdotonta?

Kiitos sinulle, nauru todellakin pidentää ikää ja parantaa terveyttä. Tästä irtosi tähän mennessä jo  kolmet naurut. Ensin lukiessa, toiseksi klikatessani vastaa-painiketta ja nyt vielä kirjoittaessa. 

Tui tui, söpöliini. Olet varmaan sellainen kohtalokas macho, jonka eteen naiset lankeavat luonnostaan. Tai sit vaan heräsit ja jatkoit pelaamista. 

Kur kur, kulta. Kuka nyt nolasi itsensä?  Ei tainut mammatkaan nyt oikein tykätä sinun mielipiteestä. :D

Voi sua höppelisnasua. Kirjoitit pari nuivaa kommenttia ja heitit tarvittavat ala- ja yläpeukut, melko läpinäkyvä manööveri. 

No, hyvä että osui ja upposi. 

P.S. Suurimmalla osalla naisista on ajotaito ja jopa oma auto. 

" P.S. Suurimmalla osalla naisista on ajotaito "

Nyt kyllä räjähti koko internetti nauruun !

Kiitos itsellesi !

Itse asiassa, ammattikuskeja vertaitaessa naiset ajavat (ja aiheuttavat) merkittävästi vähemmän kolareita kuin miehet. Ja sama pätee, kun verrataan onnettomuuksien määrää suhteessa ajettuihin kilometreihin ihan kaikilla kuljettajilla.

IRL naiset ajavat paljon vähemmän, ja olen oppinut av:lta, että usein on kyse siitä, ettei mies anna naisen ajaa yhteistä autoa. Aika paljonhan sattuu niitä kolareita, joissa kokematon naiskuski hermoilee/hidastelee, ja joku kärsimätön mulkunjatke ajaa perään/päälle. Menee päälleajajan piikkiin nämä lähes aina.

Naisten ajotaitoja ja liikenneymmärtämystä vertailtaessa miesten samoihin olisi keskustelu samalla tasolla ja yhtä hedelmällistä kuin jos alkaisimme väittelemään siitä, että onko hevonen yhtä älykäs kuin ihminen.

Joten eiköhän jätetä tämä tähän.

Tämähän sitä paljon kohuttua vihapuhetta on ihan oikeasti.

Mies >>>>> nainen. Siinäpä se.

Laita google laulamaan, ja huomaat, että naiset ovat ihan tutkitusti parempia kuskeja. Mutta eihän tämä mikään kilpailu ole, tasa-arvo (katso googlesta jos et tunne sanaa) on se juttu.

Kyllä, kyllä, tottahan minäkin uskon että hevonen on ihmistä älykkäämpi.

Vierailija
267/280 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä käyn töissä, mies opiskelee (tai ei ole käynyt tänä vuonna kertaakaan yliopistolla)..minä teen suurimman osan kotitöistä ja rahat on yhteiset. Välillä ärsyttää kotityöt, mutta en ole koskaan tajunnut mitään erillisiä rahoja. Jos ollaan yhdessä, niin sitten ollaan. Miten naurettavaa olisi jos minä omilla rahoillani söisin kaikkea kivaa ja mies söisi tyyliin vaan jotain kaurapuuroa ja makaronia ketsupilla omilla rahoillaan..

Tai jos olisin vaikka äitiyslomalla, niin mies söisi kaikkea kivaa omalla palkallaan ja  minä jotain halpis ruokia.. Tietty joillain pariskunnilla on jotain ruokarahastoja, mutta sekin kuulostaa typerältä sori vaa

Vierailija
268/280 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herranjestas miten suututtaa, ensimmäinen mieheni kun oli varsinainen lompakkoloinen ja orjuuttaja.

Olin työtön kun muutimme yhteen, lähes kaikki kotityöt kaatuivat niskaani. Pidin sitä silloin ihan tasapuolisena, sillä olin kuitenkin kotona ja olin nuori ja tyhmä ja mitä vielä. Miehen mielestä sain siivota enemmän, sillä olin enemmän kotona ja sotkin enemmän. (Väärin. Eromme jälkeen en siivonnut kotonani varmaan kuukauteen, sillä ei ollut tarvetta. Olen oikeasti aika siisti ihminen.) Mies lupaili, että kun pääsen töihin/opiskelemaan, hän varmasti tekee sitten puolet kotitöistä. Ei tehnyt.

Lisäksi miehelle ei sopinut yhteinen taloustili, josta ostaisimme ruoat, eikä hän itse käynyt kaupassa suurinpiirtein muuten kuin maito-ostoksilla. Mikään puhe ei auttanut, ja olihan minun "helpompi ja kevyempi käydä kaupassa kun olen päivät kotona" ja kuinka "ei se ruoka nyt niin kallista ole". Työttömyystuesta oli mukavaa maksaa kahden ihmisen syömiset, ei paljoa rahaa jäänyt. Sen päälle mies vielä valitti miksen tee ikinä mitään. Kun ei ollut rahaa tehdä mitään enkä jaksa nyt koko ajan ulkonakaan vaellella vaikka se kuinka olisi tekemistä ja ilmaista. Liian monta kuukautta sitä kestin, lopuksi suutuin ja ilmoitin että kumpikin ostaa tästedes omat ruokansa, joka johti siihen että huomasin ettei miehellä tosiaan ollut mitään tietoa talouden ylläpidosta, ja elettyään samalla tavalla kuin ennen+ruokakustannukset = yli varojensa, hänellä ei ollut rahaa siihen ruokaan ja pidemmän päälle ei sitten vuokraankaan. Niin, erosimme sitten lopulta.

Ei ollut pointtia tässä oikeastaan, halusin vain avautua taas yhdestä idiootista miehestä.

Vierailija
269/280 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän liittyen tulikin mieleen eräs kerta, kun luimme juuri tästä lakipykälästä miehen kanssa (kun riitelimme raha- ja kotityöasioista, kuinkas muutenkaan).

Mies ei ollut uskoa korviaan kun kuuli, että lain mukaan puolisoilla on elatusvelvollisuus toisistaan. Hän sanoi, ettei helvetissäkään ala maksamaan puolison huvituksia, jos tällä ei ole rahaa. Niinpä tuli selväksi sekin, ettei tämän miehen kanssa kannata naimisiin mennä. Eikä hän sitä haluaisikaan. Sen väänsi kyllä rautalangasta luettuaan lakipykälän.

Haukkui siinä sivussa myös naiset, eli ne "akat", koska on kuulema akkojen vika, että tällainen lakipykälä on koskaan päässyt syntymäänkään. Kuulema akat hyväksikäyttävät sitä surutta jäämällä huvikseen kotiäideiksi tai muuten vaan työttömiksi, jotta voivat nyhtää puolisoltaan rahaa.

Naurettavaa.

ap

Tuo mies tarvitsee psykiatria.

Vierailija
270/280 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut vielä yhdessäkään suhteessa jossa kotityöt olisi olleet minkäänlainen ongelma. Teillä niitä tuntuu riittävän, joten kannattaisiko valita ne miehet paremmin. Syy kun tuntuu olevan teidän miesten valinnassa.

Vierailija
271/280 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei herranjestas miten suututtaa, ensimmäinen mieheni kun oli varsinainen lompakkoloinen ja orjuuttaja.

Olin työtön kun muutimme yhteen, lähes kaikki kotityöt kaatuivat niskaani. Pidin sitä silloin ihan tasapuolisena, sillä olin kuitenkin kotona ja olin nuori ja tyhmä ja mitä vielä. Miehen mielestä sain siivota enemmän, sillä olin enemmän kotona ja sotkin enemmän. (Väärin. Eromme jälkeen en siivonnut kotonani varmaan kuukauteen, sillä ei ollut tarvetta. Olen oikeasti aika siisti ihminen.) Mies lupaili, että kun pääsen töihin/opiskelemaan, hän varmasti tekee sitten puolet kotitöistä. Ei tehnyt.

Lisäksi miehelle ei sopinut yhteinen taloustili, josta ostaisimme ruoat, eikä hän itse käynyt kaupassa suurinpiirtein muuten kuin maito-ostoksilla. Mikään puhe ei auttanut, ja olihan minun "helpompi ja kevyempi käydä kaupassa kun olen päivät kotona" ja kuinka "ei se ruoka nyt niin kallista ole". Työttömyystuesta oli mukavaa maksaa kahden ihmisen syömiset, ei paljoa rahaa jäänyt. Sen päälle mies vielä valitti miksen tee ikinä mitään. Kun ei ollut rahaa tehdä mitään enkä jaksa nyt koko ajan ulkonakaan vaellella vaikka se kuinka olisi tekemistä ja ilmaista. Liian monta kuukautta sitä kestin, lopuksi suutuin ja ilmoitin että kumpikin ostaa tästedes omat ruokansa, joka johti siihen että huomasin ettei miehellä tosiaan ollut mitään tietoa talouden ylläpidosta, ja elettyään samalla tavalla kuin ennen+ruokakustannukset = yli varojensa, hänellä ei ollut rahaa siihen ruokaan ja pidemmän päälle ei sitten vuokraankaan. Niin, erosimme sitten lopulta.

Ei ollut pointtia tässä oikeastaan, halusin vain avautua taas yhdestä idiootista miehestä.

On kyllä idiootti. Onneksi pääsit eroon!

Vierailija
272/280 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni miehesi on väärässä, mutta viestejä luettuani sain sen käsityksen, ettei hän oikein muutoinkaan vilpittömästi arvosta sinua ja tekemääsi työtä opintojen eteen.

Miksi haluat olla juuri hänen kanssaan?

Samaa mieltä. Kuulostaa siltä että teidän suhteessa on paljon perustavanlaatuisempi ongelma, jos mies kovin vähättelee opiskelujasi. Monia töitä tehdään kotoa käsin, mutta se ei tarkoita että vain laiskottelisi. Jos ei auta avata miehelle mihin kotonaoloaikasi käytät, kannattaa miettiä haluaako elämänsä jakaa tuollaisen miehen kanssa. Se vähättely jatkuu sitten työelämään siirtymisen jälkeen tai lapsien hankinnan jälkeen, muodossa tai toisessa.

Jos se gradun kirjoittaminen on niin 'helppoa' kuin osa tässä keskustelussa väittää, ei varmaan ole koko hommaan ryhtynytkään, tai ainakaan mitään uskottavaa saanut aikaan.

Ketään ei kiinnostaa mikään opiskelu vaan se että maksaako AP puolet kuluista?

Jos AP on suurimman osan päivästä kotona niin hän hoitaa siivoamisen.

Ja nytkö tämä asia on sitten ratkaistu kun olet avannut sanaisen arkkusi? Jos maksaa puolet kuluista, tekee myös puolet kotitöistä. Jos maksaa enemmän kuluista, tekee myös vähemmän kotitöistä. Vittu vajaako olet? Ap opiskelee kotona. Myös muita töitä on mahdollista tehdä kotona. Jos ap:lla on työ kotona, ei se oikeuta ap:n miestä olemaan laiska vapaamatkustaja kotitöiden suhteen.

Vierailija
273/280 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä ollaan oltu 25 vuotta, 15 naimisissa. Yhteinen taloustili on ollut liki alusta asti. Sinne molemmilla luottokortit. Kaikki yhteiset menot maksetaan yhteiseltä tililtä. Sinne on vuosien saatossa siirretty erisuuruisia summia. Enimmän osan aikaa 50/50 vaikka tulotasossa on eroja ollutkin. Kotitöitä on tehnyt molemmat. Nyt kun olen työtön ja puoliso tienaa kym menkertaisesti enemmän kuin minä maksaa hän enemmän mutta ei tee kotitöitä enää käytännössä lainkaan. Teen ne mieluusti itse, onhan minulla aikaa. 

Aloittajan puoliso on kyllä säälittävä. Toisen kustannuksella maksattaa omaa elämäänsä. Ja tuntuu nauttivan siitä. Jollei tyyli muutu niin helpommalla pääset yksin. Usko pois. 

Ja te jotka vasta suunnittelette yhteen muuttoa ottakaa opiksi. Ensin sovitaan (vaikka kirjallisesti) miten YHTEINEN talous hoidetaan ja sitten vasta yhteenmuutto. Voipi olla ettei sitä muuttoa tulekaan kun selviää kumppanin kanta yhteistalouteen. 

Vierailija
274/280 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois! Elintasosi voi jopa nousta vaikka ehkä ajatuksena tuntuu, että kahdestaan eläminen on halvempaa. Ei se välttämättä ole, yksin saatat säästää ruokakuluissa paljon, kun saat itse päättää, suunnitella ja pihistellä ilman miehen mielitekoja. Myös asuntoja löytyy kohtuuhintaisia, jos olet valmis esim. Kimppakämppään? Yliopisto-opiskelijoista löytyy varmasti kivoja kämppisehdokkaita.

Nykyinen miehesi kuulostaa kamalalta tyrannilta.

Vierailija
275/280 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole enää mitään tolkkua nykyisissä parisuhteissa! Nyt ymmärrän miksi ihmiset haluaa asua yksin.

Olen ollut mieheni kanssa 26 vuotta ja me olemme TIIMI ja PERHE ja kaikki on ollut aina yhteistä.

Kumpikaan ei ole itsekäs tai laiska. Aina on kotityöt ja raha-asiat hoituneet ilman riitoja.

Tällä hetkellä minä teen enemmän kotitöitä mutta mies hoitaa kyllä oman osansa. Hän myös tekee paljon sellaista mitä minä en osaa eli tekee remonttia ja huoltaa auton ym ym.

Mies on nyt se varakkaampi osapuoli mutta sitä ei elämässä mitenkään huomaa vaan koko perheellä on sama elintaso eli mies jakaa omastaan mielellään minulle ja lapsilleen. Yksin olisi tylsä olla rikas kun voi olla rikkaita ja rakkaita yhdessä.

Kiitä kuule niitä feministejä. Hehän halusivat tasa-arvoa ja naisten itsenäisyyttä. Siihen kuuluu myös vastuita eikä vaan etuja. Yksi niistä on se että heidän pitää pystyä joka asiassa samaan kuin miesten.

Ainoastaan idiootti mies maksaa naisen kulut nykypäivänä jolloin naiset hakevat reilusti yli 90% eroista, aikana jolloin pettäminen on näissä nykyisissä lukemissa ja aikana jolloin samaiset naiset vaativat tasa-arvoa.

Kaikista suurin luuseri on mies joka 20 vuotta maksaa humattavasti enemmän kuin nainen ja sitten nainen hakee eroa kun on rakastunut naapurin Pekkaan. Sitten nainen ottaa lapset (jos nainen on ollut kotiäitinä ja mies töissä niin nainen saa aina huoltajuuden) ja mies maksaa järjettömiä elatustukia.

Pahimmassa tapauksessa vielä nainen vie puolet omaisuudesta elatustukien lisäksi ja nostaa vielä tekaistuja syytteitä miestä kohtaan (erittäin yleistä). Lopulta mies saa tietää että joku lapsista ei edes ole hänen vaan naisen työkaverin Timon mutta ex-aviomies joutuu maksamaan elarit kun hän on tyhmänä luottanut naiseen.

Siinä vaiheessa miehestä tulee täysi luuseri. Hän on sinisilmäisyyttään ja tyhmyyttään luottanut naiseen ja juuri hävinnyt 20 vuotta elämästä, yli puolet omaisuudestaan ja elää elareiden alla toista kymmentä vuotta. Lopulta vielä nöyryytysten nöyryytys kun omana pitämä lapsi onkin jonkun muun lapsi. Meni siihenkin laitettu aika ja raha hukkaan.

Niinhän ap juuri tekee, eli maksaa puolet kuluista JA tekee kotityöt. Jos ei lue edes aloitusta, on turha tulla pätemään. Ja en yhtään ihmettele jos tuollaisen miehen vaimon vie naapurin Pekka. Mies on ollut luuseri alusta lähtien.

Vierailija
276/280 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh. Meillä on 45 neliön kaksio ihan keskustassa ja maksetaan vaan 1/3 tosta hinnasta. Remontoitu alkuvuodesta. Toki asutaan pienemmällä kunnalla, mutta kuitenkin lähellä Helsinkiä. Ehkä oon vaan tottunu liian hyvään ku ei tällä hinnalla oikeen meinaa yksiötäkään saada :D

Jep, on kyllä ihan tolkuttomia nämä pk-seudun vuokrat. Mutta ollaan tultu siihen tulokseen, että se nautinto mitä saadaan siitä, että pääsee ratikalla alle 15 minuutissa keskustaan, kaikki palvelut lähellä, ja ikkunasta näkyy aina elämää, on sen arvoista -  ainakin vielä. Itse asiassa toivoisimme voivamme asua vielä enemmän "ytimessä", mutta siihen ei ole varaa, sillä emme halua muuttaa pienempään tai huonokuntoisempaan asuntoon.

Korkeiden vuokrien vuoksi pyritään siihen, että seuraava asunto olisi oma. Esimerkiksi vielä Klaukkalassa asti pienempien asuntojen vuokrat ovat melko kovia. Ja tuo seutu on meidän tarpeisiimme jo ehdottoman kaukana, jopa sille pihalliselle paritaloasunnolle. Olen muuten huomannut aika vahvaati sen, kuinka sillä on merkitystä, missä on tottunut asumaan. Itse olen asunut vanhempieni kanssa Töölössä, jossa myös mm. toinen mummolani on sijainnut. Tämän vuoksi uskon minulle olevan vaikeaa poistua tietyn rajan ulkopuolelle, esimerkiksi Pohjois-Haagaan, Kannelmäkeen tai Vantaan puolelle.

En nyt tarkoita seuraavalla kommentillani sinua, mielestäni kommenttisi oli asiallinen :) Ihmettelen välillä sitä, miten osa ihmisistä tuntuu lähes haukkuvan meitä, jotka  maksamme kovia vuokria sijainnista. Minä ymmärrän hyvin, miksi joku haluaa asua hieman kauempana Helsingin keskustasta. Miksi monelle on vaikeaa ymmärtää, että minä ja monet muut saatamme haluta/arvostaa asumiseltamme eri asioita kuin he, ja olemme valmiita maksamaan siitä.

Vierailija
277/280 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,

mitä enemmän kerrot miehestäsi ja suhteestasi, sitä enemmän koen harmia puolestasi. Esimerkiksi tuo akka-sanan käyttö ja lakipykälien haukkuminen kuulostavat hyvin ikävältä. En tiedä kuinka hyvin saan kommenteistasi tarkoittamasi, oikean tunnelman, mutta tulen surulliseksi sinun puolestasi. Suhteesi ei kuulosta siltä, että toisesta välittäminen ja huolehtiminen olisi tasapuolista ja tulisi aidosti sydämestä ja halusta. Tulee mielikuva, jossa miehesi haluaa ainoastaan suhteen parhaat puolet, mutta on liian itsekäs asettamaan sinun etuasi oman etunsa tasolle - saatika sen edelle.

Toki omakin mieheni haluaa säästää rahaa ja ostaa myös itselleen omia asioita. Silti voin luottaa siihen, että hän ostaisi mielummin minulle esimerkiksi tarvitsemani kosmetiikkatuotteen (ei mitään "kiva uusi huulipuna", vaan esim. hoitoaine hiuksille), johon minulla ei olisi varaa, kuin itselleen vaikkapa uuden vaatteen tai elokuvaliput. Toki mieheni saattaa myös esim. huutaa minulle kesken pelaamisensa, että tuotko ruokaa, mutta jos jostakin syystä kieltäydyn, hän naurahtaa ja pyytää anteeks, että yritti passuuttaa minua. Joskus toki mielelläni "passaan" häntä, koska tiedän hänen tekevän sen välillä myös minulle :)

Tarkoituksenani ei ole tässä kehua omaa miestäni, vaan tuoda sinulle perspektiiviä "normaalin itsekkyyden" ja itsekkyyden välille. Toivottavasti voit nyt tai joskus elää suhteessa, jossa koet olevasi tasapuolinen osapuoli, jota rakastetaan ja josta välitetään. Ja ennen kaikkea voit luottaa siihen, että puolisosi auttaa sinua tiukan paikan tullen (ei pelkästään rahallisesti).

Vierailija
278/280 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap,

mitä enemmän kerrot miehestäsi ja suhteestasi, sitä enemmän koen harmia puolestasi. Esimerkiksi tuo akka-sanan käyttö ja lakipykälien haukkuminen kuulostavat hyvin ikävältä. En tiedä kuinka hyvin saan kommenteistasi tarkoittamasi, oikean tunnelman, mutta tulen surulliseksi sinun puolestasi. Suhteesi ei kuulosta siltä, että toisesta välittäminen ja huolehtiminen olisi tasapuolista ja tulisi aidosti sydämestä ja halusta. Tulee mielikuva, jossa miehesi haluaa ainoastaan suhteen parhaat puolet, mutta on liian itsekäs asettamaan sinun etuasi oman etunsa tasolle - saatika sen edelle.

Toki omakin mieheni haluaa säästää rahaa ja ostaa myös itselleen omia asioita. Silti voin luottaa siihen, että hän ostaisi mielummin minulle esimerkiksi tarvitsemani kosmetiikkatuotteen (ei mitään "kiva uusi huulipuna", vaan esim. hoitoaine hiuksille), johon minulla ei olisi varaa, kuin itselleen vaikkapa uuden vaatteen tai elokuvaliput. Toki mieheni saattaa myös esim. huutaa minulle kesken pelaamisensa, että tuotko ruokaa, mutta jos jostakin syystä kieltäydyn, hän naurahtaa ja pyytää anteeks, että yritti passuuttaa minua. Joskus toki mielelläni "passaan" häntä, koska tiedän hänen tekevän sen välillä myös minulle :)

Tarkoituksenani ei ole tässä kehua omaa miestäni, vaan tuoda sinulle perspektiiviä "normaalin itsekkyyden" ja itsekkyyden välille. Toivottavasti voit nyt tai joskus elää suhteessa, jossa koet olevasi tasapuolinen osapuoli, jota rakastetaan ja josta välitetään. Ja ennen kaikkea voit luottaa siihen, että puolisosi auttaa sinua tiukan paikan tullen (ei pelkästään rahallisesti).

Tämä kirjoitus kosketti. 

Kiitos kommenteistasi.

On aivan totta, että suhteemme on melko onneton. Kyse ei ole ainoastaan talouden ja kotitöiden tasaamisesta, vaan olemme muutenkin kovin epäsopiva pari kaiken kaikkiaan. Mieheni on melko passiivinen ja negatiivinen. Hän ei ainoastaa "akattele" naisia, vaan yleisesti haukkuu muita ihmisiä. Hän ei kunnioita ketään (minut mukaan luettuna). Hänen mielestään arvostus ja kunnioitus pitää ansaita, ja harva ihminen on kuulema hänen arvostuksensa arvoinen.

Mies on aivan eri planeetalta kanssani. Minä tykkään tehdä asioita, käydä ulkona syömässä, kahvilla tai elokuvissa, harrastaa ja kokeilla asioita, matkustaa jne. Mies ei hievahda kotoa mihinkään, töitä lukuun ottamatta. Kaikki asiat tapahtuvat hirveän kiroilemisen, valituksen ja vittuilun saattelemina. Olipa kyse sitten kaupassa käymisestä tai kävelylenkistä. Mies ei halua tehdä tai kokeilla mitään, koska kaikki on kuulema paskaa. Kaikki elokuvat (joita hän ei ole nähnyt) ovat paskoja, ravintolat (joita hän ei ole kokeillut) ovat paskoja ja kaikki ihmiset (joita hän ei ole tavannut) ovat vitun idiootteja.

En tiedä mikä miestä vaivaa. Hän on kamalan ilkeä, vähättelevä ja välinpitämätön kaikkea ja kaikkia kohtaan. Tiedän, että nyt kuulostaa ulkopuolisten vielä älyttömämmältä, että olen suhteessa hänen kanssaan. 

ap

Vierailija
279/280 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö miehellesi muuta päähän mahdu kuin raha ja hyväksikäyttö? Hirveä suhtautuminen ja muutenkin sairaita kommentteja. Kuka voi puhua puolisolleen noin?! Tulee kylmiä väreitä. Miksi jatkat tuollaisessa suhteessa? Ansaitset parempaa. Oikeasti elämä on lyhyt,ap!

Raha, hyväksikäyttö ja seksi :/ 

Ymmärrän järkytyksesi. Olin itsekin ennen tyrmistynyt puolisoni kommenteista, mutta nykyään olen niin tottunut niihen, etteivät ne juurikaan aiheuta minussa mitään tunnereaktioita. Surullista sekin :(

ap

Vierailija
280/280 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskeluiden ohessa et voi käydä töissä syystä, että___? [/quote

Sipiläkö se siellä huutelee?]