Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parisuhteessa menot jaetaan tasan, eikö kotityötkin kuuluisi jakaa tasan??

Vierailija
06.03.2017 |

Tilanne siis tämä. Mies on vakityössä, on siis säännölliset tulot. Minä opiskelen, enkä työskentele tällä hetkellä. Tuloina ainoastaan opintotuki ja laina. Maksamme kaiken puoliksi, vuokran, ruoan, sähkö- yms. laskut, bensat, vakuutukset jne. Omat henkilökohtaiset harrastukset ja tavarat ostamme itse omista rahoistamme.

Minä vietän aika paljon aikaa kotona, koska luentoja ei tässä vaiheessa opiskeluja enää ole. Mies vaatii, että teen enemmän kotitöitä, koska olen päivisin kotona. Mielestäni tämä olisi ok järjestely, jos mies maksaisi vähän enemmän taloutemme menoista. Tähän mies ei kuitenkaan suostu.

Nyt meillä on hirveä riita asiasta. Olen jo vuosia "ajautunut" tekemään enemmistön kotitöistä, mutta nyt havahduin siihen, että eihän se ole reilua. Menot jaetaan sentilleen puoliksi, niin eikö kotityötkin kuuluisi!!

Mitä mieltä olette?

Kommentit (280)

Vierailija
101/280 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menot meillä on jaettu suhteutettuna tuloihin, ja kotityöt on suhteutettu aikaan. Eli opiskelijana maksan vähemmän kuin mies ja teen enemmän kotitöitä. 

Toi on nyt täysin väärin. Miksi toisen pitää maksaa enemmän vain sen takia että hän on hoitanut asiansa paremmin?

Jos sinä olet enemmän kotona niin tietenkin sinä siivoat kun sinä sotketkin.

Vierailija
102/280 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eroa, ap. Mitä sinä edes saat tuosta suhteesta? Mies vähättelee opintojasi, sinä hoidat kodin ja maksatte menot puoliksi vaikka tulosi ovat paljon pienemmät. Mies saa rahaa säästöön ja ilmaisen kotipiian.

En tiedä yhtäkään miestä, jolla olisi elättäjä opiskeluvaiheessa.

Miksi naisilla pitäisi olla? Kerro?  Senssipalstoilla aikanaan "opiskelijatyttöset" etsi seuraa, kaikki opiskelijanaisetko on maksullisia?

En tiedä yhtäkään naista, jolla olisi ilmainen kotipiika. Miksi miehillä pitäisi olla?

Jos väität vaimon olevan ilmainen kotipiika miehelle niin kyllä valehtelet tarkoituksellisesti.

Vaimon hinnalla mies voi pitää pariakin alastonta nuorta ja kiinteää ilotyttöä palvelemassa itseään ja rahaa jää vielä säästöönkin. Että sen verran ilmainen se vanheneva eukko on piikana.

Vaimon hinnalla???!! Tämä ei varmasti ole muita naisia saanutkaan kuin maksullisia. Voi luoja näitä aivoperuja :DDD

Väittämäsi on tosi.

Kukaan mies ei ole saanut kuin maksullisia naisia; mies maksaa aina, joko rahalla suoraan naiselle käteen, taikka sitten vaikka ikkunaverhoissa, mutta mies maksaa. Aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/280 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on opiskelut jo loppusuoralla, eikä mitään luentojakaan enää ole, niin etsipä itsellesi osa-aikatyö.

Lopetin hiljattain osa-aikatyöni, jotta pystyn keskittymään kunnolla graduun ja pariin itsenäisesti suoritettavaan kurssiin. Kun olin osa-aikatyössä JA opiskelin, hoidin silloinkin valtaosan kotitöistä, vaikka talouden menot jaettiin tasan. Se se vasta epäreilua oli. Mielestäni. Mieheni mielestä tenttikirjojen lukeminen, esseiden kirjoittaminen ja gradun työstäminen eivät ole aikaa vaatiivaa työtä. Mies nyt muutenkin on aina vähätellyt opiskeluani, mielestään opiskeleminen on peukaloidenpyörittelyä.

2:lle kyllä, miehellä jää rahaa säästöön. 

Ja 3:lle, kyllä siinä yllättävän paljon menee aikaa, jos aina yksi ja sama henkilö hoitaa tiskit ja pyykit, laittaa ruoan, käy ruokakaupassa, järkkää paikat ja vielä tekee viikkosiivouksen (tai kerran kuussa siivouksen, kuten meidän tapauksessa).

Olen ehdottanut, että mies maksaisi hitusen enemmän kuluista, ja minä vastavuoroisesti hoitaisin enemmän kotihommia. Mutta ei kuulema sovi moinen järjestely. 

ap

Mutta kun se ei ole työtä. Miehellesi ei kuulu se mitä opiskelet ja miten paljon vaan se tienaatko sinä rahaa.

Ymmärrä nyt että se opiskelu ei mitenkään liity mieheesi eikä se millään tavalla vähennä vastuitasi yhteisistä kuluista.

Vierailija
104/280 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne siis tämä. Mies on vakityössä, on siis säännölliset tulot. Minä opiskelen, enkä työskentele tällä hetkellä. Tuloina ainoastaan opintotuki ja laina. Maksamme kaiken puoliksi, vuokran, ruoan, sähkö- yms. laskut, bensat, vakuutukset jne. Omat henkilökohtaiset harrastukset ja tavarat ostamme itse omista rahoistamme.

Minä vietän aika paljon aikaa kotona, koska luentoja ei tässä vaiheessa opiskeluja enää ole. Mies vaatii, että teen enemmän kotitöitä, koska olen päivisin kotona. Mielestäni tämä olisi ok järjestely, jos mies maksaisi vähän enemmän taloutemme menoista. Tähän mies ei kuitenkaan suostu.

Nyt meillä on hirveä riita asiasta. Olen jo vuosia "ajautunut" tekemään enemmistön kotitöistä, mutta nyt havahduin siihen, että eihän se ole reilua. Menot jaetaan sentilleen puoliksi, niin eikö kotityötkin kuuluisi!!

Mitä mieltä olette?

Täsmälleen samassa tilanteessa olin minäkin nuorena. Silloin en osannut edes ajatella, että kotitöitä pitäisi jakaa puoliksi. En edes sitä, että enemmän tienaava mies olisi voinut maksaa suhteessa enemmän yhteisistä kuluista. Olisi pitänyt ajatella.

Vuosien varrella mies on käynyt aina vain itarammaksi. Koska maksoin aina tunnollisesti puolet ja tarvittaessa enemmänkin yhteisistä kuluista, mies sai säästettyä itselleen sievoisen omaisuuden. Nykyään mies ei halua hankkia mitään yhteiseen kotiin, vaan kaikki kodin hankinnat kuuluvat minulle. Siivoamaan häntä ei saa mikään, sotkemaan kyllä. Naimisiinkaan ei ole menty, koska mies haluaa suojella omaisuuttaan. Eikä hän pysty edes näkemään, saati myöntämään, että osa siitä omaisuudesta kertyi kiltteyteni ansiosta.

Ota ja jätä tuo mies, oikeasti. Opettele elämään yksin ja onnellisena. Sen jälkeen saatat kohdata paremman miehen. Itse kadun sitä, etten löytänyt itsestäni rohkeutta tehdä tuota päätöstä. Nyt on rohkeutta, mutta toteutus saa odottaa sitä, että lapset ovat kasvaneet ja muuttaneet pois kotoa.

Vierailija
105/280 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, täällähän on roihahtanut keskustelu!

Jotkut ihmettelivät, miksi linkitän kotityöt ja kotitalouden menot toisiinsa. Mielestäni on epäreilua, että minä maksan sentilleen (!!) saman verran menoistamme kuin mies, ja sitten teen vielä kaupanpäälle kaikki kotityöt. Mies kartuttaa säästöjään minun kustannuksellani ja lisäksi saa ilmaisen kotipiian, kuten joku sanoikin jo.

Mies ei saa vietyä esim. omia astioitaan koneeseen, likasukista puhumattakaan. Kyllä siihen tuhrautuu hirveästi ylimääräistä aikaa, kun pitää metsästää herran paskaisia lautasia ja kuppeja ympäri huushollia, että saa astianpesukoneen täytettyä ja käyntiin! 

Enkä halua, että mies elättää minua. Pärjään aivan hyvin opintotuella ja lainarahalla (eihän tästä jää ylimääräistä omiin puuhiin paljoakaan, mutta se on tässä vaiheessa ok). Haluan ainoastaan, että kotitalouden hommat, siinä missä raha-asiatkin, ovat jaettu oikeudenmukaisesti.

Joku keskustelussa heitti, että minä sotken enemmän ja kulutan sähköä enemmän, kun olen kotona päivät pitkät. Ja että huonekalutkin kuluvat, kun olen kotona kuluttamassa niitä päivät pitkät. Niin, tämä on juuri se sama logiikka mitä mieheni käyttää! Hän on useasti sanonutkin, että minun pitäisi maksaa isompi osa vesimaksusta, koska kulutan vettä kotona ollessani. En voi käsittää tällaista ajatustapaa :O

Tällä logiikalla miehen pitäisi maksaa enemmän sähkölaskusta, koska saunoo lähes päivittäin (minä ehkä kerran vuodessa), pelaa illat pitkät pleikkaria ja näprää tietokoneella. Lisäksi kaikki huonekalut on minun ostamiani, edellisestä asunnosta yhteiseen kotiin tuomiani. Minunhan pitäisi sitten periä mieheltä vuokraa siitä, että hän kuluttaa MINUN huonekalujani! 

ap

Muuta ihan kuule naikkonen omaan vuokramurjuun, ja maksa kaikki ihan itse?

Kotityösi vähenevät ja opiskelu on kuin tanssia vain  jos mies elättää?

Opintojeni alussa asuinkin yksin vuokramurjussa ja homma toimi loistavasti. Olin vastuussa ainoastaan omista asioistani, omista sotkuistani, tuloistani ja menoistani. Itse päätin, että moneltako järkkään paikkoja tai laitan ruokaa. Kukaan ei ollut selän takana naputtamassa, että "miksi lattiat on edelleen imuroimatta" (kyllä, mies saattaa ilmoittaa aamulla töihin lähtiessään, että pitää imuroida hänen poissaollessaan). 

ap

Vierailija
106/280 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää mitään tolkkua nykyisissä parisuhteissa! Nyt ymmärrän miksi ihmiset haluaa asua yksin.

Olen ollut mieheni kanssa 26 vuotta ja me olemme TIIMI ja PERHE ja kaikki on ollut aina yhteistä.

Kumpikaan ei ole itsekäs tai laiska. Aina on kotityöt ja raha-asiat hoituneet ilman riitoja.

Tällä hetkellä minä teen enemmän kotitöitä mutta mies hoitaa kyllä oman osansa. Hän myös tekee paljon sellaista mitä minä en osaa eli tekee remonttia ja huoltaa auton ym ym.

Mies on nyt se varakkaampi osapuoli mutta sitä ei elämässä mitenkään huomaa vaan koko perheellä on sama elintaso eli mies jakaa omastaan mielellään minulle ja lapsilleen. Yksin olisi tylsä olla rikas kun voi olla rikkaita ja rakkaita yhdessä.

Vierailija
107/280 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi AP. Olet antanut miehen pompottaa ja sanella ehdot teidän taloudessa. Kun asioita ei ole setvitty jo heti alussa, on se nyt vielä vaikeampaa.

Mielestäni asetelma on hyvin vastenmielinen ja epäreilu. Mies siis säästää/tuhlailee omia "ylimääräisiä" rahojaan, samalla kun sinä rahoitat omaa osuuttasi kuluista lainalla? Aivan järjetöntä ja näköalatonta toimintaa. Kyllä kulut pitäisi jakaa suhteutettuna tuloihin. On eri asia tienata vaikka se 3000€ kuussa kuin 300€ opintotukea ja toiset 300€ opintolainaa...

Nyt ei auta kuin nostaa kissa pöydälle ja vaatia miestä tasaamaan kulut.

Mies vaikuttaa sovinistille, joka ei arvosta sinun panostasi perheeseen ja pitää itsestäänselvyytenä, että teet kotityöt ja lainalla maksat laskut ja osan vuokrasta.

AP:n vastuulla on käydä töissä ja maksaa asumisen kuluista puolet. Se on jokaisen aikuisen ihmisen pääasiallinen vastuu elämässä.

Opiskelu on sivuhommia mistä ei kumppanin pidä mitenkään kärsiä

Vierailija
108/280 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eroa, ap. Mitä sinä edes saat tuosta suhteesta? Mies vähättelee opintojasi, sinä hoidat kodin ja maksatte menot puoliksi vaikka tulosi ovat paljon pienemmät. Mies saa rahaa säästöön ja ilmaisen kotipiian.

Miksi naisilla pitäisi olla? Kerro?  Senssipalstoilla aikanaan "opiskelijatyttöset" etsi seuraa, kaikki opiskelijanaisetko on maksullisia?

En tiedä yhtäkään naista, jolla olisi ilmainen kotipiika. Miksi miehillä pitäisi olla?

Jos väität vaimon olevan ilmainen kotipiika miehelle niin kyllä valehtelet tarkoituksellisesti.

Vaimon hinnalla mies voi pitää pariakin alastonta nuorta ja kiinteää ilotyttöä palvelemassa itseään ja rahaa jää vielä säästöönkin. Että sen verran ilmainen se vanheneva eukko on piikana.

Vaimon hinnalla???!! Tämä ei varmasti ole muita naisia saanutkaan kuin maksullisia. Voi luoja näitä aivoperuja :DDD

Väittämäsi on tosi.

Kukaan mies ei ole saanut kuin maksullisia naisia; mies maksaa aina, joko rahalla suoraan naiselle käteen, taikka sitten vaikka ikkunaverhoissa, mutta mies maksaa. Aina.

En allekirjoita yhtään. Eksä ei taatutsi menettänyt yhtään rahaa minuun. Silti toki jaksoi valittaa, että olen käyttänyt häntä hyväksi taloudellisesti.

Asuimme erillämme, kun tein gradua. Silloin kuulin elämäni ensimmäisen kerran ilmauksen "maata perse homeessa". Virhe oli siinä, että menin vielä muuttamaan hänen kanssaan myöhemmin saman katon alle. 

Vierailija
109/280 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne nyt = opiskelen, maksa!!!!!!!!!!!!!

Tilanne vuoden päästä = ei löydy töitä, alan ikiopiskelijaksi , maksa!!!!!!!!!

Tilanne kolmen vuoden päästä = oho, yllätysraskaus, maksa!!!!!!!!!!!

Tilanne 8 vuoden päästä = saan pienempää palkkaa, maksa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Näinkö, ap?

Vierailija
110/280 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi AP. Olet antanut miehen pompottaa ja sanella ehdot teidän taloudessa. Kun asioita ei ole setvitty jo heti alussa, on se nyt vielä vaikeampaa.

Mielestäni asetelma on hyvin vastenmielinen ja epäreilu. Mies siis säästää/tuhlailee omia "ylimääräisiä" rahojaan, samalla kun sinä rahoitat omaa osuuttasi kuluista lainalla? Aivan järjetöntä ja näköalatonta toimintaa. Kyllä kulut pitäisi jakaa suhteutettuna tuloihin. On eri asia tienata vaikka se 3000€ kuussa kuin 300€ opintotukea ja toiset 300€ opintolainaa...

Mies vaikuttaa sovinistille, joka ei arvosta sinun panostasi perheeseen ja pitää itsestäänselvyytenä, että teet kotityöt ja lainalla maksat laskut ja osan vuokrasta.

AP:n vastuulla on käydä töissä ja maksaa asumisen kuluista puolet. Se on jokaisen aikuisen ihmisen pääasiallinen vastuu elämässä.

Niin. Teillä on tuollaista. Sitten on niitä fiksuja puolisoita, jotka haluavat antaa kumppaninsta kehittyä henkisesti sekä mahdollisuuden tavoitella toiveammattiaan ja parempaa tulotasoa. Koskee yhtä lailla molempia sukupuolia. 

Vierailija
111/280 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi ei varmasti ole akateeminen jos ei pidä opiskelujasi ja etenkin gradun tekemistä "oikeana" työnä?

Eipä tommoinen jääräpää varmasti tajua sitten mitä oikeasti teet kun opiskelet.

Jännä miten edelleen ihmiset ajattelevat että kun joku on kotona opiskelemassa/tekemässä töitä niin "hän makaa kotona". En minä ainakaan saa makuultani tehtyä muuta kuin ehkä luen jotain, tietokoneella en pysty makuuasennossa kirjoittamaan.

Koneella tapahtuva työskentely ja opiskelut ovat myös ihan oikeaa työtä, vaikka ei istukkaan työkavereiden kanssa työvaatteet päällä juttelemassa hiihdosta 30 minuuttia. Vauvapalstalla voi surffailla, samoin kuten ihmiset käyvät tupakalla, vessassa, kahvilla, kakalla, pitkillä lounailla, kampaamossa, pankissa jne. työpäivän aikana.

Miehellä on korkeakoulututkinto, muttei yliopistosta. Ilmeisesti aika on kullannut hänen muistonsa, tai sitten amk-opintojen eteen ei tarvitse nähdä juuri vaivaa. 

Olin itsekin työelämässä ennen yliopisto-opintojeni aloittamista ja vaikka työ oli fyysisesti hyvin kuormittavaa, oli se henkisesti PALJON rennompaa kuin opiskelu. Siksi vituttaakin niin suunnattomasti miehen vähättelevä suhtautuminen opintoihini. Hän valittaa joka päivä töistä tulleessaan, kuinka oli niiiiiin rankkaa. Miehelläkin on pienivastuinen, fyysisesti raskas duuni, mutta tiedän, että hänellä on töissä myös rennompia jaksoja. Juttelevat työkavereiden kanssa ja värkkäävät kaikkea turhanpäiväistä.

Selvästi mies käyttää minua sisäkkönään. 

ap

Vierailija
112/280 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menot meillä on jaettu suhteutettuna tuloihin, ja kotityöt on suhteutettu aikaan. Eli opiskelijana maksan vähemmän kuin mies ja teen enemmän kotitöitä. 

Toi on nyt täysin väärin. Miksi toisen pitää maksaa enemmän vain sen takia että hän on hoitanut asiansa paremmin?

Kaikki ei voi aina mennä tismalleen oikein niin kuin ohjekirjoissa sanotaan. Me kaikki opiskelijat emme opiskele ensinmäiseen ammattiimme vaan olemme joutuneet esim. terveydellisistä syistä vaihtamaa alaa ja joudumme tekemään epäoikeuden mukaisia päätöksiäkin perheissämme.

Vierailija
113/280 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole enää mitään tolkkua nykyisissä parisuhteissa! Nyt ymmärrän miksi ihmiset haluaa asua yksin.

Olen ollut mieheni kanssa 26 vuotta ja me olemme TIIMI ja PERHE ja kaikki on ollut aina yhteistä.

Kumpikaan ei ole itsekäs tai laiska. Aina on kotityöt ja raha-asiat hoituneet ilman riitoja.

Tällä hetkellä minä teen enemmän kotitöitä mutta mies hoitaa kyllä oman osansa. Hän myös tekee paljon sellaista mitä minä en osaa eli tekee remonttia ja huoltaa auton ym ym.

Mies on nyt se varakkaampi osapuoli mutta sitä ei elämässä mitenkään huomaa vaan koko perheellä on sama elintaso eli mies jakaa omastaan mielellään minulle ja lapsilleen. Yksin olisi tylsä olla rikas kun voi olla rikkaita ja rakkaita yhdessä.

Kiitä kuule niitä feministejä. Hehän halusivat tasa-arvoa ja naisten itsenäisyyttä. Siihen kuuluu myös vastuita eikä vaan etuja. Yksi niistä on se että heidän pitää pystyä joka asiassa samaan kuin miesten.

Ainoastaan idiootti mies maksaa naisen kulut nykypäivänä jolloin naiset hakevat reilusti yli 90% eroista, aikana jolloin pettäminen on näissä nykyisissä lukemissa ja aikana jolloin samaiset naiset vaativat tasa-arvoa.

Kaikista suurin luuseri on mies joka 20 vuotta maksaa humattavasti enemmän kuin nainen ja sitten nainen hakee eroa kun on rakastunut naapurin Pekkaan. Sitten nainen ottaa lapset (jos nainen on ollut kotiäitinä ja mies töissä niin nainen saa aina huoltajuuden) ja mies maksaa järjettömiä elatustukia.

Pahimmassa tapauksessa vielä nainen vie puolet omaisuudesta elatustukien lisäksi ja nostaa vielä tekaistuja syytteitä miestä kohtaan (erittäin yleistä). Lopulta mies saa tietää että joku lapsista ei edes ole hänen vaan naisen työkaverin Timon mutta ex-aviomies joutuu maksamaan elarit kun hän on tyhmänä luottanut naiseen.

Siinä vaiheessa miehestä tulee täysi luuseri. Hän on sinisilmäisyyttään ja tyhmyyttään luottanut naiseen ja juuri hävinnyt 20 vuotta elämästä, yli puolet omaisuudestaan ja elää elareiden alla toista kymmentä vuotta. Lopulta vielä nöyryytysten nöyryytys kun omana pitämä lapsi onkin jonkun muun lapsi. Meni siihenkin laitettu aika ja raha hukkaan.

Vierailija
114/280 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, täällähän on roihahtanut keskustelu!

Jotkut ihmettelivät, miksi linkitän kotityöt ja kotitalouden menot toisiinsa. Mielestäni on epäreilua, että minä maksan sentilleen (!!) saman verran menoistamme kuin mies, ja sitten teen vielä kaupanpäälle kaikki kotityöt. Mies kartuttaa säästöjään minun kustannuksellani ja lisäksi saa ilmaisen kotipiian, kuten joku sanoikin jo.

Mies ei saa vietyä esim. omia astioitaan koneeseen, likasukista puhumattakaan. Kyllä siihen tuhrautuu hirveästi ylimääräistä aikaa, kun pitää metsästää herran paskaisia lautasia ja kuppeja ympäri huushollia, että saa astianpesukoneen täytettyä ja käyntiin! 

Enkä halua, että mies elättää minua. Pärjään aivan hyvin opintotuella ja lainarahalla (eihän tästä jää ylimääräistä omiin puuhiin paljoakaan, mutta se on tässä vaiheessa ok). Haluan ainoastaan, että kotitalouden hommat, siinä missä raha-asiatkin, ovat jaettu oikeudenmukaisesti.

Joku keskustelussa heitti, että minä sotken enemmän ja kulutan sähköä enemmän, kun olen kotona päivät pitkät. Ja että huonekalutkin kuluvat, kun olen kotona kuluttamassa niitä päivät pitkät. Niin, tämä on juuri se sama logiikka mitä mieheni käyttää! Hän on useasti sanonutkin, että minun pitäisi maksaa isompi osa vesimaksusta, koska kulutan vettä kotona ollessani. En voi käsittää tällaista ajatustapaa :O

Tällä logiikalla miehen pitäisi maksaa enemmän sähkölaskusta, koska saunoo lähes päivittäin (minä ehkä kerran vuodessa), pelaa illat pitkät pleikkaria ja näprää tietokoneella. Lisäksi kaikki huonekalut on minun ostamiani, edellisestä asunnosta yhteiseen kotiin tuomiani. Minunhan pitäisi sitten periä mieheltä vuokraa siitä, että hän kuluttaa MINUN huonekalujani! 

ap

Muuta ihan kuule naikkonen omaan vuokramurjuun, ja maksa kaikki ihan itse?

Kotityösi vähenevät ja opiskelu on kuin tanssia vain  jos mies elättää?

Opintojeni alussa asuinkin yksin vuokramurjussa ja homma toimi loistavasti. Olin vastuussa ainoastaan omista asioistani, omista sotkuistani, tuloistani ja menoistani. Itse päätin, että moneltako järkkään paikkoja tai laitan ruokaa. Kukaan ei ollut selän takana naputtamassa, että "miksi lattiat on edelleen imuroimatta" (kyllä, mies saattaa ilmoittaa aamulla töihin lähtiessään, että pitää imuroida hänen poissaollessaan). 

ap

Vuokramurjussasi et koskaan imuroinut? Av-palstailu vei sielläkin kaiken aikasi?

Vierailija
115/280 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies pystyy elämään tonnin kuukausibudjetilla pariskuntana niin mikäs siinä. Siltikään ap:n ei tarvitse siivota yhtään enempää kuin puolet. Miksi tarvitsisi? 

Vierailija
116/280 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko vaimo maksaa kuussa? Mistä kulut syntyvät? Miksi oletuksena on, että vaimo ei tuo rahaa kotiin? Paljonko seksiä tuolla summalla saa ilotytöltä? Kuka tekee miehen kotityöt, kun ilotyttö ei niitä tee? Entäs jos mies haluaa lapsia, ilotyttö ei tee niitäkään?

Vierailija
117/280 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei voi aina mennä tismalleen oikein niin kuin ohjekirjoissa sanotaan. Me kaikki opiskelijat emme opiskele ensinmäiseen ammattiimme vaan olemme joutuneet esim. terveydellisistä syistä vaihtamaa alaa ja joudumme tekemään epäoikeuden mukaisia päätöksiäkin perheissämme.

Se on sinun ongelmasi. Mutta se ei poista vastuutasi maksaa perheen kustannuksia.

Sitten rupeat myymään osuuksiasi asunnosta jne, miehellesi. Joten kun tulee ero niin mies saa kaiken jos hän on sinut elättänyt.

Vierailija
118/280 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne nyt = opiskelen, maksa!!!!!!!!!!!!!

Tilanne vuoden päästä = ei löydy töitä, alan ikiopiskelijaksi , maksa!!!!!!!!!

Tilanne kolmen vuoden päästä = oho, yllätysraskaus, maksa!!!!!!!!!!!

Tilanne 8 vuoden päästä = saan pienempää palkkaa, maksa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Näinkö, ap?

Ei huono. Jotenkin tältä nykynaisen kaksinaismoralistinen tasa-arvo kuullostaa. Nainen seisoo miehen selän takana piiska kourassa vaatimassa ottamatta itse todellista vastuuta.

Vierailija
119/280 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko vaimo maksaa kuussa? Mistä kulut syntyvät? Miksi oletuksena on, että vaimo ei tuo rahaa kotiin? Paljonko seksiä tuolla summalla saa ilotytöltä? Kuka tekee miehen kotityöt, kun ilotyttö ei niitä tee? Entäs jos mies haluaa lapsia, ilotyttö ei tee niitäkään?

Siltä vaimolta nyt ei ainakaan seksiä saa

Vierailija
120/280 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelu ei ole mikään sivuhomma. Opiskeluun pitää ihan tosissaan panostaa jos haluaa joskun valmistua.

Mutta ap:n tapauksessa se raha ja kotityöt on pienempi ongelma kuin miehen asenne ja ap:n arvostus.

Usko ap tämä järjen sana...älä vaan edes kuvittele tulevaisuuttasi tämän miehen varaan äläkä tee lapsia tähän suhteeseen tai huomaat olevasi köyhä ja ilmainen kodinhoitaja ja lasten hoitaja/kasvattaja/elättäjä 24/7. Ja mies kohtelee sinua alempiarvoisena ja mitättömänä.

Mielummin yksin kuin paskassa suhteessa!