Asuntoilmoitusten kuvat? esim. Alexa Dagmarin myymä asunto
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/helsinki/13648587
Erittäin kaunis asunto kyllä, mutta ei kai sitä sisustusta olla olla ostamassa?
Puolet kuvista on otettu sisustusasetelmista. Mikä ihme tämä trendi on? Alexa ei ole tosiaan ainoa, vaan näitä on vaikka kuinka paljon.
Kommentit (215)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan paljonko itse maksoivat tuosta pari vuotta sitten? Vieläkö tänä päivänä näillä onnistuu tekemään voittoa? :O
Väärä talo?
Ketjun ensimmäiseen viestiin liittyen, näitä sisustusblogimaisia kuvia asuntoilmoituksissa näkyy nykyään ihan hämmentävän paljon. Myydään mielikuvia siitä, minkälaista se elämä uudessa asunnossa sitten olisi. Tykkään itse katsella asuntoilmoituksia, monesti vielä juuri asunnoista jotka ovat selkeästi omaa budjettia kalliimpia, mutta ilmoitukset joissa on lähikuvia juuri joistain hedelmävadeista ja kylpyhuoneen shampoo-/saippua-asetelmista jäävät herättävät lähinnä huvitusta. Tuskinpa asunnon myyjä niitä saippuoita ja muuttohetkellä jo varmasti mädäntyneitä hedelmiä asuntoon minun ilokseni jättäisi, jos kaupat tehtäisiin.
Blogikuvat saisivat pysyä blogeissa, ja asuntoilmoituksiin toivoisin kuvia pohjapiirroksesta ja selkeitä kuvia huoneista, mielellään sellaisia joita ei ole kuvattu "kalansilmälinssin" läpi (jolloin kaikki näyttää vääristyneeltä mutta huone vähän isommalta), ja oiden päälle ei ole lätkäisty filtteriä joka saa kuvan ja asunnon näyttämään valoisammalta ja valkoisemmalta kuin mitä todellisuus on.
Vierailija kirjoitti:
Ketjun ensimmäiseen viestiin liittyen, näitä sisustusblogimaisia kuvia asuntoilmoituksissa näkyy nykyään ihan hämmentävän paljon. Myydään mielikuvia siitä, minkälaista se elämä uudessa asunnossa sitten olisi. Tykkään itse katsella asuntoilmoituksia, monesti vielä juuri asunnoista jotka ovat selkeästi omaa budjettia kalliimpia, mutta ilmoitukset joissa on lähikuvia juuri joistain hedelmävadeista ja kylpyhuoneen shampoo-/saippua-asetelmista jäävät herättävät lähinnä huvitusta. Tuskinpa asunnon myyjä niitä saippuoita ja muuttohetkellä jo varmasti mädäntyneitä hedelmiä asuntoon minun ilokseni jättäisi, jos kaupat tehtäisiin.
Blogikuvat saisivat pysyä blogeissa, ja asuntoilmoituksiin toivoisin kuvia pohjapiirroksesta ja selkeitä kuvia huoneista, mielellään sellaisia joita ei ole kuvattu "kalansilmälinssin" läpi (jolloin kaikki näyttää vääristyneeltä mutta huone vähän isommalta), ja oiden päälle ei ole lätkäisty filtteriä joka saa kuvan ja asunnon näyttämään valoisammalta ja valkoisemmalta kuin mitä todellisuus on.
Hups, jäi ylimääräinen "jäävät" sana tekstin joukkoon!
siiris kirjoitti:
Taitaa olla paljon lainaa ja vanhempien tukea kiinni tuossa asunnossa. On kuitenkin liian kallis siihen nähden mitä se tarjoaa ostajalle. Itse katselen tuon hintatason asuntoja eikä tämä ylety tasoltaan tuohon hintaan. Blogissa kuvat ovat kauniita mutta asunto itsessään on melko epämukavan oloinen. Jos haluaa tehdä rahaa asunnolla niin sen pitää olla todella perusneutraali ja simppeli ratkaisuiltaan mutta kalliilla materiaaleilla. Tässä on nyt liian persoonallista otetta kaappien, keittiön ja kylppärin osalta eli juuri niissä kohdin joissa sitä neutraalia luksusvibaa tarvittaisiin. Haluaisin vaihtaa ne kaikki modernimpaan, ehkä marmoria edelleen mutta silloin kaikki heidän tekemänsä muutokset joilla he asunnon hintaa ovat ajatelleet nostaa ovat olleet turhia. Miten tuohon on muka saatu kulumaan 100 000 remonttiin??? Ehkä 50 000 nipinnapin...
Varsinkin tuo runsas marmoripinta tökkisi minulla. Sitä on nyt niin joka Avotakka- ja blogikoti pullollaan, että 5 vuoden päästä se näyttää "niin 2010-luvulta".
Vierailija kirjoitti:
siiris kirjoitti:
Taitaa olla paljon lainaa ja vanhempien tukea kiinni tuossa asunnossa. On kuitenkin liian kallis siihen nähden mitä se tarjoaa ostajalle. Itse katselen tuon hintatason asuntoja eikä tämä ylety tasoltaan tuohon hintaan. Blogissa kuvat ovat kauniita mutta asunto itsessään on melko epämukavan oloinen. Jos haluaa tehdä rahaa asunnolla niin sen pitää olla todella perusneutraali ja simppeli ratkaisuiltaan mutta kalliilla materiaaleilla. Tässä on nyt liian persoonallista otetta kaappien, keittiön ja kylppärin osalta eli juuri niissä kohdin joissa sitä neutraalia luksusvibaa tarvittaisiin. Haluaisin vaihtaa ne kaikki modernimpaan, ehkä marmoria edelleen mutta silloin kaikki heidän tekemänsä muutokset joilla he asunnon hintaa ovat ajatelleet nostaa ovat olleet turhia. Miten tuohon on muka saatu kulumaan 100 000 remonttiin??? Ehkä 50 000 nipinnapin...
Varsinkin tuo runsas marmoripinta tökkisi minulla. Sitä on nyt niin joka Avotakka- ja blogikoti pullollaan, että 5 vuoden päästä se näyttää "niin 2010-luvulta".
Minusta tuo valkoisuus on pikemminkin edelliseltä vuosikymmeneltä, koska sen jälkeen jokainen trendi-apina, joka lukee sisustuslehtiä on jo toteuttanut tyylin tiimarikamalla ja krispillä valkoisella maalilla. Tosin tuossa sisustuksessa se on viety hiukan äärimmäisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkähänlainen eteinen tuossa asunnossa muuten on? En muista nähneeni Alexan blogissakaan kuvia siitä, eikä myynti-ilmoituksessakaan ollut.
http://alexadagmar.com/eteinen/
Aaa, löytyihän siitä postaus!
Taidat ola itse Alexa, kun noin sopivasti löytyi mainokseksi postaus.
Vierailija kirjoitti:
tHuhhuh! Miten niillä on ollu rahaa ton hintaseen kämppään..?! Oli remontoitu tai ei, on se asunto silti ollut alunperinkin kallis..
Oletko kuullut lainasta? Eivätköhän nyt joudu myymään pois, kun tulivat ottaneeksi enemmän lainaa, kuin pystyvät maksamaan.
Maksoivat alta 400 000, hyvä palkka remontille tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Olen yllättynyt, että asunto ei ole mennyt vielä kaupaksi. Onko se ollut myynnissä maaliskuun lopusta asti?
Alexa mainitsi blogissa, että näyttöjä ollut usein. Asunto siis herättää kiinnostusta. Onkohan tarjouksia tehty vai niistä ollaan kieltäydytty?
Älä Alexa viitsi jatkuvasti nostella tätä keskustelua ja kehuskella, kuinka tuo selvästi liian korkea hinta on muka normaali hinta.
Käsittääkseni (Siis sen mukaan mitä blogin kommenttiboksista on voinut selvitä) Alexan vanhempi/vanhemmat ovat tässä asuntobisneksessa mukana ja todellakin tavoitteena on ostaa halvalla ja myydä kalliilla niin että jossain vaiheessa olis varaa siihen omaan asuntoon. Aikamoista uhkapeliähän tuo asuntokauppa tällä hetkellä on myös Helsingissä.
Mä en itse lankea noihin bisnesmielessä ostettuihin rempattuihin asuntoihin koska niiden remontit on yleensä just sellaisia että mahdollisimman halvalla yritetään saada kalliin näköistä ja kämpälle hinta jonka arvoinen se ei oikeasti ole.
En ole Alexa, vaan pienten lasten kotiäiti,
joka rakastaa kantakaupungin asuntomarkkinoiden seuraamista.
Alexan kerrostalossa on parhaillaan kolme asuntoa myynnissä ja kaikissa suolainen hintapyyntö.
Kun Alexan asunto tuli myyntiin,
veikkasin, että joku uusrikas venäläinen voisi olla potentiaalinen ostaja, joka haluaa kaupunkiasunnon Helsingistä.
Lainarahalla tuon hintaluokan asuntoja ei ostella. Ostajia tuskin löytyy myöskään hintatietoisten joukosta, jotka haluavat maksaa niin vähän kuin mahdollista ja sen vuoksi ovat valmiita ostamaan remppaakin vaativan asunnon.
Lapsiperheelle, kuten meille, asunto ei ole optimaalinen ja jos meidän budjetti olisi tuo, menisimme neliöiden perässä esim. sisäpihalliseen kerrostaloon
Töölöön, missä taloyhtiöllä oma leikkipaikka.
Alexan asunnon hinnassa on tinkivaraa, mutta kuinka paljon, sen päättää kysynnän ja tarjonnan laki. Hintapyynnöt ovat järjestään korkeampia niissä taloyhtiöissä, missä alhaiset asumiskustannukset. Mutta selvästi tämäkään ei ole ollut riittävä houkutin nopeaan toimintaan, sillä asunto edelleen myynnissä parin kuukauden jälkeen.
Edelleen toivon hyviä asuntokauppoja Alexalle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yllättynyt, että asunto ei ole mennyt vielä kaupaksi. Onko se ollut myynnissä maaliskuun lopusta asti?
Alexa mainitsi blogissa, että näyttöjä ollut usein. Asunto siis herättää kiinnostusta. Onkohan tarjouksia tehty vai niistä ollaan kieltäydytty?
Älä Alexa viitsi jatkuvasti nostella tätä keskustelua ja kehuskella, kuinka tuo selvästi liian korkea hinta on muka normaali hinta.
En usko, että myymisen syynä rahavaikeudet. Edellisestä kodista saivat hyvin voittoa ja Alexa on jossain postauksessa sanonut, että lisälainaa tämän nykyisen asunnon ostamiseen ei tuolloin tarvinnut ottaa.
Alexa on myös kirjoittanut haaveilevansa isommasta asunnosta, missä olisi myös parveke. Ei tuollaista velkarahalla osteta. Rahoitus tulee jostain ihan muualta kuin pankista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tHuhhuh! Miten niillä on ollu rahaa ton hintaseen kämppään..?! Oli remontoitu tai ei, on se asunto silti ollut alunperinkin kallis..
Oletko kuullut lainasta? Eivätköhän nyt joudu myymään pois, kun tulivat ottaneeksi enemmän lainaa, kuin pystyvät maksamaan.
Kuvat shampoopulloista ja laukuista ovat äärettömän ärsyttäviä, jos on oikeasti kiinnostunut asunnosta. Asuntoilmoituksia selaileville tuollaiset kuvat tuovat tietysti kivaa fiilistä.
Optimaalisinta olisi, jos kuvista löytyisi muutama foto talon julkisivusta (=ihmiset, jotka eivät tunnista osoitetta vaan talon huomaavat ilmoituksen), kuva jokaisesta huoneesta, pari kuvaa keittiöstä ja kph:istä ("kalliit" huoneet) ja kuva tai pari huoneiston näkymistä Kuvaus- ja näyttöhetkellä asunto on mieluiten tyhjä, jotta siitä saa parhaan mahdollisen käsityksen.
Kun menen katsomaan tuollaista stailattua - tai blogaajan itsensä remontoimaa - asuntoa, olen aivan erityisen huolellinen. Jos lattialla on iso matto, katson maton alle ja etsin vikaa lattiasta, jota matolla yritetään peittää. Jos seinällä on iso taulu, otan taulun irti ja etsin halkeamaa seinästä ym. Stailauksesta välittyy usein käsitys, että asunnossa on jotain vikaa, jonka takia myyjä ei usko sen menevän helposti kaupaksi vaan haluaa käyttää sisustuspalvelua.
Oikotieltä näkyy kätevästi talossa myytävänä olleiden huoneistojen myyntihinnat ja -ajat. Tuollaisista pidempään myynnissä roikkuneista kohteista saa joskus tehtyä hyviäkin kauppoja tarjoamalla rohkeasti todennäköisen kauppahinnan ja itse lasketun remonttivaran. Jos tosin ostaisin Lönkan huoneiston itselleni, teettäisin siihen remontin, jolla asunto palautettaisiin alkuperäiseen loistoonsa. Nykyisellään luukku vastaa 2000-luvu puolivälin sisustusihanteita, ja näyttää jo muutaman vuoden päästä järkyttävältä.
T. Useita asuntoja Helsingin keskustasta ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Onko tää bidet-suihku joku suomalainen juttu? Ei Norjassa näitä ole.
On niitä Norjassakin, mutta enimmäkseen muslimimaissa ja Aasiassa. Suomi ja Ruotsi poikkeus sääntöön. Muslimit ovat tarkkoja anaalinsa hygieniasta. Länsimaisilla ei ole niin väliä, pienet vauhtiraidat kuuluvat tyyliin.
Ihmettelen, jos Alexan kämpässä ei sitä ole. Siinä tapausessa sen täytyy olla tietoinen valinta.
Vierailija kirjoitti:
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/helsinki/13648587
Erittäin kaunis asunto kyllä, mutta ei kai sitä sisustusta olla olla ostamassa?
Puolet kuvista on otettu sisustusasetelmista. Mikä ihme tämä trendi on? Alexa ei ole tosiaan ainoa, vaan näitä on vaikka kuinka paljon.
Tämä on sitä nk. kusetusta. Asiat saadaan näyttämään paljon paremmilta kuin ne todellisuudessa ovat.
On se kallis.
Terveisin maalla Turun lähikunnassa asuva.
Voisin kuolla tuon asunnon vuoksi, minulla ei tule koskaan olemaan mahdollisuutta ostaa noin kallista kämppää.
Mutta MIKSI nuo äärettömän kauniit jugendunelmat pitää muuttaa tuollaisiksi persoonattomiksi jääkaapeiksi. Löytyykö tästä maasta enää mitään vanhaa ja alkuperäistä?
Ei ole nyt aikaa lukea koko ketjua, mutta ihan mielenkiinnosta tienaako bloggaajana oikeesti niin hyvin, että on varaa tollaseen asuntoon?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole nyt aikaa lukea koko ketjua, mutta ihan mielenkiinnosta tienaako bloggaajana oikeesti niin hyvin, että on varaa tollaseen asuntoon?
Eiköhän kihlattu tienaa myös ihan mukavasti.
Månsteri itse ei koskaan haluaisi asua missään keskustassa (oli kaupunki mikä tahansa), mutta yleisesti keskusta on aina se "täydellinen" sijainti asuntomarkkinoilla. Månsterille se on täydellinen turn off XD Månsteri tahtoo rauhaa ja hiljaisuutta!