Korvikset vauvana, taaperona vai kun itse haluaa?
Kommentit (38)
Miksi jo vauvana? Ruman näköistä kun vauvalla on korvikset.Sitten vasta kun itse pyytää.
Eikös tuo ole eteläeurooppalainen tapa? Suomessa sitten kun itse pyytää. Ja jos ei pyydä, niin sitten ei koskaan.
Tsiisus, tietysti vasta kun itse haluaa.
Sitten kun haluaa ja on tarpeeksi vanha osatakseen varoa niitä.
Vierailija kirjoitti:
Tsiisus, tietysti vasta kun itse haluaa.
Juuri näin.
Onko tämäkin joku ehdoton sääntö noudatettavaksi kuten naisten hiusten värjäys?
Lasu pitäisi tehdä kaikista lapsensa korvat ennen tämän omaa tahtoa lävistävistä. Ihan järkyttävää lapsen kidutusta, täysin turhaa!
Aikaisintaan ekaluokkalaiselle, jos itse haluaa. Meilläpäin ikäraja korvien rei'ittämiselle on monissa paikoissa 7v ja lävityspaikoissa lävistämällä tehtynä enemmän. Jostain läväripaikasta kun aikanaan kysyin, heillä ikärajana oli 12v korviksille. Tuosta on kyllä aikaa jo sen verran monta vuotta, etten tiedä nykyistä ikärajakäytäntöä.
Kun itse haluaa. Itse en tainnut olla koulussa vielä, kun sain. Oisinko ollut 6 kieppeillä?
Aikuisena, jos silloin enää haluaa.
Kun ne on niin pienelle tehty niin sitten aikuisena se reikä jää liian alas kun korvat kasvaa. Tai voihan niissä silti korviksia pitää, mutta esim. itsellä ainakin sellaiset isommat nappikirvikset jää roikkumaan rumasti kun se reikä saisi olla vähän ylempänä. Itselle on laitettu 5-vuotiaana kun halusin.
Kun haluaa. Vauvoille tehtynä lasun paikka
Kun itse haluaa. Itse en ole halunnut vieläkään.
Sukulaisten tytöt halusi n 4 vuotiaina. Illalla sitten itkivät kun teki niin kipeää..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun haluaa. Vauvoille tehtynä lasun paikka
No ei nyt sentään! Jossain latinomaissa laittavat rutiininomaisesti synnytyssairaalassa tyttövauvoille, ehkei Euroopassa, mutta Meksikossa.
Näin on meillä kulttuurissa tapana. Mun 2kk tytöllä ei vielä ole korviksia, vaimo saa päättää milloin ne laitetaan. Mulle on ihan sama, vaikka ei laitettaisi ikinä. M29 ja latino
Sitten kun haluaa, ymmärtää lävistysreiän jättävän pysyvän jäljen, ja ymmärtää ja hyväksyy hygienia- ja turvallisuusaspektit.
Se että se on jossain kulttuurissa tapa, ei tee asiasta hyväksyttävää. On ympärileikkauskin tietyissä maissa tapa, mutta sotii lapsen itsemääräämisoikeutta vastaan. Samoin korvien lävistäminen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä laitettiin jo vauvana. Miten teillä?
Idiootti
Silloin kun haluaa, jos haluaa. Olen jo nelikymppinen, enkä ole halunnut vielä.Lävistämättömät korvalehdet ovat niin paljon nätimmät ja halutessaan voin käyttää lävistämättömille korvalehdille suunniteltuja korviksia.
Kun itse haluaa. Meillä 6-vuotias ei halua koska pelkää sitä kipua. En pakota.