Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Korvikset vauvana, taaperona vai kun itse haluaa?

Vierailija
05.03.2017 |

Meillä laitettiin jo vauvana. Miten teillä?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alle kymmenvuotiaalle. Sitten jos sen jäkeen jossain vaiheessa haluaa niin voidaan laittaa.

Vierailija
22/38 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen halusi 13v. ja kuopus on nyt 14v. eikä ole halunnut vielä korviksia.

Monessa kultasepänliikkeessä laittavat vasta kun lapsi on 12v. näin ainakin Helsingissä. En tiedä onko kaikilla yhteinen sopimus ikärajasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rääkkäisi vauvaani tai lastani korviksilla, jotka MINÄ päätän.

Päätös on vain ja ainoastaan lapsen oma. Aina.

Vierailija
24/38 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martinako siellä kyselee?

Vierailija
25/38 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun lapsi haluaa. Täyttää pian 5v eikä todellakaan vielä halua koska pelkää kipua.

Vierailija
26/38 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain reiät kun itse niitä halusin, olin 6v. Oma tytär saa myös aikanaan jos haluaa, ei haittaa vaikkei haluaisikaan. Pojalle sen sijaan en reikiä antaisi laittaa kuin ehkä vasta teininä, vaikka sellaiset ennen kouluikää jo haluaisi.

Vierailija
27/38 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä laitettiin yksivuotiaana. Kukaan ei tehnyt lasua, mutta aika moni paheksui avoimesti. Nyt lapsi on 3,5-vuotias ja kuulemma "rakastaa korviksiaan" eikä niitä saa ottaa pois. Aika monella päiväkotikaverilla näyttää olevan korvikset myös. En ole udellut vanhemmilta korujen ottoikää.

Vierailija
28/38 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytär sai 5-vuotiaana. Mietimme kyllä jonkin aikaa ennenkuin annoimme luvan. Nyt tyttö on 12v eikä korviksista ole ikinä ollut mitään ongelmaa.

Vierailija
29/38 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys ei Suomessa ole lapsen tai vanhempien halusta, vaan lapsen itsemääräämisoikeudesta ja sekin vasta sitten kun lapsi on kykenevä ymmärtämään asian. Usein 12v. on ihan hyvä ikä.

Se, että jossakin kulttuurissa laitetaan tyttölapselle heti synnyttyä korvikset, ei tee sitä Suomessa sen hyväksyttävämpää. Lapsia ympärileikataan joissakin kulttuurissa, mutta sitäkään ei saa tehdä Suomessa.

Vierailija
30/38 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ennen yläkouluikää.

Vauvalle en uskaltaisi laittaa. Mitä jos pieni koru joutuisi suuhun?

Pienistä lapsista, joilla on korvakorut, tulee surullinen olo. Tuntuu, että loppuipa heillä lapsuus lyhyeen. Aikuisia varten on pienten lasten korvakorut. Eikä ne ole edes kauniita, iänmukaisia. Pienille lapsille on paljon söpöjä vaatteita ja hiuspantoja, joilla voi lapsia asianmukaisesti kauniisti pukea.

Vierailija
31/38 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

4. Ei ikinä.

5. Sitten kun on 18v ja omilla rahoillaan kustantaa.

Vierailija
32/38 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tehty noin 5v. reiät korviin ja nyt aikuisena en voi pitää lainkaan korvakoruja, koska korvat ovat kasvaneet ja reikä on aivan liian alhaalla ja uudet reiät tulisi taas liian ylös. Ja jos ne tehtäisiin oikeaan kohtaan, niin vanha reiän vuoksi siitä taas tulisi liian iso. Suututtaa äitini intoilu, kun tykkäisin käyttää koruja nyt aikuisena.

Vierailija
33/38 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapselle tehdään liian nuorena reiät korviin, niin aikuisena hän ei voi käyttää roikkuvia korvakoruja, koska reikä on aivan liian alhaalla ja koru voi repäistä koko korvalehden alhaalta.

Kuinkahan monella mammalla on lapsena laitettu reiät korvaan, jotka nyt tehtailevat niitä omille lapsilleen, kun eivät tunne tietävän haittoja.

Vierailija
34/38 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ruinasin 6-vuotiaana vastahakoisilta vanhemmiltani reiät korviin, eikä kyllä ole mitään noita ongelmia kuin jotkut sanoo että se reikä olisi liian alhaalla. Ihan keskellä sitä korvalehden rustotonta, lihaisaa alaosaa se on. Mulla oli isot pappakorvat jo 6-vuotiaana :D

Vierailija
35/38 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse haluaa. Itse en oikeastaan halunnut vaan äiti vaan vei korvien rei'itykseen ja en pitänyt koruja joten umpeutui. Nytkin ovat kummat nystyrät nuo reikien paikat. Ei kaikki halua korviin reikiä

Vierailija
36/38 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että tuli puheeksi tuo reikien siirtyminen korvalehden kasvun myötä. Tuli lapselle heti muutama odotusvuosi lisää

Vierailija
37/38 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähi-idässä laitetaan kanssa jo synnärillä tytöille korvikset. Parempi nuorena niin ei muista sitä sitten myöhemmin. Naurettavaa puhua jostain lasusta jonkun korvanreikien takia. Eihän sitä lasta uskalla edes verikokeeseen viedä kun joku voi tehdä lasun! 😂

Vierailija
38/38 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä typerää ja turhaa rei'ittää lapsen korvat kuin tatuoida hänet.