Kuinka vanhana muutitte pois kotoa?
Itse muutin 17-vuotiaana kotkasta tampereelle. Nykyään olen 21-vuotta.
Kommentit (36)
Päivä sen jälkeen kun täytin 19, naapuripaikkakunnalle avoliittoon
16-vuotiaana pakkoavoliittoon, kun vanhemmat eivät halunneet kouluttaa tyttöä.
Pakko jättää lukio kesken.
Avomies oli 24v ja asui omassa osakkeessa.
N47
16-vuotiaana sadan kilometrin päähän vanhemmistani.
Muutin 16-17 vuotiaana. Otin opintolainaa sekä vanhemmat rahoitti sekä varakas mummu. Muutin opiskelupaikkaa lähemmäs. Aluksi ei saanut edes opintotukea kun vanhempien tulot jotenkin vaikutti kun olin niin nuori. Kesät olin aina kesätöissä. Kotona olen välillisesti asunut joinakin kesälomina, opinnot loppui kun olin 23 v. En mitenkään suosittele näin varhaista pesästä lentoa. Olihan se aika hulvatonta elämänmenoa. Asuin vuokralla yksiössä. Vanhempia näin kerran viikossa kahdessa aluksi. Tosin välit vanhempiin pysyneet hyvinä koko ajan. Nyt olen 43 v. Opintolainaa oli ihan kivasti kun opinnot ohi, mutta siitäkin selvittiin. Opintojen jälkeen olen ollut jatkuvasti työsuhteessa.
Heti peruskoulun loputtua. Sain opiskelupaikan toisesta kaupungista, 15-vuotias taisin silloin vielä muutaman kuukauden olla.
Yli 20-vuotiaana. Armeija osui niin huonosti, että tuli tahaton välivuosi kahdessa pätkässä ja pääsin aloittamaan opiskelut vasta kaksi vuotta kirjoituksista. Ei kyllä sinänsä harmita, ehdin olla töissä ja kerätä hieman rahaa. Tosin maksoin hieman kyllä vapaaehtoisesti vanhemmilleni täysi-ikäisenä työssäkäyvänä kotona asumisesta.
Lukioon 16 vuotiaana. Vanhemmat erosi samalla, jonka jälkeen minulla ei muuta kotia ollutkaan.
18 olin kun läksin Ylä- Savosta Lapin Käsivarteen. Tästä on jo kymmeniä vuosia aikaa.
20v. Olisin lähteny aikaisemmin, muttei ollut tuloja millä maksella pk-seudun vuokria.