Miehen ihastus
Mies ihastui muutama kk sitten työkaveriinsa. Ovat viesteilleet ja soitelleet sekä käyneet ulkona pari kertaa minulta salassa.
Mies alkoi puhua suhteemme tilasta ja siinä sitten sain selville ihastuksen. Myöhemmin löysin miehen viestit, joissa oli imarteleva sävy. Olivat kuitenkin päättäneet olla vain ystäviä.
Mies on sanonut olevansa kriisissä elämässään. Ei tiedä mitä haluaa. Ensin sanoi, että haluaa elää yksin, mutta nyt olemme lähentyneet uudelleen.
Olen sanonut että miehen tulee katkaista suhteet ihastukseen. Näin hän ei ole tehnyt. Hän väittää, että viesteilevät ystävinä. Suututtaa, ettei minua oteta tosissaan.
Olenko kohtuuton, jos en näe syytä luottaa ja rakentaa etääntynyttä suhdetta uudelleen? Onko kohtuutonta erota, kun seksiä ei heidän välillään ollut? Nainen ei ole ollut miehestäni kiinnostunut kuin kaverina, mutta tämä ihastui ja hetken yritti naista. Ihastus kuulemma on laantunut eikä yritä enää mitään.
Mies sanoi halunneensa jäädä "kiinni", ja tämä tuntuu hätähuudolta jotta aiemmin etääntynyt suhteemme voisi korjaantua.
Kommentit (136)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap päivittää pikaisesti, en voi nyt vastata jokaiseen mutta kiitos näkemyksistä.
Viikonloppuna sanoin harkinneeni jopa eroa tämän takia. Mies nyt vakuutteli, että haluaa vielä yrittää. Ei halua erota.
Minun on vaikea antaa anteeksi tai päästä yli, koska miehen käytös ei osoita yritystä tai halua korjata suhdetta. Mies lähetti naiselle viattoman kaveriviestin, johon nainen vastasi lyhyesti. Tämä suututtaa minua suunnattomasti. Mies selittää ettei yrittänyt mitään eikä viestissä ollut mitään sen enempää.
Minusta kaiken energian pitäisi nyt suunnata suhteeseen ja meihin. Tuntuu, että mies pakenee tunteita töihin ja suunnitteli myös jo 'poikien reissua' (nainen ei siis liity tähän). Siis teineilee, kun minulla on tosi paha olo ja epävarmuus tulevaisuudesta. Miksei suunnittele meidän tulevaisuutta ja meidän reissuja?
Tässä tulee vastaan pohjimmainen erilaisuus: minä analysoin tunteita liikaakin, kun mies näyttää haluavan hauskanpitoa. Ehkä hän sopisi paremmin yhteen sen toisen naisen kanssa, joka on luonteeltaan kepeämpi. Luin Wendysta ja Peter Panista, ja tuo nainen veisi mieheni keijumaahan... Vieköön!
Pakko sanoa, että kierrät samaa kehää kuin alkuperäisessä viestissäsi.
Miten päästä kehältä? Olen umpikujassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap päivittää pikaisesti, en voi nyt vastata jokaiseen mutta kiitos näkemyksistä.
Viikonloppuna sanoin harkinneeni jopa eroa tämän takia. Mies nyt vakuutteli, että haluaa vielä yrittää. Ei halua erota.
Minun on vaikea antaa anteeksi tai päästä yli, koska miehen käytös ei osoita yritystä tai halua korjata suhdetta. Mies lähetti naiselle viattoman kaveriviestin, johon nainen vastasi lyhyesti. Tämä suututtaa minua suunnattomasti. Mies selittää ettei yrittänyt mitään eikä viestissä ollut mitään sen enempää.
Minusta kaiken energian pitäisi nyt suunnata suhteeseen ja meihin. Tuntuu, että mies pakenee tunteita töihin ja suunnitteli myös jo 'poikien reissua' (nainen ei siis liity tähän). Siis teineilee, kun minulla on tosi paha olo ja epävarmuus tulevaisuudesta. Miksei suunnittele meidän tulevaisuutta ja meidän reissuja?
Tässä tulee vastaan pohjimmainen erilaisuus: minä analysoin tunteita liikaakin, kun mies näyttää haluavan hauskanpitoa. Ehkä hän sopisi paremmin yhteen sen toisen naisen kanssa, joka on luonteeltaan kepeämpi. Luin Wendysta ja Peter Panista, ja tuo nainen veisi mieheni keijumaahan... Vieköön!
Meditaatio auttaa.
Voisit etsiä itsellesi jonkin vapaaehtoistyön. Paikallisen vanhainkodin tai vaikka lähteä ulkomaille hetkeksi. Omat ongelmasi pienenevät.
Varoittava esimerkki kirjoitti:
Niin siinä käy, kun seksin ja läheisyyden puute aiheuttaa suhteeseen ylimääräisen ihmisen mentävän aukon. Kai sinä nyt ymmärrät, miten toimia, jos aiot jatkaa liittoanne?
Mies on ollut uhri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meditaatio auttaa.
Voisit etsiä itsellesi jonkin vapaaehtoistyön. Paikallisen vanhainkodin tai vaikka lähteä ulkomaille hetkeksi. Omat ongelmasi pienenevät.
Hae itsellesi keskusteluapua, jos mies ei suostu terapiaan yhdessä.
Juuso12 kirjoitti:
Olen minäkin sanonut vaimolleni olevani ihastunut Kerttu Kotakorpeen. Onko se nyt niin kamalaa? eikä tuohon ole suhde kaatunut. Kriisi se on kun ei valitettavasti tämä ihastussuhde tästä mihinkään pääse kehittymään. Vaimo sanoi että saa se kahvillekin tulla ja ihan hymyssä suin sanoi sen. Lähetin kutsun Kertulle sähköpostitse, ei vastannut. Täytyy nyt sitten elää tämän kriisin kanssa. Suvaitkaa arvon mammat sitä että parisuhteen eri vaiheissa voi tulla kaikenlaisia kriisejä. Yli mennään että heilahtaa.
Apua! 😂 Täällä yksi Kerttu Kotakorven kaksoisolento. Olen kuullut useamman suusta saman asian... Tähän mennessä en tiennyt pitäiskö loukkaantua vai olla imarreltu, mutta siis ainakin yksi ihailija voisi löytyä 😘 Saanko tulla kahville?
Vierailija kirjoitti:
Voi ei. Meillä oli juuri tuollainen suhde. Ainoa vaan että oltiin sängyssä asti. Miehen piti erota mutta olikin puhunut naiselleen että olemme vain kavereita. Avovaimo otti yhteyttä ja hänelle valehtelin että mitään ei oo tapahtunut. Nykyään olemme vain kavereita en halua suhdetta valehtelijaan.
et halua suhdetta valehtelijaan, mutta olet itse sellainen.
Oletkohan nyt ylireagoinut?
Mitään ei siis tapahtunut heidän välillään?
Anna miehellä olla ystäviä.
Ota ap nyt etäisyyttä, mulla on ollut vähän samanlainen tilanne kuin sulla ja jäin. Tuota päätöstä mietin tänäkin päivänä, että oliko se oikea.
Ottakaa asumusero joksikin aikaa, ehkä niin ajatukset selkiytyy nopeammin ja saatte asiat päätökseen.
Meillä ne ei ole vieläkään päätöksessä ja se on väsyttävää.
Jos asumuseron ottaa, mies voi panna vapaasti ketä vaan eikä se ole sinun ongelmasi enää.
Minulla vastaava kokemus noin kymmenen vuoden takaa, parisuhde oli hetken kriisissä, arkea samalla tietysti elettiin, monet ala- ja ylämäet tarvottiin ja asia nousi esille lähinnä kun jostain tuli erimielisyyttä, mutta näin jälkikäteen ollaan tyytyväisiä että ei erottu. Kriisi tavallaan vahvisti ja todisti, että ei halua menettää toista. Jos lähtee asumuseroon niin ei lopulliseen eroon ole enää pitkä matka eli tätä asiaa kyllä miettisin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla vastaava kokemus noin kymmenen vuoden takaa, parisuhde oli hetken kriisissä, arkea samalla tietysti elettiin, monet ala- ja ylämäet tarvottiin ja asia nousi esille lähinnä kun jostain tuli erimielisyyttä, mutta näin jälkikäteen ollaan tyytyväisiä että ei erottu. Kriisi tavallaan vahvisti ja todisti, että ei halua menettää toista. Jos lähtee asumuseroon niin ei lopulliseen eroon ole enää pitkä matka eli tätä asiaa kyllä miettisin.
Entä jos mies ei ymmärrä kriisin vakavuutta? Ei ole korjannut käytöstä eikä sanonut, miten yhteyden voi palauttaa? Suunnittelee vain omia huvejaan.
Vierailija kirjoitti:
Oletkohan nyt ylireagoinut?
Mitään ei siis tapahtunut heidän välillään?
Anna miehellä olla ystäviä.
Niinpä ..
Totta. Tosin en valehdellut miehelle. Valehtelin vain hänen eukolleen.
Voitko elää epäluottamuksessa? Et koskaan voi tietää mitä kaikkea heidän välillään tapahtuu vaikka töissä.
Vierailija kirjoitti:
Voitko elää epäluottamuksessa? Et koskaan voi tietää mitä kaikkea heidän välillään tapahtuu vaikka töissä.
Älä kiusaa.
Mies lähdössä poikien kanssa kohti seuraavaa kohdetta.
Suhteen hoitoahan se tuokin on, ei tosin aviosuhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos mies ei ymmärrä kriisin vakavuutta? Ei ole korjannut käytöstä eikä sanonut, miten yhteyden voi palauttaa? Suunnittelee vain omia huvejaan.
Laita ymmärtämään!
Joo, lentelivät yhdessä keijujen kanssa haippimaassa. Ikävät aikuiset keskeyttivät leikit ja haastoivat oikeuteen.