Ihan viiltävä pettymys ystäväpariskunnan toiminnasta, en tiedä miten pitäisi reagoida
Ollaan kahden pienen (alle 5v) lapsen vanhemmat ja meidän tärkeä ystäväpariskunta, jota nähdään hyvin harvoin ehdotti, että lähdettäisiin pienelle aikuisten minilomalle (3vk). Nimesivät paikan ja ajankohdan, että tuolloin on heille loma mahdollinen ja lastenhoito järjestyy, pääsettekö te. Me miehen kanssa hartiavoimin järjestelemään asioita; lomia, lastenhoitoa, buukattiin sovittu hotelli ja ruvettiin haarukoimaan lentoja oikein urakalla (kohde ei suorien lentojen päässä). Käytin monta tuntia monena päivänä järjestelyihin, samoin mies. Meillä on tukiverkko hankalasti pitkien matkojen päässä, joten piti sumplia monia langanpäitä yhteen ennen kuin järjestyi.
Kun kaikki alkoi olla suht kasassa ja olimme jo todella innoissamme tulevasta reissusta ystävien kesken putosi "pommi". Pariskunnan nainen ilmoitti kuin ohimennen, että reissuun lähtee muuten myös kolmas pariskunta - heidän läheiset ystävänsä. Siis mitä...? En saanut sanottua oikeastaan mitään. Emme tunne näitä ihmisiä, koskaan edes tavattu. Loma on tosi lyhyt ja toivoimme voivamme viettää sen juuri tämän pariskunnan kanssa, ei uusiin ihmisiin tutustuen (jotka asuvat toisessa maassa ja joita tuskin enää tapaamme).
Miten joku voi tehdä toiselle noin?! Emme ilmeisesti todellakaan merkitse heille yhtä paljon kuin heidän ystävyytensä merkitsee meille. En tiedä miten ilmaisisin järkyttävän pettymykseni, meidän kummankin osalta.
Kommentit (213)
Missä kohtaa he lupasivat, että olette ainoa tuttavapariskunta, jonka kutsuvat mukaan? Vai keksitkö sen itse.
Enkä ymmärrä, kuka lähtee 3 vrk lomalle niin hankalaan paikkaan, ettei sinne kätevästi pääse edes lentäen. JOhan teillä menee reissaamiseen 2 vrk, kun se on noin hankalaa.
Onko tuo nyt katastrofi. Onhan teillä kai oma huone hotellilla? Ottakaa nyt sen rentoutumisen kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos ihan aikuismaisesti kertoisit, miltä nyt tuntuu, tyyliin:
Olen pettynyt, kun pyysitte toisen, meille tuntemattoman parin mukaan kertomatta meille etukäteen. Odotimme aikaa teidän kanssanne nelistään, ja meille ei ole luontevaa viettää limaa tuntemattomien ihmisten kanssa ja heihin tutustuen. Olispa kiva, jos olisimme tienneet tästä etukäteen niin olisimme voineet päättää lähdemmekö tällä porukalla liikkeelle.Jos tuntuu muuten pahalta, laita viesti.
Niinpä, tämä kai olisi juurikin se aikuismainen tapa toimia. Tulee vaan NIIN pikkumainen olo :( Tyyliin toisen mielestä on aivan fine ja asian voi mainita sivulauseessa, mutta meille asia on niin iso, että perumme loman kokonaan. Sen takia mietin etten sano mitään, peruutan vaan ja ilmoitan ettei päästäkään.
Tylsämielisyydenkö takia aikuiset perheelliset eivät saa uusia ystäviä? Muistelkaa vaikka millaista oli olla nuori ja tutustua erilaisiin ihmisiin ennakkoluulottomasti. Oli jopa siistiä tuntea ihmisiä eri puolilta maapalloa. Tämä voi olla harvoja aikuisikänne mahdollisuuksia saada laajennettua ystäväpiiriä.
Käsi kädessäkö siellä ajattelitte kulkea kaikki neljä? Relaa vähän.
3 pv lomaksi jo nuo lennot tuntuvat olevan aika high maintennce.
Ymmärrän harmituksenne. Totta kai oletus on, että lähdetään siinä porukassa jossa matkaa on suunniteltu eikä kertomatta kutsuta muita mukaan.
Suosittelen sanoman asiasta tai tosiaan viestittelemään.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo nyt katastrofi. Onhan teillä kai oma huone hotellilla? Ottakaa nyt sen rentoutumisen kannalta.
Ei se ole katastrofi, ja oma huone onkin otettu. MUTTA iso pettymys se on! Meillä on aina todella hauskaa yhdessä, juttua riittää ja nauretaan paljon tämän pariskunnan kanssa. Se pointti oli nimenomaan lähteä ystävien kanssa rentoutumaan, pieni irtiotto kaveriporukalla. On aikalailla eri asia lähteä kahden kesken, sen voi järjestää aika paljon yksinkertaisemminkin ja meille täydellisesti sopivaan ajankohtaan. Nyt jouduttiin tahimaan monen ihmisen kesken näitä (esimiehet, kollegat, lastenhoitajat..) koska ajankohta oli heidän määrittelemänsä ja haluttiin lähteä heidän kanssa, joten oltiin valmiita näkemään myös vaivaa.
Turhaan.
Ehkä he eivät tajunneet edes ajatella asiaa. Mutta Mielestäni kutsussa olisi pitänyt olla tieto osallistujista tai muuten olisi pitänyt tulla ilmi. Itse saatan kysyä vastaavassa tilanteessa ketä on tulossa tai onko muita tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pettynyt, kun pyysitte toisen, meille tuntemattoman parin mukaan kertomatta meille etukäteen. Odotimme aikaa teidän kanssanne nelistään, ja meille ei ole luontevaa viettää limaa tuntemattomien ihmisten kanssa ja heihin tutustuen. Olispa kiva, jos olisimme tienneet tästä etukäteen niin olisimme voineet päättää lähdemmekö tällä porukalla liikkeelle.Jos tuntuu muuten pahalta, laita viesti.
Niinpä, tämä kai olisi juurikin se aikuismainen tapa toimia. Tulee vaan NIIN pikkumainen olo :( Tyyliin toisen mielestä on aivan fine ja asian voi mainita sivulauseessa, mutta meille asia on niin iso, että perumme loman kokonaan. Sen takia mietin etten sano mitään, peruutan vaan ja ilmoitan ettei päästäkään.
Harmi jos niin, mutta tosiaan ymmärrän täysin!! Minäkin haluan ITSE valita kenen janssa lomani vietän. Ei niin että joku muu valitsee sen minun puolestani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi olla lapsellinen. Haloo nyt, kahden uuden ihmisen takia sä perut koko loman?
Oikeesti? Toivon todella ettei mun tuttavapiirissä ole kaltaisianne ripustautujia... Ap, kasva aikuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa he lupasivat, että olette ainoa tuttavapariskunta, jonka kutsuvat mukaan? Vai keksitkö sen itse.
Enkä ymmärrä, kuka lähtee 3 vrk lomalle niin hankalaan paikkaan, ettei sinne kätevästi pääse edes lentäen. JOhan teillä menee reissaamiseen 2 vrk, kun se on noin hankalaa.
Olimme valmiita näkemään sen vaivan, jotta pääsemme ystävien kanssa lomalle.
Kai se on ihan yleinen normi, että jos esim. minä kutsuisin sinut kanssani vaikkapa nyt hotellilomalle, niin siinä vaiheessa kun me ystävinä reissua suunnittelemme, niin minä kerron sinulle jos matkaseurueeseen liittyy joku kolmas henkilö. Eikö totta? Uskoakseni tämä on se miten ihmiset (aikuiset) yleensä toimivat. Eikä suinkaan niin, että kun kaikki on valmista ja varaukset tehtyinä niin ilmoitan ykskaks sulle, että ai niin muuten, Sannakin tulee (sinulle ennestään tuntematon nainen) ja oletan samalla, että teidän henkilökemiat kohtaavat ja kaikilla on hauskaa.
Mitäs jos vaan vaihdatte lennot ja lähdette kaksin jonnekin muualle? :)
Ei mene järjestelyt hukkaan.
Jospa tää ystäväpariskunta tietää että ootte niin mahtavia ihmisiä että varmasti tuutte toimeen myös näiden uusien kanssa ja haluaa esitellä teidät. Luulen että teillä on hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
3 pv lomaksi jo nuo lennot tuntuvat olevan aika high maintennce.
Ymmärrän harmituksenne. Totta kai oletus on, että lähdetään siinä porukassa jossa matkaa on suunniteltu eikä kertomatta kutsuta muita mukaan.
Suosittelen sanoman asiasta tai tosiaan viestittelemään.
KIITOS! Taidat olla ensimmäinen kommentoija tässä ketjussa, joka ei väännä tätä aloitusta joksikin ihan kummalliseksi, vaan ymmärsi sen sisällön ja pointin siinä.
Tämän takia yli 7-vuotiaiden on hankala tutustua kehenkään. Sen jälkeen pyöritään vain omien sukulaisten kanssa. Monen aikuisen mielestä tuntuu olevan ihan kamalaa edes puhua uusille tuttavuuksille, siitä tehdään iso asia ja pelätään että toinen haluaa jopa tutustua. Kamalaa!
Kaikki on omasta asenteesta kiinni. Miksi ette voisi luoda uusia ystävyyssuhteita? Lomalla otetaan rennosti ja nautitaan olemisen sietämättömästä keveydestä.
Tiukkapipot pysykööt kotonaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olimme valmiita näkemään sen vaivan, jotta pääsemme ystävien kanssa lomalle.
Kai se on ihan yleinen normi, että jos esim. minä kutsuisin sinut kanssani vaikkapa nyt hotellilomalle, niin siinä vaiheessa kun me ystävinä reissua suunnittelemme, niin minä kerron sinulle jos matkaseurueeseen liittyy joku kolmas henkilö. Eikö totta? Uskoakseni tämä on se miten ihmiset (aikuiset) yleensä toimivat. Eikä suinkaan niin, että kun kaikki on valmista ja varaukset tehtyinä niin ilmoitan ykskaks sulle, että ai niin muuten, Sannakin tulee (sinulle ennestään tuntematon nainen) ja oletan samalla, että teidän henkilökemiat kohtaavat ja kaikilla on hauskaa.
Entä jos tuo on tullut sovittua vasta näiden järjestelyjen jälkeen, esimerkiksi olisivat muutenkin sillä suunnalla tms? jos kerrana asuvat eri maassa.
Olen pettynyt, kun pyysitte toisen, meille tuntemattoman parin mukaan kertomatta meille etukäteen. Odotimme aikaa teidän kanssanne nelistään, ja meille ei ole luontevaa viettää limaa tuntemattomien ihmisten kanssa ja heihin tutustuen. Olispa kiva, jos olisimme tienneet tästä etukäteen niin olisimme voineet päättää lähdemmekö tällä porukalla liikkeelle.
Jos tuntuu muuten pahalta, laita viesti.