Ihan viiltävä pettymys ystäväpariskunnan toiminnasta, en tiedä miten pitäisi reagoida
Ollaan kahden pienen (alle 5v) lapsen vanhemmat ja meidän tärkeä ystäväpariskunta, jota nähdään hyvin harvoin ehdotti, että lähdettäisiin pienelle aikuisten minilomalle (3vk). Nimesivät paikan ja ajankohdan, että tuolloin on heille loma mahdollinen ja lastenhoito järjestyy, pääsettekö te. Me miehen kanssa hartiavoimin järjestelemään asioita; lomia, lastenhoitoa, buukattiin sovittu hotelli ja ruvettiin haarukoimaan lentoja oikein urakalla (kohde ei suorien lentojen päässä). Käytin monta tuntia monena päivänä järjestelyihin, samoin mies. Meillä on tukiverkko hankalasti pitkien matkojen päässä, joten piti sumplia monia langanpäitä yhteen ennen kuin järjestyi.
Kun kaikki alkoi olla suht kasassa ja olimme jo todella innoissamme tulevasta reissusta ystävien kesken putosi "pommi". Pariskunnan nainen ilmoitti kuin ohimennen, että reissuun lähtee muuten myös kolmas pariskunta - heidän läheiset ystävänsä. Siis mitä...? En saanut sanottua oikeastaan mitään. Emme tunne näitä ihmisiä, koskaan edes tavattu. Loma on tosi lyhyt ja toivoimme voivamme viettää sen juuri tämän pariskunnan kanssa, ei uusiin ihmisiin tutustuen (jotka asuvat toisessa maassa ja joita tuskin enää tapaamme).
Miten joku voi tehdä toiselle noin?! Emme ilmeisesti todellakaan merkitse heille yhtä paljon kuin heidän ystävyytensä merkitsee meille. En tiedä miten ilmaisisin järkyttävän pettymykseni, meidän kummankin osalta.
Kommentit (213)
Ei auta kuin tehdä omat johtopäätökset.
Eli vaihdatte limakohteen ja lähdette kaksin. Jatkossa kysytte erikseen, onko muita tulossa ja esitätte toiveen jos ette halua muita mukaan.
Voi että! Minä olisin aivan innoissani, kun pääsee lomalle ja saa vielä tutustua uusiinkiin ihmisiin! Think positive: varmaan nuo uudet ihmiset ovat tosi mukavia, koska teidän mukavat ystävänne ovat ystäviä heidänkin kanssaan. Tuskin he ikäviä ystäviä olisivat valinneet ja kutsuneet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa he lupasivat, että olette ainoa tuttavapariskunta, jonka kutsuvat mukaan? Vai keksitkö sen itse.
Enkä ymmärrä, kuka lähtee 3 vrk lomalle niin hankalaan paikkaan, ettei sinne kätevästi pääse edes lentäen. JOhan teillä menee reissaamiseen 2 vrk, kun se on noin hankalaa.
Olimme valmiita näkemään sen vaivan, jotta pääsemme ystävien kanssa lomalle.
Kai se on ihan yleinen normi, että jos esim. minä kutsuisin sinut kanssani vaikkapa nyt hotellilomalle, niin siinä vaiheessa kun me ystävinä reissua suunnittelemme, niin minä kerron sinulle jos matkaseurueeseen liittyy joku kolmas henkilö. Eikö totta? Uskoakseni tämä on se miten ihmiset (aikuiset) yleensä toimivat. Eikä suinkaan niin, että kun kaikki on valmista ja varaukset tehtyinä niin ilmoitan ykskaks sulle, että ai niin muuten, Sannakin tulee (sinulle ennestään tuntematon nainen) ja oletan samalla, että teidän henkilökemiat kohtaavat ja kaikilla on hauskaa.
E
Entä jos tuo on tullut sovittua vasta näiden järjestelyjen jälkeen, esimerkiksi olisivat muutenkin sillä suunnalla tms? jos kerrana asuvat eri maassa.
Näin. Tai sitten heillä on helpommat yhteydet tuonne maahan ja ystävä ajatellut että olisi heitäkin ihana nähdä kun mahdollista?
Ei tuo ole mikään excuse, että näppärä nähdä heitäkin.
Mää ymmärrän ap:n pointin. Ystävän olisi pitänyt jo alussa kertoa, että reissuun lähtee muitakin. Mulla oli yksi kaveri joka saattoi tulla kyläänkin kaveri matkassa, vaikka oli alunperin piti tulla yksin. On oikeasti vaivaantunut olo kun ventovieras tulee kotiisi kahville...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa he lupasivat, että olette ainoa tuttavapariskunta, jonka kutsuvat mukaan? Vai keksitkö sen itse.
Enkä ymmärrä, kuka lähtee 3 vrk lomalle niin hankalaan paikkaan, ettei sinne kätevästi pääse edes lentäen. JOhan teillä menee reissaamiseen 2 vrk, kun se on noin hankalaa.
Kai se on ihan yleinen normi, että jos esim. minä kutsuisin sinut kanssani vaikkapa nyt hotellilomalle, niin siinä vaiheessa kun me ystävinä reissua suunnittelemme, niin minä kerron sinulle jos matkaseurueeseen liittyy joku kolmas henkilö. Eikö totta? Uskoakseni tämä on se miten ihmiset (aikuiset) yleensä toimivat. Eikä suinkaan niin, että kun kaikki on valmista ja varaukset tehtyinä niin ilmoitan ykskaks sulle, että ai niin muuten, Sannakin tulee (sinulle ennestään tuntematon nainen) ja oletan samalla, että teidän henkilökemiat kohtaavat ja kaikilla on hauskaa.
E
Entä jos tuo on tullut sovittua vasta näiden järjestelyjen jälkeen, esimerkiksi olisivat muutenkin sillä suunnalla tms? jos kerrana asuvat eri maassa.
Näin. Tai sitten heillä on helpommat yhteydet tuonne maahan ja ystävä ajatellut että olisi heitäkin ihana nähdä kun mahdollista?
No mitä ihmettä? Kuinka itsekäs voi olla? Tuskin apn ystävillä on jatkuvasti mahdollista matkustaa.
Jos tulee tilaisuus tavata ystäviä samalla reissulla niin mitä ihmeen tekosyytä siihen tarvitsee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
E
No mitä ihmettä? Kuinka itsekäs voi olla? Tuskin apn ystävillä on jatkuvasti mahdollista matkustaa.
Jos tulee tilaisuus tavata ystäviä samalla reissulla niin mitä ihmeen tekosyytä siihen tarvitsee?
Keskustelemme eri asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
E
Jos tulee tilaisuus tavata ystäviä samalla reissulla niin mitä ihmeen tekosyytä siihen tarvitsee?Keskustelemme eri asioista.
? Eli koska ap oletti että ovat siellä kylkikyljessä vain nelistään niin se on oikea totuus ja ap niin loukattu kannattaa ystävyys poikkasta sen takia.
Vierailija kirjoitti:
Mää ymmärrän ap:n pointin. Ystävän olisi pitänyt jo alussa kertoa, että reissuun lähtee muitakin. Mulla oli yksi kaveri joka saattoi tulla kyläänkin kaveri matkassa, vaikka oli alunperin piti tulla yksin. On oikeasti vaivaantunut olo kun ventovieras tulee kotiisi kahville...
Juuri näin. Minäkin haluan etukäteen tietää, keiden kanssa on tarkoitus viettää lomani.
Mitä jos ottaisit asian haasteena. On mukava tutustua uusiin ihmisiin vaikka on hieman epäkohteliasta tietenkin ilman kysymättä teiltä pyytää mukaan myös muita pariskuntia
Mua huvittaa lähinnä tuo lapsellinen marina miten "ne ei välitä meistä niin kun me niistä". Huoh. Keskustele asia läpi.
Todennäköisesti teidät on pyydetty matkaseuraksi silloin, kun toisen pariskunnan mahdollisuudesta lähteä mukaan ei ole ollut vielä varmuutta. Ts siltä varalta, että toinen pariskunta ei pääsekään. Kun he kuitenkin pääsevätkin, ystäväpariskuntanne ilmoitti asian myös teille, jotta ei tulisi täytenä yllätyksenä lentokentällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos ihan aikuismaisesti kertoisit, miltä nyt tuntuu, tyyliin:
Olen pettynyt, kun pyysitte toisen, meille tuntemattoman parin mukaan kertomatta meille etukäteen. Odotimme aikaa teidän kanssanne nelistään, ja meille ei ole luontevaa viettää limaa tuntemattomien ihmisten kanssa ja heihin tutustuen. Olispa kiva, jos olisimme tienneet tästä etukäteen niin olisimme voineet päättää lähdemmekö tällä porukalla liikkeelle.Jos tuntuu muuten pahalta, laita viesti.
Niinpä, tämä kai olisi juurikin se aikuismainen tapa toimia. Tulee vaan NIIN pikkumainen olo :( Tyyliin toisen mielestä on aivan fine ja asian voi mainita sivulauseessa, mutta meille asia on niin iso, että perumme loman kokonaan. Sen takia mietin etten sano mitään, peruutan vaan ja ilmoitan ettei päästäkään.
Ap, oletko jo varannut lennot? Jos olet, niin miten pystyt perumaan ne ilman kustannuksia?
Mikä hiton miniloma on 3vk?
En ole eläessäni ollut niin pitkällä lomalla.
Teillä on kyllä täysin keksimällä keksityt ongelmat, hommatkaa edes oikeita.
Vierailija kirjoitti:
eiks alotuksessa lue 3 viikkoa eikä 3 vuorokautta? vk= viikko , vrk=vuorokausi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinä kutsut minut kanssasi hotellilomalle, niin oletan, että maksat lomani!
Jos sen sijaan yhdessä suunnitellaan lomaa sopivana ajankohtana ja yhdessä varataan lippuja, niin silloin ihmettelisin, miksi mukaan tulee muitakin.
Ei minulla ole ystäviä, jotka kertovat, että meillä on loma xx-xx, tulkaa kanssamme. Ehei, minun ystäväni kyselevät etukäteen, koska sopisi parhaiten.
Kyllä paskamaisesti ystäviltänne toimittu, en silti tajua miksi piti koko matka perua kun niin paljon vaivaakin nähty. Miksei siitä voisi tulla ihan hauskaakin? Uskon, että enemmän teitä (tai sinua) vituttaa ystävien toiminta ja siksi ette voi yhtään nyt joustaa. Suorastaan lapselliselta kiukuttelulta vaikuttaa. Olisitteko lähteneet, jos he olisivat alun perin kertoneet asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eiks alotuksessa lue 3 viikkoa eikä 3 vuorokautta? vk= viikko , vrk=vuorokausi
Kyllä, mutta koska tämä on provo, en halunnut heti puuttua typoon. Sen aika olisi vasta kolmannella sivulla.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä oli myös tälläinen "ystävä" joka aina meidän sovittuamme lounaasta tai vierailusta luokseni yritti tuoda muita minulle tuntemattomia ihmisiä mukanaan. Se oli todella loukkaavaa ja antoi sellaisen mielikuvan ettei minun seurani riitä. Sen lisäksi nämä ystävän kaverit olivat melko epäilyttävää sakkia: alkoholi-ja huumeongelmaista, jotka sitten veivät tämän ystävän mukanaan. Missähän lie nykyään?
Onko ap:lla jokin läheisriippuvuussuhde ystäväpariskuntaan, kun ei voi avoimesti toivottaa uutta pariskuntaa tervetulleeksi mukaan? Itse en lähtisi noin kapeamielisen ja ahdistavan ihmisen kanssa mihinkään!