Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihan viiltävä pettymys ystäväpariskunnan toiminnasta, en tiedä miten pitäisi reagoida

Vierailija
04.03.2017 |

Ollaan kahden pienen (alle 5v) lapsen vanhemmat ja meidän tärkeä ystäväpariskunta, jota nähdään hyvin harvoin ehdotti, että lähdettäisiin pienelle aikuisten minilomalle (3vk). Nimesivät paikan ja ajankohdan, että tuolloin on heille loma mahdollinen ja lastenhoito järjestyy, pääsettekö te. Me miehen kanssa hartiavoimin järjestelemään asioita; lomia, lastenhoitoa, buukattiin sovittu hotelli ja ruvettiin haarukoimaan lentoja oikein urakalla (kohde ei suorien lentojen päässä). Käytin monta tuntia monena päivänä järjestelyihin, samoin mies. Meillä on tukiverkko hankalasti pitkien matkojen päässä, joten piti sumplia monia langanpäitä yhteen ennen kuin järjestyi.

Kun kaikki alkoi olla suht kasassa ja olimme jo todella innoissamme tulevasta reissusta ystävien kesken putosi "pommi". Pariskunnan nainen ilmoitti kuin ohimennen, että reissuun lähtee muuten myös kolmas pariskunta - heidän läheiset ystävänsä. Siis mitä...? En saanut sanottua oikeastaan mitään. Emme tunne näitä ihmisiä, koskaan edes tavattu. Loma on tosi lyhyt ja toivoimme voivamme viettää sen juuri tämän pariskunnan kanssa, ei uusiin ihmisiin tutustuen (jotka asuvat toisessa maassa ja joita tuskin enää tapaamme).

Miten joku voi tehdä toiselle noin?! Emme ilmeisesti todellakaan merkitse heille yhtä paljon kuin heidän ystävyytensä merkitsee meille. En tiedä miten ilmaisisin järkyttävän pettymykseni, meidän kummankin osalta.

Kommentit (213)

Vierailija
81/213 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ylimääräinen pariskunta saa kaveriltasi enemmän huomiota ja hänelle paljon tärkeämpi kuin sinä. He kutsuivat sinut ja miehesi mukaan vain siksi, että voivat naureskella teidän "ummikkot ulkomailla" sekoiluille yhdessä selkänne takana. Ilmaista viihdettä koko loman ajaksi.

Vierailija
82/213 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nyt yhden kerran - loma sovittu ja järjestelty. Mukana tuttavapariskunta. Ja joku muu pariskunta. Aikaa kolme päivää, joista osa menee oletettavasti matkoihin. Minä - kohtalainen introvertti - kykenen samaistumaan tuohon asetelman aiheuttamaan ahdistukseen, mutta en peruisi matkaa siltikään. Koska se tuntematon pariskunta saattaa olla mukava - ja jos ei ole, niin sitten loma vietetään pääasiallisesti miehen kanssa. Kun ettehän te nyt samaa huonetta jaa..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/213 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on tässä erilaiset tavat.

Huomasin sen nuorena, koulusta päästyäni. Sovin tapaamisesta parin luokkakaverin kanssa, koska meillä oli ollut koulussa kivaa. Toinen heistä toi etukäteen ilmoittamatta mukanaan bestiksensä. Tunnelma ei ollut ihan niin rento ja hauska kuin olin odottanut. Eipä sitä osannut tuiki tuntemattomalle paljon mitään sanoa. Lukioaikojen muisteleminen olisi mennyt häneltä ihan ohi, koska oli eri koulussa.

Varmaan muistan sen tapaamisen ikäni, olin niin tyrmistynyt ja nuori ja kokematon.

Eli ymmärrän ap:ta tosi hyvin. Kun kuvittelee jotain ja asia menee ihan toisin.

Minä kuitenkin varmaan lähtisin reissuun silti, jos järjestelyt on jo tehty.

Vierailija
84/213 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä näkisin tuon mahdollisuutena oman parisuhteen huoltoon. Antaisin kahden muun pariskunnan keskittyä omiin menoihinsa ja nauttisin kerrankin kahdenkeskeisestä ajasta.

Ymmärrän kyllä harmistumisen. Yhteinen loma ei ole se paras tapa tutustua uusiin ihmisiin. Jos niiden kanssa ei esim tule yhtään toimeen..

Tämä olisi ihan paras vaihtoehto. Ystäväpariskunnalle sanoisin, että nyt kun teitä ei tarvitakaan seuraksi ja olette päässeet niin harvoin miehen kanssa kahdestaan minnekään, päätitte pitää miehesi kanssa romanttisen loman kahden kesken.

Vierailija
85/213 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäviltänne vähän ajattelematonta toimintaa. Itse sanoisin kyllä siitä, että suunnitelmat olisi pitänyt kertoa etukäteen. Minä ainakin haluan itse päättää, missä seurassa vietän lomani. Toisaalta jos matkan kesto on vain kolme (?) vuorokautta, se nyt menee vaikka aidan seipäällä. Siis oikeasti tosi lyhyt aika. Jos ette tule juttuun tämän toisen pariskunnan kanssa, voittehan viettää aikaa kaksin. Sitä tosin ihmettelen, minne kannattaa lentää vain kolmeksi päiväksi, jos ette pääse suorilla lennoilla.

Vierailija
86/213 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä näkisin tuon mahdollisuutena oman parisuhteen huoltoon. Antaisin kahden muun pariskunnan keskittyä omiin menoihinsa ja nauttisin kerrankin kahdenkeskeisestä ajasta.

Ymmärrän kyllä harmistumisen. Yhteinen loma ei ole se paras tapa tutustua uusiin ihmisiin. Jos niiden kanssa ei esim tule yhtään toimeen..

Tämä olisi ihan paras vaihtoehto. Ystäväpariskunnalle sanoisin, että nyt kun teitä ei tarvitakaan seuraksi ja olette päässeet niin harvoin miehen kanssa kahdestaan minnekään, päätitte pitää miehesi kanssa romanttisen loman kahden kesken.

Saat näpäytettyä petturikaveriasi ja ihanan loman samalla kertaa! Saavat sitten naureskella keskenään ihan omille mokailuilleen.

Vierailija
87/213 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäviltänne vähän ajattelematonta toimintaa. Itse sanoisin kyllä siitä, että suunnitelmat olisi pitänyt kertoa etukäteen. Minä ainakin haluan itse päättää, missä seurassa vietän lomani. Toisaalta jos matkan kesto on vain kolme (?) vuorokautta, se nyt menee vaikka aidan seipäällä. Siis oikeasti tosi lyhyt aika. Jos ette tule juttuun tämän toisen pariskunnan kanssa, voittehan viettää aikaa kaksin. Sitä tosin ihmettelen, minne kannattaa lentää vain kolmeksi päiväksi, jos ette pääse suorilla lennoilla.

Mahtaakohan Oulusta mennä suoria lentoja edes Kööpenhaminaan?

Vierailija
88/213 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on olevinaan heti parempi kuin nämä itselleen vieraat ihmiset. "Minä en kestä heitä" ja nokka ylös. Yöööhhh....

Vierailija
89/213 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat näpäytettyä petturikaveriasi ja ihanan loman samalla kertaa! Saavat sitten naureskella keskenään ihan omille mokailuilleen.

Voihan sen noinkin ajatella, mutta minä en näe tuossa edes näpäyttämistä. Tilannehan on muuttunut, kun kolmaskin pariskunta lähtee mukaan, joten myös aloittaja voi tietenkin muuttaa omia matkasuunnitelmiaan.

Vierailija
90/213 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ylimääräinen pariskunta saa kaveriltasi enemmän huomiota ja hänelle paljon tärkeämpi kuin sinä. He kutsuivat sinut ja miehesi mukaan vain siksi, että voivat naureskella teidän "ummikkot ulkomailla" sekoiluille yhdessä selkänne takana. Ilmaista viihdettä koko loman ajaksi.

En henkilökohtaisesti tunne ainuttakaan noin ilkeää ihmistä. 

-ap

Vierailija
91/213 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäistä kertaa matkoille puolison kanssa kuuteen vuoteen ja se pitäisi jotenkin "kestää", kun kolme päivää nyt menee vaikka aidanseipäässä?! Aivan uskomaton ajatusmaailma. Eiköhän tuossa ole tarkoitus nimenomaan tehdä siitä vähästä yhteisestä ajasta unohtumaton, eikä vain kestää jotenkuten. 

Vierailija
92/213 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäistä kertaa matkoille puolison kanssa kuuteen vuoteen ja se pitäisi jotenkin "kestää", kun kolme päivää nyt menee vaikka aidanseipäässä?! Aivan uskomaton ajatusmaailma. Eiköhän tuossa ole tarkoitus nimenomaan tehdä siitä vähästä yhteisestä ajasta unohtumaton, eikä vain kestää jotenkuten. 

Kuuteen vuoteen ette matkusta lainkaan, ja nyt pitää perua, ettette joudu puhumaan uusille ihmisille! Minun on kamalan vaikea samaistua tuollaiseen elämäntapaan.

Vierailija
93/213 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on nyt draamaa kerrakseen. Jos ei kertakaikkisesti pääse asiasta yli, niin sitten varmaan pitää jäädä kotiin. Yhyy.

Vierailija
94/213 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuteen vuoteen ette matkusta lainkaan, ja nyt pitää perua, ettette joudu puhumaan uusille ihmisille! Minun on kamalan vaikea samaistua tuollaiseen elämäntapaan.

Minusta ei pidä perua, mutta pitää tehdä matkasta sitten omalla tavallaan itselleen unohtumaton. Minä viettäisin loman mieheni kanssa, mutta kävisin ystäväpariskunnan ja tämän kolmannen pariskunnan kanssa vaikka jonain päivänä syömässä.

Vierailija
95/213 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ottaisitte tekin jonkun kaveripariskunnan mukaan ? Lähdette oikein isolla porukalla?

Pliis ap, kerro minne lähdette, vaikka se ei olekaan ketjun aihe. Me kaikki haluttaisiin tietää mielellään. Voidaan sitten fantasioida paremmin miten se teidän ehkä tuleva reissu voisi sujua ja miettiä kannattaako sinne edes lähteä ja voidaan ehdottaa jopa jotain parempaa teille.

Vierailija
96/213 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen, että todellinen pahan mielen aihe ei ole loma sinänsä, vaan se ystävyyden etääntyminen, ja se, että ystävillä on uusi, läheisempi ystäväperhe, jota ilman ei haluta lähteä.

Se sattuu, mutta on ihan normaalia elämää. Kannattaa ne vanhatkin ystävät silti pitää elämässä mukana, vaikka väistämättä etäännytään, ja peruminen ja muu näpäyttäminen vain lopettaisi muutenkin etääntyneen ystävyyden. Eikä se pitkällä tähtäimellä kannata.

Ja reisstkaa oman perheen kanssa enemmän, niin yksi viikonloppu ei tunnu niin isolta. Lasten kanssa on aika helppo oikeasti matkustaa, minne tahansa.

Vierailija
97/213 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ahdistavaa olisi olla ystävä jollekin joka takertuu, tai on mustasukkainen toisista ystävistä, varsinkin jos ei niin läheisiä olla, kun tosi harvoin kerran tavataan.

Me matkustetaan usein kahdestaan, mutta lomakohteessa aina on sattunut olemaan joku ihan vieras mukava pariskunta, jonka kanssa on hauskaa kuljeskella ja käydä syömässä yhdessä. Usein asuvat kauempana, joten ei heistä sen kummempia uusia ystäviä ole tullut, mutta lomat ovat olleet hauskoja ja rentouttavia.

Vierailija
98/213 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähästä se on henkisesti köyhän ilonsa revittävä.

Vierailija
99/213 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enkä ymmärrä, kuka lähtee 3 vrk lomalle niin hankalaan paikkaan, ettei sinne kätevästi pääse edes lentäen. JOhan teillä menee reissaamiseen 2 vrk, kun se on noin hankalaa.

Ap puhui 3 viikosta. 3 viikko on pitkä aika, jos ap ei tule toimeen tuntemattomien vieraiden kanssa.

Vierailija
100/213 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on sitä, millaista siitä itse tekee. Voi olla, että teillä ei välttämättä kemiat kohtaisi täydellisesti kolmannen pariskunnan kanssa. Saisitte silti miehen kanssa kaivatun irtioton arjesta ja mahdollisuuden keskittyä kunnolla toisiinne. Voi käydä niinkin, että teillä olisi kuudestaan ihan mahtava viikonloppu, josta voisi tulevaisuudessa poikia vaikka minkälaisia reissuja vaikka lastenkin kanssa. Tämä kolmas pariskunta on siis ilmeisesti suunnilleen samoja ikiä ja samassa elämäntilanteessa kuin tekin, eli todennäköisesti teillä on jo valmiiksi jotakin yhteistä. Joka tapauksessa reissu olisi yhteinen kokemus ennestään tutun parin kanssa, mikä edelleen lähentää teitä ja mitä sitten yhdessä muistella. Paras olisi niellä pettymyksensä ja lähteä reissuun avoimin mielin. Kellään ei varmasti ole liikaa mukavia tuttavia. Tämä ei ole maailman viimeinen matka eikä viikonloppu. Voit järjestää itse yhteistä aikaa nelistään joskus toiste.