Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihan viiltävä pettymys ystäväpariskunnan toiminnasta, en tiedä miten pitäisi reagoida

Vierailija
04.03.2017 |

Ollaan kahden pienen (alle 5v) lapsen vanhemmat ja meidän tärkeä ystäväpariskunta, jota nähdään hyvin harvoin ehdotti, että lähdettäisiin pienelle aikuisten minilomalle (3vk). Nimesivät paikan ja ajankohdan, että tuolloin on heille loma mahdollinen ja lastenhoito järjestyy, pääsettekö te. Me miehen kanssa hartiavoimin järjestelemään asioita; lomia, lastenhoitoa, buukattiin sovittu hotelli ja ruvettiin haarukoimaan lentoja oikein urakalla (kohde ei suorien lentojen päässä). Käytin monta tuntia monena päivänä järjestelyihin, samoin mies. Meillä on tukiverkko hankalasti pitkien matkojen päässä, joten piti sumplia monia langanpäitä yhteen ennen kuin järjestyi.

Kun kaikki alkoi olla suht kasassa ja olimme jo todella innoissamme tulevasta reissusta ystävien kesken putosi "pommi". Pariskunnan nainen ilmoitti kuin ohimennen, että reissuun lähtee muuten myös kolmas pariskunta - heidän läheiset ystävänsä. Siis mitä...? En saanut sanottua oikeastaan mitään. Emme tunne näitä ihmisiä, koskaan edes tavattu. Loma on tosi lyhyt ja toivoimme voivamme viettää sen juuri tämän pariskunnan kanssa, ei uusiin ihmisiin tutustuen (jotka asuvat toisessa maassa ja joita tuskin enää tapaamme).

Miten joku voi tehdä toiselle noin?! Emme ilmeisesti todellakaan merkitse heille yhtä paljon kuin heidän ystävyytensä merkitsee meille. En tiedä miten ilmaisisin järkyttävän pettymykseni, meidän kummankin osalta.

Kommentit (213)

Vierailija
41/213 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko hyvä, mutta "järkyttävä pettymys" oli sentään liikaa. 1/5.

Vierailija
42/213 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap:lla jokin läheisriippuvuussuhde ystäväpariskuntaan, kun ei voi avoimesti toivottaa uutta pariskuntaa tervetulleeksi mukaan? Itse en lähtisi noin kapeamielisen ja ahdistavan ihmisen kanssa mihinkään!

Kusetustahan tämä oli. Miten voi olla läheisriippuvainen jostain pariskunnasta, jota tapaa "erittäin harvoin".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/213 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuo teidän kaveripariskunta oli joka tapauksessa menossa, ja ehdotti että tekin tulisitte? Minun mielestäni vähän eri juttu kuin se, jos olisi nelistään sovittu lähdöstä, yhdessä suunniteltu ajankohta ja matkakohde jne. Nyt tuo kutsu on tavallaan ollut yksipuolinen: he ovat menossa ja te saatte tulla samaan paikkaan samaan aikaan tai jättää tulematta. Minusta tuo järjestely ei sido menemään vain nelistään, ja antaa teistä todella lapsellisen ja ripustautuvan kuvan jos valitatte asiasta tuolle kutsujapariskunnalle.

Ymmärrän harmituksen, meillekin kävi joskus noin mutta ei olisi tullut mieleenkään valittaa. Pidettiin hauska reissu pääasiassa kaksin ja välillä käytiin syömässä tai drinkillä kuudestaan. Suurimman osan reissusta nuo kaksi muuta pariskuntaa oli nelistään ja unohti tai "unohti" pyytää meidät mukaan - mutta tajuttiin homman nimi heti alussa eikä annettu sen haitata.

Vierailija
44/213 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa lukee 3vk, hieman pisti miettimään että kenelle kolmen viikon loma on mini......

Vierailija
45/213 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 Porvoon mitalla!

Vierailija
46/213 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on käynyt oikeasti niin että suunnittelin ystäväni kanssa matkaa ja yks kaks hän ilmoitti että lähteekin "Tiinan" kanssa. Olivat siis ostaneet jo liput ja varanneet hotellit. Sanoi minulle että voit kyllä tulla mukaan jos haluat. Olin vielä vähän aikaisemmin puhunut hänen kanssaan siitä, että en tykkää matkustaa vieraiden ihmisten kanssa. No en lähtenyt. Olin todella loukkaantunut. Jotkut ihmiset eivät ajattele kuin omaa napaansa.

Vierailija
47/213 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä hiertää?

Onhan se nyt aika mahtavaa, että lomakohteessa on siellä asuvia ihmisiä, ketä tavata, ja jotka voi vaikka olla oppaana.

Ymmärrän, että ystävien olisi ollut korrektia ottaa puheeksi, että hei meillä on siellä tuttuja, ei varmaan haittaa jos nähdään ne joku ilta.

Miksi ap ylipäätään on niin tohkeissaan juuri sen ystäväparin seurasta, tuo kuulostaa suorastaan ihastuneen, ja tosiaan, mustasukkaisen ihmisen puheelta.

Oletteko te siitä parista jotenkin riippuvaisia siellä kohteessa?

Vierailija
48/213 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorokausi lyhennetään "vrk". Viikko lyhennetään "vko" tai "vk" (epälooginen lyhenne, jos månsterilta kysytään). Siispä onko ap:lle kolmen viikon loma MINIloma?

Vierailija
49/213 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain tämä kyllä kertoo ap:sta, jos tuollainen asia järkyttää perusturvallisuuden tunnetta. Oletko niin laumasieluinen, että koet tämän teille vieraan pariskunnan mukaantulon uhkana?

Ei tämä kyllä oikeastaan ole mitään uutta siihen nähden, miten olen nähnyt joidenkin pariskuntien toimivan: kylään kutsutaan vain muita pariskuntia. Sinkkuihmisten on turha vaivautua. Tämähän tilanne on oikeastaan vain laajennus tuosta ajattelusta.

Vierailija
50/213 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää ymmärrän ap:n pointin. Ystävän olisi pitänyt jo alussa kertoa, että reissuun lähtee muitakin. Mulla oli yksi kaveri joka saattoi tulla kyläänkin kaveri matkassa, vaikka oli alunperin piti tulla yksin. On oikeasti vaivaantunut olo kun ventovieras tulee kotiisi kahville...

Mikä siinä uusien ihmisten tapaamisessa on niin pelottavaa/ikävää/vaivaannuttavaa? Ilman hampaita kysyn kun itse majpitan usein isompien rokki keikkojen ja festareiden aikana tutut ja tuttujen tutut. Täällä pienessä yksiössä jaetaan tila ja punkat sulassa sovussa. Tosin ehkä tämän vuoksi minulla on sitten majapaikka, ystäviä ja olkapäitä ympäri Suomen 😊. Itse olen saanut elämääni paljon uusien ihmisten myötä. AP:n tapauksessa olisin vain riemuissaan lisäihmisistä. Mitä enemmän porukkaa, sen paremmat bileet. Jos yksi uupuu, on vielä Seuraa jonka kanssa jatkaa. Toki, jos AP tuntee, että tuosta reissusta on maku mennyt, voisiko ajatella (kuten joku jo ehdottikin) lähtevänsä miehensä kanssa lomalle johonkin toiseen kohteeseen kun asiat on kuitenkin järkätty.

Vierailija
51/213 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi tehdä toiselle noin?! Emme ilmeisesti todellakaan merkitse heille yhtä paljon kuin heidän ystävyytensä merkitsee meille. En tiedä miten ilmaisisin järkyttävän pettymykseni, meidän kummankin osalta.

Sori, pakko nauraa. Tarinasi meni yliyrittämisen puolelle.

Vierailija
52/213 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän aloittajaa. Uusiin ihmisiin on oikein mukava tutustua vaikka jossain illanvietossa. Sitten voi muodostaa jonkinlaisen mielipiteen heistä. Sen sijaan kolmen vrk:n melko tiivis yhdessäolo tuntemattomien kanssa voi muodostua piinaksi, ainakin siinä tapauksessa, ettei kemiat kohtaa ollenkaan. Kyllä siinä loma voi jossain määrin olla pettymys.

Vierailija
53/213 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän kyllä hyvin aptä. Ei ole kauaakaan kun haaveilin että vietetään iltaa kahden rakkaan ystävän kesken. No paikalla olikin toisen ystävän poikaystävä, tämän veli ja pari muuta kaveria. Kaikki mukavia ihmisiä ja oli ihan hauska heidätkin tavata, mutta ei se ollut sama kuin viettää se ilta niiden ystävien kanssa kolmestaan. Oli mukavaa ehdottomasti mutta jäin silti kaipaamaan pelkästään noiden ystävien näkemistä.

Suhtaudun kyllä uusiin ihmisiin avoimesti mutta pettyisin kyllä itsekin jos läheisten ystävien lisäksi lomalle pamahtaisi muitakin, koska ei se ole sama asia enää.

Vierailija
54/213 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkseni tämä oli pienten lasten vanhemmille harvinainen mahdollisuus rentoutua tutussa mukavassa seurassa. Lyhyen loman viettää varmasti mieluiten siten kuin on suuunitellut sekä seurassa, jonka on itse valinnut.

Suosittelen omaa kahdenkeskistä reissua, "lemmenlomaa", joko samaan paikkaan kuin tuo muukin seurue on menossa tai täysin muualle, nyt kun lastenhoito ja lomat töistä on järjestelty.

Ei niiden muiden kanssa ole pakko olla.

Vierailija
55/213 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettymys johtuu aina siitä, että odotukset ovat olleet korkeammalla kuin mitä todellisuudessa tulee tapahtumaan. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö todellisuudessa tapahtuva asiakin voisi olla kivaa. 

Asiaa voi miettiä vaikka niin, että hääpäivä lähestyy ja puoliso sanoo kehitelleensä hääpäiväksi jotain yhteistä ihanaa. Kertoo, että syödään hyvin eikä puolison tosiaankaan tarvitse viettää aikaansa hellan ääressä. Tässä vaiheessa varmaan suurin osa alkaa miettiä, että joko puoliso kokkaa tai mennään ravintolaan syömään romanttinen illallinen. Kun sitten hääpäivänä mennäänkin anoppilaan syömään anopin valmistamaa karjalanpaistia, niin kuinka moni oikeasti olisi sitä mieltä, ettei tuntisi itseään yhtään pettyneeksi? Vaikka anoppi on ihan kiva, karjalanpaisti oikein hyvää ja kaikilla on mukavaa?

Vierailija
56/213 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap. 

Ensinnäkin teille, jotka nyt takerrutte johonkin hemmetin kirjoitusvirheeseen; kyseessä siis KOLMEN (3) VUOROKAUDEN (vrk) miniloma.

Ja sitten; kyllä, ollaan tosi pettyneitä, ihan totta. Ne joille se on vaikeaa ymmärtää niin oletteko te olleet kotona viimeiset 6 vuotta ilman mahdollisuutta lähteä puolison ja ystävien kanssa mihinkään ravintolaa pidemmälle? Oletteko koskaan odottaneet jotain tulevaa asiaa / tapahtumaa tmv. niin innolla, ettette meinaa housuissanne pysyä? Ette ilmeisesti ole. Ja silloin teille on aivan turha asiaa sen enempää yrittää vääntää.

Ja te, jotka nillitätte, että miksei haluta uusia ihmisiä elämäämme niin juu, kyllä halutaan, mutta tämän matkan piti olla VAIN rentoutumista / juhlimista / keskustelua TUTUSSA seurassa, ennestään tuttujen ihmisten kanssa, joita nähdään harvoin mutta jotka ovat tärkeitä (lapsuudesta saakka). 

Ja te provon huutajat; miksi joka ikiseen ketjuun pitää tulla meuhkaamaan ja mesoamaan sitä provoa?! Miksi se on niin tärkeää yrittää vesittää toisen keskustelunaloitus? Olette todella pieniä ihmisiä. 

Vierailija
57/213 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mikä ihme on sellainen paikka, jonne edes kannattaa lähteä suomesta saakka vain kolmeksi päiväksi mutta jonne ei pääse suorilla lennoilla? Mikä järki on lähteä noin vaikeasti kun niin moneen paikkaan pääsee suoraan?

Vai asuuko ap jossain niin syrjässä suomessa, että joutuu ensin lentämään helsinkiin?

Jos itselläni olisi tilanne, että harvoin pääsen reissuun ja sitten olisi kolme päivää mahdollista lomailla jossain niin en kyllä käyttäisi siihen menemiseen niin paljon aikaa.

Vierailija
58/213 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan tilanteessa lähtisin reissuun. Jos näyttäisi siltä, että kokisin itseni ulkopuoliseksi tai en muuten viihtyisi porukassa, viettäisin aikani oman puolisoni kanssa. Varmasti löytyy kaikkea kivaa ihan kahdestaankin. Jos ystäväni tästä loukkaantuisi tai suuttuisi, niin mitä sitten? Hänhän tuon toisen pariskunnan oli mukaan pyytänyt enkä minä. 

Vierailija
59/213 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mikä ihme on sellainen paikka, jonne edes kannattaa lähteä suomesta saakka vain kolmeksi päiväksi mutta jonne ei pääse suorilla lennoilla? Mikä järki on lähteä noin vaikeasti kun niin moneen paikkaan pääsee suoraan?

Vai asuuko ap jossain niin syrjässä suomessa, että joutuu ensin lentämään helsinkiin?

Jos itselläni olisi tilanne, että harvoin pääsen reissuun ja sitten olisi kolme päivää mahdollista lomailla jossain niin en kyllä käyttäisi siihen menemiseen niin paljon aikaa.

Mikä, mikä, miksi, miksi. Voi taivas. Tässä oli pointtina ne ystävät ja heidän tapaamisensa, siihen sopiva, kiva lomakohde. Sitä paitsi tämä EI ollut aloituksen pointti.

Vierailija
60/213 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä jos vähän tuntemattomia mukana? Pienessä hönössä menee loma mukavasti, vaikka nimeä ei aina edes muistaisi. Jos kammoksut noin paljon tuntemattomia, niin vaikeaksi käy eläminen täällä 7 miljardin ihmisen seassa...