Olen aivan p**** meikkaamaan. Enkä viitsi edes opetella!
Minua hävettää ajatus siitä, kuinka edes yrittäisin meikkaamista muulla kuin ripsivärillä. Näyttäisin varmaan joltain 4-vuotiaalta salaa äidin meikkipussilla käyneeltä.
Olenko ainoa umpisurkea meikkaaja :(
Kommentit (24)
Et ole. Olen yrittänyt opetella, mutta vaikka tulos olisi edes ns. katseenkestävä eikä naurettavaa tuherrusta, niin en tunne meikkaamista omaksi jutuksi ollenkaan. Sitä paitsi hieron silmiäni koko epämukavuudessa, ja meikki suttaantuu tuhruksi joka tapauksessa. Punaisessa huulipunassa näytän ilmaista halvemmalta hutsulta.
En siis meikkaa. Ota tai jätä.
Vierailija kirjoitti:
Olin vielä vuosi sitten, mutta sitten katsoin vaan tarpeeksi meikkitutoriaaleja (NikkieTutorials, Jeffree Star) ja muita, ja oli minulla yksi ystäväkin joka opetti vähän. Täytyy vaan kokeilla ja kokeilla, tee vaikka iltaisin harjoitusmeikki tai muuten kun olet vapaalla. Sitä kautta sitä oppii. Jos ei yritä tai harjaannuta itseään, niin ei sitä opikaan!
Muista myös ostaa kunnon siveltimet, se on siitäkin paljon kiinni. Älä käytä niitä jotka tulevat esimerkiksi luomivärien mukana, koska niillä ei saa tehtyä häivytyksiä eikä levitykään kivasti.
Ihana asenne! Olen monesti kummastellut miksi kaiken muun suhteen todetaan "ei kukaan ole seppä syntyessään :)", mutta meikkaamiseen suhteen asenne on "en osaa/jaksa/viitsi meikata, mulla on ELÄMÄ!!! :C".
Meikkaaminen kun kuitenkin nyt on enimmäkseen aika mukavaa touhua, miksi suhtautua torjuvasti tai ryppyotsaisesti...
Ja opettelemalla oppii! Näinhän tämä Nikkiekin näytti ettei nuorena tajunnut yhtään meikkaamisen päälle ja nyt tekee näppärästi lookin kuin lookin!
Myös atooppinen, kuiva iho vaikeuttaa esimerkiksi meikkivoiteen käyttöä. Onko kenelläkään mitään konstia siihen, ettei lopputulos olisi karmean epätasainen?
t. ap
Älä luovuta! Youtubesta löytyvät meikkivideot ovat todella hyödyllisiä ja kannattaa panostaa hyviin siveltimiin. Itse en millään oppinut, mutta sitten, kun ostin hyviä siveltimiä niin jo alkoi onnistumaan. :) Eikä kannata vaatia itseltään liikoja. Aloita helposta ja etene sitä mukaan, kun tuntuu hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Myös atooppinen, kuiva iho vaikeuttaa esimerkiksi meikkivoiteen käyttöä. Onko kenelläkään mitään konstia siihen, ettei lopputulos olisi karmean epätasainen?
t. ap
Päivävoide pohjalle ja kuivalle iholle tarkoitettu meikkivoide.
Et ole ainoa. Mä oon 35 enkä käytä kuin meikkivoidetta. Joskus parikymppisenä käytin ripsiväriä silloin tällöin, mutta nykyään silmät on niin kuivat ja kaikki silmämeikit kirvelee. Ei tee mieli laittaa mitään silmiin, kun joudun hieromaan niitä niin usein.
En osaa yhtään piirtää enkä luota meikkaustaitoihinikaan. Kädet on kömpelöt sairauden takia (ja muutenkin :-D). Jälki olisi sen mukaista. Toisaalta tekisi mieli opetella, mutta en kehtaa mennä mihinkään opetukseen (älkää kysykö miksi...). Luulen, että yksi opetuskerta ei edes riittäisi... Itsetunto ja asenne on juuri sitä luokkaa, että turha edes yrittää.
Lisäksi sama juttu hiustenlaiton ja kampausten kanssa.
Katso Youtubesta tutoriaaleja. Itse tykkään erityisesti Bubz Beautyn ja Pia Wurtzbachin (Miss Universum 2015) meikkitutoriaaleista.
Alkuun pääset sillä että laitat jotain kosteutusvoidetta ja primeriä, sitten levität meikkivoidetta beauty blenderillä (ei samalla tavalla kuin siveltimellä vaan töpöttelemällä) ja laitat kevyesti puuteria.
Kulmakarvat on helppo piirtää jollain kynällä, valkkaat vain oikean värin. Äläkä vedä överiksi niitä.
Sitten ripsiväri ja huulikiilto niin hyvännäköinen arkimeikki on valmis!
Itse luovutin koska tajusin ettei muiden vuoksi tarvitse meikata tietyllä hienolla tavalla. Miestäni miellytän laittamalla ripsiväriä (joskus kajaalia) viikonloppuisin. Arkena käytän kulmakynää.
n25
Ite ostin Tokmannilta suht halvalla ihan passelit siveltimet ja sieltä saa halvemmalla samoja perus meikkejä joita myydään esim. Citymarketissa ja Prismassa.
Sama. Meikkaamiseni on ripsari ja kulmakynä. Mutta meikkaan äärettömän harvoin. Viimeksi kaksi kuukautta sitten. Sitä edellistä kertaa en edes muista :D
Pidän ulkonäöstäni ilman meikkiä :)
Minulla ovat silmät syvällä päässä ja kuiva iho. Näytän pirun pikkuserkulta jos meikkaan.
Ap, jos meikkaaminen kuitenkin kiinnostaa, niin miksi et aloittaisi helposta? Ei arkimeikin tarvitse olla mikään sotamaalaus, vaan ihan muutama tuote riittää raikastamaan ilmeen. Muutenkin luonnollinen meikki missä ei ole liikaa väriä on useimmille kaikkein nätein. Tässä parit ideat:
-sävytetty huulirasva tai -kiilto, kulmakynä, vähän nestemäistä peitevoidetta jos on tummat silmänaluset ja ehkä ripsari= luonnollinen mutta raikas arkimeikki joka freesaa vähän ilmettä muttei näytä tällätyltä. Tämä on helppo ja ihan riittävä arkimeikki useimmille.
-jos on atooppinen kuiva iho, minä en käyttäisi meikkivoidetta ollenkaan vaan pelkkää kosteusvoidetta (Lidlin kolmen euron kosteusvoite on testivoittaja). Puuteriakaan et tarvitse, nykyään iho saa olla luonnollisen kuulas. Jos on couperosaa, näppyjä, tummia silmänalusia tai muuta, riittää että taputtelet peiteainetta näihin kohtiin. Jos iho on kuiva, pakkelointi vain korostaa sitä.
-jos haluat huomiota pois ongelmakohdista, ainoa keino ei ole peittää ongelmakohtaa. Voit myös korostaa niitä piirteitä mistä pidät. Yleensä arkimeikissä ohjeena on korostaa joko silmiä tai huulia. Eli laita vähän värikkäämpää huulipunaa tai käytä luomiväriä+rajausta.
-nestemäiset rajausvärit ovat vaikeita, kynät semivaikeita. Jos haluat laittaa silmiäsi, taputtele luomille ensin pohjustusvoidetta. Jos haluat laittaa luomiväriä muuten (luomivärit on kyllä kivoja), voit aloittaa ihan yksinkertaisesti yhdellä keskisävyisellä (ei ihan vaalea eikä tumma) matalla tai puolimatalla sävyllä jonka levität liikkuvalle luomelle ja luomivakoon asti. Jos haluat tehdä rajauksen, sekin on helpoin ja luonnollisin tehtynä tummahkolla luomivärillä ja ohuella siveltimellä. Ruskeat ja harmaanruskeat ovat arkisävyjä jotka sopivat kaikille. Mitä lähempänä ihonväriä sävy on, sitä vaikeampi sillä on mokata. Sitten jos haluat silmämeikkiin vähän näyttävyyttä, voit tehdä meikin ihan samalla tavalla mutta valitset vaan toisenlaiset sävyt. Aluksi kannattaa ostaa hyvä nudeluomiväripaletti. Suosittelisin Maybellinen theNudes-palettia, L'Orealin Nudes- palettia tai jos haluat tosi hienon paletin, niin Urban Decayn Naked 2 tai 3 paletti (n.54 euroa, rahalla saat ison ja ylellisen paletin joka taipuu sekä arkimeikkeihin että kokeiluihin)
-jos haluat poskipunaa, valitse vaaleahko sävy ja laita sitä vain yksi sipaisu poskipäille poskipunasiveltimellä.
-et tarvitse erikoistuotteita etkä -tekniikoita, ne ovat asianharrastajille
-jos haluat kokeilla uutta, niin kokeile yhtä tuotetta kerrallaan. Netti on täynnä meikkivertailuja ja ohjeita.
Lopuksi tärkein: Meikkaamisen ei ole tarkoitus tehdä sinusta kauniimpaa, olet ihan riittävän kaunis suihkunraikkaana. Meikkaamisen on tarkoitus olla hauskaa. Sen tarkoitus on piristää sinua itseäsi ja antaa tekosyy käyttää hetki ihanilla väreillä ja kauniilla pikkutavaroilla leikkimiseen. Jos meikkaaminen ei tuota sinulle iloa ja huvia, unohda koko juttu hyvällä omalla tunnolla ja mene vaikka ostamaan kukkia. : )
Juu mun meikkiin kuulu vain meikkipohja, ripsari ja kulmaväri. Kulmaväriäkin opin käyttämään vasta monen kuukauden harjoittelun jälkeen, ja edelleenkään en saa mielestäni hyvännäköisiä, siistejä kulmia aikaan.
Ei puhettakaan siitä, että voisin käyttää jotain varjostuksia, luomiväriä, kissamaisia rajauksia tai poskipunaa. Siis mä en saa luomiväreillä aikaan muuta kuin sotkua. Tiedän teoriassa _miten_ luomivärejä käytetään, mutta mä en saa aikaan sellaista tulosta kuin pitäisi. Poskipuna näyttää mulla siltä kuin olisi punaiset läiskät naamassa. Aina kun yritän vaikka baariin väsätä meikkiä johon kuuluisi jotain muuta kuin mun vakiomeikit, lopputuloksena on draq queenin näköinen naama.
Silloin voi opetella jos haluaa. Mikään pakko ei ole tehdä meikkauksesta harrastusta.
Miksi kaikki ehdottavat kulmakynää? Kulmien tekeminen kynällä on vaikeaa, jos ei ole harjaannusta. Suosittelisin ap:lle kulmageeliä näin ensalkuun. Ja voihan olla että ap:lla on tummat ja tuuheat kulmakarvat luonnostaan, eikä kyniä tarvita. Näin on itsellänikin enkä usein laita mitään kulmiin, sillä käyn myös nypittämässä ja sävyttämässä niitä kuukauden välein.
Vierailija kirjoitti:
Juu mun meikkiin kuulu vain meikkipohja, ripsari ja kulmaväri. Kulmaväriäkin opin käyttämään vasta monen kuukauden harjoittelun jälkeen, ja edelleenkään en saa mielestäni hyvännäköisiä, siistejä kulmia aikaan.
Ei puhettakaan siitä, että voisin käyttää jotain varjostuksia, luomiväriä, kissamaisia rajauksia tai poskipunaa. Siis mä en saa luomiväreillä aikaan muuta kuin sotkua. Tiedän teoriassa _miten_ luomivärejä käytetään, mutta mä en saa aikaan sellaista tulosta kuin pitäisi. Poskipuna näyttää mulla siltä kuin olisi punaiset läiskät naamassa. Aina kun yritän vaikka baariin väsätä meikkiä johon kuuluisi jotain muuta kuin mun vakiomeikit, lopputuloksena on draq queenin näköinen naama.
Kaikille ei sovi poskipuna. Itsellenikään ei sovi ja useat ammattimeikkaajatkin sanovat että ei ole pakko käyttää jos kokee että se tekee naamalle enemmän hallaa kuin hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Minua hävettää ajatus siitä, kuinka edes yrittäisin meikkaamista muulla kuin ripsivärillä. Näyttäisin varmaan joltain 4-vuotiaalta salaa äidin meikkipussilla käyneeltä.
Olenko ainoa umpisurkea meikkaaja :(
Miehenä sanon että parempi feikkaamatta. Koska onhan se meikkaaminen feikkausta.
Mulla on muutama luottotuote joista en luovu. Kokeilemalla löytää ne parhaimmat! Mitä enemmän ikää (olen 41v), sen enemmän iho tarvitsee kosteutusta (hyvä kosteutta öljy tai seerumi). Hyvin hoidetulle iholle meikistä tulee kaunis.
Mielestäni hyvään meikkivoiteeseen kannattaa panostaa, niissä on huimia eroja. Diorin nude on ihanan kevyt ja tekee ihosta kuulakkaan. Sen alle laitan Estee Lauderin heleyttävän primerin. Tosi moni on luullut ettei mulla ole meikkivoidetta lainkaan !! ;). Diorin kulmakynässä on hyvä pigmentti, sitä oon käyttänyt vuosia. Sitten peitevoide joka peittää tummat silmänaluset, mulla sekin on dioria (tarpeeksi kosteuttava). Sit poskipunaa ja ripsaria. Siinähän se.
Kiitos vinkeistä! Ehkä mä uskallan vielä joskus kokeilla... Tää nykyajan contour-villitys kyllä aiheuttaa aika kovat paineet. :D
Olin vielä vuosi sitten, mutta sitten katsoin vaan tarpeeksi meikkitutoriaaleja (NikkieTutorials, Jeffree Star) ja muita, ja oli minulla yksi ystäväkin joka opetti vähän. Täytyy vaan kokeilla ja kokeilla, tee vaikka iltaisin harjoitusmeikki tai muuten kun olet vapaalla. Sitä kautta sitä oppii. Jos ei yritä tai harjaannuta itseään, niin ei sitä opikaan!
Muista myös ostaa kunnon siveltimet, se on siitäkin paljon kiinni. Älä käytä niitä jotka tulevat esimerkiksi luomivärien mukana, koska niillä ei saa tehtyä häivytyksiä eikä levitykään kivasti.