Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

44 ja raskaana! Mitäs nyt??

Vierailija
03.03.2017 |

Olisin 45 kun lapsi syntyy. Mies ei ole kuvioissa, ehkäisy oli mutta kierukka petti. Lapset on jo 19 ja 14. Olen ihan shokissa. Mitä tekisitte?

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon. Itse tulin raskaaksi noin samanikäisenä. En olisi pystynyt aborttiin eikä kyllä käynyt mielessäkään. Terve lapsi tuli. On oikein ihana.

Vierailija
42/108 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Älä ajattele ikääsi miinuksena, paitsi että jos halusit jo täysilläomaa aikaa. Koitat vaan nakittaa lapsen isää ja voisiko yh:na saada tukiperheen, niin saisi sitä omaa aikaa.

Raskaus on ilmeisesti aivan alussa ja iässäsi enemmän keskenmenoja kuin nuoremmilla. Vaikka nyt päättäisit jotain, voi luonto päättää toisin. En haluaisi neuvoa, että tee niin tai näin, koska jos tulisin itse raskaaksi ikäisenäsi, olisin taatusti kauhuissani, siitä huolimatta että omat lapseni ovat vielä pienempiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 45v ja itsellä 22 ja 15v lapset. Oma elämäntilanteeni on nyt hyvin erilainen kuin oli tuolloin; nuorempana oli todella paljon tukea suvusta. Nyt omat vanhemmat 75v, joten en enää pientä lasta heille antaisi hoitoon ihan helposti, jo heidän jaksamisen vuoksi. Onko sinulla paljon tukiverkostoa?

Mä olen aina ihmetellyt moisten tukiverkostojen tarvetta. Itse olen totaali-yh, vanhemmat asuvat satojen kilometrien päässä eikä muitakaan tuttuja oikein ole. Mutta ei ole kaivattukaan mihinkään. Yhteiskunta kyllä tarjoaa tarvittavat tukiverkot hätätapauksia varten.

Vierailija
44/108 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi koet, että abortti on maailmanloppu? Itse olen sen kerran tehnyt (kierukkaraskaus mullakin), enkä tunteillut asian kanssa yhtään. Menin ja hoidin asian kuntoon, that's it. Älä ylianalysoi asiaa!

Vierailija
45/108 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi koet, että abortti on maailmanloppu? Itse olen sen kerran tehnyt (kierukkaraskaus mullakin), enkä tunteillut asian kanssa yhtään. Menin ja hoidin asian kuntoon, that's it. Älä ylianalysoi asiaa!

Ihmisillä on erilaisia maailmankatsomuksia ja käsityksiä, eikä sitä voi omiaan tuosta vaan ohittaa. Joillekin sikiö on pelkkä solumöykky, jonka poistaminen ei ole kummoinenkaan juttu. Itselleni se taas on ihmisen alku, äärimmäisen arvokas olento. Ja sellaisen tappaminen on väärin.

Ei sillä, että silti jopa minä myönnän että joissain tilanteessa on parempi abortoida kuin olla abortoimatta. Mutta minun maailmankatsomuksestani lähtien näiden tilanteiden pitäisi olla aika äärimmäisiä jotta itselleni hyväksyisin abortin. Ei sitä kannata omia syvimpiä arvojaan noin vaan jyrätä yli vaan kyllä kannattaa pohtia mitä oikeasti abortista miettii.

Vierailija
46/108 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunteilen jo. Vauvahan tässä on tulossa. Joko keskeytän raskauden tai se syntyy. Jos tietäisin että selviän, keskeyttäisin, mutta pelkään että ikävöin lasta. Miten siitä selviää?

Ap

Vierailija
47/108 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Älä ajattele ikääsi miinuksena, paitsi että jos halusit jo täysilläomaa aikaa. Koitat vaan nakittaa lapsen isää ja voisiko yh:na saada tukiperheen, niin saisi sitä omaa aikaa.

Raskaus on ilmeisesti aivan alussa ja iässäsi enemmän keskenmenoja kuin nuoremmilla. Vaikka nyt päättäisit jotain, voi luonto päättää toisin. En haluaisi neuvoa, että tee niin tai näin, koska jos tulisin itse raskaaksi ikäisenäsi, olisin taatusti kauhuissani, siitä huolimatta että omat lapseni ovat vielä pienempiä.

Juuri sitä omaa aikaa kaipasin ja melkein jo sain. Lapsi tapaisi isäänsä melko harvoin kun miehellä on muutkin lapset ja asuu kaukana ja kova treffailuvaihde päällä. Että sieltä ei paljon apua tulisi.

Ap

Vierailija
48/108 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikean tilanteen edessä olet. Vain sinä voit päättää minkälaisen ratkaisun valitset. Itse valitsin keskeytyksen kun tulin 40-vuotiaana raskaaksi ehkäisystä huolimatta. 

Vierailija
49/108 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikean tilanteen edessä olet. Vain sinä voit päättää minkälaisen ratkaisun valitset. Itse valitsin keskeytyksen kun tulin 40-vuotiaana raskaaksi ehkäisystä huolimatta. 

Miten se vaikutti sinuun? Olitko surullinen? Koska pääsit yli asiasta? Vai pääsitkö?

Ap

Vierailija
50/108 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva-aika voi olla ihanaakin, mutta olisit viiskymppinen kun lapsi menee kouluun ja kuuskymppinen kun se on murrosiässä.

Vierailija
51/108 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Ei ole minun ratkaisuni. Minä pärjäisin hyvin lapsen kanssa ja se olisi rakas. En voisi ikinä luopua. En ole mikään teiniäiti.

Ap-

Asenteellisuutesi teiniäitejä kohtaan on aika selkeä.. Ei ne teiniäidit huonoja äitejä ole ikänsä vuoksi. Ja jos rehellisiä ollaan, yli neljäkymppisenä lapsen saavat äidit ovat mielestäni olleet huonompia äitejä kuin yksikään tietämäni teiniäiti.

Asiaan. Lapsen hankinta tai hankkimatta jättäminen on aina itsekäs päätös. Missä elämätilanteessa hyvänsä. Jos ehkäisy käytössä, ikää yli 40 vuotta, ei vakituista parisuhdetta ja isä ei asu saman katon alla, niin tekisin ehdottomasti abortin. En enää tuossa iässä tekisi lapsia.

Vierailija
52/108 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain myös lapsen tuossa iässä, oli parasta, mitä olen koskaan kokenut! Nykypäivänä +40 ei ole sen kummempi, ja viisautta/kärsivällisyyttä riittää ihan eri tavalla kuin nuorempana. Tietänet itsekin, että vauva-aika kuluu todella nopeasti. Tsemppiä

Vierailija
53/108 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä tai anna adoptoitavaksi heti syntymän jälkeen. Joku häntä jossain rakastaisi jos sinä et halua ❤️

Vierailija
54/108 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että tämä yhteiskunta on menossa päin peetä kun lapsia tehdään avioeron jälkeen jonkun laastaripanon kanssa yli nelikymppisenä. Hohhoijaa.

Vierailija
55/108 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kierukka vielä paikallaan? Muistaakseni kierukkaraskauksissa on noin 50% riski päättyä keskenmenoon. Lisäksi sinulla on kohonnut riski saada Down-lapsi tai muulla tavalla vammainen lapsi. Toisaalta, tuossakin iässä suurin osa saa terveen lapsen - asian voisi esittää niinkin päin, että vammaisen lapsen riski on vaan vähemmän pieni kuin nuoremmilla. Ja pääsethän tuossa iässä toki automaattisesti kaikkiin seulontoihin.

Mutta kukaan ei voi varmaan sanoa sinun puolestasi mitä juuri sinun pitäisi tehdä. Itse ajattelisin niin, että jos ajatus ei-niin-terveestä lapsesta on aivan maailmanloppu niin keskeyttäisin raskauden. Muussa tapauksessa pitäisin.

Sanon suoraan että minulle kehitysvammainen lapsi olisi maailmanloppu. Todennäköisesti se kuitenkin olisi terve. Suurin osa on.

Ap

Syntyvän lapsen terveys tutkitaan monin tavoin ja samalla selviää sikiön sukupuolikin ja siinä vaiheessa voidaan raskaus keskeyttää jos terveys ei ole ok. Terve tyttö syntyi kun olin 43v.

Vierailija
56/108 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinaan saman tyyppisessä tilanteessa: ikää 40, avioero takana, lapset 10 ja 14 v. Kondomi petti, tulin raskaaksi ja teetin abortin. Hetkeäkään en ole katunut, selviäminen jo olemassa olevien lasten kanssa oli mielestäni tärkeämpää. Voimia sinulle, ratkaisu ei ole helppo.

Vierailija
57/108 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Ei ole minun ratkaisuni. Minä pärjäisin hyvin lapsen kanssa ja se olisi rakas. En voisi ikinä luopua. En ole mikään teiniäiti.

Ap-

Asenteellisuutesi teiniäitejä kohtaan on aika selkeä.. Ei ne teiniäidit huonoja äitejä ole ikänsä vuoksi. Ja jos rehellisiä ollaan, yli neljäkymppisenä lapsen saavat äidit ovat mielestäni olleet huonompia äitejä kuin yksikään tietämäni teiniäiti.

Asiaan. Lapsen hankinta tai hankkimatta jättäminen on aina itsekäs päätös. Missä elämätilanteessa hyvänsä. Jos ehkäisy käytössä, ikää yli 40 vuotta, ei vakituista parisuhdetta ja isä ei asu saman katon alla, niin tekisin ehdottomasti abortin. En enää tuossa iässä tekisi lapsia.

Se ei ollut kannanotto teiniäitiyteen vaan siihen, että toisin kuin teini-ikäisillä yleensä, minulla on puitteet kunnossa eikä mitään syytä luopua lapsesta, jos sen synnytän. Useimmat teinit ovat paljon haastavammassa tilanteessa ja olosuhteissa.

Ap

Vierailija
58/108 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kierukka vielä paikallaan? Muistaakseni kierukkaraskauksissa on noin 50% riski päättyä keskenmenoon. Lisäksi sinulla on kohonnut riski saada Down-lapsi tai muulla tavalla vammainen lapsi. Toisaalta, tuossakin iässä suurin osa saa terveen lapsen - asian voisi esittää niinkin päin, että vammaisen lapsen riski on vaan vähemmän pieni kuin nuoremmilla. Ja pääsethän tuossa iässä toki automaattisesti kaikkiin seulontoihin.

Mutta kukaan ei voi varmaan sanoa sinun puolestasi mitä juuri sinun pitäisi tehdä. Itse ajattelisin niin, että jos ajatus ei-niin-terveestä lapsesta on aivan maailmanloppu niin keskeyttäisin raskauden. Muussa tapauksessa pitäisin.

Sanon suoraan että minulle kehitysvammainen lapsi olisi maailmanloppu. Todennäköisesti se kuitenkin olisi terve. Suurin osa on.

Ap

Syntyvän lapsen terveys tutkitaan monin tavoin ja samalla selviää sikiön sukupuolikin ja siinä vaiheessa voidaan raskaus keskeyttää jos terveys ei ole ok. Terve tyttö syntyi kun olin 43v.

Ihan liian pitkällä ollaan silloin. Kyllä se minulle on näiden ensimmäisten viikkojen asia.

Ap

Vierailija
59/108 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidä tai anna adoptoitavaksi heti syntymän jälkeen. Joku häntä jossain rakastaisi jos sinä et halua ❤️

Tottakai minä sen pitäisin ja sitä rakastaisin jos sen pitäisin. En halunnut tulla raskaaksi enkä enää lisää lapsia. Se on eri asia.

Ap

Vierailija
60/108 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellinen äiti kirjoitti:

Itse sain myös lapsen tuossa iässä, oli parasta, mitä olen koskaan kokenut! Nykypäivänä +40 ei ole sen kummempi, ja viisautta/kärsivällisyyttä riittää ihan eri tavalla kuin nuorempana. Tietänet itsekin, että vauva-aika kuluu todella nopeasti. Tsemppiä

Se vauva-aika olisikin ihan tervetullut mutta jatkosta en tiedä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä