Minä kerron tarinani mistä lievä naisvihani ja luottamuksen pula naisiin johtuu. Terv, mies 28v
Syy miksi haluan kertoa tarinani on se, että se avaisi edes vähän silmiä. Täällä kun harvoin vihanlietsojat kertoo mitään järkevää...
Seurustelin aikanaan noin 5 vuotta saman naisen kanssa. Koko seurusteluaika meni hyvin. Kävimme välillä ulkomailla, minä tein vakkari töitä ja naiseni opiskeli amk. Mitään isoja riitoja ei ollut ja oletinkin, että tulevaisuus olisi valoisa sitten kun naiseni valmistuisi koulusta.
Ero tuli... ja minulle 100% täysin puskista. Samoin kuin kaikille ystävilleni. Mitään rakentavaa keskustelua en saanut aikaiseksi. Naiseni oli ihastunut uuteen mieheen.
Puoli vuotta mietin miksi hän teki näin?
Aloin katkeroitumaan. Mietin kuinka paljon aikaani käytin häneen ja hänen lähisukulaisiin. Tarjosin taloudellisesti puoli ilmaisen katon pään päälle. Odotin että tilanne tasoittuisi kun hänkin työllistyy....
Lopulta päätin, että antaa menneiden olla.
Kyllä niitä hyviä naisia varmaan on ja ei muuta kun uutta matoa koukkuun...
Kävin satunnaisesti baareissa, vaikka tiesin että tuskin sieltä ketään vakavasti otettavaa löytyy.
Lähdin kokeilemaan nettideittausta vuoden jälkeen kun tuntui että ehkä sieltä minä ja muut kohtalotoverit kohtaisivat.
Kymmenien omien s24treffit yms yhteydenottojen jälkeen huomasin, että eipä tämä taidakkaan olla yhtään sen helpompaa. 3kk aktiivisen käytön jälkeen pääsin ns. yhdeille kahville. Tämä nainen halusi kovasti tutustua ja otti yhteyttä aktiivisesti. Erittäin mukava nainen, mutta mielenkiinnon kohteet ja fyysinen vetovoima ei kolahtanut. Sanoin hänelle että löytää varmasti hyvän miehen.
Siirryin Tinderiin. 5 naisen kanssa sain 2kk käytön aikana lopulta kahvit sovittua.
Yksi heistä ei saapunut paikalle, toinen peruutti tuntia ennen (oli juuri eronnut kuulemma) ja lopulta kaksi olivat ihan kivaa seuraa. Ikävä asia oli se että vakuuttivat halua nähdä uudelleen, mutta nähtävästi heillä oli kysyntää aika paljon. Joten puppua puhuivat...
Toisia kahveja ei tullut.
Katteettomia sanoja ja P
pelkkää hukkaan heitettyä aikaa oli nettideittailu. Ei siellä normaaleja työssäkäyviä sitoutumiskykyisiä juuri ole.
Tämän kaikkien jälkeen olen elellyt normaalia omaa elämää 1.5 vuotta.
Päivä päivältä olen koko ajan enenmän varma että tulen elämään loppuelämän yksin.
Ehkä tämä tarina antaa kuvaa siitä miten
katkeroituminen ja naisviha voi saada alkunsa.
Terv, 28 vuotias 180cm alle 80kg työmies Uudeltamaalta.
Kommentit (309)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla logiikalla valtaosa naisista saisi olla miesvihaajia... Vai kuvitteletko, että naisille ei koskaan käy niin että mies ihastuu toiseen ja heivaa naisen ilman mitään ennakkovaroitusta, keskustelematta ja käytettyään naista taloudellisesti hyväksi vuosikaudet?
Nainen toki saa nettitreffeillä satunnaista seuraa helpommin kuin mies, mutta ei parisuhdetta. Sen verran noita on tullut sivusta seurattua. Miehetkin tekee myös ohareita, ja vielä enemmän sitä että ollaan niin rakastuneinta tasan siihen saakka että on saatu pesää...
Sitäpaitsi jos seurustelitte tyttöystäväsi ollessa AMK:ssa, olitte niin nuoria että oli vähän pöljääkin seurustella vakavasti. Alle 25-vuotiaana ei ole mitään järkeä sitoutua, koska ihminen ei vielä itsekään tiedä kuka on.
Olen eri mieltä. Olen ollut kykenevä sitoutumaan 18v lähtien.
Vanhempani ovat naimisissa ja kun katsot 50-70 luvulla syntyneitä ei kypsään seurusteluun vaadita 25 vuoden ikää...Nykyään ihmiset ovat epäkypsempiä.
Terv, APNiin vai johtuisikohan siitä että aiemmin eroja on yhteiskunnassa paheksuttu ja nainen on paljon enemmän riippuvainen miehestään kuin ennen? Ei ole kovin kaukana se aika kun nainen tarvitsi aviomieheltään suostumuksen tehdäkseen töitä. Erotilastojen piikki johtuu osittain ihan siitä että yhteiskunnan asenne eroja kohtaan on vapautunut ja tällöin huonoon suhteeseen ei jää niin herkästi. Myös maailma on muuttunut, enää ei jäädä sitä kotitorppaa viljelemään jossa mies hoitaa peltotyöt ja nainen kasvattaa lapset. Enää ei mennä naimiseen sen talollisen kanssa joka on hyvästä suvusta ja vietetä loppuelämää yhdessä vaikka mikä olisi. Lähihistoriaankin verrattuna parisuhdekäsitykset ovat muuttuneet enkä pidä sitä ainoastaan huonona ilmiönä. Ei kenenkään tarvitse jäädä huonoon suhteeseen roikkumaan.
En minäkään lähtisi kanssasi kovin monille treffeille koska et pysty pohtimaan asioita monipuolisesti vaan sorrut yksinkertaistamiseen, yleistämiseen ja mustavalkoiseen ajatteluun. Kuten sanoin jo aiemmin – yksinkertaisen mielen defenssejä. Ei minulla ole velvollisuutta siihen, kuten ei yhdelläkään miehellä ole mitään velvollisuutta treffailla sitoutua parisuhteeseen minun kanssa. Maailma tai naiset ei ole sinulle mitään velkaa eikä yhden naisen tekoja voi alkaa perimään toiselta. Vaikka yksi kohtelisi huonosti ei kenenkään velvollisuus ole hyvittää sitä sinulle. Sinun pitää tehdä töitä itsesi kanssa.
- 5Korjaan ajatusvirheen: nainen on ollut aiemmin paljon enemmän riippuvainen miehestään kuin nykyään.
Mikä muuten osoittaa miesten olevan todellisia romantikkoja ja naisten hyväksykäyttäjiä.
Miehet eivät ole tarvinneet naista mutta ovat huolehtineet, suojelleet ja rakastaneet naisia huolimatta sen tuomasta lisätyöstä. Naiset puolestaan ovat olleet miesten kanssa vain koska hyötyvät heistä.
Eli katkeroiduit, koska nuoruuden ihastus ei toiminut ja treffikumppanisi ovat kohdelleet sinua samalla tavalla kuin kohtelit sitä mukavaa, mutta rumaa, naista? Juuuuust...
Mikä tuossa nyt on se katkeruuden aihe? Noinhan käy suurimmalle osalle ihmisistä? Siis että se eka nuoruuden parisuhde kariutuu ja että seuraavaa voi joutua haeskelemaan. Ihan normaalia ihmiselämää. Ja suurin osa ei tuommoisesta katkeroidu tai ala vihata vastakkaista sukupuolta.
Rehellisesti sanottuna sun päässä on pikkuinen vamma kun et täysin normaalia elämää kestä.
Vierailija kirjoitti:
Et ole vielä löytänyt unelmisi naista joten kaikki naiset ovat näinollen p*skoja? Okei.
Mikä sinuakin vaivaa?
Se että elämässäni on ollut pettymyksiä naisiin ei tarkoita että kaikki naiset olisivat paskoja....
Minulla on ihana siskokin.
Miten te aina väännätte asiasta niin draamaa.
Terv, AP
Olen varma siitä, että useimmilla naista halveksuvilla miehillä on jonkunlainen negatiivinen kokemus taustalla. Ei kuitenkaan välttämättä, mutta jos mies muuten pärjää normaalisti elämässä.
Tähänkin puutteeseen auttaa viinanotto. Käyt panemassa ketä sattuu, niin nirsous vähenee ja kyllä sieltä ennen pitkää joku tahtoo tavata toistekin.
Tässä ketjussa ap saa alapeukkuja. Toisessa ketjussa (Noniin, mies sitten ilmoitti ettei nyt kiinnostakaan) naiset, jotka kertovat vastaavan tarinan, saavat yläpeukkuja.
Tsemppiä ap.
Jos tollasesta menee luottamus naisiin ja nousee naisviha, huhuh. Ihan peruselämää. Odotin jotain pahempaa, kuten jatkuvasti koettua pettämistä eri naisilta/kiusaamista/henkistä tai fyysistä väkivaltaa jne. Mut toi mitä oot kokenut on monelle ihan tuttu juttu. Se on tätä elämää kato. Paljon pahempaa voi olla edessä jote älä nyt tosta kaikkea menetä! Ihan turhaa ja hölmöä hommaa.
Ja rehellisesti oot vielä nuori!. Mieti jos löydät naisen esim. 5 vuode päästä ja meette naimisiin ni teillähän on monta vuosikymmentä vielä edessä. Nuorena on vaa niin kamala kiire ja kuvittelee että kaikki lipuu ohi ja on ikuisesti yksin. Jo 20 jotkut panikoi suhteen päätyttyä että nyt ei varmasti saa enää ketää ja yhyy. Ihan turhaa hukata elämää tollaseen. Jälkiviisaana on helppo sanoa, että nauti sinkku ajasta. Kehitä itseäsi. Kuntoile ja harrastele.Tee asioita joista tykkäät. Luo mukavia muistoja. Siihen ei tarvita puolisoa. Huomaat sitte avioliitossa ku oot parivuotta ollu, etenki sitte ku lapset saatu että tähänkö mulla oli kiire? Se on ihanaa ja parasta aikaa, mutta silloin alkaa kummasti arvostamaa sitä omaa aikaa ja sitä mitä teki ja jätti tekemättä nuorempana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole vielä löytänyt unelmisi naista joten kaikki naiset ovat näinollen p*skoja? Okei.
Mikä sinuakin vaivaa?
Se että elämässäni on ollut pettymyksiä naisiin ei tarkoita että kaikki naiset olisivat paskoja....
Minulla on ihana siskokin.Miten te aina väännätte asiasta niin draamaa.
Terv, AP
Well that escalated quickly. Sanoit jopa otsikossa että podet lievää naisvihaa
Huh, jos tuollaisia on suurin osa miehistä, jotka pitää itseään kunnollisina ja kiltteinä, niin ei kyllä voisi vähempää kiinnostaa.
Ihmeellinen pumpulissa kasvanut prinsessa tosiaankin, eikä älykään mitenkään kirkkaana loista.
Jessus mikä pullamössöukko. Mäkin olen enemmän mies kun sä vaikka nainen olenkin, mutta en olekaan tuollaista mössölössösukupolvea.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuossa nyt on se katkeruuden aihe? Noinhan käy suurimmalle osalle ihmisistä? Siis että se eka nuoruuden parisuhde kariutuu ja että seuraavaa voi joutua haeskelemaan. Ihan normaalia ihmiselämää. Ja suurin osa ei tuommoisesta katkeroidu tai ala vihata vastakkaista sukupuolta.
Rehellisesti sanottuna sun päässä on pikkuinen vamma kun et täysin normaalia elämää kestä.
Eli aivovamma korttikin tuli jo =D.
Kiitos paljon terv, AP
Olen ennenkin epäillyt että tyttöjen koulussa poikien taholta kokema kiusaaminen vaikuttaa siihen että tytöillä on huomattavasti realistisemmat odotukset deittailusta. Poikia tuntuu surettavan se ettei koulussa tytöt huomaa heitä mutta jos olet ruma tyttö niin pojat todellakin huomaa. Mulla kävi niin että olin ihan ihmeissäni että löysin miehen jo viiden vuoden yrityksen jälkeen. Kouluaikojen perusteella olitus oli etten tuu kellekään kelpaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla logiikalla valtaosa naisista saisi olla miesvihaajia... Vai kuvitteletko, että naisille ei koskaan käy niin että mies ihastuu toiseen ja heivaa naisen ilman mitään ennakkovaroitusta, keskustelematta ja käytettyään naista taloudellisesti hyväksi vuosikaudet?
Nainen toki saa nettitreffeillä satunnaista seuraa helpommin kuin mies, mutta ei parisuhdetta. Sen verran noita on tullut sivusta seurattua. Miehetkin tekee myös ohareita, ja vielä enemmän sitä että ollaan niin rakastuneinta tasan siihen saakka että on saatu pesää...
Sitäpaitsi jos seurustelitte tyttöystäväsi ollessa AMK:ssa, olitte niin nuoria että oli vähän pöljääkin seurustella vakavasti. Alle 25-vuotiaana ei ole mitään järkeä sitoutua, koska ihminen ei vielä itsekään tiedä kuka on.
Olen eri mieltä. Olen ollut kykenevä sitoutumaan 18v lähtien.
Vanhempani ovat naimisissa ja kun katsot 50-70 luvulla syntyneitä ei kypsään seurusteluun vaadita 25 vuoden ikää...Nykyään ihmiset ovat epäkypsempiä.
Terv, APNiin vai johtuisikohan siitä että aiemmin eroja on yhteiskunnassa paheksuttu ja nainen on paljon enemmän riippuvainen miehestään kuin ennen? Ei ole kovin kaukana se aika kun nainen tarvitsi aviomieheltään suostumuksen tehdäkseen töitä. Erotilastojen piikki johtuu osittain ihan siitä että yhteiskunnan asenne eroja kohtaan on vapautunut ja tällöin huonoon suhteeseen ei jää niin herkästi. Myös maailma on muuttunut, enää ei jäädä sitä kotitorppaa viljelemään jossa mies hoitaa peltotyöt ja nainen kasvattaa lapset. Enää ei mennä naimiseen sen talollisen kanssa joka on hyvästä suvusta ja vietetä loppuelämää yhdessä vaikka mikä olisi. Lähihistoriaankin verrattuna parisuhdekäsitykset ovat muuttuneet enkä pidä sitä ainoastaan huonona ilmiönä. Ei kenenkään tarvitse jäädä huonoon suhteeseen roikkumaan.
En minäkään lähtisi kanssasi kovin monille treffeille koska et pysty pohtimaan asioita monipuolisesti vaan sorrut yksinkertaistamiseen, yleistämiseen ja mustavalkoiseen ajatteluun. Kuten sanoin jo aiemmin – yksinkertaisen mielen defenssejä. Ei minulla ole velvollisuutta siihen, kuten ei yhdelläkään miehellä ole mitään velvollisuutta treffailla sitoutua parisuhteeseen minun kanssa. Maailma tai naiset ei ole sinulle mitään velkaa eikä yhden naisen tekoja voi alkaa perimään toiselta. Vaikka yksi kohtelisi huonosti ei kenenkään velvollisuus ole hyvittää sitä sinulle. Sinun pitää tehdä töitä itsesi kanssa.
- 5Korjaan ajatusvirheen: nainen on ollut aiemmin paljon enemmän riippuvainen miehestään kuin nykyään.
Mikä muuten osoittaa miesten olevan todellisia romantikkoja ja naisten hyväksykäyttäjiä.
Miehet eivät ole tarvinneet naista mutta ovat huolehtineet, suojelleet ja rakastaneet naisia huolimatta sen tuomasta lisätyöstä. Naiset puolestaan ovat olleet miesten kanssa vain koska hyötyvät heistä.
Eivät ole tarvinneet naista? Mistä luulet sanan peräkammarinpoika tulevan? Ei vanhapiika tai peräkammarinpoika ollut haluttu status. Yksin jääminen kummalle tahansa sukupuolelle oli paljon suurempi tabu kuin nykyisin. Lisäksi epäilen ettei miesten tarve läheisyyteen, rakkauteen, seksuaaliseen kanssakäymiseen tai lisääntymiseen ole dramaattisesti lisääntynyt nykypäivään tultaessa. Toki läheisyydenhalun ja tunteiden ilmaiseminen on hyväksyttävämpää miehille kuin aiemmin, mutta väittäisin rakkauden ja läheisyyden olevan niin primitiivisiä tarpeita etteivät ne ole mikään nykypäivän ilmiö. Kumpikin on hyötynyt kummastakin mutta nainen on ollut alistettuna.
Vaikuttaa siltä, että sinulla on aika korkeat odotukset elämältäsi. Koska vanhempasi ovat yhdessä, olet odottanut itsellesi samanlaista parisuhdetta, ja ajattelet että "ansaitset" sellaisen koska olet taloudellisesti satsannut entiseen kumppaniisi. Mutta ketään ei voi ostaa ja tunteet ja tarpeet ovat ailahtelevia. Ajatteletko ettei hänellä ollut oikeutta jättää sinua, vaan että hänen olisi pitänyt jäädä kanssasi suhteeseen velvollisuudentunnosta?
Samoin tunnuit ajattelevan ansaitsevasi jotain muuta kuin sait Tinderistä ja nettimarkkinoilta. Olisit ansainnut paremman kuin se ihan mukava nainen joka halusi kanssasi enemmän, mutta jota kohtaan ilmeisesti itse et tuntenut kuumia viboja. Kuitenkin olet katkeroitunut kun muut tapaamasi naiset ovat tunteneet samoin sinua kohtaan kuin sinä tunsit tätä naista kohtaan. Miksi sinä ansaitsisit olla näiden naisten halujen kohde?
Vaikuttaa siltä että sinä et ole sisäistänyt sitä että maailma ei ole looginen ja reilu paikka missä asiat toimivat odotustesi mukaan. Olet onnekas, kun olet joutunut kokemaan vain näinkin pieniä käytännön esimerkkejä tästä faktasta. Kuten monet muutkin sinulle vastanneet, monilla tuntemistani naisista, kuin myös minulla, on paljon karumpia esimerkkejä siitä, että maailma ei ole reilu ja looginen paikka. Monet naiset joutuvat tämän ymmärtämään väkivallan ja pelon kautta. Sinä et ole joutunut. Koita siis tehdä rauha oman katkeruutesi kanssa ja hyväksy muiden ihmisten päätökset, joilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa pitäisikö sinun saada sitä tai tätä elämältä.
Nauti nyt nuori mies vapaudestasi. Sittenhän se helvetti alkaakin kun tahdon on sanottu. Kyllä sinä kerkeet naisen kanssa olla vielä vaikka kuinka kauan. Mikä ihmeen kiire se on näillä nuorilla miehillä on mennä naimisiin, perustaa perhe, rakentaa talo? Onko se ikuista kilpailua kaverien kanssa vai näyttämisen halua? Nimimerkillä humalassa ja kihloissa on kiva olla rapulassa ja naimisissa vittumaista.
Aika noloa että naiset tuo tämän väkivalta kortin esiin. Se että naisena on valinnut väkivalta miehen kertoo jo naisesta itsestä asioita.
Että minua ärsyttää nämä "ero tuli ihan puskista"-tyypit. Etkö todella huomannut mitään? Se, ettei olla käyty keskustelua, miten suhteessa menee, ei vielä kerro mitään. Sitä paitsi harvoin se on mies, joka haluaa tuollaista keskustelua käydä. Kunhan seksiä on säännöllisesti ja talous kunnossa, niin kaikki hyvin.
Tekstin perusteella olit tuudittautunut siihen, että nainen on ja pysyy rinnallasi. Piditkö ehkä itsestäänselvyytenä? Oletko aivan varma, ettei mitään vihjettä suhteen huonosta tilasta ollut?
Kerronpa omasta ex-suhteestani. Kesti 10 vuotta, josta viimeiset kolme vuotta yritin kerta toisensa jälkeen kertoa miehelle, että koen jääväni vaille huomiota ja olen huolissani suhteemme tulevaisuudesta (näin tiivistäen). Mies oli sitä mieltä, että yritän alistaa häntä ja kiristän, kun puhun siihen tyyliin, että jos meno ei muutu niin minä lähden.
En nalkuttanut, huutanut enkä haukkunut. Esitin asiani puhuen sekä kirjeellä. Ja mitä kävi, kun lopulta vuosien jälkeen uskoin, että ratkaisua ei löydy enkä sellaisessa suhteessa voi hyvin. Mies väitti, että minä häivyin yhtäkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Aika noloa että naiset tuo tämän väkivalta kortin esiin. Se että naisena on valinnut väkivalta miehen kertoo jo naisesta itsestä asioita.
Minä en valitettavasti valinnut vanhempiani tai sukuani. Argumenttisi muihin ongelmiin en jaksa edes ottaa kantaa.
- 5
Mikä tuossa nyt oli se katkeroittava osuus? Tuo on normaalia elämää.
Vierailija kirjoitti:
Nauti nyt nuori mies vapaudestasi. Sittenhän se helvetti alkaakin kun tahdon on sanottu. Kyllä sinä kerkeet naisen kanssa olla vielä vaikka kuinka kauan. Mikä ihmeen kiire se on näillä nuorilla miehillä on mennä naimisiin, perustaa perhe, rakentaa talo? Onko se ikuista kilpailua kaverien kanssa vai näyttämisen halua? Nimimerkillä humalassa ja kihloissa on kiva olla rapulassa ja naimisissa vittumaista.
Olen 28v en mikään nuorimies enää.
Minulla ei ole tarvetta rakentaa taloa tai mennä naimisiin.
Toisen ihmisen kanssa elämän jakaminen ja eläminen on vaan antoisampaa. Olen parisuhdeihmisiä.
Terv AP