Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan töihin. Mitä teen? Onko joku saanut töitä vastaavilla "meriiteillä"?

Vierailija
02.03.2017 |

Mitä teen? Tässä muutamia faktoja:

-olen 30v mies, fyysisesti heikko ja pienikokoinen. Astmaatikko ja allergikko. Saan atooppista ihottumaa, jos edes katson tavallista käsisaippuaa. En edes tiedä tarkkaan, mistä ihottuma tulee, mutta se on kivulias.
-työkokemus nolla, koska olen ollut vakavasti mielisairas. Hullu. Yliopisto jäi kesken. Ylioppilas olen. Kirjoitin ihan hyvin.
-osaan englantia todella hyvin. Matikkapäätä löytyy. Opin ihan hyvin uusia asioita.
-mulla on asperger. Juttuni ovat monista jotenkin häiritseviä. Vaikutan sosiaaliselta kunnes sanon jotain, mitä ei olisi pitänyt (yleensä omakohtaisia tarinoita). Onnistun aina sanomaan jotain, mikä ei ollut ihan ok. Nauran myös liikaa. Hymyilen jatkuvasti. Ensin se on kiva, mutta sitten se kai muuttuu häiritseväksi. En oikein mahda asialle mitään kun perusilmekin on hymyilevä. En osaa yhtään lukea ihmisiä. Pystyn oikeasti tekemään vain yhtä asiaa kerrallaan.
-en tylsisty tai tympäänny oikein mitenkään. Olen todella kärsivällinen ja pitkäpinnainen. Ulkoilen joka säässä. Työn perässä voisin muuttaa minne vaan Suomen rajojen sisällä. En ikinä myöhästy, enkä petä lupauksiani. En ikinä suutu.
-ajokorttia ei ole.

En ole koskaan onnistunut saamaan töitä. Työkkärissä sanoivat ennen viimeisintä sairastumistani, ettei mulle ole mitään. Curriculum vitae on tyhjä. Kukaan ei ota töihin, mutta töihin pitäisi mennä. Haluaisinkin töitä. Ihan mitä vaan, jos se ei tuhoa terveyttäni ja elän sillä.

Voitte ihan vapaasti myös kertoa omasta tilanteestanne. Olisi kiva tietää, missä ovat muut, joilla on huonot lähtökohdat. Onko joku, jolla on yhtä huono tilanne, saanut töitä? Mua jotenkin huvittaa, kun olen aina päässyt opiskelemaan kaikkialle, mihin olen halunnut, mutta mihinkään töihin en kelpaa.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mieheni ei ole asperger eikä mt-ongelmainen, mutta hänellä on kuitenkin aika paljon ongelmia sosiaalisissa tilanteissa eikä pysty ihan joka duunia tekemään ahdistumatta. On kuitenkin luotettava, täsmällinen ja kylmähermoinen kuten näköjään sinäkin. Niin ja myös pienikokoinen ja hintelä, ilman allergioita tosin. Hän on töissä vahtimestarina eräässä korkeakoulussa. Palkka on pieni mutta on helppoa ja saa olla paljon itsekseen, pitää matalaa profiilia, asiat voi hoitaa pääasiassa tietokoneella ja ne vähät sosiaaliset tilanteet mitä tulee saa hoidettua ilman ongelmia ja hermoilua. Hae siis esim Securitasille ja mikä se toinen samanlainen firma on, eivät vaadi paljoa mitään koulutusta hommiinsa. Ja pula on kuulemma koko ajan kova, koska moni ei tuossa työssä kauaa pysy, paljon opiskelijoita tms jotka tekee vain jotain parempaa odotellessa.

T. 17

Se toinen firma on varmaan G4S, joka on ostellut pienempiä firmoja pois (mm. Falckin).

G4S:llä on kyllä toimipisteitä ympäri maata, Securitaksesta en ole varma, joten ei tarvitsisi edes välttämättä muuttaa minnekään.

Vierailija
22/22 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eräänlaisessa työtoiminnassa. Nyt se oli työkkärin mielestä ok. Itsekin tykkään käydä siellä, mutta joku työpaikka olisi mahtava asia. En haluaisi nostaa enää tukia.

Oppisopimuskin kävisi. Mulla on ennestään laboratoriotyöstä (tavallaan) kokemusta. Yliopistossa ehdin tehdä sellaista jonkin verran ennen opintojen keskeytymistä. Ei sen nyt sitä tarvitsisi olla, mutta sellaiseenkin kykenisin.

Tarvitseeko putkimies ajokorttia? Mä en voi ajaa autoa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme