Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tienaan 6000€/kk niin meneekö siitä veroihin 39,2%

Vierailija
02.03.2017 |

Ja pitääkö nämä veronmaksajien keskusliiton tilastot paikkansa? https://www.veronmaksajat.fi/luvut/Laskelmat/Palkansaajan-veroprosentit/

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittajat on vapaita koska tahansa vaihtamaan työnsä huonommin palkattuun kun hyvätuloisisen elämä on niin kamalaa.

Kun joku kokeilee veroprosenttilaskurilla todellisia lukuja, tulee heti alapeukkua. Totuus ei kelpaa.

Vierailija
42/64 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valittajat on vapaita koska tahansa vaihtamaan työnsä huonommin palkattuun kun hyvätuloisisen elämä on niin kamalaa.

Kun joku kokeilee veroprosenttilaskurilla todellisia lukuja, tulee heti alapeukkua. Totuus ei kelpaa.

Tulee alapeukkua, koska katsot vain ennakkopidätysprosentin, josta puuttuu tuo melkein 8% _pakollinen_ osa ja julistat sitä saamaasi tulosta vasemmistolaiseen sävyyn totuutena, jota se ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meneehän se ja soskupummit huutaa et rikkaiden pitää maksaa enemmän veroja. Mä ehdoton et kaikki maksaa 20-25% veroja, sama mitä tienaat.

Saahan sitä ehdottaa mutta millä rahoittaa sitten valtion ja kuntien menot?

Mitä itse suosittelet?

Luuletko että köyhät on ideoineet  julkiselle sektorille keksityt menot? Köyhäyt ei ole tässä massa päättäneet koskaan  mitään. Muista se.

Köyhällä on vaaleissa ihan yhtä monta ääntä kuin keskituloisellakin.

Voi pyhä yksinkertaisuus.

Tyhmyydellä ei ole tässä maassa mitään rajaa :(

Vierailija
44/64 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. väite että 6000 euron palkasta yli puolet menee veroihin on valetta.

Vierailija
45/64 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroprosenttilaskurihan kertoi että kymppitonnin tuloilla veroprosentti ilman vähennyksiä on 36,5. Siihen päälle vajaa 8 prosenttia pakollisia työeläkemaksuja.

Mun matikalla veroihin ei sillon mene yli puolet palkasta. Todellisuudessa melkein kaikilla on jotain vähennyksiä, jotka laskee prosenttia.

Vierailija
46/64 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lähellekään. Laskin 6000e kuukausipalkkaisen veroprosentin Espoossa, kirkkoon kuulumaton ei mitään vähennyksiä. Veroa menee 28,5%. Todellinen prosentti vähennyksineen vieläkin alhaisempi.

Et viitsinyt sen vertaa lukea tuota juttua, että olisit huomannut että siinä oli veroprosenttiin laskettu myös nuo muut veroluonteiset kulut, jotka nostavat sitä aika reippaasti. Ihan oikeita lukuja nuo ovat, lähinnä kunnallisvero ja kirkollisverovelvollisuus tuohon tekevät aavistuksen heittoa.

Vierailija
47/64 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. väite että 6000 euron palkasta yli puolet menee veroihin on valetta.

Ei menekään, mutta jos täällä kertaa totuuden niin saa vain alapeukkuja. Jos sen sijaan valehtelet maksavasi 6400e/kk palkasta puolet veroja ja valittelet verojen korkeutta niin saat vain peukkuja. Ei ihmisiä kiinnosta totuus.

Totuus on, että saat kuulua kirkkoon, asua Savonlinnassa (Suomen korkein kunnallisvero), olla tekemättä yhtään vähennyksiä sekä ienata yli 8000 e/kk ja siltikään ei verot eikä muut maksut vie puolta palkastasi. Tämän voi kuka tahansa tarkistaa Verohallinnon verolaskurista, mutta kivempihan se on uskoa satunnaisia komentteja av:lla kuin oikeasti kyseenalaistaa ja miettiä omilla aivoilla.

Vierailija
48/64 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lähellekään. Laskin 6000e kuukausipalkkaisen veroprosentin Espoossa, kirkkoon kuulumaton ei mitään vähennyksiä. Veroa menee 28,5%. Todellinen prosentti vähennyksineen vieläkin alhaisempi.

Laskit väärin, asun Espoossa, eikä ole juuri mitään vähennyksiä, kuulun kirkkoon. Bruttopalkkani on vähän alle 6000 euroa ja käteen jäävän mukaan laskettuna veroja ja muita maksuja menee noin 39,2 %.

Vierailija
49/64 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vittua?? Mulla menee 3400€ palkasta 26,5% veroa?? En kuulu kirkkoon vähennyksiä vain matkat ja YTK. Eikä autoetuakaan.

Vierailija
50/64 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli 6000 palkka ja auto ja asuntoetu. Vitutti kyllä kun verottaja otti siitä niin ison siivun. Jossain vaiheessa otin sitten kenkää, sain sitten ansiosidonnaista ja käytin sen "lomarahana".  nykyään huomattavasti pienempi palkka, mutta myös paljon vähemmän stressiä ja paljon vähemmän tunita duunissa...

"Nettopalkka per tunit x (1-stressitaso)" on tärkein juttu omasta mielestä.

Vitut bruttopalkka kiinnostaa

Vierailija
51/64 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vittua?? Mulla menee 3400€ palkasta 26,5% veroa?? En kuulu kirkkoon vähennyksiä vain matkat ja YTK. Eikä autoetuakaan.

En ole edellinen mutta meillä menee miehellä 3700 e/kk tuloilla 24 % ennakonpidätystä. Ei kuulu kirkkoon. Ei juuri vähennyksiä ja tarkoituksella vähän vielä liioteltu vuosituloja että olisi korkeampi prosentti ja ettei tulisi mätkyjä. Tuohon päälle tietysti vielä lakisääteiset maksut 7,75 %.

Vierailija
52/64 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellista veroprosenttia voi laskea oman käteenjäävän tulon mukaan kuin siinä tapauksessa, että on laskettanut verokorttia varten täsmälleen oikean veroprosentin. Useimmat arvioi tulot yläkanttiin verottajaa varten, koska pelkäävät veromätkyjä.

Useimmat maksaa liikaa ennakkoveroa ja saa sitten palautuksia. Pienempi osa maksaa liian vähän ja maksaa sitten mätkyjä. Veroprosenttilaskuri antaa sen vuoksi todenmukaisemman kuvan kuin yksittäisen palstalaisen.

Vierailija
53/64 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruttopalkasta menee tuo n.39,2% josta verojen osuus n. 30%.

Vierailija
54/64 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole edellinen mutta meillä menee miehellä 3700 e/kk tuloilla 24 % ennakonpidätystä. Ei kuulu kirkkoon. Ei juuri vähennyksiä ja tarkoituksella vähän vielä liioteltu vuosituloja että olisi korkeampi prosentti ja ettei tulisi mätkyjä. Tuohon päälle tietysti vielä lakisääteiset maksut 7,75 %.

Mun mielestä käsittämätöntä että meillä on aina muita korkeammat veroprosentit ja silti tulee vielä mätkyjä:(  En edes muista koska veroprosenttini olisi ollut 24 - varmaan 15v sitten kun palkka oli 2500€/kk brutto!

Vierailija
55/64 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä käsittämätöntä että meillä on aina muita korkeammat veroprosentit ja silti tulee vielä mätkyjä:(  En edes muista koska veroprosenttini olisi ollut 24 - varmaan 15v sitten kun palkka oli 2500€/kk brutto!

Muistatko laskea vuosituloihin myös lomarahat mukaan? Helposti tulee useampi satanen mätkyä, jos ennakkopidätys on edes prosentin pielessä. Mä lasken vuosipalkan kuukausipalkka x 12,7. Lisäksi lokakuun alussa katson vielä palkkakuitista, että on mennyt tarpeeksi veroja. Loppuvuodesta tulee enää pari palkkaa niin on helpompi ennustaa koko vuoden summa ja ne lomarahatkin on tuossa kohtaa jo mukana.

Jos olen pidättänyt riittävästi niin yleensä pyrin maksamaan 1% liikaa pidätystä, koska en tykkää mätkyistä. Myös ylityökorvaukset maksetaan joissain paikoissa vasta vuoden lopussa ja voi olla isokin summa, josta sitten menee liian pienellä pidätyksellä.

Vierailija
56/64 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistatko laskea vuosituloihin myös lomarahat mukaan? Helposti tulee useampi satanen mätkyä, jos ennakkopidätys on edes prosentin pielessä. Mä lasken vuosipalkan kuukausipalkka x 12,7. Lisäksi lokakuun alussa katson vielä palkkakuitista, että on mennyt tarpeeksi veroja. Loppuvuodesta tulee enää pari palkkaa niin on helpompi ennustaa koko vuoden summa ja ne lomarahatkin on tuossa kohtaa jo mukana.

Jos olen pidättänyt riittävästi niin yleensä pyrin maksamaan 1% liikaa pidätystä, koska en tykkää mätkyistä. Myös ylityökorvaukset maksetaan joissain paikoissa vasta vuoden lopussa ja voi olla isokin summa, josta sitten menee liian pienellä pidätyksellä.

Tietenkin ilmoitan vuositulot verottajalle lomarahoineen, bonuksineen kaikkineen. Olen ollut työelämässä 35v joten tiedän miten se tehdään:) Ja tarkistan vielä lokakuussa ehkä oman että mieheni verotuksen. Silti joka vuosi sama juttu. Veroprosentti on valmiiksi korkea ja vielä pitäisi korottaa itse palkanlaskijalle.

Vierailija
57/64 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
58/64 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin ilmoitan vuositulot verottajalle lomarahoineen, bonuksineen kaikkineen. Olen ollut työelämässä 35v joten tiedän miten se tehdään:) Ja tarkistan vielä lokakuussa ehkä oman että mieheni verotuksen. Silti joka vuosi sama juttu. Veroprosentti on valmiiksi korkea ja vielä pitäisi korottaa itse palkanlaskijalle.

Onko teillä jotain ylimääräisiä tuloja, joista ei mene ennakonpidätystä? Muuten tuota on vaikea ymmärtää. Minä pystyn kyllä laskemaan vuoden lopussa euron tarkkuudella, paljonko on tulossa palautusta tai mätkyjä. Säännöthän ovat täysin selvät, jos ei ole sellaisia vähennyksiä, joista ei ole etukäteen varma, menevätkö ne läpi.

Vierailija
59/64 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Esimerkkilaskelmien veroprosentit sisältävät valtion tuloveron, keskimääräisen kunnallisveron ja kirkollisveron, yleisradioveron, työeläkevakuutusmaksun (ei sisällä 53-62-vuotiaiden korotusosuutta), työttömyysvakuutusmaksun, sairausvakuutuksen päivärahamaksun ja sairausvakuutuksen sairaanhoitomaksun sekä automaattisesti verottajan viran puolesta tekemät vähennykset."

Eli ei tuon ap:n linkkaaman taulukon veroprosenttiin lisätä enää muita "sivukuluja" 7.75% vaan ne sisältyvät siihen, sekä maksetuista Tyel- ja työttömyysvakuutusmaksuista on tehty vähennykset ja näin saadaan arvio lopullisesta prosentista ja siten nettopalkasta.

Vierailija
60/64 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö ne päättäjät meinaa korottaa veroja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän