Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä tavat ärsyttävät vieraissanne?

Vierailija
02.03.2017 |

Minua se, että ollaan liian kotoisasti kyläpaikassa. Vaihdellaan tv kanavia ja valaistusta ym. oman mieltymyksen mukaan toisen kotona.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua turhauttaa kun kaikki tutut tietää, ettei meidän nuorempi lapsi 3v. voi syödä laktoosia mutta silti jotkut niistä tuo kahville pyydettäessä mukanaan just jotain suklaata tai laktoosia sisältävää pullaa. Odottavat että laittaisin niitä tarjolle, mutta ne menee kuitenkin meillä kaapin perälle, kun olen jo suunnitellut tarjottavat kahvipöytään niin, ettei ne sisältäisi sitä laktoosia. Ei ole mukavaa kun muut aikuiset ja lapset voi syödä ja yks ei.

Vierailija
42/61 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jotka menevät kodinhoitohuoneeseen tai meidän saunan yhteydessä olevaan toiseen vesssaan, vaikka ovet ovat kiinni ym. Menevät vaan katsomaan, että onko siellä sotkua. Vieraat jotka eivät tuo mitään, mitta mielellään kyllä nauttivat kaikkea mahdollista.

Vierast jotka katsovat kaappeihin vessassa!

Anoppi tuli yhteen aikaan meille ja nukahti nojatuoliin ja saattoi nukkua siinä vaikka kuinka kauan. Meillä pienet lapset, töitä ja harrastuksia ja siinä anoppi nukkui... Samainen anoppi on sellainen, että jos telkkari on auki, niin hän jää ohjelmaan "kiinni" eikä varmasti lähde ennen kuin kyseinen ohjelma loppuu. Tämä koskee ihan mitä vaan; lasten piiretyistä säätiedotukseen tai vaikka kllmen tunnin elokuvaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinanruinaajat ja niistä sitten mahdollisimman-nopeat-kännin- silpaisijat.

Meillä on hyvät juomavarastot sillä käymme usein autolla euroopassa, josta tuodaan juomaa kaupunkiin ja mökille. Jostain syystä se, että me saamme juomat erittäin edullisesti (esim. hyvät viinit tai joku olutlaatikko 8 eurolla...), tekee niistä meidän juotavistamme aivan erityisen juomahimoista. "Eihän nämä maksa teille juuri mitään". No ei maksakaan joo, mutta on sekin oman aikansa homma ja vaiva ajella niitä ostamaan. Vaikka samalla teemme työjuttujamme myöskin.

Yhtä kaveria ei voi jättää  yksin huoneeseen, jossa on avattu konjakkipullo, edes muutamaksi minuutiksi. Jos se jää yksin sen pullon kanssa tosiaan, niin se siemaisee siitä semmoiset siivut että seuraavaksi pullosta onkin helmet jäljellä ja herra alkaa hetken kuluttua päihtymään vahvasti.... Loppuilta onkin sitten vaan sen odottelua, että ehtiikö sen vaimokin samoihin sfääreihin jolloin ne alkaa riitelemään näyttävästi muiden läsnäollessa. (Koska pitää saada yleisö aina "omalle puolelle" - vaikka ketää ei kiinnosta yhtään)

Jos näyttää siltä että illalla polkupyörillä ilmaantuneille yllätysvieraille (=me tultiin ihan vaan iltalenkillä tätä puutarhaa katsomaan, ihan vaan voidaan istua pihalla, ei meille mitään tarvi laittaa) ei tarjota kuin kylmät oluet, alkaa kohta ruinaaminen. "No voivoi kun janottaa, ja huh huh kun napsu tekisi hyvää kun oli niin kova päivä töissä ja onneksi ei huomenna tarvikaan mennä kuin vasta iltaan jne jne.

Ja toisaan itsekin juodaan juurikin noita viinejä ja mies ottaa jonkun iltaoluen, mutta ei juoda siis humalahakuisesti.

Vierailija
44/61 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ikinä käy tuommoisia moukkia.

Taitaa olla ihan siitä kiinni, millaisissa "piireissä" pyörii.

Itseni ärsyttää mennä kylään (menen tosin vaan kutsuttuna), jos siellä sitten isäntäväki istuu toljottamassa tv:tä volat kaakossa. Mun mielestä vieraiden kanssa pitää seurustella. Radio voi olla hiljaa taustalla, klassisella kanavalla : -)

Vierailija
45/61 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ärsyttää, että saunasta tultaessa ei käydä suihkussa, vaan kietaistaan tarjoamani puhdas pyyhe hikiselle vartalolle. Seuraavaksi suunnataan terassille imeyttämään loput hiet pehmustettuihin terassikalusteisiin.

Tuntuu jotenkin nöyrältä kertoa aikuisille ihmisille, että saunan jälkeen olisi hyvä huuhtaista pahimmat hiet suihkun alla pois.

Vierailija
46/61 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettei tajuta lähteä ajoissa pois. Että pitää arki-iltana kökkiä kyläilemässä 21-22 asti.

Vierailija
47/61 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat, joilla on erilaiset tavat hygienian suhteen. Tullaan ruokailemaan pesemättä käsiä, vaikka me itse pesemme. Kävellään kengät jalassa olohuoneeseen saakka. Meillä ei edes 4-vuotias kävele kengät jalassa eteistä pidemmälle, niin ärsyttää todella kun vieraat tekevät niin. Vedetään vessa laskematta kantta. Kiva, kun vietaiden eritteet leviää ympäri kylpyhuonetta. Levitellään käytettyjä pyyhkeitä kuivumaan kaapin oviin ja tuolien karmeille jopa ruokailutilaan. En ymmärrä tätä yhtään! Kaikki itsensä kaivelu, silmien, korvan, nenän, yms. toisten kanssa keskusteltaessa ihmetyttää myös, lisäksi tämän jälkeen tietysti käytetään kaukosäädintä ja kahvikonetta, yms. välittämättä siitä, missä omat sormet on juuri olleet.

Vierailija
48/61 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on oma yritys ja liiketila sille, ja aina kun eräs ystäväni tulee käymään sotkee hän niinkuin olisi julkisissa tiloissa! Jättää karkkipapereita, nenäliinoja yms pöydille ja jopa lattioille. Ärsyttää todella, itse jos menisin ystäväni kampaamoon vaikka niin käyttäytyisin niin siivosti kuin mahdollista kun tiedän että ei siellä mitään siivoojia erikseen käy vaan omat jäljet joutuu korjaamaan yrittäjä sitten.  

Vierailija
49/61 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää, kun jotkut aikuiset vieraat eivät vessakäynnin jälkeen tajua pestä käsiänsä. Koen itse kiusalliseksi tilanteeksi, kun joudun moisesta asiasta muistuttamaan muiden vieraiden kuullen.

Tämä! Siis hyi hitto, miten aikuiset ihmiset ei tajua alkeellisimpiakaan hygieniasääntöjä.

Vierailija
50/61 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

V*tuttaa vieraat, jotka ovat luonani kylässä tuntitolkulla! Mielestäni sopiva kyläilyaika on pari tuntia, ei yhtään enempää. Tarjoan toki vieraille kahvia / teetä ja jotain "kastamista." Nämä tuntitolkulla viihtyvät vieraat ovat alkaneet myös odottamaan ruokaa vihjaillen: " Mitä ajattelit syödä tänään? Mitäs hyvää aiot kokata ruoaksi? " Prkl, mun koti ei ole mikään kestitupa!

Mua ylipäätään v*tuttaa jos joku änkeää vierasille, paitsi nyt omat ja vaimon lähisukulaiset, siskokset, vanhemmat yms. Mutta joku vanha naapuri tai työkaveri. Onneksi niitä ei paljoa ole (jotka käyvät), kun haluaisin vaimoni kanssa vain olla rauhassa. V*ttuako meille tulette, olkaa kotonanne tai menkää jonkun muun luo.

Vierailija
51/61 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat jotka järjestelee sun asunnon uusiksi. Esim veljen vaimo aina ottaa meidän jääkaapista hedelmät pöydälle vaikka ei söisi niitä. Meillä tykätään syödä hedelmät kylmänä ja raikkaana.

Vierailija
52/61 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taapero ottaa kahvipöydästä käteen jotain syötävää, sotkee ja murustaa sillä koko kämpän. Ja vanhemmat ei pese lapsen tahamaisa käsiä, kun on syöty. Ei kiitos enää lapsiperheitä meille.

Vierailija
53/61 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en yhtään tykkää siitä, jos tuodaan ruokaa mukana kun on kutsuttu vieraita illalliselle. Onhan se siis periaatteessa ihan kohtelias ja kiva tapa, mutta meille kylään tulevat kyllä tietävät, että meillä saa ruokaa, sillä mieheni on ammatiltaan kokki ja vielä aika kunnianhimoinen sellainen. Koita siinä sitten kohteliaasti kattaa pöytään jotakin sinänsä tosi herkullista makaronisalaattia kun muuten pääruoka on lautaselle katettu harkittu annos. Eri juttu olisi, jos kutsu kävisi ihan vaan illanviettoon, mutta jos kutsu on illalliselle, niin mielestäni on vähän noloa tuoda ruokaa, jonka tuomisesta ei ole kysynyt etukäteen vrt. tarjous tehdä vaikka jälkiruoka

Illalliskutsuihin "etiketti" taitaa vielä sallia lisäsalaatin tuomisen, mutta on se minunkin mielestä ajattelematonta. Viini, suklaa ja kukat ok.

Mun anopillani on tapana tuoda meidän järjestämiin juhliin omia tuotoksiaan kysymättä. Minusta se on loukkaavaa ja v-maista käytöstä. Koristeitakin on tuonut juhliimme ja about sata kertaa yrittänyt ottaa emännän roolin, ja mies joutunut ojentamaan sitten. Eikä se mitään jos toisi vaikka yhden kuivakakun, mutta kun tuo viittä sorttia makeaa ja suolaista.

Esikoisen 1v synttäreille tuli koristeiden ja vaihtoehtoisen 1v kakun kanssa (oli kuulkaa ihan kynttilät, numerot, koristeet ja kaikki). Vaikka mies oli erikseen maininnut, että teemme itse kaiken. En laittanut koristeita (vieraat jo saapuneet) ja kakku meni jääkaapin perälle odottamaan jos meidän tarjottavat loppuu (ja eihän ne loppuneet).

Kai minä olen vanhanaikainen, mutta minun mielestä tuo osoittaa vain epäkunnioitusta emäntää kohtaan. Vielä että tuodaan se juhlan pääruoka, eli 1v kakku..

Vierailija
54/61 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, kun on huonokäytöksisiä vieraita  joillain ollut!! En voi käsittää.

Meillä suurimmat "ongelmat" vain liiallinen puhelimen näpräys ja yllätyslapsivieraat. En ymmärrä, miksi lähteä jonkun luo kahville, jos oma puhelin on kädessä valtaosan ajasta. 

Lapsia vastaan mulla ei ole kerrassaan mitään, mutta he eivät ole toivottuja vieraita siinä kohti, kun mulla on viinilasi pöydällä, kämpässä joka tasolla kynttilä/kippo yms, keskeneräinen palapeli keittiössä ja kaapit pullollaan kaikkea terävää/vaarallista JA asiasta ei ole ennakkotietoa (meillä ei siis ole lapsia, joten koti on kaikkea muuta kuin lapsiturvallinen). Lisäksi en ole itse mikään lapsenvahti. Tästäkin ärsyttävästä tavasta on päästy kyllä täysin eroon varmistamalla asia etukäteen.

Vierailija
55/61 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla ja mua ärsyttää joka kerta, kun vieraat eivät ota kenkiään pois sisään tullessa. Kadut ovat vieläpä täällä todella paskaiset, kun ihmisiä on paljon enemmän, katuja ei siivota, eikä ole luntakaan puhdistamassa. Toisaalta ymmärrän, että kulttuurikysymys, joten en jaksa enää alkaa nalkuttaa. Silti kuitenkn inhottaa, että kotona lattioilla pyörii samaa paskaa kuin kadulla. Vaaleista matoista olen luopunut jo ajat sitten. 

Vierailija
56/61 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas toivoisin, että vieraat eivät heittäisi kenkiään pois. Tuntuu, että aikovat jäädä pitkäksikin aikaa ja toisaalta koiran tassuissa kantautuu sisälle hiekkaa tms, vieraat sotkevat turhaan sukkansa. Siivoan säännöllisesti, mutta koirataloudessa lattiat eivät ole aina tiptop.

Se taas ärsyttää, jos eivät käy pesemässä käsiään ennen kahvipöytään tuloa.

Vierailija
57/61 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ärsyttävät kysymättä vieraisille tulevat. Enää en avaa ovea, jos en odota jotakuta. Aikoinaan, kun päästin vielä yllätysvierailijoita kotiimme, sain kuulla arvostelua siitä, ettei ole pöytä koreana: "Kyllähän aina kaapin perällä jotain pitäisi olla". Jos haluat jotakin, tuo se mukanasi. Toope.

Ja sitten se, että meillä ei kunnioiteta meidän sääntöjä etenkin lapsiasioissa: kädet pestään ennen pöytään tuloa ja syömisen jälkeen, syödään pöydässä eikä vaellella pitkin asuntoa keksi kädessä, valitaan silmillä otettava pulla eikä kosketa jokaiseen.

Ja sitten tarjottavien arvostelu. Tai sisustuksen. Tai emännän ja isännän asun. Kyllä, näitäkin on nähty! Asujen kohdalla kyse oli siitä, että kutsuimme läheisiä ystäviä saunailtaan nyyttärimeiningillä ja puhe oli alun perinkin siitä, että ilta on hyvin rento, ei mitään pönötystä. Saunotaan ja syödään ja juodaan hyvin. Yhden kaverin uusi naisystävä oli laittanut mustan mekon, korkokengät sukkahousuineen ja helmikaulakorun. Ja täyden juhlameikin. Sitten nenä nyrpeänä katsoi meitä, jotka olimme verkkareissa (ja minä jopa ilman rintaliivejä, ajatella!) ja huomauttikin asiasta illan edetessä. Ei tietenkään suostunut saunomaan.

Vierailija
58/61 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kerrota syömään pyydettäessä, että on allerginen jollekin ruoka-aineelle. Sitten pöydässä katsellaan tarjottavia sen näköisenä kuin yrittäisin myrkyttää.

Vierailija
59/61 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaverini on aina lainaamassa meikkejä tai dödöä ollessaan kylässä. 

Vierailija
60/61 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun sovitaan aika milloin tullaan ja tullaan joko liian aikaisin, liian myöhään tai sitten ei ilmestytä ollenkaan eikä ilmoiteta miksi ja jos yrittää soittaa ei vastata