Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä tavat ärsyttävät vieraissanne?

Vierailija
02.03.2017 |

Minua se, että ollaan liian kotoisasti kyläpaikassa. Vaihdellaan tv kanavia ja valaistusta ym. oman mieltymyksen mukaan toisen kotona.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ärsyttää, että kaikki eivät meinaa tajua lähteä. Tykkään kyllä siitä, että vieraat viihtyvät ja ovat myöhään, mutta kyllä siinä puolen yön tienoilla pitäisi viimeistään tajuta lähteä kotimatkalle. 

Vierailija
22/61 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää, kun jotkut aikuiset vieraat eivät vessakäynnin jälkeen tajua pestä käsiänsä. Koen itse kiusalliseksi tilanteeksi, kun joudun moisesta asiasta muistuttamaan muiden vieraiden kuullen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset kyläilijät on ärsyttäviä, jotka kutsutaan vaikkapa lapsen syntymäpäiville, mutta kotona tankataan ennen lähtöä vatsat täyteen niin, että isäntäväen loihtimat tarjottavat jäävät syömättä. Sama juttu jos kutsutaan syömään, niin miksi pitää syödä kotona jo valmiiksi? Ja ei, ei varmana ole meidän valmistamassa ruoassa mitään vikaa, eikä hygieniassamme.

Vierailija
24/61 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en jaksa liian myöhään olevia vieraita. Olen todella iltauninen ja hyvä on jos saan tsempattua itseni valvomaan puoleen yöhön. En ymmärrä miksi jotkut vaan istuu ja istuu kun minä selvästi nuokun ja yritän peittää haukotuksia. Yleensä saan siitä vielä katsean päänsäryn. Kun jutunjuuretkin on jo loppu niin sitten on aika häippäistä kotimatkalle.

Äidilläni on tapana alkaa sisustaa kotiamme uusiksi. Kaivelee esille pöytäliinoja, vaihtelee tavaroiden paikkoja. Menee puoli päivää hänen lähtönsä jälkeen, että saan tavarat jälleen niiden, meidän mielestä, oikeille paikoille.

Vierailija
25/61 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kolmikerroksisessa omakotitalossa. Ärsyttää kun vieraat haluavat tutkia joka paikan ja joka huone on käytävä läpi. Ei tee siltikkään yhtään hienotunteisemmaksi vaikka joku vieras kysyy lupaa . Samoin jos pidän puutarhajuhlat ja  jotkut siirtyvät sisälle juoruamaan.  ( Toki vessassa kävästään.) En myöskään pidä siitä että vieraat käyvät jääkaapillani.

Vierailija
26/61 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siedä sitä, että kaapeilleni mennään ilman lupaa. Vaikkei niiden sisällössä ole mitään varsinaista salattavaa eikä niinsanotusti luurankoja kaapissa (heh heh), pidän sitä yksityistä loukkaavana ja muutenkin huonona käytöksenä. Yllättävän monet tutut ja kaverit ovat harrastaneet tätä, itselle ei tulisi ikinä mieleenkään.

Vierailija
27/61 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

V*tuttaa vieraat, jotka ovat luonani kylässä tuntitolkulla! Mielestäni sopiva kyläilyaika on pari tuntia, ei yhtään enempää. Tarjoan toki vieraille kahvia / teetä ja jotain "kastamista." Nämä tuntitolkulla viihtyvät vieraat ovat alkaneet myös odottamaan ruokaa vihjaillen: " Mitä ajattelit syödä tänään? Mitäs hyvää aiot kokata ruoaksi? " Prkl, mun koti ei ole mikään kestitupa!

Vierailija
28/61 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä että lapsiperheeseen kylään tulevat ei osaa lähteä ajallaan vaikka on sanottu millonka lapsi pitäis laittaa nukkumaan ym. joka on hyvin hankalaa jos vieraat siinä viihdyttämässä. Tulee ikävä olo kun pitää ajaa vieras pois. Kyllä parin tunnin kyläily pitäisi riittää ellei ole joku eirtyistapaus. Ei tee mieli edes pyytää kaveria kylään kun tietää että sitten se on taas koko päivän.

Vierailija
29/61 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein pidä siitä, että tosi monet meidän tuttavista antaa lastensa nousta pöydästä vaikka ruokailu ei ole ohi. Eikä nyt puhuta mistään ihan pikkulapsista enää vaan sellaisista 10-13-vuotiaista. Kiva siinä kesken ruokailun kun lapset alkavat mankua, että saako jo nousta pöydästä, etenkin kun meillä lasten oletetaan automaattisesti osallistuvan pöytäkeskusteluun ja poistuvan pöydästä vasta siinä missä aikuisetkin. Ja jos lupaa ei heru niin vähintään joku kännykkä tai tabletti ilmestyy kassista pöytään eikä taaskaan kuulu mitään kehotusta muistaa pöytätavat...

Vierailija
30/61 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkkarin koristepöytää ruokapöytänä käyttävät vieraat, olen kyllä maininnut asiasta.

Vierailija
31/61 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

WC:hen otettaan kirja mukaan hyllystä kun mennään pytylle ja sitten jätetään lattialle, älöttävää.

Vierailija
32/61 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä ärsyttäviä vieraita käynyt. Joskus ärsytti kun kengät jalassa joku käveli sisällä. Mutta loppujen lopuksi aina voi ne jäljet pestä pois. Ystävyys on tärkeämpää kuin kuraiset kengän jäljet.

Vierailija
33/61 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai te kotonanne huomautatte vieraillenne ei-toivotusta käyttäytymisestä?? Vai annatteko penkomisen, sängyssä istuskelun ynnä muun ärsyttävän vain tapahtua?

Ihminen, joka käyttäytyy niin röyhkeästi ei valitettavasti yleensä paljoa hetkahda kielloista tai sanomisista, valitettavasti. Tai ainakin minun tapauksessani niille oltiin täysin immuuneja ja seliteltiin vain, että tää on paljon helpompi näin.

- Se jonka sängyssä lapset puettiin

Vierailija
34/61 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätysvieraat. Miehen koko suku harrastaa tätä. Olen lakannut olemasta vieraanvarainen, jos ollaan juuri lähdössä lasten kanssa ulos, niin todellakin mennään ulos eikä aleta kahvia keittelemään. Kesken siivouspäivän tullessaan saavat istua kuivin suin sohvalla, keitän kahvit parin tunnin päästä kunhan olen siivonnut loppuun. Mitäs eivät soita ja kysy saako tulla. Toisinaan ottanut päähän kun itsellä onia kavereita kylässä ja nämä laukkaa sisään.

Vierailija
35/61 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätetään wc-pöntön kansi auki ja wc:n ovi kiinni.

Vierailija
36/61 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllätysvieraat. Miehen koko suku harrastaa tätä. Olen lakannut olemasta vieraanvarainen, jos ollaan juuri lähdössä lasten kanssa ulos, niin todellakin mennään ulos eikä aleta kahvia keittelemään. Kesken siivouspäivän tullessaan saavat istua kuivin suin sohvalla, keitän kahvit parin tunnin päästä kunhan olen siivonnut loppuun. Mitäs eivät soita ja kysy saako tulla. Toisinaan ottanut päähän kun itsellä onia kavereita kylässä ja nämä laukkaa sisään.

Älä avaa ovea. Vai onko avoimet ovet aina? Veemäistä touhua tuollaiset yllätysvierailut.

Vierailija
37/61 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlissa meillä on aikaväli ekaa kertaa sen takia kun eräät vieraat eivät tajua lähteä pois. Katsotaan toimiiko tuokaan.

Vierailija
38/61 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalia vieraita teillä :D

Vierailija
39/61 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni talon isäntä päättää mitä musiikkia kuunnellaan. On ärsyttävää kun vieraat linnottautuvat tietokoneelle ja alkavat laittaa Spotifysta hirvittävää musiikkia.

Minä taas jätän Spotifyn auki koneen ruudulle juuri siksi, että sieltä nimenomaan saa mennä laittamaan mieleistään musiikkia. :)

Vierailija
40/61 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä avaa ovea. Vai onko avoimet ovet aina? Veemäistä touhua tuollaiset yllätysvierailut.

Lapset avaa oven kuitenkin, vaikka kuinka haluaisin piilotella. Ei ne onneksi usein tule, mutta tarpeeksi usein että ärsyttää. On muuten vähentynyt kun olen jatkanut sitä tekemistä mikä milloinkin on kesken, eli viesti on alkanut mennä perille.