Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aikuinen ihminen painaa liikennevaloissa nappia vaikka liikennettä ei ole ja odottaa sitten vihreää ennen kuin ylittää tien?

Vierailija
01.03.2017 |

Näin tänään tällaisen tapahtuman. Jäin miettimään mitä tuo aikuinen ihminen ajatteli. Olisi kirkkaasti ehtinyt tien yli koska lähin auto oli parin sadan metrin päässä. Nyt hän painoi nappia, jäi odottamaan vihreää valoa, minkä takia myös autot joutuivat pysähtymään täysin turhaan. Juu, joskus on vaikea ymmärtää.
t. pidempään eräässä Euroopan maassa oleillut, joka ei ole vielä ihan tottunut suomalaiseen menoon

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin tänään tällaisen tapahtuman. Jäin miettimään mitä tuo aikuinen ihminen ajatteli. Olisi kirkkaasti ehtinyt tien yli koska lähin auto oli parin sadan metrin päässä. Nyt hän painoi nappia, jäi odottamaan vihreää valoa, minkä takia myös autot joutuivat pysähtymään täysin turhaan. Juu, joskus on vaikea ymmärtää.

t. pidempään eräässä Euroopan maassa oleillut, joka ei ole vielä ihan tottunut suomalaiseen menoon

No minö en sentään ole niin tyhmä että odotan ennenkuin valo vaihtuu vihreäksi vaan ylitän kadun jos ei autoja näy lähellä. Nappia painan silti, koska perässäni voi tulla toinen jalankulkijatai pyöräilijä  joka haluaa ehtiä vihreillä.

Vierailija
42/96 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan vittuillakseni painan nappia ja seison siinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä vastauksia kun lukee niin ei tarvitse ihmetellä miksi Suomi on siinä tilanteessa kuin on. Kansahan näköjään tosiaankin noudattaa jokaisen säännön, oli siinä järkeä tai ei.

Minä olen ajatellut niin, että en yleensä viitsi painaa valojen nappia jos näen, että ehdin hyvin tien yli autoja pysäyttämättäkin. Ei minulla ole erityistä halua kiusata autoilijoita.

Totta. Onhan oman ja muiden liikenneturvallisuuden vaarantaminen paljon tavoiteltavampaa kuin lainkuuliaisuus.

Sinä ajat varmasti autolla myös päin punaisia? Koska mistään ei tule ketään niin ihan hyvin voi autollakin ajaa punaisella, miksi turhaan pysähtyä. Vai onko tämä yhteisten liikennesääntöjen rikkominen sallittua vain jalankulkijoille?

Vierailija
44/96 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se aika itsekeskeistä ajatella vaan itseään liikenteessä, vaikka voisi tosiaan ajatella liikenteen sujumista yleisemmin. Asun vilkkaasti liikennöidyn kadun lähellä ja osaan jo lähiristeyksen valojen rytmityksen ulkoa, joten en aina tarvitse vihreää ukkelia, koska tiedän missä kohtaa jalankulkija ehtii yli muutenkin. Tuossa risteyksessä seisoo helposti kymmeniä autoja yhden jalankulkijan takia, jos se jalankulkija haluaa ylittää vihreillä. Siitä voi jokainen laskea montako kiloa typpiyhdisteitä ja muita myrkkyjä vapautuu ilmaan yksillä valoilla.

Vierailija
45/96 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä vastauksia kun lukee niin ei tarvitse ihmetellä miksi Suomi on siinä tilanteessa kuin on. Kansahan näköjään tosiaankin noudattaa jokaisen säännön, oli siinä järkeä tai ei.

Minä olen ajatellut niin, että en yleensä viitsi painaa valojen nappia jos näen, että ehdin hyvin tien yli autoja pysäyttämättäkin. Ei minulla ole erityistä halua kiusata autoilijoita.

Maksat ilmeisesti myös mielelläsi sakot sen takia, ettet ole "kiusannut" autoilijoita. Tai makaat pahimmassa tapauksessa haudassa, kun joku kaahari päättääkin posottaa ylisesi.

En ole koskaan ennen kuullut, että liikennesääntöjen noudattamista verrataan kiusaamiseen.

Vierailija
46/96 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Onhan oman ja muiden liikenneturvallisuuden vaarantaminen paljon tavoiteltavampaa kuin lainkuuliaisuus.

Sinä ajat varmasti autolla myös päin punaisia? Koska mistään ei tule ketään niin ihan hyvin voi autollakin ajaa punaisella, miksi turhaan pysähtyä. Vai onko tämä yhteisten liikennesääntöjen rikkominen sallittua vain jalankulkijoille?

Hmm, olen säännöllisesti ajanut autollakin päin punaista tyhjissä risteyksissä, enkä ole edes tajunnut tuntea asiasta syyllisyyttä... ja en oikein tajua vieläkään. Risteyshän on silloin ollut TYHJÄ, eli kyseessä on uhriton rikos.

Vierailija
47/96 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilijana joskus vituttaa seisoa valoissa juuri tällaisissa tilanteissa. Tulee mieleen, että jalankulkija on joku ituhippiautoilunvastustaja, joka ei vaan pidä autoista.

Vierailija
48/96 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, olen säännöllisesti ajanut autollakin päin punaista tyhjissä risteyksissä, enkä ole edes tajunnut tuntea asiasta syyllisyyttä... ja en oikein tajua vieläkään. Risteyshän on silloin ollut TYHJÄ, eli kyseessä on uhriton rikos.

Rikos silti.

Vierailija
49/96 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole siis mahdollista tehdä havainnoinvirhettä ja jäädä vahingossa huomaamatta joku jalankulkija? Miksi niitä liikennevaloja edes pitäisi olla jos niitä saa noudattaa miten huvittaa? Ihminen erehtyy ja tekee virheitä, siksi niiden yhteisten pelisääntöjen noudattaminen on kaikkien turvallisuuden etu.

On se rattijuopumuskin uhriton rikos niin kauan kunnes joku jääkin alle.

Vierailija
50/96 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus lauma ihmisiä seisoo hiljaisen tien edessä odottamassa vihreää valoa. Ei autoja. Kävelen tästä usein ohi työmatkalla ja menen yli muiden ohi.

Vierailija
51/96 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, voihan 40 alueella paahtaa kahtasataa jos on semmonen fiilis...

Vierailija
52/96 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole siis mahdollista tehdä havainnoinvirhettä ja jäädä vahingossa huomaamatta joku jalankulkija? Miksi niitä liikennevaloja edes pitäisi olla jos niitä saa noudattaa miten huvittaa? Ihminen erehtyy ja tekee virheitä, siksi niiden yhteisten pelisääntöjen noudattaminen on kaikkien turvallisuuden etu.

On se rattijuopumuskin uhriton rikos niin kauan kunnes joku jääkin alle.

Onneksi osaan katsoa valottomissakin risteyksissä, että tuleeko autoja vai ei. Varmaan kamalaa olla autoilija, joka voi ajaa vain valoristeyksissä, koska jostain kumman syystä havaintokyky menee pois päältä ilman valoja.

Vierailija
53/96 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noudatan aina pilkuntarkasti typeriäkin sääntöjä, vaikka siitä aiheutuisi harmia, vaivaa ja ylimääräistä odotusta. Typerät säännöt pitää nimittäin muuttaa ja sitä edistää että sääntö huomataan haitalliseksi. 

Minä painan aina nappia ja jään odottamaan vihreää. Aina parempi, jos autoilijalle tulee sen vuoksi ylimääräinen pysähdys. Silloin hänkin tietää säännön typeräksi ja voi seuraavissa vaaleissa äänestää ehdokasta joka on kiinnostunut sen muuttamisesta.

Vierailija
54/96 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, voihan 40 alueella paahtaa kahtasataa jos on semmonen fiilis...

Niinpä. Jos ei kerran ketään missään.

Vierailija
55/96 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu että on taas ongelmat!

Vierailija
56/96 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noudatan aina pilkuntarkasti typeriäkin sääntöjä, vaikka siitä aiheutuisi harmia, vaivaa ja ylimääräistä odotusta. Typerät säännöt pitää nimittäin muuttaa ja sitä edistää että sääntö huomataan haitalliseksi. 

Minä painan aina nappia ja jään odottamaan vihreää. Aina parempi, jos autoilijalle tulee sen vuoksi ylimääräinen pysähdys. Silloin hänkin tietää säännön typeräksi ja voi seuraavissa vaaleissa äänestää ehdokasta joka on kiinnostunut sen muuttamisesta.

Ja Suomessahan tämä typeristä säännöistä luopuminen sujuukin tosi mainiosti demokratian keinoin. Not. Kansalaistottelemattomuus on ainoa vaihtoehto.

Vierailija
57/96 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärrä napinpainajia jos autoja ei ole edes näköpiirissä! Itse menen päin punaista

ilman muuta, tyhmää jäädä odottamaan kadun reunaan vihreätä. 

Vierailija
58/96 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen niin että joskus se saattaa säästää hengen. En koskaan kävele niin keskittyneesti että auton alle jääminen olisi mahdotonta.

Vierailija
59/96 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kunnioitan lakia, eikä paljon kiinnosta miellyttää pikkurikollisia.

Vierailija
60/96 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nappia pitää painaa? Minä vain kiltisti odotan, että valo vaihtuu vihreäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi