Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aikuinen ihminen painaa liikennevaloissa nappia vaikka liikennettä ei ole ja odottaa sitten vihreää ennen kuin ylittää tien?

Vierailija
01.03.2017 |

Näin tänään tällaisen tapahtuman. Jäin miettimään mitä tuo aikuinen ihminen ajatteli. Olisi kirkkaasti ehtinyt tien yli koska lähin auto oli parin sadan metrin päässä. Nyt hän painoi nappia, jäi odottamaan vihreää valoa, minkä takia myös autot joutuivat pysähtymään täysin turhaan. Juu, joskus on vaikea ymmärtää.
t. pidempään eräässä Euroopan maassa oleillut, joka ei ole vielä ihan tottunut suomalaiseen menoon

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se älytöntä, mutta kun on jo kaksivuotiaasta asti opetettu seisomaan tyhjänpanttina kunnes valo vaihtuu ja uskaltautuu suojatielle, itsenäinen ajattelu tuntuu suorastaan vaarallliselta. Pulssi kiihtyy kun astuu tielle punaisilla, vaikka autoja ei olisi lähimaillakaan.

Vierailija
22/96 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska noin kuuluu tehdä. Ne valot on sitä varten. Myönnän että myöhäisiltalenkilläkin teen tuota, vaikken jalankulkijoita tai autoja ole nähnyt ensimmäistäkään. Siinä törötän punaisissa vaikkei ristin sieluakaan ole mailla ei halmeilla😊 Mulle vaan opetettiin lapsena ettei punaisia päin vaan mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen luullut että punaisia päin ei saa kävellä tuossakaan tilanteessa?

Saa jos on siihen oikeuttava lupalappu.

Vierailija
24/96 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut sakot punaisia päin kävelemisestä Suomessa.

Vierailija
25/96 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, aloittajan Euroopan maa ei ilmeisesti ollut ainakaan Lontoossa eikä Pariisissa, ei Tukholmassa eikä Brysselissä.

Mutta onhan niitä kaikenlaisia kyliä maailmassa.

Vierailija
26/96 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapa eikä sillä ole kiire mihinkään? Itse saatan vapaapäivän kauppareissulla seisahdella muuten vain jos on hyvä ilma.

Entäs jos on kiire? Seisot tyhjässä risteyksessä ja odotat vihreän miehen kuvaa? :D

Jos risteys on tyhjä, niin se jalankulkijavalohan vaihtuu parissa sekunnissa vihreäksi, kun painaa nappia.

Ei muuten vaihdu. Se tämänpäiväinen mieskin odotti pitkään vihreää, vaikka autot tulivat risteykseen vasta puolen minuutin päästä. Tällöin mies sai vihreän, ja autot odottivat.

Vierailija
27/96 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samasta syystä kuin pysähdyn autollakin punaisiin valoihin odottamaan vihreän vaihtumista, vaikka en juuri sillä hetkellä havaitsisikaan risteävää liikennettä.

En minä vaan, onhan se nyt aivan yhtä typerää sillä autollakin nököttää valoissa jos ketään ei ole missään.

Vierailija
28/96 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, aloittajan Euroopan maa ei ilmeisesti ollut ainakaan Lontoossa eikä Pariisissa, ei Tukholmassa eikä Brysselissä.

Englannissa asuessani muistan miten ihmeissäni olin aluksi kun valot jalankulkijoille kävivät vihreinä muutaman sekunnin. Piti olla nopea kävelijä, että pääsi vihreillä yli! Siellä kyllä mentiin yli mistä päästiin ja milloin päästiin. En tosin asunut Lontoossa vaan Liverpoolissa.

Vierailija
29/96 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapa eikä sillä ole kiire mihinkään? Itse saatan vapaapäivän kauppareissulla seisahdella muuten vain jos on hyvä ilma.

Entäs jos on kiire? Seisot tyhjässä risteyksessä ja odotat vihreän miehen kuvaa? :D

Jos risteys on tyhjä, niin se jalankulkijavalohan vaihtuu parissa sekunnissa vihreäksi, kun painaa nappia.

Ei kaikki ohjaukset mene samalla tavalla. Joissain risteyksissä valot vaihtuu kellon mukaan, mutta jos et paina nappia ei jalankulkijoille pala heidän vuorollaan vihreä lainkaan.

Vierailija
30/96 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä suomalainen tekee kun hän tahtoo elää vaarallisesti? Ylittää tien punaisilla, huhhuh. Ja sitten menee teatteriin opiskelijalipulla, vaikka ei oikeasti ole opiskelija. Jos hän on suorastaan itsetuhoinen, hän saattaa vieläpä ajaa pummilla kotiin!

Vierailija
31/96 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi rikkoisin lakia kun voin olla rikkomattakin.

Lähden myös aamuisin autolla ajamaan ajoissa ettei tarvitse rikkoa lakia ajamalla ylinopeutta. Sama logiikka, minulla ei ole niin kiire että pitäisi rikkoa lakia.

Vierailija
32/96 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä suomalainen tekee kun hän tahtoo elää vaarallisesti? Ylittää tien punaisilla, huhhuh. Ja sitten menee teatteriin opiskelijalipulla, vaikka ei oikeasti ole opiskelija. Jos hän on suorastaan itsetuhoinen, hän saattaa vieläpä ajaa pummilla kotiin!

HUH riskirajoilla elämistä!

JA hän saattaa myös laittaa leivänpäälle oikeaa voita seuraavana aamuna!

Vierailija
33/96 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä hän ei halunnut, että hänen ylitseen ajetaan autolla. Aikuisetkaan ihmiset harvoin tykkää sellaisesta.

Et voi vaan vastata viestiin lukematta sitä.

Luin kyllä aloituksen ihan kokonaan. Punaisia päin kävellessä ei vaan voi ikinä olla varma, etteikö jostain putkahtaisi joku kaahari ja ajaisi yli. Yhteisiä liikennesääntöjä noudattamalla, voidaan ennaltaehkäistä monet kolarit ja säästää ihmishenkiä. Lisäksi punaisia päin kävelystä voi saada sakot.

Vierailija
34/96 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaarallistahan on nimenomaan jäädä siihen risteykseen seisomaan. Siinä saattaa jäädä auton alle ja ainakin joutuu haistelemaan autojen pakokaasut jos odottelee, että ne saapuvat paikalle.

Vierailija
35/96 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osaa hahmottaa autojen nopeuksia siksi en lähde loikkimaan punaisia päin. Vaikka sitten kuinka ärsyttäisin esim. jotain autoilijaa, joka joutuu sitten punaisiin pysähtymään. Ihanko tosissaan täällä joku kirjoitti, että se maksaa 50 snt. kun auto pysähtyy valoihin. Ja siksi siis jalankulkijat eivät saisi valonappia painaa?

Ja juurikin yksi päivä seisoin liikenevaloissa isän ja hänen tyttärensä kanssa kun joku jalankulkija sitten pyrähti punaisia päin. Isä totesi, että yritä nyt sitten viisi vuotiaalle opettaa, että liikennevaloja pitää totella.

Kyllä täällä siis kaikesta jaksetaan mieltä pahoittaa...

Vierailija
36/96 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki,kunniantunto ja esimerkki mahdollisesti lähestöllä oleville taaperoille. Ja itse näkee tekemisensä. Omatunto,oi hipit.Ja jos on niin "kova" mutis että ylittelee katuja miten sattuu,niin ylittäköön sitten myös 4-kaistasen moottortien hölökäten

Vierailija
37/96 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kiusaa autoilijoille, jotta joutuvat pysähtymään.

Vierailija
38/96 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä vastauksia kun lukee niin ei tarvitse ihmetellä miksi Suomi on siinä tilanteessa kuin on. Kansahan näköjään tosiaankin noudattaa jokaisen säännön, oli siinä järkeä tai ei.

Minä olen ajatellut niin, että en yleensä viitsi painaa valojen nappia jos näen, että ehdin hyvin tien yli autoja pysäyttämättäkin. Ei minulla ole erityistä halua kiusata autoilijoita.

Vierailija
39/96 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran Lontoossa lasten kanssa seistä tönötettiin tyhjällä kadulla ja odotettiin valojen vaihtumista. Tien toiselta puolelta tuli kaksi poliisia ja he kävelivät päin punaisia. Mekin sitten rohkenimme tehdä niin, tosin puolivälissä meille vaihtui vihreät. Ei kuitenkaan otettu tuota tavaksi.

Vierailija
40/96 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on suomalainen tapa. Ei sillä, joskus voi olla joku lapsikin näkösällä, jolloin on varmaankin fiksua näyttää hänelle turvallista esimerkkiä.

Muuten on kylläkin ääliötä pysäyttää liikenne jos hyvin ehtisi tien yli ilman vihreääkin valoa. Entinen mieheni väitti, että joka kerta kun auton joutuu pysäyttämään valoihin, se maksaa 50 senttiä.

Onhan se 50 senttiä aina arvokkaampi, kuin ihmishenki. Jalankulkijat juoskoot vaan henkensä edestä tien yli punaisilla, (jos edes ehtivät yli asti), ettei vain autoilijoiden tarvitse hetkeksikään seisahtua ja menettää 50 senttiä rahaa.

Ja on kyllä oltava autossa jo jotain vikaa jos noin paljon kuluu (bensaa?) hetkeksi pysähtymiseen. Vai mistä se kuluerä tulee?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän