Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vauvan kanssa pakko vierailla?

Vierailija
01.03.2017 |

Meillä on 4kk ikäinen vauva emmekä ole käyneet yökylässä missään. Ainoastaan päivävierailuilla saman kaupungin sisällä. Nyt kuitenkin puolisoni vanhemmat ovat alkaneet kyselemään, milloin olemme tulossa yökylään. En oikeasti haluaisi mennä vielä pitkään aikaan minnekään yökylään.

Meillä ei ole autoa joten junalla tai linja-autolla olisi mentävä. Lapsi ei ole mikään "vaikea tapaus" mutta ahdistaa ajatellakin koko reissaamista kaikkine toimineen ja tiedän väsyväni helposti matkustelusta vaikka tekisin sen yksikseni.

Miten muut olette käyneet yökylässä pienen lapsen kanssa? Minkä ikäinen lapsi oli kun aloititte? Miten sujui?

Kiitos! :)

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hypi muitten pillin tahtiin!

Muista: Mikään ei ole pakko paitsi verot ja kuolema.

Vierailija
2/59 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ollaan aikuisia niin lähinnä olen lasten kanssa "yökyläillyt" hotellissa matkoilla tai omalla mökillä. Muutaman kerran ollaan oltu vuodenvaihdetta juhlimassa siskolla jolloin ollaan jääty yöksi, muttei vauvan kanssa vaan jo taaperoiden. Miks pitäis yökyläillä? Teittekö tätä ennen lastakin ja mikä oli syy?

Vierailija
4/59 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä ap ihan ajatuksella.  Kuka mahtaa pakottaa?

5/59 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin toimit niin, kuin itse parhaaksi näet. Jos ei yökyläilyt nappaa, jätät hyvällä omallatunnolla väliin.

Vierailija
6/59 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko joku teini? "Onx pakko hei?"

Vierailija
7/59 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ollaan aikuisia niin lähinnä olen lasten kanssa "yökyläillyt" hotellissa matkoilla tai omalla mökillä. Muutaman kerran ollaan oltu vuodenvaihdetta juhlimassa siskolla jolloin ollaan jääty yöksi, muttei vauvan kanssa vaan jo taaperoiden. Miks pitäis yökyläillä? Teittekö tätä ennen lastakin ja mikä oli syy?

Tehtiin jo ennen lastakin. Tilaa löytyy ja muutenkin ovat ihania ja on aina ollut mukavaa. En jaksaisi reissata saman päivän aikana takaisin kotiin joten yöksi jääminen on tuntunut enemmän kuin luonnolliselta. Tulen hekästi pahoinvoivaksi ja väsyneeksi. Ei se niin kamalaa olisi vain puolison kanssa mutta olisi vauvan kanssa.

Ap

Vierailija
8/59 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan reissattu kyllä aina, alkaen vauvojen ollessa ehkä parikuisia. Aina on mennyt hyvin, ollut kivaa, enkä ole kokenut sitä raskaana tai hankalana. Mutta me ihmiset olemme erilaisia, koemme asiat eri tavalla. Oma elämä ja valinnat pitää tehdä omista lähtökohdista, ei muiden odotuksia täyttäen.

Vierailija
9/59 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole. Ikää 26 v. Ei ole pakko mutta kerro mitä itse sanoisit perusteluksi kun syytä jättää menemättä ei oikeastaan ole. Hyvät oltavat meillä siellä on. Ainut että väsyn ja ahdistun helposti. En halua välejä pilata.

Ap

Vierailija
10/59 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin kaksi viikoa etelässä reissussa kun esikoinen oli 6kk. Ja uudestaan kun esikoinen oli 3,5v ja keskimmäinen 5kk ja sit taas kun esikoinen oli 6v, keskimmäinen 3,5v ja kuopus 1v.

Vierailija
11/59 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietipä ap ihan ajatuksella.  Kuka mahtaa pakottaa?

Kuka puhui mitään pakottamisesta? Koetappa opetella lukemaan :D

Vierailija
12/59 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me oltiin kaksi viikoa etelässä reissussa kun esikoinen oli 6kk. Ja uudestaan kun esikoinen oli 3,5v ja keskimmäinen 5kk ja sit taas kun esikoinen oli 6v, keskimmäinen 3,5v ja kuopus 1v.

Näköjään olemme erilaisia :)

Ap

Vierailija
13/59 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole. Ikää 26 v. Ei ole pakko mutta kerro mitä itse sanoisit perusteluksi kun syytä jättää menemättä ei oikeastaan ole. Hyvät oltavat meillä siellä on. Ainut että väsyn ja ahdistun helposti. En halua välejä pilata.

Ap

No sanot niin kuin asiat on. Että junamatka vaivan kanssa tuntuu mielestäsi liian raskaalta.

Vierailija
14/59 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä heitä käymään teillä, heillä autot jne, ja sano, että olet vielä väsynyt ja julkisilla matkustaminen hankalaa. Eivät loukkaannu.

Vierailija
15/59 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin lapsen kaa ollessa vajaa 6kk vanhempieni luokse viikoksi. Reissasin aika paljon lapsen ollessa alle 2v kun olin itse vielä kotona. Mielestäni silloin, kun ei pahemmin syönyt ruokaa meni matkat aika sutjakkaasti. Mutta sit kun alkaa ruoasta nirsoilu ja huutaminen... no tsemppiä teille ja mieti asiaa rauhassa :)

Vierailija
16/59 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No sanot niin kuin asiat on. Että junamatka vaivan kanssa tuntuu mielestäsi liian raskaalta.

Siis vauvan kanssa. :D

Vierailija
17/59 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saatana noin pienten lasten kanssa minnekkään tautimaihin...

Ja sanot ap vaan niille vanhemmille, että tulette sitten käymään kun lapsi on vähän isompi ja teillä on enemmän aikaa.

Vierailija
18/59 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä hypi muitten pillin tahtiin!

Muista: Mikään ei ole pakko paitsi verot ja kuolema.

Pitää paikkansa enkä koskaan hypikään kenenkään pillin mukaan. En halua välien menevän, joten minkä selityksen annan? Sanonko vain "en halua tulla teille yökylään"? Totta mutta onko vähän liian suoraa?

Ap

Vierailija
19/59 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 15 täällä vielä unohdin, että olin lapsen ollessa vajaa 2kk myös vanhempieni luona jonne matkustan aina lentokoneella. Vajaa viikko oltiin ihan ok meni ja helppoa kun joi vaan maitoa.

Vierailija
20/59 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin lapsen kaa ollessa vajaa 6kk vanhempieni luokse viikoksi. Reissasin aika paljon lapsen ollessa alle 2v kun olin itse vielä kotona. Mielestäni silloin, kun ei pahemmin syönyt ruokaa meni matkat aika sutjakkaasti. Mutta sit kun alkaa ruoasta nirsoilu ja huutaminen... no tsemppiä teille ja mieti asiaa rauhassa :)

Ei kaikista lapsista tule missään vaiheessa nirsoilevia huutajia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme