Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

perhevapaan uudistus tuhoaa imetyksen, tulenee näkymään lasten terveydessä

Vierailija
28.02.2017 |

Miten ja missä tähän voi vaikuttaa? Haluan imettää lastani vähintään vuoden ikään ja HALUAN jäädä kotiin. Meidän lapsi (5 vkoa)ei päiväkotiin mene. Olen itse alalla töissä ja tiedän arjen, omaa lastani en niihin säilytyskarsinoihin laita. Meillä onneksi on taloudelliesti mahdollista elää miehen tuloilla vaikka joutuisin itse karenssiin.
Mikä taho voisi tuoda keskusteluun äidin valinnanvapauden ja imetyksen tärkeyden?

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ja missä tähän voi vaikuttaa? Haluan imettää lastani vähintään vuoden ikään ja HALUAN jäädä kotiin. Meidän lapsi (5 vkoa)ei päiväkotiin mene. Olen itse alalla töissä ja tiedän arjen, omaa lastani en niihin säilytyskarsinoihin laita. Meillä onneksi on taloudelliesti mahdollista elää miehen tuloilla vaikka joutuisin itse karenssiin.

Mikä taho voisi tuoda keskusteluun äidin valinnanvapauden ja imetyksen tärkeyden?

How about, kun olette riittavan varakkaita, etta hommaatte lastenhoitajan kotiin. Asun Englannissa ja ei taalla ole aitiyslomia (eika kunnallisia hoitopaikkoja sen puoleen). Vaihtoehdot on; jaat kotiin hoitamaan lasta tai palkkaat lastenhoitajan. Viime vuosina on myos yksityisia 'paivakoteja' mutta super kalliita. Hyvinkin 60 puntaa per paiva eli euroissa lahemmas 70. 

Suomessa tuo aitiysloma on vaan ollut niin hirveen hyva ja siita on varmasti kovin vaikea luopua. 

Mä olen käsittänyt, että äitien työssäkäynti on itse asiassa tosi hankalaa Englannissa, koska esim kahden (tai jo yhdenkin) lapsen hoito voi maksaa äidin koko palkan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi