Työkkäristä työtarjous palkka 8 euroa tunnilta
Hei Sain työtarjouksen johon en missään nimessä halua, mutta pakko on hakea. Riittääkö vapaamuotoiseen hakemukseen yhteystiedot ja pari lausetta tyyliin
"Hei. Olen se ja se sieltä ja sieltä ja haen tarjoamaanne työpaikkaa.
Palkkatoive 3000/kk.
Ystävällisin terveisin Minä"
Ja cv loppuun
Ei kai tällaisella voi karenssia tulla?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Miksi vitussa Suomessa maksetaan niin vähän matalapalkka-aloillakin.
Eihän 8e tunti riitä elämiseen Suomessa. Sillä juuri ja juuri saa maksettua vuokran mutta ei sillä vettä ja sähköä saa.
Miten tuollaisella palkalla voidaan olettaa aikuisten ihmisten käyvän töissä?
Etenkin jos on lapsia ja uhkaillaan karensseilla niin hyi helvetti. Hallitus vaihtoon.
Ei tuo riitä millään mittarilla, koska olen itse sitä kokeillut ja tappiota teki monessa mielessä. MYös sosiaalinen elämä kärsi pahat tappiot ja se väsymys työpäivän jälkeen ja mikä palkka... Mitään ei jäänyt käteen.
Toisaalta tuo 8euroa/h tuntipalkka tuntuu ruhtinaalliselta työkokeilujen sun muiden harjoittelujen 9euroa/pv korvaukseen verrattuna. Ei uskoisi, mutta tähän on tultu
Vierailija kirjoitti:
Miksi vitussa Suomessa maksetaan niin vähän matalapalkka-aloillakin.
Eihän 8e tunti riitä elämiseen Suomessa. Sillä juuri ja juuri saa maksettua vuokran mutta ei sillä vettä ja sähköä saa.
Miten tuollaisella palkalla voidaan olettaa aikuisten ihmisten käyvän töissä?
Etenkin jos on lapsia ja uhkaillaan karensseilla niin hyi helvetti. Hallitus vaihtoon.
Ei tuo riitä millään mittarilla, koska olen itse sitä kokeillut ja tappiota teki monessa mielessä. MYös sosiaalinen elämä kärsi pahat tappiot ja se väsymys työpäivän jälkeen ja mikä palkka... Mitään ei jäänyt käteen.
Suomessa on työssäkäyviä perheellisiä jotka JOUTUVAT HAKEMAAN TOIMEENTULOTUKEA, koska palkka on niin vähäinen ettei pärjää vaikka osa tekee kolmeakin työtä.
Kyllä mulle kelpaisi työ tuollakin palkalla. Kyllä, olen aika epätoivoinen
Nykysuomen työvoimapolitiikka: lapsiperheen vanhempia uhkaillaan karenssilla työkkärin puolelta asiantuntijoiden toimesta.
Eikä ainoastaan uhkailla, vaan lätkäistään surutta jos paikka löytyy.
Vastenmielistä.
Karenssijärjestelmä ei kuuluu sivistysvaltioon.
Mutta ei kyllä tyhmä hallituskaan.
Vierailija kirjoitti:
Hei Sain työtarjouksen johon en missään nimessä halua, mutta pakko on hakea. Riittääkö vapaamuotoiseen hakemukseen yhteystiedot ja pari lausetta tyyliin
"Hei. Olen se ja se sieltä ja sieltä ja haen tarjoamaanne työpaikkaa.
Palkkatoive 3000/kk.
Ystävällisin terveisin Minä"Ja cv loppuun
Ei kai tällaisella voi karenssia tulla?
Jos en halua työpaikkaa niin laitan että:
"Te-toimisto on nähnyt auki olevan työpaikan minulle sopivana." En viittaa omaan haluuni millään lailla.
Mielestäni voit esittää palkkatoiveen hakemuksessa, kunhan et kieltäydy työpaikasta millään työnantajan esittämällä palkalla.
Jos hakemuksessa on pakko olla jotain lisätietoja niin laitan että. "olen myyjä", " olen siivooja" "olen opettaja" jne. mikä nyt kukin ammatiltaan on.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai näitä palkataan ensin jotka suostuu puoli-ilman,
hetken päästä ei kukaan saa enää sellaista palkkaa että pärjäisi perheensä kanssa ilman luukkuja. Kaikki häviää.
Ja nyt, antakaa mä arvaan, varmaan seuraavaksi lanseerataan uutta lakia jossa ilmaistyöntekijöitä ojennetaan suoraan koulusta...??
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä "työtä työn vuoksi" ajattelua. Pienen kämäpalkan kanssa olet korviasi myöten kusessa. Mitään sillä et saa ja ajan oloon kyllä isosti vituttaa, koska olet työstä huolimatta ainaisessa rahapulassa. Palkalla pitää tulla toimeen, v*ttu!
Minä olen tehnyt puolen vuoden pestiä ilmaiseksi Rekry koulutus nimikkeellä. Porkkanana on toive saada työpaikka puolen vuoden päästä. Samoja töitä teen kuin muutkin, maksan työpaikkaruokalassa tuplahinnan verrattuna työkavereihin, teen myös ylitöitä kun on niin kiirusta,mrahaa ei vain tule. Minulla menee lisäksi 30€ päivässä matkakuluihin. Kassa tulee vastaan 9€/pv lisäkorvauksella jonka pitäisi kattaa matkat + ruoka.
Olisikohan tämä piiloyritystuki laillista jos EUsta kysyisi, siellähän hanakasti vahditaan ettei kilpailua vääristellä.
Vierailija kirjoitti:
Saattaa tulla karenssi, koska eihän tuo ole sellainen työhakemus, jolla voisi töitä saada. Tee kunnollinen työhakemus, mutta laita siihen tuo palkkatoiveesi. Tuskin saat paikkaa, mutta eipä tule karenssiakaan.
Mikä on kunnollinen työhakemus?
Harvempi tavallinen pulliainen saa 3000 egeä kk tai yli.. paskapuheita.
Noniin. Hakemus on laitettu ja 2 tuntia elämästäni tuhlattu taas turhaan paskaan. Jätin palkkatoiveen pois, mutta pidin tekstin lyhyenä. Mainitsin myös että sain työtarjouksen, mutta ilmaisin sen asiallisesti tekstin yhteydessä. Siinä ei ole mitään väärää. Luulisi työnantajan jo tuosta tajuavan että en ole kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä "työtä työn vuoksi" ajattelua. Pienen kämäpalkan kanssa olet korviasi myöten kusessa. Mitään sillä et saa ja ajan oloon kyllä isosti vituttaa, koska olet työstä huolimatta ainaisessa rahapulassa. Palkalla pitää tulla toimeen, v*ttu!
Työtä työn vuoksi-ajattelu on eräänlaista aivopesua jossa se,
kuka hyötyy ilmaistyövoiman käytöstä koska ei tarvitse maksaa palkkaa,
lanseeraa ajatusmallia äänekkäimmin.
Lampaille sitten syötetään tätä "kas näin olet tarpeellinen, etkä syrjäydy ja sinulle saattaa käydä suuri onni että --ehkä--jonain päivänä-- jos olet ahkera ja nöyrä , voit saada ihan oikeaa palkkaa raatamisestasi. Mutta nyt työkokeiluun ammattimiehet marsmars!! Ja sosiaaliluukun kautta töihin !
Puutarha-alalla tuntipalkat lähtevät reilusta 8 eurosta. Itse olen ollut nyt viimeiset viisi vuotta pätkätyöläisenä saman yrityksen palveluksessa ja palkkani on noussut tänä aikana n. 50 senttiä, ollen nyt 8,70 €/h.
Työtehtävät ovat ensimmäisen sesongin jälkeen monipuolistuneet 100% ja olen työpaikan ns. "luottotyöntekijä" joka työskentelee pääosin itsenäisesti ja tietää miten yritys toimii ja osaa lähes kaikki tarpeelliset työt. Itkettää kun olen niin lapanen vaatimaan ja työnantaja pihein tuntemani ihminen etten saa yhtään parempaa palkkaa vaikka annan työlle kaikkeni. Kaikki palkankorotukseni ovat olleet ns. indeksikorotuksia ja vaativuusryhmäni työsopimuksessa on vuodesta toiseen "vaativuusryhmä 1". Muitakin epäkohtia on mitkä saavat tuntemaan ettei minua arvosteta. Työpanostani arvostetaan mutta ei minua työntekijänä.
Eikä tällä oikein elä; palkka kokoaikatyöstä kesällä on sen verran iso (1300-1400e/kk brutto) että tippuu kaikkien tukien ulkopuolelle mutta kuitenkin liian pieni kattamaan elämiskustannukset. Jos työtä olisikin ympärivuotisesti, olisi vielä mahdollista kitkutella mutta kun puolet vuodesta kituutta vielä pienemmällä työttömyystuella/huonolla ansiosidonnaisella niin vaikeaa on. Nyt jo valmiiksi pienestä palkasta pidätetään lisäksi entistä enemmän sivukuluja ja kaikki asumisen kustannukset ovat muutaman viime vuoden aikana kohonneet hurjasti.
Vaikea yhtälö ja monen muunkin tuleva kohtalo varmaan näillä näkymin :(
Miten paljon teille pitäisi jäädä käteen laskujen yms jälkeen että olisi hyvä?
Vierailija kirjoitti:
Miten paljon teille pitäisi jäädä käteen laskujen yms jälkeen että olisi hyvä?
Palkan pitäisi olla sen verran iso, että en tarvitsisi asumistukea ja toimeentulotukea. Olisin tyytyväinen jos vuokran, veden ja sähkön jälkeen jäisi 800+€ käteen. Eli sen verran enemmän, että viitsisi sitä työtä tehdä oikeasti enemmän. Nyt jää noiden jälkeen alle 400€. Ei paljon naurata, kun tuostakin makselee sitten niitä muita laskuja ja matkakuluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen näitä joille kelpaa pienikin tuntipalkka sen takia etten vain jää kelkan kyydistä. Kauan jos joutuu työttömänä olemaan, se työn saanti on aina vain vaikeampaa. Siksi ottaisin 8e/h työn vastaan. Toki ensin koittaisin saada parempia töitä mutta kyllä minä jo vuoden jälkeen ottaisin mitä vain työtä vastaan.
Ja olen itse aloittanut työelämän jollain 9e/h. Eikä nytkään tuntipalkka ole montaa euroa isompi, mutta kaikki lisät tekee niin paljon että pärjäämme hyvin.
Sanotaan nyt näin että minimipalkan pitäisi olla tällähetkellä oikeasti 4-6 euroa tunti.
Sillä tavoin saataisiin laiskat työttömät töihin.
[/quote]
Itse olen näitä joille kelpaa pienikin tuntipalkka sen takia etten vain jää kelkan kyydistä. Kauan jos joutuu työttömänä olemaan, se työn saanti on aina vain vaikeampaa. Siksi ottaisin 8e/h työn vastaan. Toki ensin koittaisin saada parempia töitä mutta kyllä minä jo vuoden jälkeen ottaisin mitä vain työtä vastaan.
/quote]
Tämän varaan on hyvä laskea koska teikäläsiä löytyy aina jotka laittaa ammattitaitonsa alennuskoriin ja mahdollista palkkojen alaspolkeimisen ja laillisen orjatyön työllistämistoimenpiteenä.
"Pidetään hihnat kiinni vielä pari vuotta niin kyllä ne hattu kourassa tulee kerjäämään että pääsis ees työkokeiluun 9 euron kulukorvauksella"
Älä laita palkkatoivetta, jos ei ole pyydetty. Kirjoita oikein ylipirtsakka hakemus, just sellainen josta huokuu läpi epätoivo ja yliyrittäminen. Silloin työkkäri ei voi antaa karenssia. Tyyliin:
"Etsimänne henkilö ilmoittautuu! Olen se-ja-se sieltä ja sieltä. Olen iloinen, positiivinen, oma-aloitteinen työmyyrä. Olen aina ollut kiinnostunut tästä alasta, se on lapsuuteni unelma-ammatti. Siksi olenkin hankkinut siitä vapaa-ajalla runsaasti tietoja. Olisin maailman onnellisin ihminen jos pääsisin teille töihin, onhan työ intohimoni."
Tuohon sävyyn siis. Kukaan ei tasan palkkaa sinua, mutta työkkäri ei voi saada kiinni mistään...