Työkkäristä työtarjous palkka 8 euroa tunnilta
Hei Sain työtarjouksen johon en missään nimessä halua, mutta pakko on hakea. Riittääkö vapaamuotoiseen hakemukseen yhteystiedot ja pari lausetta tyyliin
"Hei. Olen se ja se sieltä ja sieltä ja haen tarjoamaanne työpaikkaa.
Palkkatoive 3000/kk.
Ystävällisin terveisin Minä"
Ja cv loppuun
Ei kai tällaisella voi karenssia tulla?
Kommentit (43)
Saattaa tulla karenssi, koska eihän tuo ole sellainen työhakemus, jolla voisi töitä saada. Tee kunnollinen työhakemus, mutta laita siihen tuo palkkatoiveesi. Tuskin saat paikkaa, mutta eipä tule karenssiakaan.
Jos palkka on määritelty, ei siitä voi toiveita esittää työntarjoajan sen tarkoitusta ymmärtämättä. Huolesi kuitenkin lie turha, niin on paljon hakijoita tänä päivänä.
Pyydetäänkö siinä palkkatoivetta? Jos ei ja ilmaistaan ilmoituksessa suoraan että palkka on TES niin sitten voit saada seuraamuksia ylisuurella palkkatoiveella.
älä ikinä ikinä ikinä aliarvioi työkkärin (whatever on nimeltään nykyään) sekä yrityksen rekrytointihenkilön halua päästä pikkaisen mätkimään alhaista työtöntä ja näin vaikeuttaa hänen elämäänsä. Näissä on viidakon lait voimassa ja sori vaan mutta sä et nyt vaan oo siellä ravintoketjun huipulla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne tarkistaa ettei yritä keplotella esim liian suurella palkkatoiveella itseään ulos siitä...
Kai sitä nyt saa ihmisellä palkkatoivomus olla. Monestihan se nimenomaan pyydetään laittamaan. -ei ap
Laitankin oman alan tessin palkkatoiveeksi, sen joka minun kuuluisikin saada, mainitsen myös tessin sekä palkkaryhmn niin kenelläkään ei ole nokan koputtamista. Aika lähelle 3000 / kk mennään. Joo pitää jotain muutakin tuohon laitta että näyttää edes että on yrittänyt. Mutta ei sittenkään...
ap
Oikeastiko ihmiset vaatii yli 8e tuntipalkkaa nykyään? Tein aikoinani hotellisiivousta alle 7,5e tuntipalkalla ja olin onnellinen että oli töitä...
Palkkatoiveen kohdalle vaan kirjoitat, että edellytät TES:n mukaista palkkaa.
Onko olemassa mitään oikeaa työtä, jossa se voisi olla noin alhainen?
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko ihmiset vaatii yli 8e tuntipalkkaa nykyään? Tein aikoinani hotellisiivousta alle 7,5e tuntipalkalla ja olin onnellinen että oli töitä...
Ja vuosi oli?
Omakin työ siivousta, kaupungilla, 12,53/h.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne tarkistaa ettei yritä keplotella esim liian suurella palkkatoiveella itseään ulos siitä...
Höpöhöpö, eivät todellakaan tarkista jokaisen työtarjouksen kohdalla onko paikkaa haettu.
Aloittajalle neuvoisin, että jätä kokonaan hakematta ja käy työkkärin sivuilla ruksaamassa että kylläkyllä hain paikkaa mutta ei tullut kutsua haastatteluun. Ei sulla niin huono tuuri ole että osut tarkistuksen kohteeksi (jos mitään tarkistuksia oikeasti edes tekevät).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sitä nyt saa ihmisellä palkkatoivomus olla. Monestihan se nimenomaan pyydetään laittamaan. -ei ap
Jos tehtävään on tietty palkka määritelty niin se mitä saa palkkatoiveella on karenssi mutta siitä vaan. Et saa edes sitä noin 10e tunnilta vaan 0 euroa 3 kuukaudelta. No säästyypä nekin rahat yhteiskunnalta. Tyhmyydestä sakotetaan.
Mistä työstä maksetaan 8e?
Opiskelijatytärkin saa sentään 11,50e + lisät kun tekee osa-aikatöitä myyjänä.
Koko 8 euroa/h 😀 onko kyseessä vitsi vai piilokamera ? Silti on maailmassa vielä jotain ihmisiä jotka saa vieläkin vähemmän .. suomessa keskipalkka on noin 3000e/kk tai vähän päälle.
Oma asiasi mutta tyhjää saa pyytämättäkin ja se 8e on yhtä tyhjän kanssa
No et sä nyt voi oman alan TESsin palkkaa laittaa, jos et ole sille alalle hakemassa töihin?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tehtävään on tietty palkka määritelty niin se mitä saa palkkatoiveella on karenssi mutta siitä vaan. Et saa edes sitä noin 10e tunnilta vaan 0 euroa 3 kuukaudelta. No säästyypä nekin rahat yhteiskunnalta. Tyhmyydestä sakotetaan.
Itse asiassa saan palkkaa enemmän kuin 8 euroa tunti. Itse asiassa saan palkkaa enemmän kuin 10 euroa tunti.
Työhakemuksen määrämuotoa ei ole määritelty joten tuo ap:n hakemus kuulostaa oikein hyvältä, eikä sellaisesta mitään karenssia tule.
Ei kannata mokata tuota. Laitat siihen tessin mukaisen tuntipalkan ihan fiksuna ja thats it. Alle tessin ne ei voi maksaa, se ei kelpaa työttömyysehdon täyttämiseen ja työvoimatoimisto ei tuosta voi sakottaa...
Itse teen 14€/tunti ja vajaata viikkoa, kuitenkin niin, että on 18 tuntia viikossa, että saan työssäolon kerrytettyä.
Ihan hyvin pärjää. Oma asunto jo maksettu, niin ei ole siitä velkaa. Alennuksesta kun ostaa vaatteet niin joka liksasta jää silti säästöön minimissään 300€/kuussa. Mikä on uskomatonta. Nyt olen jo pitkän viikonlopun ollut keskieuroopassa shoppilemassa, alennusmyynnistä jälleen kerran hyviä työvaatteita...
Töihin teen omat eväät, niin siinäkin säästää hurjasti. Paahtopaistia ostin 10€/kg, siitä tuli 5 päivän ruoka muussilla, valkosipuliperunoilla ja alle 20 €total.
Mä en oikeasti ymmärrä noita valittajia, jotka vinkuu, että ruoka maksaa...ei maksa kun näkee vaivaa eikä osta pelkästään eineksiä.
Ja kaikki palkka mikä on yli 525€/kk eli se peruspäiväraha on pelkkää plussaa.....mä en nimittäin saa edes asumistukea. Kysytty on. Ja nyt en edes tarvitse....
Vierailija kirjoitti:
No et sä nyt voi oman alan TESsin palkkaa laittaa, jos et ole sille alalle hakemassa töihin?!
Olen menossa omalle alalle töihin, mutta työnantaja käyttää eri tessiä. Esim jos kokki menisi laivalle töihin ja saisi laiva alan tessin mukaista palkkaa eikä kokki alan mukaista palkkaa. Tämä vain huono esimerkki. Aika monessa paikassa yritetään käyttää nykyisin mahdollisimman halpaa tessiä. Alan tes oli TES oli mainittu ilmoituksessa, mutta ei kai se estä palkkatoiveen laittamista.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näköjään työpakoilijat paikalla kun alapeukkuja sataa
Miksi vitussa Suomessa maksetaan niin vähän matalapalkka-aloillakin.
Eihän 8e tunti riitä elämiseen Suomessa. Sillä juuri ja juuri saa maksettua vuokran mutta ei sillä vettä ja sähköä saa.
Miten tuollaisella palkalla voidaan olettaa aikuisten ihmisten käyvän töissä?
Etenkin jos on lapsia ja uhkaillaan karensseilla niin hyi helvetti. Hallitus vaihtoon.
Ei tuo riitä millään mittarilla, koska olen itse sitä kokeillut ja tappiota teki monessa mielessä. MYös sosiaalinen elämä kärsi pahat tappiot ja se väsymys työpäivän jälkeen ja mikä palkka... Mitään ei jäänyt käteen.