Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on ihminen jolla on vaikea luonne? Ihmissuhteissa hankala siis.

Vierailija
27.02.2017 |

Onko kokemusta tällaisesta?

Kommentit (221)

Vierailija
121/221 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ailahtelevainen, ei huomioi muita. Ei ymmärrä (tai halua ymmärtää) tekojensa seurauksia. Puolustautuu hyökkäämällä.

Vierailija
122/221 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen seuraaja kenellä ei ole omaa mielipidettä asioista. Ei ole mitään apua asioiden ratkaisemisessa. Ei osaa mitään eikä edes vaivaudu opettelemaan mitään..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/221 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajattomuusongelmista tuli mieleen, että joillain vastakkaiset piirteet lietsovat omaa vielä pahemmaksi. Eli ihminen, joka ärsyyntyy toisen rajattomuudesta, saa rajattoman entistä pahempaan jamaan, juuri esimerkiksi tuolla, että kieltäytyy kommunikoimasta. Ja ärsyyntyvä ihminen muuttuu entistä jyrkemmäksi omien rajojensa kunnioittamisen vaatimisessa, jos kokee toisen koettelevan niitä. 

Muutenkin hyvä nyrkkisääntö on se, että hyvä suhde tuo esiin ja vahvistaa ihmisten parhaita puolia kun taas huonossa suhteessa huonot puolet nousevat esille. 

Vierailija
124/221 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empatiakyvytön, epähieno, möläyttelee suustaan sammakoita joiden takia muut joutuu noloon tilanteeseen mm. juhlissa yms. Voi sanoa toisesta leikin varjolla vaikka miten pahasti ja sille pitäisi nauraa, sitten jos itsestään joku murjaisee vitsin, niin on tippa silmäkulmassa. Myös sellainen, ettei ole hienovaraisuutta. Itse huomaan asioita "rivien välistä",  pienet asiat, ettei tarvitse erikseen huomauttaa ja vaistoan mielialat joiden mukaan osaan toimia. Sellainen joka ei osaa piristää kun näkee, että joku tarvitsisi rohkaisua, pitää osata vaikka kehua oikeassa paikassa ja jos huomaa mokanneensa jossain sanomisissa, niin osaa korjata sen mahdollisimman nopeasti, ettei jää huonoja fiiliksiä.

Vierailija
125/221 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen seuraaja kenellä ei ole omaa mielipidettä asioista. Ei ole mitään apua asioiden ratkaisemisessa. Ei osaa mitään eikä edes vaivaudu opettelemaan mitään..

Nokitan ex-puolisollani. Muutoin tuo sama, mutta jälkikäteen valitetaan, kun kaikki tehtiin sitten ainoastaan toisen mielen mukaan ja siis ihan väärin.

Vierailija
126/221 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuvaa mielestäni millään lailla hankalaa ihmistä. Kuvailemasi ihminen on vain lapatossu, helppo perässä vedettävä.

Vierailija
127/221 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kuulet, että tietty ihminen on lähtenyt ns. ovet paukkuen työpaikoista, ihmissuhteet ovat päättyneet nopeasti ja ns. ilman selkeää syytä ja että henkilö riitaantuu helposti niin tuttujen kuin tuntemattomien kanssa, kannattaa paeta nopeasti. Tällainen ihminen on todella The Hankala Persoona.

Ei välttämättä. Vaatii myös aikamoista rohkeutta puolustaa itseään ja lähteä ovet paukkuen työpaikasta. Kyllä niitä hiirulaisia riittää, jotka marmattavat pomon selän takana, mutta eivät muuta elämäänsä. Ja joskus on pakko riidellä tuttujen kanssa, jos muuten ei saa sanomaansa perille. Jos esim tuttu on velkaa, eikä suostu maksamaan tai tuttu tekee jatkuvasti ohareita tapaamisten kanssa, ei siitä muu maailma saa välttämättä tietää, mikä on välirikkoon ollut syynä, jos henkilö, joka on lopettanut kaveruussuhteen ei sitä kerro. Luuletko että väärin tehneet ihmiset kuuluttavat maailmalla, että kaveri jätti kun en maksanut velkoja. Haluan vain sanoa, että kaikki ei ole sitä miltä näyttää.

Tottakai pitääkin lähteä työpaikasta, jossa kärsii, tai sanoa epäreilulle kaverille, että tämä on epäreilu. Kuitenkin, jos yksi ja sama ihminen kokee jatkuvasti tämäntyyppistä, eli on ottanut vaikka viidestä ihan kunnollisesta työpaikasta loparit tai on riidoissa kaikkien naapuriensa kanssa, valittaa hankalaksi sellaisia, joiden kanssa kaikki muut ovat yleisesti ottaen hyvää pataa, niin hälytyskellojen olisi syytä soida.

Vierailija
128/221 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Empatiakyvytön, epähieno, möläyttelee suustaan sammakoita joiden takia muut joutuu noloon tilanteeseen mm. juhlissa yms. Voi sanoa toisesta leikin varjolla vaikka miten pahasti ja sille pitäisi nauraa, sitten jos itsestään joku murjaisee vitsin, niin on tippa silmäkulmassa. Myös sellainen, ettei ole hienovaraisuutta. Itse huomaan asioita "rivien välistä",  pienet asiat, ettei tarvitse erikseen huomauttaa ja vaistoan mielialat joiden mukaan osaan toimia. Sellainen joka ei osaa piristää kun näkee, että joku tarvitsisi rohkaisua, pitää osata vaikka kehua oikeassa paikassa ja jos huomaa mokanneensa jossain sanomisissa, niin osaa korjata sen mahdollisimman nopeasti, ettei jää huonoja fiiliksiä.

Ai kamala, kuvailit juuri hyvin rasittavan ihmistyypin. Sen, jonka ympärillä täytyy olla hyssyttelijä, usein oma puoliso. Se, joka paikkaa tilanteen huumorilla, aiheen vaihtamisella tai pikaisella pois siirtymisellä, kun tämä henkilö päättää vähän avata sanaista arkkuaan juhlissa. Tällaista ihmistä ei ikinä kannata päästää pitämään juhlapuheita. Yleensä nolot tarinat alkavat, kun muutama lasillinen on tullut nautittua. Äärimmäisen rasittavaa.

Vierailija
129/221 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen varmaakin juuri se hankala ja vaikea ihminen. Mieheni syyttää minua pettämisestään, koska olen vaan niin yököttävä. Lapset, jokainen jo joko täysi-ikäinen tai melkein, silti tuntuvat rakastavan minua. Kotoa poismuuttaneet soittelevat monta kertaa viikossa ja kotona asuvat halivat ja pusuttelevat kouluunlähtiessään ja kotiin palatessaan. Olen introvertti, enkä juuri puhu kenellekkään. Minulla ei ole ystäviä lapsiani lukuunottamatta. Mutta juuri viikonloppuna mieheni antoi minun kuulla kunniani, kun päivällispöydässä juttelin tyttäreni poikaystävän kanssa. Kuullemma sai hävetä silmät päästään koska olen niin vastenmielinen ja en osaa puhua järkevästi. Olen siis vaikea ihminen.

Vierailija
130/221 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen varmaakin juuri se hankala ja vaikea ihminen. Mieheni syyttää minua pettämisestään, koska olen vaan niin yököttävä. Lapset, jokainen jo joko täysi-ikäinen tai melkein, silti tuntuvat rakastavan minua. Kotoa poismuuttaneet soittelevat monta kertaa viikossa ja kotona asuvat halivat ja pusuttelevat kouluunlähtiessään ja kotiin palatessaan. Olen introvertti, enkä juuri puhu kenellekkään. Minulla ei ole ystäviä lapsiani lukuunottamatta. Mutta juuri viikonloppuna mieheni antoi minun kuulla kunniani, kun päivällispöydässä juttelin tyttäreni poikaystävän kanssa. Kuullemma sai hävetä silmät päästään koska olen niin vastenmielinen ja en osaa puhua järkevästi. Olen siis vaikea ihminen.

Tapahtui juuri jotain, jota en juuri koskaan koe tällä palstalla, mutta nyt koin: Haluaisin antaa sinulle ison virtuaalihalin <3

Et ole hankala ihminen, et varmasti. Olet nujerrettu, ja olet ikäväksesi saanut puolisoksesi miehen, joka on vähintäänkin ilkeä k*sipää, ellei narsisti. Toivon sinulle voimia, että pääset hänestä eroon mahdollisimman pian.

Vierailija
131/221 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkistä rääkkäystä, tiuskimista koko ajan hermostunut. Lupaa muuttua muttei muutukaan vaan syyttää vastapuolta negatiivisuudesta

Vierailija
132/221 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kirjoitti:

Henkistä rääkkäystä, tiuskimista koko ajan hermostunut. Lupaa muuttua muttei muutukaan vaan syyttää vastapuolta negatiivisuudesta

Tykkää myös tehdä niin et eroaa ja palaa yhteen monta kertaa.

Uskova joka käyttää uskoaan lyömäaseena toista kohtaan. Syyllistää toista vinkaten et äkkiä tuu uskoon, yhdistettynä nuo yllämainitut asiat

Terveisin uskovan höynäyttämä

Vierailija
133/221 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapahtui juuri jotain, jota en juuri koskaan koe tällä palstalla, mutta nyt koin: Haluaisin antaa sinulle ison virtuaalihalin <3

Et ole hankala ihminen, et varmasti. Olet nujerrettu, ja olet ikäväksesi saanut puolisoksesi miehen, joka on vähintäänkin ilkeä k*sipää, ellei narsisti. Toivon sinulle voimia, että pääset hänestä eroon mahdollisimman pian.

Sinä olet ehkä kiltein ihminen, johon edes näin anonyymisti tutustuin. Kiitos kauniista sanoistasi. Otan halauksesi kiitollisena vastaan. Sinä ehkä olet juuri sellainen ihminen, joka antaa hyvän kiertää ja joka jaksaa antaa rakkautta jopa ihan tuntemattomille. Olisipa sinunkaltaisia ihmisiä enemmän. Teit minun päivästäni paremman, kiitos siitä.

Vierailija
134/221 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, joka on aina suuttunut jollekulle ja purkaa sitä asiaa sinulle. Varsinkin jos tämä toistuu yhä uudestaan eri ihmisten kanssa. Takuuvarmasti vaikea tyyppi, jonka elämässä kaikki on toisten ihmisten syytä.

Vierailija
135/221 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, jonka kanssa on vaikea keskustella, koska omasta mielestään aina oikeassa. Mielipide ratkaisee eikä fakta, joten vakuuttelu on turhaa. Ei ota neuvoja tai ideoita vastaan, ei edes yritä tehdä asialle mitään tai edes harkitse neuvoa vaan tyrmää sen heti.

Kontrolloi kaikkea, miettii pienintäkin yksityiskohtaa esim. sitä kuinka lasken kahvipannun keittimelle tai paljonko vettä lasken hanasta. Empatiakyky välillä hukassa.

Miespuoliset lapsuuden perheessäni ovat tällaisia. Keskustelun jälkeen tai aikana kiehuu helposti hermot. Ulkopuolisille varmasti vaikuttaa, että minä olen se hankala. Tosi raskasta väitellä kaikesta. Etäisysyyden otto, oma-aika ja yksinolo on ihanaa. Usein mietin että miksi piti taas mennä kylään.

Yksi kaveri puhuu pahaa muista kavereistaan. Aina on sukset ristissä kaikkien kanssa. Suuttuu helposti ihan turhista asioista, esim siitä jos kuuntelet väärää musiikkia. Muistelee liikaa koulukiusaamista eikä keskity tulevaan, toivoisin että alkaisi vaan nauttimaan elämästä koska niin ne kiusaajatkin tekee.. menneen murehtiminen ei lisää onnea. En halua toki vähätellä kokemusta, mut parhaiten niille kiusaajille näyttää elämäänsä elämäänsä täysillä. Silloin nekään ei voittaneet kiusattua.

Vierailija
136/221 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mahdolliset vastoinkäymiset paisutetaan elämää suuremmaksi draamaksi. Jonkinlainen kriisi ihmissuhteissa ja/tai elämässä on aina menossa. Jokaista kofliktia vatvotaan loputtomiin ja vatvotut otetaan säännöllisesti vielä uuteen käsittelyyn ja jokainen sana ja ilme voidaan tulkita veriseksi loukkaukseksi.

Kokemusta on.

Myös masennus voi näyttäytyä noin, mikäli ei nauti draamasta.

Joskus se ongelma on todellakin niissä muissa ihmisissä. Ihminen masentuu silloin eikä kestä enää mitään vastoinkäymisiä.

Vierailija
137/221 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kaiken pitäis mennä aina niin kuin hän haluaa ja kaikkien on toimittava hänen mielensä mukaan

- pikku asioista osataan kehitellä riitoja ja riitaa haastetaan jatkuvasti

- kokee olevansa jotenkin mallikelpoinen ihminen, joka toimii harvoin väärin. Yleensä vika on muissa

- ei oikein ymmärrä sanaa ei

- huomauttelee muille vaikka mistä

- koko ajan onnistuu päätymään johonkin ihmissihdekriisiin, jota sitten pitäis kaikkien kaverien jaksaa vatvoa. Jos et vatvo ja ole samaa mieltä niin oot huono kaveri

- yleensä aika marttyyrimäistä käytöstä

Lista jatkuu. Piirteet voi esiintyä kaikki samassa ihmisessä tai sitte olla vaan muutamia jollon ihminen on vähän vähemmän hankala

Vierailija
138/221 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko epävakaa persoona sellainen joka huutaa, kun joku asia on vähänkin epämiellyttävä, siis huutaa ihan täysillä joka paikassa: bussissa, torilla, kaupassa, pankissa, leikkipuistossa. Tai sellainen, joka ensi kerran ihmiset nähtyään kehuu täysillä, että olipas todella mukava (vaikka olisi ollut ihan normaaliystävällinen) mutta pikku hiljaa alkaa etsimällä etsiä henkilöstä kaikkea, mitä voi haukkua ja suurennella mahdollisimman epämiellyttäväksi? 

Ei ehkä kannata mielessään antaa kellekään diagnoosia. Aika usein ihmissuhteet on hankalia. Joskus se hankalasti käyttäytyvä ei olekaan se joka suuttuu, vaan se, joka kohtelee häntä väärin eikä tajua itse yhtään!

Aika helppo ois psykiatrien tehdä diagnooseja jos tuommoiseen pystyisi asian kiteyttämään. Katso mielummin youtubesta joku video, missä epävakaaksi diagnosoitu puhuu sairaudestaan. Hyvin harvinainen sairaus.

Itse varmaan vaikutan just tolta, kun olen narsistiperheen mustalammas. Mua kohdellaan hyvin arvottomana olentona ja samaan aikaan muille vihjaillaan ja mustamaalataan kuvaa, että minä olen se hankala. Onneksi terapeutti on sentään auttanut mua oman elämän rakentamisessa, pitkä prosessi on. Normaalisti en riitele koskaan tai huuda, yritän miellyttää ihmisiä enkä sano ei, mutta perheelleni saatan huutaa vieraidenkin edessä. Narsku osaa painella oikeita nappeja ja saada uhrin nolaamaan itsensä muiden edessä, vaikka yrittäisi olla välittämättä. Ihan kamalaa, usein mietin itsemurhaa. :(

Vierailija
139/221 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet hankala tapaus, mutta koulutettavissa.

Sinccis

Vierailija
140/221 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkurakkauden jälkeen ei saisi enää tulla mitään konflikteja tai hankaluuksia, koska vastapuolella ei ole mitään kykyä tulla vastaan tai sovitella niitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän