Millainen on ihminen jolla on vaikea luonne? Ihmissuhteissa hankala siis.
Kommentit (221)
Mulla oli sellainen sukulainen, joka oli aivan käsittämätön. Jotenkin rajaton persoona. Odotti palveluksia, hänen muistamistaan ja erityiskohtelua joka hetki. Ja tietenkään ei itse sitten ollut apuna muille. Aina oli esimerkiksi lapset ja koirat hoidossa muilla, saisko kyytiä, olen kipeänä voitko tuoda kaupasta jotain. Kerran oli koko perhe oksennustaudissa ja kysyi voisinko tulla hoitamaan koirat. En suostunut, olin tallinnassa reissussa. Hermostui aivan järkyttävästi siitä, että oli itse vatsataudissa ja joku toinen reissun päällä. Sanoi mulle muun muassa, että jos kuolee nyt vatsatautiinsa, toivottavasti poliisi lukee viestit ja saa selville, että minä edesautoin kuolemassa...
Ihmetteli kun kukaan ei tullut hänen kanssaan toimeen. Saattoi laittaa tulikiven katkuisia viestejä monta tuntia ja seuraavana päivänä käyttäytyä kuin ei mitään ja kysyä taas jotain palvelusta.
Lyhyesti siis pikkuasioista aivan ylimitoitettua reagointia, hyväksikäyttöä ja kateellisuutta.
Ihmiset jotka oman elämänsä tylsyyttä tai joidenkin mtongelmien vuoksi kehittelevät jatkuvia draamoja ja tulkitsevat muiden tekemisiä, ilmeitä, eleitä ja somepäivityksiä oman mielensä mukaisesti kehitellessään uusia draamoja.
Tunnen näitä ihan älyttömän monia ikäluokissa 40-60.
Ailahteleva. Ei ikinä tiedä mistä tuulee.
Epäluotettava ihminen on vaikea tapaus, oli se sitten millä elämänalueella vain. Myös ihmiset jotka lupaavat vaikka mitä ja sitten eivät kuiteskaan. Toinen varautuu, menee hakemaan jne, ja yhtäkkiä vaan ei sittenskään jne..
Raamatussa on lause: kauneinta ihmisessä on hänen laupeutensa. Tuo on puhutellut usein. Kun laupeutta ajattelee, se ei oikein ole nykypäivänä arvossaan, mutta sillä tasoitetaan monia kulmia, niin itsessä kuin muitten toilailuissa. Kaikkihan me ollaan omalla laillamme hiukan kummia ja outoja.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen voi varmaan olla aivan toisenlainen lähipiirilleen kuin ulkopuolisille.
Tämähän se ois.
Ite ainakin olen erittäin tarkka ketä päästän lähelleni ja työpaikalla oon muutenkin usein aika väsynyt, turhautunut ja jopa nuivasti tyly, koska ei muutenkaan niin jaksa kiinnostaa toiset ihmiset ja se, pitävätkö he minusta vaiko eivät.
Toisaalta en sitten työtehtävissä ole mitenkään hankala tms kenkkuile vaikka väsyttäisikin, niin se riittää mielestäni.
Eli 95 % ihmisistä oon varmaan jokseekin "hankala" ihminen, mutta vapaa ajalla ihan eri tyyppi, koska saanhan olla rakastamieni ihmisten kanssa + tehdä mitä haluan.
Onhan noita hankalia tyyppejä varmasti monenlaisia. Osa pahempia, osa sellaisia, joiden kanssa voi elää. Omaa kokemusta on ihmisestä, jolla on monia todella hankalia piirteitä. Mikään ei yksistään ole sellainen tai niin vahva, että tekisi ihmisestä hankalan, mutta kokonaisuus sitten onkin välillä todella tuskastuttava. Valitettavasti tuo ihminen on avioliiton kautta sukua, niin ei sitä ihan eroonkaan pääse.
1. Erittäin itsekeskeinen eli kaikki pyörii hänen ja hänen perheensä tarpeiden ympärillä ihan äärimmäisyyksiin asti. Ei siis osaa yhtään huomioida, että muillakin ihmisillä on omaa elämää ja muille ihmisille se heidän oma elämänsä on tärkeämpi kuin tämän naisen ja hänen perheensä elämä. Olettaa siis, että jos esim. ollaan yhdessä lomalla, kaikki sopeuttavat menemisensä ja tekemisensä hänen tahtonsa mukaan ja loukkaantuu, jos joku haluaisi tehdä jotain itseään kiinnostavaa, kun hän on juuri laskenut sen varaan, että kyseinen ihminen vahtii hänen lapsiaan - toki etukäteen kysymättä
2. Ei koskaan kerro asioita suoraan, mutta olettaa kaikkien kuitenkin tietävän ja on kovin loukkantuntut, jos muut eivät ole osanneet arvata, päätellä ja lukea hänen ajatuksiaan. Viimeksi nakkeli niskojaan, kun emme tienneet, että hän on aloittamassa työt tällä viikolla - no emme tienneet, kun ei ollut kertonut. Edellisen kerran olisi halunnut, että jäämme sytymäpäiville pitempään, jotta vahtisimme lapsia, mutta ei toki tätä sanonut - olipahan vain jälkikäteen loukkantunut, kun emme tajunneet, että meidän olisi pitänyt jäädä.
3. Yrittää esittää äärimmäisen joustavaa eli on perinteinen "mene sinä vaan", "ihan miten sinä haluat" tyyppi, mutta kuitenkin sitten kiukuttelee takanapäin ja osoittaa mieltään, jos toinen menee, eikä olekaan tajunnut, että olisi pitänyt olla menemättä
4. Arvottaa kaiken rahassa. Kavereillekin kehunut päässeensä hyviin naimisiin ja avoimesti haaveillut kotiäidin urasta, että voisi vain maalata ja tehdä käsitöitä. Kaikki kääntyy aina rahaan ja valittaa, miten sitä on liian vähän (uuden mekonkin tarttisin, mutta eihän mulla ole rahaa) tai miten kamalaa on, kun ei omista mitään (kaikki omaisuus siis käytännössä miehen, mutta hän käyttää niitä kuin omistaisi ne - mitä nyt marttyyrinä aina sopivastta välissä muistaa ottaa ääni väristen esiin, kuinka minähän en omista mitään, joten ei minulla ole mitään sanavaltaa).
5. Tulkitsee toisten sanomisia tahallisesti väärin ja vääristelee niitä muille ihmisille saadakseen näiltä sympatiaa ja mustamaalatakseen vastapuolen.
6. Ja osaa ah niin lahjakkaasti heittäytyä kärsiväksi marttyyriksi, joka aina uhrautuu muiden puolesta.
Vierailija kirjoitti:
En kestäisi ihmistä, joka analysoi lakkaamatta toisten ilmeitä että tarkoittiko vai eikö tarkoittanut.
"Kyllä se tarkoitti" ja siihen päälle omasta mielikuvituksesta otettu tulkinta. Joka on ihan jotain muuta kuin mitä henkilö oli tarkoittanut. Tai ehkä hän ei tarkoittanut sillä mitään. Naiset vain antoivat merkityksen jollekin asialle omassa päässään. Ja sanovat että sitä se halusi sanoa muttei sanonut. Mutta sitä aietta ei oikeasti tapahtunut henkilön päässä.
Omat ystäväni eivät ole tällaisia. Kiitos heistä.
Kuvailit juuri kälyni ja åitini. Etenkin keskinäisessä kommunikaatiossaan. Tosin molemmilla on tuota vikaa ihan luonnostaan ja muidenkin kanssa. Hieman tuskastuttavaa siinä välikädessä yirttää tuomaroida, että ei se noin sanonut, eikä varmasti tuota tarkoittanut, kun tarkoitti ihan sitä mitä sanoikin. Tuo on valitettavan yleinen piirre naisissa, vaikka ei onneksi kuitenkaan kaikilla. Välillä sitä kuuntelee ihan huuli pyöreänä, että miten tuonkin asian voi tuolla tavalla tulkita. Jotenkin tuntuu, että ihan tarkoituksella haetaan sitä riitaa ja eripuraa, kun jos toinen ei sano pahasti, niin pitää väkisin kääntää asia niin, että pahasti se sen kuitenkin tarkoitti.
Kaikessa kilpaileva ihminen.
Itse en halua kilpailla millään materiaaleilla, lomien pituudella, helpommalla arjella jne.
Mut joku kokee kaiken jonain ihme kilpailuna.
Onko teillä lähipiirissä ihminen jonka kanssa tulee tunne, et olet kilpailussa vaikka et itse halua et myöskään ole?
Pihi ihminen on raskassoutuinen puolisona.
Pihi pihtaa kaikkea: rahan kuluttamista (ihan kaikki ostaminen on tuhlaamista, vaikkapa maidon), kokemuksia, elämyksiä ja tietenkin seksiä. Pihi ei uskalla maistella uusia ruokia eikä muutenkaan kokeilla uusia asioita, onhan siinä riski että satsaus (raha/aika) menee hukkaan.
Pihin kanssa eläminen on kuin kivirekeä vetäisi.
Kokemusta on.
Minä , adhd,kaikkeen kyllästyn ja sanomiset on välillä hieman enempi kuin ajattelemattomia.
Itse en jaksa marttyyreja. Toisaalta taas minut koetaan varmaan hankalaksi, kun olen periksiantamaton ja tuon ongelmat esille, sekä haluaisin läpikäydä ne ratkaisukeskeisesti. En jaksa voivottelua ilman että jotain yritetään tehdä asioiden eteen. Eli valittajat ovat raskaita.
Vierailija kirjoitti:
Olen 50 v, enkä tunne ketään draamakuningatarta, joista tässä ketjussa puhutaan.
Ja kuulin kerran erään viisikymppisen miehen pahoittelvan parikymppisille pojille ”sääli, että joudutte kestämään nuoria naisia, ne on niin ***** vaikeita. Vasta nelikymppisenä nainen rauhoittuu”.
Yleensä sanotaan, että luonteenpiirteet vahvistuvat vanhetessaan, mutta tässä asia taitaa olla toisinpäin?
Kun me oltiin nuoria se oli erilaista. Ei ollut nettiä, ei vaan ollut sitä tietoa.
Ei kukaan kehottanut jättämään sitä sikaa joka oli oikeasti narsisti mutta sitä ei vaan silloin tiennyt.
Ajat on nyt toisenlaiset.
Nykynuorten ei tarvi enää kantaa vanhempien ja isovanhempien sotatraumoja tai muuta pimeää mitä ennen oli.
Epärehellinen, arvaamaton, jauhaa kakkaa muista, puhuu taukoamatta, ei jousta, peruu tapaamiset, itsekeskeinen, huono kuuntelija, kateellinen, passiivinen, ei tee aloitteita tapaamisiin, siipeilee, pihi, ahne. Tässä näin aluksi.
Palvelumagneetti eli on mielin kielin sillon ku saa palveluksia tai yrittää niitä itselleen.
Alku menee aina saman kaavan mukaan ja lopussa tietty alkaa säälin kerjääminen ellei muuten epäsuora pyyntö mene läpi.
Hänellä ei ole minkäänlaisia rajoja vaan toisen pitää ne hänelle rakentaa.
Lisäksi puheessa vilahtelee piikittelyä, että sillä lailla saisi alistetun tuntemaan itsensä huonoksi ja näin saisi pidettyä toisen hänen vallassaan.
Vierailija kirjoitti:
Palvelumagneetti eli on mielin kielin sillon ku saa palveluksia tai yrittää niitä itselleen.
Alku menee aina saman kaavan mukaan ja lopussa tietty alkaa säälin kerjääminen ellei muuten epäsuora pyyntö mene läpi.
Hänellä ei ole minkäänlaisia rajoja vaan toisen pitää ne hänelle rakentaa.
Lisäksi puheessa vilahtelee piikittelyä, että sillä lailla saisi alistetun tuntemaan itsensä huonoksi ja näin saisi pidettyä toisen hänen vallassaan.
Onks häl jotai narsistisii piirteit?
miehenpuolikass kirjoitti:
Epävakaa pers. häiriöinen. Kokemusta on. Yleensä ovat negatiivisia ja vihaavat asioita ja/tai ihmisiä. Tunteet ovat voimakkaita ja ailahtelevat ilman ulkoista syytä.
Minä olen juuri tällainen. Kumppanillani on kestämistä kanssani. Sääliksi käy häntä.
Yksi tuntemani vaikea ihminen on itsekeskeinen perfektionisti, joka vaatii täydellisyyttä myös muilta. Arvottaa ihmisiä mm. koulutuksen perusteella, ei siedä virheitä muilta ihmisiltä, näyttää avoimesti, jos ei pidä jostakusta, arvostelee tätä avoimesti, halveksii mielipiteitä, pyörittelee silmiään ja nauraa, jos toinen itkee. Lyttää ne, jotka eivät nuoleskele häntä.
Toinen vaikea persoona on suorastaan ilkeä. Hän huutaa toiselle, kun tämä on heikoimmillaan, ajattelee koko ajan rahaa ja itseään, ei tee virheitä, ja jos tekee, ei myönnä, vaan kaataa vastuun muille, ei osaa antaa eikä myöskään ottaa palautetta vastaan, ei kunnioita toisten ajankäyttöä, käyttää valtaa väärin, kiinnittää huomionsa epäoleelliseen ja vähättelee oleellisia asioita.
Mitäköhän tässäkin ketjussa on oikein kirjoitettu, kun niin moni viesti on jo poistettu? Nytkin edellisviesti on 104/98.
Ihminen, joka jyrää tahtonsa läpi keinolla millä hyvänsä ja joutuu riitoihin monen ihmisen kanssa. Semmonen räjähtelevä/ja tai laskelmoiva tyyppi.
Toinen hankala ihmistyyppi on joustamaton persoona.
Ihminen, jonka mielestä kaikki on tyhmää, muut ihmiset ovat tyhmiä ja sanovat ja tekevät tyhmiä asioita. Hän pyörittelee silmiään muiden sanomisille, katselee kynsiään ja hymähtelee nyrpeästi muiden puhuessa. Hän kommentoi toisen puheita välillä suorastaan julmasti. Hän loukkaantuu herkästi ja on pahantuulinen.
En uskalla sanoa mitään tämän ihmisen seurassa. Minusta tulee änkyttävä, hidas ja kömpelö.