Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on ihminen jolla on vaikea luonne? Ihmissuhteissa hankala siis.

Vierailija
27.02.2017 |

Onko kokemusta tällaisesta?

Kommentit (221)

Vierailija
101/221 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän tässäkin ketjussa on oikein kirjoitettu, kun niin moni viesti on jo poistettu? Nytkin edellisviesti on 104/98.

Minunkin viestini on jääny johonkin seulaan. Mikähän takia, ei siinä ollut mitään kirosanoja tms

Vierailija
102/221 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neitsyet ja skorpparit horoskoopiltaan

Neitsyt itsekäs,täydellinen manipuloija.

Skorppari kiero ja pahasuustaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/221 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla hankala?

Eiköhän se ole varsin yksilöllistä. Joiden ihmisten kanssa tulee helposti toimeen alusta alkaen ja joidenkin kanssa ne sukset tuntuvat menevän aina ristiin riippumatta siitä miten kauan jonkun on tuntenut. Esimerkiksi semmoinen ihmistyyppi, joka puhelee pehmoisia eli maanantaina väittää yhtä ja keskiviikkona toista eikä hän tajuaa että eivät ne samat palturipuheet mene monta kertaa läpi.

Vierailija
104/221 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pihi ihminen on raskassoutuinen puolisona.

Pihi pihtaa kaikkea: rahan kuluttamista (ihan kaikki ostaminen on tuhlaamista, vaikkapa maidon), kokemuksia, elämyksiä ja tietenkin seksiä. Pihi ei uskalla maistella uusia ruokia eikä muutenkaan kokeilla uusia asioita, onhan siinä riski että satsaus (raha/aika) menee hukkaan.

Pihin kanssa eläminen on kuin kivirekeä vetäisi.

Kokemusta on.

Minäkin olen törmännyt joihinkin todella nuukiin ihmisiin. Esimerkiksi yksi kaveri on niin tarkka rahan kanssa, että on helpompi mennä jonnekin omalla polkupyörällä tai taksilla kuin pyytää häneltä edes satunnaisesti autokyytiä samaan suuntaan jonne hän olisi itsekin menossa. En ole onneksi millään tavalla riippuvainen hänen autokyydeistään, mutta muutenkin hänellä tuntuvat pyörivän eurot mielessä kaiken toiminnan suhteen.

Vierailija
105/221 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, jonka on oikeasti PAKKO nähdä tiettynä päivänä tiettyyn aikaan. En tarkoita sitä tilannetta, jos on joku ongelma mihin tarvitsee ystävän tukea. Mutta esim. perut sovitun tapaamisen ja saat pitkän vuodatuksen: "MInulla ei ole nyt koko päivänä mitään tekemistä, kun peruit näin viime tingassa. Etkö oikeasti voi edes vähäksi aikaa nähdä? Entä jos tulen ihan piipahtamaan vaan luonasi joskus klo 20? Eikö sovi, miksei sovi?" No koska mulla on oksennustauti tai ylitöitä tai joku muu hyvä syy. Voi tulla sellainen tunne, ettei kaveri oikein edes usko ja kuvittelee, että keksit tekosyitä. Minusta aikuisen ihmisen pitäisi pystyä olemaan yksi ilta yksin. Kun kaveri alkoi seurustella, hänestä ei kuulunutkaan vähään aikaan mitään, kun oli seuraa joka ilta. Tunsin että olin hänelle vain ajanvietettä, kun oma elämä oli tylsää.

Vierailija
106/221 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen, jonka on oikeasti PAKKO nähdä tiettynä päivänä tiettyyn aikaan. En tarkoita sitä tilannetta, jos on joku ongelma mihin tarvitsee ystävän tukea. Mutta esim. perut sovitun tapaamisen ja saat pitkän vuodatuksen: "MInulla ei ole nyt koko päivänä mitään tekemistä, kun peruit näin viime tingassa. Etkö oikeasti voi edes vähäksi aikaa nähdä? Entä jos tulen ihan piipahtamaan vaan luonasi joskus klo 20? Eikö sovi, miksei sovi?" No koska mulla on oksennustauti tai ylitöitä tai joku muu hyvä syy. Voi tulla sellainen tunne, ettei kaveri oikein edes usko ja kuvittelee, että keksit tekosyitä. Minusta aikuisen ihmisen pitäisi pystyä olemaan yksi ilta yksin. Kun kaveri alkoi seurustella, hänestä ei kuulunutkaan vähään aikaan mitään, kun oli seuraa joka ilta. Tunsin että olin hänelle vain ajanvietettä, kun oma elämä oli tylsää.

Toinen variaatio: työtön kaveri lähettää viestejä kesken työpäivän, että lähtisinkö hänen kanssaan lenkille 15:30. Aika harva ihminen kyttää Facebook-viestejä työaikana. SItten kaveri on loukkaantunut, kun et ole vastannut mitään. Lopulta hän soittaa puhelimeen, että ehditkö nähdä kello 15:30. Sanot että et pysty, kun olet töissä 16:00 asti ja sen jälkeen menossa kauppaan ja on kotitöitäkin. Kaveri loukkaantuu verisesti, etkö ollenkaan välitä hänestä, hän joutuu olemaan nyt yksin koko illan. Sama toistuu jatkuvasti, eikä kaveri tunnu oppivan että suurin osa ihmisistä on töissä klo 8-16. Varmasti löytyisi muita työttömiä, joiden kanssa voisi tehdä jotain kivaa, jos menisi vaikka vertaisryhmätoimintaan mukaan.

Vierailija
107/221 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuulet, että tietty ihminen on lähtenyt ns. ovet paukkuen työpaikoista, ihmissuhteet ovat päättyneet nopeasti ja ns. ilman selkeää syytä ja että henkilö riitaantuu helposti niin tuttujen kuin tuntemattomien kanssa, kannattaa paeta nopeasti. Tällainen ihminen on todella The Hankala Persoona.

Vierailija
108/221 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dominoiva, kovin määräilevä.

Vierailija
109/221 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä yhtään tiedän ihmisiä niin kaikki ei sovi kaikkiin ympäristöihin hyvin. Tiedän henkilön joka on impulsiivinen, energinen ja ns. todella Rempseä luonne. Hänellä on laaja ystäväpiiri ja on tykätty. Kaikki ihmiset ympärillä koostuvat samantyylistä ihmisistä. Itse en kovia kauaa viihdy henkilön seurassa joten en väkisin tunge seuraan. Kukaan ei tietääkseni pakota ketään viettämän aikaa keneenkään kanssa.

Vierailija
110/221 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on ihan turha jauhaa hänestä täällä tai muualla hänen persoonallisista piirteistään. Ei ne muutu. Voin valita seurani.

Vierailija
111/221 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kestän aika hyvin erilaisia ihmisiä, saa olla draama queen, negatiivinen, tylsä tai passiivis-aggressiivinen. En halua olla missään tekemisissä epäluotettavien, epärehellisten ja ilkeiden ihmisten kanssa. Niitäkin riittää yllättävän paljon.

Vierailija
112/221 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miehenpuolikass kirjoitti:

Epävakaa pers. häiriöinen. Kokemusta on. Yleensä ovat negatiivisia ja vihaavat asioita ja/tai ihmisiä. Tunteet ovat voimakkaita ja ailahtelevat ilman ulkoista syytä.

Samoin kokemusta tällaisesta henkilöstä. En halua leimata kaikkia epävakaita mutta itselläni jäi pysyvä arpi tästä ihmissuhteesta.

Voi ei, surullista kuulla.

Itselläni on todettu epävakaan piirteitä ja koen olevani aika hankala ihminen. Tahallisesti en halua ketään loukata tai olla ilkeä, mutta tiedostan että sorrun helposti negatiiviseen ajatteluun ja suhtaudun asioihin pelokkaasti tai kielteisesti. Tunteiden ailahtelevuus on myös yksi hankala ominaisuus ja tämä itsellekin ehkä kaikista raskainta. Sanoisin myös että heikko itsetunto tekee ihmisestä hankalan.

Vierailija
113/221 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kuulet, että tietty ihminen on lähtenyt ns. ovet paukkuen työpaikoista, ihmissuhteet ovat päättyneet nopeasti ja ns. ilman selkeää syytä ja että henkilö riitaantuu helposti niin tuttujen kuin tuntemattomien kanssa, kannattaa paeta nopeasti. Tällainen ihminen on todella The Hankala Persoona.

Ei välttämättä. Vaatii myös aikamoista rohkeutta puolustaa itseään ja lähteä ovet paukkuen työpaikasta. Kyllä niitä hiirulaisia riittää, jotka marmattavat pomon selän takana, mutta eivät muuta elämäänsä. Ja joskus on pakko riidellä tuttujen kanssa, jos muuten ei saa sanomaansa perille. Jos esim tuttu on velkaa, eikä suostu maksamaan tai tuttu tekee jatkuvasti ohareita tapaamisten kanssa, ei siitä muu maailma saa välttämättä tietää, mikä on välirikkoon ollut syynä, jos henkilö, joka on lopettanut kaveruussuhteen ei sitä kerro. Luuletko että väärin tehneet ihmiset kuuluttavat maailmalla, että kaveri jätti kun en maksanut velkoja. Haluan vain sanoa, että kaikki ei ole sitä miltä näyttää.

Vierailija
114/221 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuu jatkuvasti päälle, kysyy muttei kuuntele, on töykeä, neuvoo ja päällepäsmäröi kaikkeen liittyen jne... Joustamaton, itsekeskeinen.

Vierailija
115/221 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä. Vaatii myös aikamoista rohkeutta puolustaa itseään ja lähteä ovet paukkuen työpaikasta. Kyllä niitä hiirulaisia riittää, jotka marmattavat pomon selän takana, mutta eivät muuta elämäänsä. Ja joskus on pakko riidellä tuttujen kanssa, jos muuten ei saa sanomaansa perille. Jos esim tuttu on velkaa, eikä suostu maksamaan tai tuttu tekee jatkuvasti ohareita tapaamisten kanssa, ei siitä muu maailma saa välttämättä tietää, mikä on välirikkoon ollut syynä, jos henkilö, joka on lopettanut kaveruussuhteen ei sitä kerro. Luuletko että väärin tehneet ihmiset kuuluttavat maailmalla, että kaveri jätti kun en maksanut velkoja. Haluan vain sanoa, että kaikki ei ole sitä miltä näyttää.

Niin, jäin miettimään tuota samaa. Olen lähtenyt eräästä työpaikasta ilman varmuutta seuraavasta, mutta esimies oli kiusannut minua lähes vuoden, kunnes kuppi meni nurin viimeisestä tempauksestaan. Toinen työpaikka oli huonostivoiva ja meitä irtisanoutuneita oli kolme saman viikon aikana samalta osastolta. Muut jäivät sinne marmattamaan varmaan hamaan tappiin. 

Sellaista olen miettinyt myös, että vaikka olen tietyllä lailla vahva ja pärjäävä ja monessa liemessä keitetty niin parisuhteessa haluaisin voida olla myös heikko ja saada turvaa ja tukea. Olen juuri irtautumassa suhteesta välttelevästi kiintyneen kanssa. Pitkään = vuosia meni mainiosti ja oli molemminpuolinen tunne, että ollaan löydetty jotain ihmeellistä ja juuri omanlaista. Sitten jossain vaiheessa hän alkoi tehdä irtiottoja, jotka heikensivät minua ja uskoa suhteeseemme. Ja tuli elämän iso vastoinkäyminen, missä olisin tarvinnut hänen tukeaan enkä saanut sitä. Hän olisi täysin tyytyväinen kanssani, kunhan minä olen itsenäinen ja pärjäävä, mutta jos minä joudun olemaan itsenäinen ja pärjäävä, minkä tarpeen parisuhde minulle täyttää? Ei mitään?

Vierailija
116/221 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, jäin miettimään tuota samaa. Olen lähtenyt eräästä työpaikasta ilman varmuutta seuraavasta, mutta esimies oli kiusannut minua lähes vuoden, kunnes kuppi meni nurin viimeisestä tempauksestaan. Toinen työpaikka oli huonostivoiva ja meitä irtisanoutuneita oli kolme saman viikon aikana samalta osastolta. Muut jäivät sinne marmattamaan varmaan hamaan tappiin. 

Sellaista olen miettinyt myös, että vaikka olen tietyllä lailla vahva ja pärjäävä ja monessa liemessä keitetty niin parisuhteessa haluaisin voida olla myös heikko ja saada turvaa ja tukea. Olen juuri irtautumassa suhteesta välttelevästi kiintyneen kanssa. Pitkään = vuosia meni mainiosti ja oli molemminpuolinen tunne, että ollaan löydetty jotain ihmeellistä ja juuri omanlaista. Sitten jossain vaiheessa hän alkoi tehdä irtiottoja, jotka heikensivät minua ja uskoa suhteeseemme. Ja tuli elämän iso vastoinkäyminen, missä olisin tarvinnut hänen tukeaan enkä saanut sitä. Hän olisi täysin tyytyväinen kanssani, kunhan minä olen itsenäinen ja pärjäävä, mutta jos minä joudun olemaan itsenäinen ja pärjäävä, minkä tarpeen parisuhde minulle täyttää? Ei mitään?

Minä lähdin työpaikasta, jossa yksi henkilö kiusasi useampaa ihmistä, minuakin. Olen kuitenkin huomannut, että jos kerron rehellisesti syyn, niin ihmiset pitävät minua heikkona tai jotenkin syypäänä omaan kiusaamiseeni. En siis kerro tutuille, miksi lähdin. Silloin se saattaa näyttää siltä, että lähdin ovet paukkuen, koska koko työpaikka oli aivan kiehumispisteessä ja juorut sinkoilivat sinne tänne. Olen myös joutunut jättämään taakseni useita ystävyyssuhteita, kun rajojen asettaminen ei ole onnistunut. Olen siis vähän sellainen nössö-kiltti, jota muut käyttävät joko henkisenä kaatopaikkana tai maksattavat elämisensä minulla. Olen sitten vain lopettanut ystävyyssuhteen. Ulkopuolisen silmin voi siis näyttää, että minä olen hankala persoona, vaikka tosiasiassa juoksen sellaisia karkuun.

Vierailija
117/221 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ervi

Vierailija
118/221 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin juuri, itselläni myös kokemusta näistä lopettamisista ja eroista mutta olen katsonut ja kuunnellut vittuilua melko pitkään, se ei siis ole tapahtunut lyhyellä varoitusajalla vaan pitkän ajan kuluessa.

Vierailija
119/221 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jotka kritisoivat muiden elämiä ja suhteita, joista eivät kuitenkaan todellisuudessa tiedä mitään. Yleensä ottaen ihmiset, jotka kuvittelevat tietävänsä toisen elämän kokonaisuudessaan. Että jos jostain ei ole puhuttu niin sitä ei ole silloin tapahtunut. Eivät käsitä ettei kaikesta puhuta ja siltikin asioita tapahtuu.

Vierailija
120/221 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paljon erilaisia ystäviä, on kilttejä miellyttäjiä ja keskivertoa itsekkäämpiä. Tulen aika hyvin toimeen monenlaisten ihmisten kanssa, jos vain kemiat natsaa ja ystävyydestä löytyy molemminpuolinen kunnioitus.

Minun mielestäni "vaikea" ihminen on rajaton ihminen. Sellainen ihminen, joka ei kerta kaikkiaan ymmärrä missä menee hänen rajansa ja roolinsa toisiin ihmisiin nähden. Tällaisia en ota lähipiiriin lainkaan. Tällaisia ihmisiä ovat esimerkiksi ne, jotka eivät hyväksy kielteistä vastausta, vaan jäävät tivaamaan selityksiä ja syitä miksi jokin ei onnistu. Tai ne, jotka ahdistelevat kohtuuttomasti puhelimitse ja pitävät toista ihmistä velvoitettuna vastaamaan aina kun mahdollista. Eli odotetaan toiselta sellaista, mitä aikuinen ihminen oikeastaan voi odottaa vain puolisolta ja (alaikäiseltä) lapseltaan.

Joskus on myös niin, että joku haukkuu vaikeaksi ihmistä joka pitää hyvin rajojaan yllä. Eli sellaista pidetään vaikeana, joka ei suostukaan kaikkeen tai ole kokoajan saatavilla. Tällöin ongelma on oikeasti itsessään. Odotukset toista ihmistä kohtaan ovat liialliset ja omaan asemaan nähden epärealistiset. Yllättävän monet odottavat ystäviltä ja sukulaisilta sellaista yhteyden- ja välinpitoa, mikä on normaalia vain todella läheisessä suhteessa, kuten puolisoilla.

Monetkin tässä ketjussa esitetyt ongelmat liittyvät nimenomaan rajojen ymmärtämiseen. Toiset ymmärtävät nämä luonnostaan ja jotkut eivät. Syynä on varmaan jotkin lapsuuden kokemukset, kenties joku viisaampi keksii mikä aiheuttaa tällaista totaalista sosiaalista ymmärtämättömyyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi