Millainen on ihminen jolla on vaikea luonne? Ihmissuhteissa hankala siis.
Kommentit (221)
Vierailija kirjoitti:
Ihminen, joka kyseenalaistaa toisen esittämän näkemyksen, vaikka itse ei tunne asiaa kunnolla, on todella ärsyttävä.
Täysin samaa mieltä. Ja lisäisin itse vielä sen, että tällainen muiden kyseenalaistaja yleensä perustaa oman näkemyksensä asioista lähinnä mutu-asteelle ja jos hänelle esittää esim. jotain sellaisia tutkimustuloksia, jotka eivät vastaa henkilön omaa mutu-asteelle perustuvaa mielipidettä, hän pitää niitä tutkimuksia "epäluotettavina".
Ja yleensä syy taas siihen, että tällainen hankala ihminen ei tunne asiaa kunnolla, on se että hän on niin laiska, ettei viitsi asioihin perehtyä, vaan odottaa aina, että joku muu tuo kaiken faktan valmiina hänen nenänsä eteen. Ja silloinkin hän saattaa heittäytyä tahallaan tyhmäksi, ja ruveta väittämään, ettei ymmärrä koko asiasta mitään, erityisesti juuri silloin, kun se fakta ei vastaakaan sitä hänen omaa mutu-mielipidettään.
T: nro 21
Ihmiset, jotka ovat syntyneet kultalusikka suussa, mutta eivät tajua sitä ja kuvittelevat kaiken olevan omaa ansiotaan ja ahkeruuttaan. Näiltä ei yleensä heru empatiaa toisessa asemassa oleville ihmisille, vaan he kehottavat vain ottamaan itseään niskasta tms paskaa.
Hassua muuten, että kaikki tällaiset, jotka tunnen, ovat opiskelemassa lääkiksessä...
Olen varmaan itse hankala luonne. Kiivastun työssä esimiehelleni jatkuvasti ja joudun sitten ylemmän päällikön puhutteluihin. Viesti on se, että epikseen työpaikalla ei saa puuttua ja että kaikki on hyvin, kun vain päätetään, että näin on. Mieheni kanssa tulen toimeen aika sopuisasti, joskin tiedän että hän pelkää ajoittaisia raivonpuuskiani. Lapseni mielestä olen välillä pelottava. Saan raivarit väsyneenä ja kadun usein käyttäytymistäni jälkikäteen. Ajattelen, että pohjimmiltaan kyse on vallankäytöstä.
Onko epävakaa persoona sellainen joka huutaa, kun joku asia on vähänkin epämiellyttävä, siis huutaa ihan täysillä joka paikassa: bussissa, torilla, kaupassa, pankissa, leikkipuistossa. Tai sellainen, joka ensi kerran ihmiset nähtyään kehuu täysillä, että olipas todella mukava (vaikka olisi ollut ihan normaaliystävällinen) mutta pikku hiljaa alkaa etsimällä etsiä henkilöstä kaikkea, mitä voi haukkua ja suurennella mahdollisimman epämiellyttäväksi?
Ennakoimaton. Esim. ei voi koskaan tietää, pitääkö sovituista asioista kiinni vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Onko epävakaa persoona sellainen joka huutaa, kun joku asia on vähänkin epämiellyttävä, siis huutaa ihan täysillä joka paikassa: bussissa, torilla, kaupassa, pankissa, leikkipuistossa. Tai sellainen, joka ensi kerran ihmiset nähtyään kehuu täysillä, että olipas todella mukava (vaikka olisi ollut ihan normaaliystävällinen) mutta pikku hiljaa alkaa etsimällä etsiä henkilöstä kaikkea, mitä voi haukkua ja suurennella mahdollisimman epämiellyttäväksi?
No ei vaikuta kovin tasapainoiselta.
Läheisriippuvainen adhd-siskoni. Paahtaa siellä täällä, kaikki isoa ja suureellista, kaikki kesken yhtä aikaa. Yhtään poikkipuolista sanaa ei siedä, vaam sitten se energia suuntautuu vihakampanjaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mahdolliset vastoinkäymiset paisutetaan elämää suuremmaksi draamaksi. Jonkinlainen kriisi ihmissuhteissa ja/tai elämässä on aina menossa. Jokaista kofliktia vatvotaan loputtomiin ja vatvotut otetaan säännöllisesti vielä uuteen käsittelyyn ja jokainen sana ja ilme voidaan tulkita veriseksi loukkaukseksi.
Kokemusta on.
Entä jos se on totta? Varastellaan toisten tarpeelliset asiat ja tehdään tahallaan harmia?
Onko sen jälkeen enää draamaa? Onko pakolaisen hätä pelkkää draamaa? Isiksen uhrin hätä on draamaa?
Vaiko.. kuitenkin totta.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuulemma nopeaälyinen ja nokkela, mutta myös kriittinen ja ilkeä.
Murehdin saamiani loukkauksia aivan liian pitkään. Murehdin myös tekemiäni loukkauksia.
Edellytän mieheltä uskollisuutta ja haluan kauniin miehen. Yleensä kauniilla miehellä on puolisona toinen kaunis mies...
Edeltävät seikat ovat olleet ongelminani, joten elän yksin.
Täällä toinen samanlainen kuumakalle!
Vierailija kirjoitti:
Ennakoimaton. Esim. ei voi koskaan tietää, pitääkö sovituista asioista kiinni vai ei.
Kyllä mä pidän sovituista ajoista kiinni, jos katson ne sen arvoisiksi.
Sinkkumies
Ovatko kaikki sinkkumiehet tuollaisia?
Kyllä miehen sanaan pitää luottaa! Muuten ei ole mies eikä mikään.
Sellainen, joka selittää vaan omia asioita, puhuu paljon ja ei anna toisen puhua, tai ei ainakaan kuuntele. Liian suorapuheinen, en halua tietää kaikkea. Helposti loukkaantuva, ottaa itseensä pienimmätkin asiat, eikä käsitä syytä siihen, miksi häntä kenties arvostellaan, ei näe omia vikojaan. On hyökkäävä ja aggressiivinen jos joku on eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
2 ja 3 sanoivat hyvin.
Lisäksi:
Kaikki palaute otetaan uhkana. Hyvää palautetta ei osata ottaa ja lieväkin huono, rakentava palaute saa henkilön taisteluasemiin.
Vain hänen näkökantansa on oikea ja muiden mielipiteitä ei oteta huomioon, vaikka niissä olisi jotain uutta josta oppia, tai kehittävää. Saman tasoisilta ihmisiltä ei ainakaan oteta mielipiteitä huomioon, pelkästään itseä korkeampia henkilöitä kuunnellaan.
Ärsyynnytään koko ajan siitä kuinka 'muut ovat vaikeita', vaikka itse tekee siitä elämästään vaikeaa joustamattomuudellaan.Ikinä ei tiedä millä päällä henkilä on.
Toisille ylitsevuotana ihana, toisille erittäin hankala.
Tämä kuullostaa niin tutulta!! Samoin 2 ja 3 vastaukset. Onko tämä tosiaan sitä epävakaata persoonallisuushäiriötä? Epäilin henkilöä narsistiksi, koska myös manipuloi ja käytti hyväkseen muita ja haukkui selän takana kaikkia, löytyy myös nämä kaikki muut mainitsemanne piirteet! Erittäin hankala, vaikka välillä osasi olla ihanakin, meni välit poikki kun ei kestänyt mun asiallista palautetta eikä enää halunnut keskustella asiasta...
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen on sellainen joka on ollut aina kaikista muka mustavalkoinen ja yksinkertainen ja tyhmä mutta veteleekin äärimmäisen kovaa analyysikukyä vaativistä yliopisto- opinnoista koko jan täysiä? Siinä kun ei oikein mustavalkoisuudella pärjää. Lisäksi kuullut koko elämän olevansa tyhmä mutta veti äo testeissä yli 150.
Mitä opimme tästä? Ettei mustavakoiset ja tyhmät itse tajua yhtään niitä todella ei mustavakoisia ja lahjakkaita ihmisiä vaan syyttävät heitä omasta näköalattomuudestaan. Karmeintahan on jos tällaiset ihmiset vielä ovat valta asemassa niin kaikki lahjakkaat leimataan ja savustetaan ulos.
Nähty on.
Älykkyys ei ole millään tavalla kytköksissä siihen, onko vaike ja mustavalkoinen. Tai oikeastaan voi olla, siinä mielessä että useimmiten huippunerot ovat sosiaalisilta taidoiltaan heikkoja, jopa jonkin sortin autisteja.
Ite oon kokenu hankalan luonteen, tempperamenttinen, tarkka, mm liian rehellinen. Tarkka luonne ei kuitenkaan oo täysillä ilkee tai raskas ihan varsinaisesti suoranaisesti (riippuu tietysti yksilöstä?), tempperamenttinen on yleensä rankka, ilkee ja brutaali. Liian rehellinen on ärsyttävä, loukkaava ja mm ilkeekin. Ite oon kokenu painajaismaisen yksilön, se on yks hankalimmista, mieltä häiritsevä ja vaivaava, päivät menee useimmiten pipariks semmosen takia (en suosittele elämään semmosen kans).
Jokainen kokee asiat yksilöllisesti.
Minä en kestäisi valehtelijaa.
Kai siiihe nyt aina kaaksi vähintään tarvitaaan että aletaaan painimaan.
Ihminen, joka kyseenalaistaa toisen esittämän näkemyksen, vaikka itse ei tunne asiaa kunnolla, on todella ärsyttävä.