Kuinka pitkä on työmatkasi? Olisitko valmis matkustamaan 70km suuntaansa, jos työtehtävä mielenkiintoinen?
Kuinka pitkä työmatkasi on? Oletko tyytyväinen? Itsellä tällä hetkellä n. 10 km, mutta olen nyt saanut tarjouksen työstä, joka on todella mielenkiintoinen ja työantaja oikein hyvä, mutta työmatkaa tulisi suuntaansa 70km, eli tunti menee aikaa suuntaansa. Olen vaikean päätöksen edessä; jatkaako nykyisessä työssä vai ottaa vastaan työ, joka on kyllä paljon mielenkiintoisempaa, kuin nykyinen työ. Olen perheellinen; puoliso ja tytöt 10- ja 6 v.
Kommentit (37)
3 km ja pyörällä tai kävellen.Joskus autolla jos tarvinnut sinä päivänä töissä.En jaksaisi pidempää työmatkaa.Arvostan vapaa-aikaani niin paljon.Harrastukset vie iltaisin niin paljon aikaa.
Oon ajanut paljon pidempiäkin matkoja töihin, mutta en kyllä viittä päivää viikossa ihan 70 kilometriä halauaisi ajaa, ellei ihan koko matka olisi moottoritietä. Toki jos itse asuisi rautatieaseman vieressä ja työmaakin oli rautatieaseman välittömässä läheisyydessä, niin sitten junalla voisin kyllä.
Oma työmatkani on tällä hetkellä vajaat 40 kilometriä ja lähes koko matka moottoritietä (kotipäässä 2km moottoritielle ja työpäässä 1km). Aikaa kuluu kesällä 20 minuuttia ja talvella 23 minuuttia ja se on mielestäni sopiva aika työmatkaan itse ajaen.
Ajoin ennen päivittäin 65km pelkästään opiskelujen takia, ilman palkkaa, ei matkakorvauksia jne. Eli jos hyvä työ ja saisi vielä palkkaa ja kilometrikorvaukset, niin ei mitään ongelmaa.
Pk-seutu, etäisyys kodin ja työn välillä 16 km = työmatka 1 tunti. Julkisilla kuljen toisin sanoen. Voisi ja saisi olla lyhyempikin matka, mutta toisaalta noi päivän pari tuntia on rauhallisinta ja hiljaisinta "omaa aikaa".
MInun työmatkani on 1-2 kertaa viikossa 90 km suuntaansa (osin junalla, osin omalla autolla), 1-2 kertaa 40 km omalla autolla ja 1-2 kertaa /vko pidän etäpäivän. Tällaista jaksaa todella hyvin verrattuna siihen, että aikoinaan menin joka päivä eri työpisteeseen ja saatoin ajaa jopa 300 km/päivä.
Normi matka. Jos pystyy tekemään esimerkiksi yhden päivän etänä, niin ehdottomasti kannattaa ottaa. Ajomatka on myös hyvä irtautuminen töistä, joten kotiin päästyä voi heposti heittää vapaalle.
Mulla työmatka omalla autolla 10min, julkisilla menee 25min ovelta ovelle.
En todellakaan vaihtais tuollaiseen työmatkaan. Opiskelin toisella paikkakunnalla ja ajoin päivittäin 60km suuntaansa. Ei mitään herkkua talvikelillä tai syyssateilla.
Olen tehnyt pidempääkin matkaa eikä ollut ongelma, mutta kriittistä oli, että pystyin kulkemaan junalla ja tekemään edes vähän töistä junassa. Toinen tärkeä tekijä oli, että miehellä oli joustava työ, joten hän pystyi hoitamaan lasten kuskaukset, lääkärikäynnit yms. Lapsiperheessä olennaisinta on siis mielestäni mitä toinen puoliso tekee.
Vierailija kirjoitti:
Pk-seutu, etäisyys kodin ja työn välillä 16 km = työmatka 1 tunti. Julkisilla kuljen toisin sanoen. Voisi ja saisi olla lyhyempikin matka, mutta toisaalta noi päivän pari tuntia on rauhallisinta ja hiljaisinta "omaa aikaa".
Hyi hitto mitä aikoja te kulutatte siellä Helsingissä työmatkoihin tuollaisilla mitättömillä pätkillä. Onko tossa vaihtoja ja odottelua, sekä kävelyä, vai miten ihmeessä julkisella kuluu noin kauan aikaa? Ilmeisesti linjapiilillä ruuhkissa seisoskelua on tuossa myös.
Itse kun köröttelen moottoritietä koko matkan, niin tollaseen 16 kilsaan mulla kuluu alle 10 minuuttia.
Tuollaista työmatkaa olen kulkenut viimeiset 15 vuotta. Kuljen omalla autolla. En koe työmatkaa rasitteena. Joskus huonolla kelillä ottaa ajaminen päähän.
Olin itse vastaavassa tilanteessa neljä vuotta sitten. Päätin ottaa työn vastaan, koska tiesin ettei toista tilaisuutta tule.
Työn vastaanottaminen ei ole kaduttanut. Päin vastoin. Mutta matkaan olen lopen uupunut. Ei paljon naurata lähteä paukkupakkasilla tai viistossa lumipyryssä ajelemaan 70 km pimeydessä mutkittelevaa tietä. Lisäksi matkakulut ovat jäätävät, sillä auton pitää olla hyvä.
Omaa aikaa ei ole kuin viikonloppuisin. Päivät menee ihan töihin, matkoihin ja kotihommiin.
Sanoisin, et jos olet valmis ajattelemaan muuttoa lähemmäs, niin ehdottomasti ota työ. Meillä esimerkiksi mies kulkee yhtäpitkää matkaa eikä häntä se rasita. Minä taas olen niin loppu että ihan vakavasti jo harkitsen muuttoa. Ainoa mikä jarruttaa on toisen lapsen vastahakoisuus muuttoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi hitto mitä aikoja te kulutatte siellä Helsingissä työmatkoihin tuollaisilla mitättömillä pätkillä. Onko tossa vaihtoja ja odottelua, sekä kävelyä, vai miten ihmeessä julkisella kuluu noin kauan aikaa? Ilmeisesti linjapiilillä ruuhkissa seisoskelua on tuossa myös.
Itse kun köröttelen moottoritietä koko matkan, niin tollaseen 16 kilsaan mulla kuluu alle 10 minuuttia.
Mun työmatka on 25km ja ruuhkassa se kestää n. 40min. Tuosta 10 min menee motarilla (n. 20km), loput puoli tuntia kaupungissa jossa matkaa 5km.
Jos kulkisin tuon matkan bussilla, ovelta ovelle yhdellä bussin vaihdolla aikaa menisi 1,5-2h suuntaansa.
Näin Turussa, käyn kaupungin ulkopuolella töissä.
Mulla on sen 70km, talvella kun on pimeää on ankeaa ajaa ja väsy meinaa tulla. Teen vielä fyysisesti raskasta työtä.
Nykyinen työmatka 20 km pk-seudulla, julkisilla puolisen tuntia ovelta ovelle eli ei paha. Harkitsisin; pitäisi olla helppo matka julkisilla, koska ei ole ajokorttia eikä autoa.
Työmatka 20km. Kesäkelillä ajan sen 20 minuutissa. En ihan hevillä lähtisi 75km päähän töihin, palkan pitäisi ainakin nousta vastineeksi oman ajan menetyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riihimäki-Helsinki väli junalla n. 45-50 minuuttia junasta riippuen. Mutta eihän kukaan VOI MILLÄÄN KÄYDÄ SIELÄ BÖNDELTÄ TÖISSÄ, EIHÄN? Kun se on niin paljon jalompaa olla stadilainen ja käyttää Helsingin sisäisessä liikenteessä se aika. KU MÄ OON FUCKIN STADISTA... JEEE..👊🏻
Alle 6 km yhteen suuntaan. En ottaisi vastaan 70 km päässä olevaa työtä, koska on niin paljon harrastuksia, joten vapaa-aika kärsisi. Pääsen nykyisin Helsingin keskustaan noin 30 minuuttia 15 km matkan.
Mutta jos asuisin 70 km päässä Helsingin keskustassa, paikassa jossa ei olisi mitään, niin siinä tapauksessa ottaisin työn vastaan keskustasta ja jäisin harrastuksiin joka ilta siellä.