Pakotin mieheni pysymään ammattiliitossa
ja nyt heillä on yt:t. Tuskin koskee häntä, mutta oon ilonen että pakotin pysymään liitossa. Joskus ei kannata muutamaa penniä säästää. Kai tekin kuulutte liittoon? Näinä "vaikeina aikoina"
Ihmiset on niin tyhmiä ettei ne tajuu että 1/3 liittomaksusta saa verovähennyksinä takaisin. Lisäksi usein sisältyy tapaturma JA matkavakuutus
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Ammattiliitot ovat Suomen syöpä.
Terveisin työnantaja, joka ei halua noudattaa mitään lakeja tai sääntöjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja nyt heillä on yt:t. Tuskin koskee häntä, mutta oon ilonen että pakotin pysymään liitossa. Joskus ei kannata muutamaa penniä säästää. Kai tekin kuulutte liittoon? Näinä "vaikeina aikoina"
Ihmiset on niin tyhmiä ettei ne tajuu että 1/3 liittomaksusta saa verovähennyksinä takaisin. Lisäksi usein sisältyy tapaturma JA matkavakuutus
Ei nuo YT:t mikään katastrofi ole. Isommissa firmoissa on käytännössä koko ajan YT:t päällä.
Ei tuokaan takaa, etteikö ihmisiä irtisanottaisi laittomasti tai tehtäisi jotain pienempää laitonta. Olen itsekin saanut työnantajan pimittämiä palkkoja liiton avulla itselleni. Lisäksi ansiosidonnaisella ja peruspäivärahalla on eroa.
Ansiosidonnaiseen ei tarvitse liiton jäsenyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nuo YT:t mikään katastrofi ole. Isommissa firmoissa on käytännössä koko ajan YT:t päällä.
Ei tuokaan takaa, etteikö ihmisiä irtisanottaisi laittomasti tai tehtäisi jotain pienempää laitonta. Olen itsekin saanut työnantajan pimittämiä palkkoja liiton avulla itselleni. Lisäksi ansiosidonnaisella ja peruspäivärahalla on eroa.
Ja työnantajan laittomuuksien vuoksi oikeuteen haastamiseenkaan ei tarvitse liittoa.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa yllä tulikin mainittua kaikki, ilman ammattiliitoja ei työläsillä
olisi mitään oikeuksia, luullaan että kaikki on tullut itsestään.
lakkoilemalla aikasemmat sukupolvet ovat nuo edut saavuttaneet.
Siispä kunnia aiemmille sukupolville. Siitä huolimatta ei kiinnosta rahoittaa ay-mafian kovapalkkaisia johtajia tai vasemmistopuolueita.
Liiton jääriä irtisanottiin meilläkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja työnantajan laittomuuksien vuoksi oikeuteen haastamiseenkaan ei tarvitse liittoa.
Kuinka monen tiedät tehneen sen? Liiton kautta oikeudenkäynnit sujuvat helpommin eikä itselle tule maksuja, jos häviää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaiseen ei tarvitse liiton jäsenyyttä.
Kummasti vaan kassan jäsenet tai kokonaan liittoihin kuulumattomat kyselee luottamusmiehiltä neuvoja, kun firmassa alkaa yt:t tai tulee jotain muuta erimielisyyttä työnantajan kanssa.
Kuten joku jo sanoi,niin aiemmat sukupolvet ovat taistelleet tärkeitä asioita. Vuosikymmeniin ammattiliitoilla ei ole ollut mitään tekoa. Miksi maksaa jäsenmaksua nyt siitä ilosta, että 60- luvulla saatiin jotain aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Kuten joku jo sanoi,niin aiemmat sukupolvet ovat taistelleet tärkeitä asioita. Vuosikymmeniin ammattiliitoilla ei ole ollut mitään tekoa. Miksi maksaa jäsenmaksua nyt siitä ilosta, että 60- luvulla saatiin jotain aikaiseksi.
Äkkiäkös sitä palataan 40-luvun malliin, jos ammattiliitoilta puuttuvat jäsenet. Työnantajat ovat itse järjestäytyneitä ja heillä on lakimiehet omasta takaa, joten yksittäinen työntekijä ei ole koskaan tasavertaisessa asemassa sopiessaan palkasta ja työehdoista.
Tässä on kyse vähän kuin rokotesuojasta. Mitä usemapi lapsi jätetään rokottamatta, koska eihän sitä tuhkarokkoa tai poliota ole ollut vuosikymmeniin, niin sitä useampi lapsi sairastuu.
AP tässä hei. Tiedän juu että loimaan huijauskassa aka ytk takaa ansarin, MUTTA se ero mitä liittomaksussa ja ytk:ssa on, on se 200-300e / vuodessa. TÄhän liiton juttuun kuuluu matkavakuutus, jonka saa ytk:honkin mutta on siinä ekstraa. Kaiken lisäksi 1/3 saa verotuksessa anteeksi liiton maksuista, saa toki ytk:n maksustakin mutta mitäpä semmonen vähennys hyödyttää jos vähennys pieni.
Okei, jos teillä on niin tiukkaa 100 e säästäkääpä sitten. Omapa on asianne. Kuulun itsekin liittoon, enkä ole asiaa katunut. Hyvän lehden saan ainakin. (kuulutaan ukon kanssa eri liittoihin kylläkin) ;)