Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiesittekö, että läheisriippuvaiset narsistin uhrit ovat myös narsisteja?

Vierailija
24.02.2017 |

He ovat piilonarsisteja. Ihan yhtä lailla kuin narsisteilla, myös narsistin uhreilla on joku vika. Läheisriippuvaiset saattavat vaikuttaa empaattisilta, mutta todellisuudessa ovat itsekin itsekkäitä omassa tekemisessään: mielistelemällä narsistia läheisriippuvainen saa itse pönkitystä omille tarpeilleen.

Miksi narsistin uhri ei jätä narsistia? Siksi, että hän tarvitsee narsistia. Hän tuntee olevansa kokonainen "vahvan" narsistin kanssa

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on lähteenä eräs kirja, jonka luin äsken.

Ap

Vain yksi kirja? Joku kevyellä kädellä myyvästi kirjoitettu teos ihan selkeästi koska sen verran pahasti olet kujalla tästä asiasta. Jos ja kun ei ole asiasta omakohtaista kokemusta ole ystävällisesti kirjoittamatta puutaheinää.

Terkuin kymmeniä kirjoja ja tutkimuksia aiheesta lukenut

Voisitko suositella jotain teoksia? Mielelään Ruotsin tai Englannin kielellä. Taituu paremmin minulta :)

T: opiskelija lääkiksessä

Vierailija
42/48 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nannanaananaanaa vouvou.

Sä oot sellainen

Kaikki tietää sen

Sä oot köyhinkin

Heikkolahjaisin!

Namnanaananaaa voivou

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa kerran kun kohdattiin

Minä ihastuin silmiis sinisiin

Ja me yhdessä jäätiin jälkkäriin sun kaa

Ap

Vierailija
44/48 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ihan noin mustavalkoista ole. Narsisti ei pitkään jaksa teeskennellä normaalia kun alkaa jo tekemään temppujaan. Kellot alkavat soida jo aika nopeastikin ja moni kyllä jättää narsistin temppuilemaan ja näissä tapauksissa narsisti etsiikin nopeasti uuden uhrin.

Se mikä saa siihen narsistin verkkoon jäämään on se että uhrilla ei vain ole voimia lähteä vaikka ei narsistista riippuvainen olisikaan.

Vierailija
45/48 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyökkipsykolointi alkaa olemaan aika uskomattomissa sfääreissä jo.

Narsistin läheisriippuvainen uhri ei todellakaan tajua toisen olevan narsisti, saatikka itse olevansa läheisriippuvainen.

Nämä asiat voivat paljastua vasta kauan sen jälkeen, kun suhde on päättynyt ja alkaa analysoimaan myös itseään.

Suhteessa on niin tottunut unohtamaan omat tarpeensa, koska voi olla, että näin on lapsuudenkodissakin tehty. Voi siis olla, että uhri ei edes tajua, että hän on vinksahtaneessa suhteessa, koska mallia normaalista ei ole. Saatikka että osaisi jotenkin tietoisesti ajatella, että olenpa tässä nyt läheiariippuvainen ja narsisti, kun elän toista varten.

Sitä on niin tottunut siihen, että elää ns. unohtaen itsensä. Harvemmin siinä on kyllä egon pönkityksestä kyse, vaan siitä ettei osata elää omien tarpeiden mukaan.

Vierailija
46/48 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos unohtaa omat tarpeensa, jotain on pielessä. Ei se ole tyhmä joka myy vaan tyhmä on se joka maksaa.

Ap

Vierailija
47/48 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos unohtaa omat tarpeensa, jotain on pielessä. Ei se ole tyhmä joka myy vaan tyhmä on se joka maksaa.

Ap

Luitko tämänkin kirjasta?

Vierailija
48/48 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulussa kerran kun kohdattiin

Minä ihastuin silmiis sinisiin

Ja me yhdessä jäätiin jälkkäriin sun kaa

Ap

Tuntuuko sinusta siltä, että et saa tarpeeksi huomiota? Onko sinulla ystäviä tai kumppania edes? Sanoiko joku sinua narsistiksi?