Tiesittekö, että läheisriippuvaiset narsistin uhrit ovat myös narsisteja?
He ovat piilonarsisteja. Ihan yhtä lailla kuin narsisteilla, myös narsistin uhreilla on joku vika. Läheisriippuvaiset saattavat vaikuttaa empaattisilta, mutta todellisuudessa ovat itsekin itsekkäitä omassa tekemisessään: mielistelemällä narsistia läheisriippuvainen saa itse pönkitystä omille tarpeilleen.
Miksi narsistin uhri ei jätä narsistia? Siksi, että hän tarvitsee narsistia. Hän tuntee olevansa kokonainen "vahvan" narsistin kanssa
Kommentit (48)
Suosittelen terapiaa. Ota selviämistä läheisriippuvuutesi johtuu. Millainen oli lapsuuden kotisi
Hei mä olen lukenut tuon kirjan myös! Joten ap puhuu ihan totta. Itse asiassa tästä oli myös artikkeli eräässä lehdessä joskus pari vuotta sitten. Ja epäilijöille voisin heittää vastakysymyksen: voitteko itse jotenkin todistaa, ettei pidä paikkaansa?
Vierailija kirjoitti:
Hei mä olen lukenut tuon kirjan myös! Joten ap puhuu ihan totta. Itse asiassa tästä oli myös artikkeli eräässä lehdessä joskus pari vuotta sitten. Ja epäilijöille voisin heittää vastakysymyksen: voitteko itse jotenkin todistaa, ettei pidä paikkaansa?
Hahahahaaa! Nokkelaa. Mennäänkö naimisiin?
Ap
Kai tiesit, että kaikissa ihmisissä on läheisriippuvuutta?
Kai tiesit myös sen, että uhrin syyllistäminen ja vian etsiminen uhrista väärinkäyttäjän sijaan on vain eräänlainen defenssisi, jolloin voit kuvitella, että psykopaattiset henkilöt eivät iskisi juuri sinuun - terveeseen ihmiseen?
Kai tiesit, että narsismi on liukuma-asteikko, jolle jokainen ihminen sijoittuu?
Kuten sanoin, narsismi on yleistymässä. Huomioitavaa on myös se, että jossakin kohtaa elämää läheisriippuvaisista uhreista voi tulla julkinarsisteja. Kun ne päästävät tukahdutetut tunteet pinnalle ja näyttävät todellisen itsekkyytensä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sinun nokkelaan vastakysymykseen vastakysymys: kai tiedät, että väitteen esittäjällä on todistustaakka? Kai tiedät, että on hyvä tapa nimetä käyttämänsä lähteet, niin kaikki voivat halutessaan muodostaa asiasta oman mielipiteensä? Miksi et siis laittaisi kirjan nimeä tähän?
me ollaan nyt av-palstalla, ei väitöstilaisuudessa motherfucker
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lähteenä eräs kirja, jonka luin äsken.
Ap
Vain yksi kirja? Joku kevyellä kädellä myyvästi kirjoitettu teos ihan selkeästi koska sen verran pahasti olet kujalla tästä asiasta. Jos ja kun ei ole asiasta omakohtaista kokemusta ole ystävällisesti kirjoittamatta puutaheinää.
Terkuin kymmeniä kirjoja ja tutkimuksia aiheesta lukenut
En Mä ole syyllistämässä uhria. Kerroin vain tosiasian. Jokaisella ihmisellä on oikeus kehittyä ja lähteä huonoista suhteista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kirja?
Ai niin, se onkin mun tekemä kirja, jonka omakustansin. Otti niin vietävästi päähän, kun minä muka olen narsisti.
Ei, vaan olen täysin viaton ja vastapuoli on läheisriippuvainen narsisti ja minusta on tekemällä tehty narsissi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vain yksi kirja? Joku kevyellä kädellä myyvästi kirjoitettu teos ihan selkeästi koska sen verran pahasti olet kujalla tästä asiasta. Jos ja kun ei ole asiasta omakohtaista kokemusta ole ystävällisesti kirjoittamatta puutaheinää.
Ooh, kymmeniä kirjoja. Todista se! Todista, että olet lukenut ne! Muuten en usko. Sinulla on todistustaakka. Se on av-palstan sääntö ihmisille, joista haisee ylimielisyys ja itsekehu. Tai muuten... muuten pieraisen naamaasi ällötyspaukun!
Ap
Eikö se ole näin, että suhteeseen mennään hyvässä uskossa ja sitten suhde elää kaarensa loppuun, pidemmän tai lyhyemmän. Minusta se on sattumanvaraista, kuka narsistin kanssa suhteessa on.
Valehtelevan narsistin jutut ainakin uppoavat suurimpaan osaan ihmisista, vaikka tietäisivät hänen tehneen monia ikäviä asioita aiemmin. Silti uskotaan pahat puheet toisesta ihmisestä.
Minulla on myös tuo kirja. En jaksa minäkään lähteä sitä kaapista etsimään. Sori. Toisaaalta voin sanoa, että omasta mielestäni siinä on vedetty mutkia suoraksi ja tehty kirjoittajalle parhaiten sopivia mutupäätelmiä. On siinä varmasti perääkin, mutta kovasti on kyökkipsykologian makua tässä kirjassakin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole mitään velvotteita kertoa sulle kirjan nimiä. Mä en ota näitä av-palstan keskusteluja niin vakavasti, että jaksaisin heittää mitään lähteitä sulle. Uskoo ken tahtoo. Siitähän kaikessa pohjimmiltaan on kysymys
Ap
Miksi jaksat kertoa kirjasta ellet aio kertoa sen nimeä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ooh, kymmeniä kirjoja. Todista se! Todista, että olet lukenut ne! Muuten en usko. Sinulla on todistustaakka. Se on av-palstan sääntö ihmisille, joista haisee ylimielisyys ja itsekehu. Tai muuten... muuten pieraisen naamaasi ällötyspaukun!
Ap
Äitihullun anaalivaihe jatkuu.
Aloitus pitää paikkaansa siinä mielessä että äitihullulla on persoonallisuushäiriö
Narsistisia piirteitä. Epävakaa pääosin
Vaiva ei ole yleistymässä muissa ihmisissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Sultahan tulee psykologista profiilia ihan kaikille. Kyökkipsykologista. Aivan alkeellista paskaa, siis ihan naurettavaa, en jaksa edes alapeukuttaa.
Kehtaat vielä kiukutella kun muut ottivat sinut hetken vakavasti ja sinä itsekään et "kirjasi" kanssa.
Voin laittaa sulle erään keittokirjan tulemaan niin ei tarvi piereä. Laita vaan osoite perään.
Ainiin! En lukenutkaan sitä kirjaa äsken sohvallani. Tarkemmin mietittynä se taisi ollakin edellisessä elämässäni kun törmäsin aiheeseen. Olin silloin lehmä laitumella. Kaverini sonni oli ärsyttävä narsku. Menin lehmien terapiaan ja siellä opin kaiken tämän minkä olen tänään teille opettanut. Uskotteko te uudelleen syntymiseen?
Ap
Hmm.. olisin kyllä oikeasti kiinnostunut kuulemaan lisää. Tiedän että minulla on ongelmana läheisriippuvaisuus. Ja myös tiedän että puolisollani on narsistisia piirteitä. Sitä en tiedä miten pääsen eroon läheisriipuvaisuudesta tai puolisoni narsismistaan. Mistä saisin apua?