Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi täällä on tärkeintä saada toinen lytättyä niin alas kun voi?

Vierailija
23.02.2017 |

En tajua. Miten aikuiset (?) ihmiset jaksaa ilkeillä ja pilkata. Saako se tuntemaan itsensä paremmaksi? Tuleeko siitä itse hyvälle tuulelle?

Sitten ihmetellään kun lapset kiusaa kouluissa ja päiväkodeissa, ei mikään ihme jos heitä kasvattamassa ovat tämän palstan kirjoittajien kaltaiset ihmiset.

Kait sitä kannattaa sitten kokeilla. Katsotaan mitä hyötyä saan siitä, että alan oikein inhottavaksi. Jos joku sanoo että mies jätti, niin sanon, että miksi olet niin ruma etkä anna persettäkään tarpeeksi. Jos joku sanoo, että lapsi ei tottele, niin sanon, että mitäs olet niin epäkelpo kasvattaja, tollaselta pitäis ottaa lapset pois ja heti. Jos joku sanoo että sai keskenmenon niin sanon, että noin ne vammaiset karsiutuu heti alkuunsa. Jos joku sanoo, että siskollani on syöpä, niin sanon, että niin se karma koettelee.

Jos kolahti niin voitte nyt alapeukuttaa.

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu mä olen ihmetellyt kanssa, koska joskus kymmenen vuotta sitten täältä sai myötätuntoa, nyt olen saannut paskat niskaan siitäkin hyvästä että järjestän itselleni tuntemattoman ihmisen hautajaiset ja kehtaan ääneen ihmetellä miksi omat omaiset ei halua vainajaa muistaa... no aion jatkaa täällä avautumisiani koska aina on kuitenkin yksi tai kaksi järjen ääntä paikalla! kaikesta ei tarvitse olla samaa mieltä mutta kaikkea ei tarvitse haukkua

Vierailija
42/84 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttjä 3500 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä3500 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen joskus todella loukkaantunut kommenteista joita olen saanut. En tiedä miten olenkaan niistä niin ottanut itseeni. Sellaisista missä oikein ivaamalla haukutaan ja monesti vielä vääristellään ja lisäillään omia totuuksia sekaan. Voin myöntää jopa itkeneeni. Mutta sehän kai näiden kommenttien tarkoitus on. Jos jollain on paha olo ja siitä avautuu, niin se pitää saada vielä pahemmaksi.

Mä vihaan kans tätä ^ . Siis mitä joku saa siitä, että valehtelee ja vääristelee toiselle tämän omia asioita? Luulisi nyt vääristelijän itsensäkin tietävän, että puhuu pelkkää paskaa. Mitä hän sillä oikeasti luulee voittavansa? Joo, ehkä hetkellisen pahan olon sille, kelle niitä sanoo, mutta entä hänen oma kuvansa minun silmissäni, kun minä tiedän, että se, mitä hän sanoi on täyttä paskaa ja tiedän, että hän itsekin tietää sen?

Ei voi kuin ihmetellä, että jos sellainen henkilö haluaa tapella täällä, niin eikö osaa tapella rehdisti?

ei täällä ole ketään, joka pystyisi sinusta kirjoittamaan edes puoliksi niin pahoja asioita, mitä olet itse kirjoittanut itsestäsi ja perheestä tai suhteestasi muihin.

Ne on niin oksettavia. Ja kirjoitat paljon.

Sinusta tiedetään ihan liikaa.

Oma valintasi.

Vääristely on pahempaa, kuin olla jostain jotain mieltä, vaikka se olisikin ruma ajatus.se on kuitenkin sen henkilön itsensä oma kokemus. Vääristely ei ole kenenkään kokemus, se on vahingoittamaan tarkoitettua valetta.

Toistaa lievemmässä muodossa sinun aiemmin tuottamia kauheuksia. Kukaan ei ole pystynyt kirjoittamaan sinusta edes puoliksi niin kammottavia asioita kuin sinä itse.

Eikä kukaan muu palstalainen kirjoita yhtä sairaita juttuja.

Ihan itse olet valinnut paljastaa itsestäsi kaiken.

Kuva ei ole kaunis. Eikä se siksi muutu.

On tehty sitäkin, että toistellaan minun kirjoittamaani, mutta en nyt puhu siitä, vaan siitä kun kirjoittaja vääristelee ja valehtelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua. Miten aikuiset (?) ihmiset jaksaa ilkeillä ja pilkata. Saako se tuntemaan itsensä paremmaksi? Tuleeko siitä itse hyvälle tuulelle?

Sitten ihmetellään kun lapset kiusaa kouluissa ja päiväkodeissa, ei mikään ihme jos heitä kasvattamassa ovat tämän palstan kirjoittajien kaltaiset ihmiset.

Kait sitä kannattaa sitten kokeilla. Katsotaan mitä hyötyä saan siitä, että alan oikein inhottavaksi. Jos joku sanoo että mies jätti, niin sanon, että miksi olet niin ruma etkä anna persettäkään tarpeeksi. Jos joku sanoo, että lapsi ei tottele, niin sanon, että mitäs olet niin epäkelpo kasvattaja, tollaselta pitäis ottaa lapset pois ja heti. Jos joku sanoo että sai keskenmenon niin sanon, että noin ne vammaiset karsiutuu heti alkuunsa. Jos joku sanoo, että siskollani on syöpä, niin sanon, että niin se karma koettelee.

Samaa mieltä. Ja tämä töykeys näkyy jo päiväkodeissa lapsissa. Puhuvat kavereille ja aikuisille noin. Missä on käytöstavat?

Mahtaisiko syynä olla vapaa kasvatus ja se, että pitää elää mielensäpahoittajien ehdoilla? Eli hyväksytään se, että lapset tekee mitä sattuu, saa haukkua ketä sattuu ja torutaan sitä, joka yrittää oikaista lasta? Rikospaikalla toistuu sama, eli jos menet ja estät tappajaa tappamasta, saa tappaja korvauksen siitä, että pahoitti mielensä ja hänen toimintansa keskeytettiin.

Vierailija
44/84 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono itsetunto ja se ettei osata keskustella rakentavasti. Arvojen puute. On huolestuttavaa että anonyymiys saa ihmiset käyttäytymään asiattomasti. Vastuu omasta käytöksestä ei katoa vaikka ei kirjoitakaan omalla nimellään.

Monet ovat hukassa itsensä kanssa ja voivat huonosti. Tätä pahaa oloaan he sitten purkavat muihin.

Arvojen puute? Musta tää on erittäin harhaanjohtava väitös, sillä harvemmin keneltäkään täysin arvot puuttuu, ne vain ovat erilaisia kuin jollakulla toisella. Jos erilaisuus ja omasta elämästä poikkeaminen ovat syy alkaa puhua arvojen puuttumisesta ja moraalin rappiosta, eivät käsitteet ole tällöin ehkä ihan hallussa?

Vierailija
45/84 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kukaan tulee varsinaisesti hyvälle tuulelle tulee ilkeistä kommenteista. Kyllä negatiivisuus yleensä lähtee negatiivisista tunteista - vihasta, surusta, kateudesta jne, ja sillä on taipumus ruokkia itseään, lisätä negatiivisuutta. Vaikka luultavasti aikuisena ihmisenä tiesitkin tämän ja halusit tahallasi vääristellä korostaaksesi sinänsä ihan asiallista pointtiasi. Tahallinen väärinymmärrys on kyllä valitettavasti aina huono keskustelutaktiikka, ja syö pohjaa parhaimmaltakin argumentilta.

Toisaalta ilkeyskin on suhteellista. Joskus täällä näkee sellaista hyssyttelymentaliteettia, ettei asioista saisi puhua leimaantumatta ilkeäksi. Pitäisi antaa ihmisten törttöillä ja sikailla miten huvittaa, aiheuttaa toisille jopa pysyviä vahinkoja, eikä näitä saisi edes anonyymisti netissä kommentoida ettei kenellekään vaan tulisi paha mieli.

Kuten esimerkiksi se susionnettomuusketju. Minä esitin siinä joitakin vanhempien vastuuta peräänkuuluttavia mielipiteitä. Toisaalta ketjussa oli äitejä, jotka tulivat puolustamaan, että kyllä meidänkin lapset tekee sitä ja tätä näin ja näin vähäisellä valvonnalla. Minun kommenttini ei ollut kohdistettu susiperheelle vaan nimenomaan näille äideille, joiden perheessä on se seuraava susille sormiaan syöttävä, auton alle jäävä, pihalampeen hukkuva, trampoliinilla niskansa taittava lapsi - se jonka traaginen onnettomuus olisi vielä estettävissä. Jos yhdenkin turhan huolettoman vanhemman päähän saadaan mahtumaan, että esim. yksivuotiaalla ei ole mitään asiaa trampoliinille eikä leikki-ikäistä voi jättää hetkeksikään valvomatta lähellä isoa tietä, ettei se ole vaan isin ja äidin oma asia vaan ihan oikeaa kaltoinkohtelua yhtä lailla kuin se että löisit lasta avokämmennellä, niin ehkä pari vuotta myöhemmin täällä on yksi sormeton/jalaton/halvaantunut/haudattu vähemmän.

Mutta joo, jos joku valitsee nähdä asian niin että kommenttini on huvin vuoksi ilkeilyä josta tulee minulle hyvä mieli, niin en toki sitä voi estää. Toivottavasti edes joku heräisi ajattelemaan asioita vähän syvemminkin. Vaikka myönnetään, kärkevä ja jopa aggressiivinen tapa esittää asia ei ehkä ole se toimivin tapa tuoda näkemyksensä esiin - pahimmassa tapauksessa vaikutus on päinvastainen kuin on aiottu.

Vierailija
46/84 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain artikkelissa sanottiin, että suomalainen sievistelemättömyys kuuluu sisuun.

Vierailija
47/84 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teidän pitäisi oppia puolustamaan itseänne. Muuten teidät lytätään myös oikeassa elämässä.

Itse olen tullut taas siihentulokseen, että kun keskustelu tulkitaan aivan väärällä tavalla on parasta jättää vaan kirjottamatta. Nämä räyhääjät ja " tappelun haluiset" vain innostuu jos rupeaa puolustamaan itseään. Vielä jos palsta on täynnä näitä henkilöitä niin siinä on ihan turha yrittää puolustaa itseään kun se menee niinsanotusti kuuroille korville.

Vierailija
48/84 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kukaan tulee varsinaisesti hyvälle tuulelle tulee ilkeistä kommenteista. Kyllä negatiivisuus yleensä lähtee negatiivisista tunteista - vihasta, surusta, kateudesta jne, ja sillä on taipumus ruokkia itseään, lisätä negatiivisuutta. Vaikka luultavasti aikuisena ihmisenä tiesitkin tämän ja halusit tahallasi vääristellä korostaaksesi sinänsä ihan asiallista pointtiasi. Tahallinen väärinymmärrys on kyllä valitettavasti aina huono keskustelutaktiikka, ja syö pohjaa parhaimmaltakin argumentilta.

Toisaalta ilkeyskin on suhteellista. Joskus täällä näkee sellaista hyssyttelymentaliteettia, ettei asioista saisi puhua leimaantumatta ilkeäksi. Pitäisi antaa ihmisten törttöillä ja sikailla miten huvittaa, aiheuttaa toisille jopa pysyviä vahinkoja, eikä näitä saisi edes anonyymisti netissä kommentoida ettei kenellekään vaan tulisi paha mieli.

Kuten esimerkiksi se susionnettomuusketju. Minä esitin siinä joitakin vanhempien vastuuta peräänkuuluttavia mielipiteitä. Toisaalta ketjussa oli äitejä, jotka tulivat puolustamaan, että kyllä meidänkin lapset tekee sitä ja tätä näin ja näin vähäisellä valvonnalla. Minun kommenttini ei ollut kohdistettu susiperheelle vaan nimenomaan näille äideille, joiden perheessä on se seuraava susille sormiaan syöttävä, auton alle jäävä, pihalampeen hukkuva, trampoliinilla niskansa taittava lapsi - se jonka traaginen onnettomuus olisi vielä estettävissä. Jos yhdenkin turhan huolettoman vanhemman päähän saadaan mahtumaan, että esim. yksivuotiaalla ei ole mitään asiaa trampoliinille eikä leikki-ikäistä voi jättää hetkeksikään valvomatta lähellä isoa tietä, ettei se ole vaan isin ja äidin oma asia vaan ihan oikeaa kaltoinkohtelua yhtä lailla kuin se että löisit lasta avokämmennellä, niin ehkä pari vuotta myöhemmin täällä on yksi sormeton/jalaton/halvaantunut/haudattu vähemmän.

Mutta joo, jos joku valitsee nähdä asian niin että kommenttini on huvin vuoksi ilkeilyä josta tulee minulle hyvä mieli, niin en toki sitä voi estää. Toivottavasti edes joku heräisi ajattelemaan asioita vähän syvemminkin. Vaikka myönnetään, kärkevä ja jopa aggressiivinen tapa esittää asia ei ehkä ole se toimivin tapa tuoda näkemyksensä esiin - pahimmassa tapauksessa vaikutus on päinvastainen kuin on aiottu.

Anonyymisti kommentoiminen on omallatavalla väärin sitä kohtaan kenestä kommentoidaan. Kommentoimisen kohde ei pysty puolustautua ja esittää omaa mielipidettä ja näkemystä asiasta. Ja monesti on palstan ilkeät kommentit sellaisia, että,niinkuin aloittaja laittoikin lytätään maanrakoon ja esitetään joku kommentti totuutena vaikka se olisikin kaukana faktasta. Joskus voi ajatella, Että onko se oma mielipide se fakta vai oman luulon tuote.

Tosin ilkeillä on se tarkoitus ja tavoite, että saadaan ihmiset uskomaan valheeseen ja saadaan mustamaalattua kohde. Vaikka totuus onkin sitten jo aivan toisenlainen.

Vierailija
49/84 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teidän pitäisi oppia puolustamaan itseänne. Muuten teidät lytätään myös oikeassa elämässä.

Itse olen tullut taas siihentulokseen, että kun keskustelu tulkitaan aivan väärällä tavalla on parasta jättää vaan kirjottamatta. Nämä räyhääjät ja " tappelun haluiset" vain innostuu jos rupeaa puolustamaan itseään. Vielä jos palsta on täynnä näitä henkilöitä niin siinä on ihan turha yrittää puolustaa itseään kun se menee niinsanotusti kuuroille korville.

Samaa mieltä. Räyhähenki ja omaan luuloon uskova räyhää, vaikka ei vastausta saa. Ihan sama vaikka seinälle puhuisi.

Vierailija
50/84 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytöstavat ovat aina olleet, siis suomalaisten enemmistölle, teeskentelyä. Niitä on toki harrastettu enemmän entisaikaan, mutta vain siksi koska ei uskallettu poiketa joukosta ja koska kristillinen käytös oli tärkeää julkisesti. Kohtelias keskustelutyyli, jonka ytimessä on länsimaissa Ranska ja Englanti, on historiassa sivuuttanut katajaisen Suomen kansan. Vain herrat ovat sitä harrastaneet ja vaatineet. Suomalaisen keskustelijan osuva symboli on Eija Vilppaan paljaan takapuolen näyttö uusimmassa Täällä Pohjantähden alla -filmatisoinnissa.

Vierailija
51/84 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin itsekkin samaistua tuohon täysin. Kun kirjoittaa jotain tuommoista niin aletaan syyttelemään tai hyssyttelemään. Vääntämään ja kääntämään juttua niin että olet syyllinen ja parhaillaan melkien kaikki palstalla on mukana siinä.

Vierailija
52/84 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta kyllä sillä mielensäpahottajalla enemmän päässä vikaa kun sillä haukkujalla. Kuka vittu ottaa jonku VAUVAPALSTAN NOIN TOSISSAAN, hei haloo siellä!! ;D ja vauvapalsta ei ole mikään päihde niin kun joku kommenteissa väitti :DDDDD

Vierailija
53/84 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta kyllä sillä mielensäpahottajalla enemmän päässä vikaa kun sillä haukkujalla. Kuka vittu ottaa jonku VAUVAPALSTAN NOIN TOSISSAAN, hei haloo siellä!! ;D ja vauvapalsta ei ole mikään päihde niin kun joku kommenteissa väitti :DDDDD

Tämä on aina se ilkeilijän viimeinen konsti, haukkua hulluksi, jos ei muuta keksi. Noin toimii myös narsisti. Jos ei muu tehoa niin tottakai se kohde on sitten hullu😂

Järjen köyhyyttä sanon minä.

Vierailija
54/84 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ykski mamma joka kiusasi koulussa 9 vuotta yht ihmist. No jos joku tälle mammalle vähä avautuu täällä nii heti ollaa itkemässä kuinka muut kiusaa. Voi luoja sentää. Siis oikeesti minkälainen ihminen pystyy tekee toisen ihmisen elämäst 9 vuoden helvetin ja heti jos joku vähä sanoo täällä nii heti ollaa nyyhkyttämässä että" voi ,voi kun se minua siellä netissä nyt kiusaa." Sä et vittu ees tunne koko tyyppiä joka siellä kirjoittelee mutta silti kehtaat yhdeksän vuotta tehdä toisen ihmisen elämäst helvettiä, haukkumalla,nolaamalla jne.... oikeasti, et netissä kasvotusten. Helvetin noloa käytöstä tältä kyseiseltä mammalta!

Vierailija
55/84 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä 3500 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttjä 3500 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä3500 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen joskus todella loukkaantunut kommenteista joita olen saanut. En tiedä miten olenkaan niistä niin ottanut itseeni. Sellaisista missä oikein ivaamalla haukutaan ja monesti vielä vääristellään ja lisäillään omia totuuksia sekaan. Voin myöntää jopa itkeneeni. Mutta sehän kai näiden kommenttien tarkoitus on. Jos jollain on paha olo ja siitä avautuu, niin se pitää saada vielä pahemmaksi.

Mä vihaan kans tätä ^ . Siis mitä joku saa siitä, että valehtelee ja vääristelee toiselle tämän omia asioita? Luulisi nyt vääristelijän itsensäkin tietävän, että puhuu pelkkää paskaa. Mitä hän sillä oikeasti luulee voittavansa? Joo, ehkä hetkellisen pahan olon sille, kelle niitä sanoo, mutta entä hänen oma kuvansa minun silmissäni, kun minä tiedän, että se, mitä hän sanoi on täyttä paskaa ja tiedän, että hän itsekin tietää sen?

Ei voi kuin ihmetellä, että jos sellainen henkilö haluaa tapella täällä, niin eikö osaa tapella rehdisti?

ei täällä ole ketään, joka pystyisi sinusta kirjoittamaan edes puoliksi niin pahoja asioita, mitä olet itse kirjoittanut itsestäsi ja perheestä tai suhteestasi muihin.

Ne on niin oksettavia. Ja kirjoitat paljon.

Sinusta tiedetään ihan liikaa.

Oma valintasi.

Vääristely on pahempaa, kuin olla jostain jotain mieltä, vaikka se olisikin ruma ajatus.se on kuitenkin sen henkilön itsensä oma kokemus. Vääristely ei ole kenenkään kokemus, se on vahingoittamaan tarkoitettua valetta.

Toistaa lievemmässä muodossa sinun aiemmin tuottamia kauheuksia. Kukaan ei ole pystynyt kirjoittamaan sinusta edes puoliksi niin kammottavia asioita kuin sinä itse.

Eikä kukaan muu palstalainen kirjoita yhtä sairaita juttuja.

Ihan itse olet valinnut paljastaa itsestäsi kaiken.

Kuva ei ole kaunis. Eikä se siksi muutu.

On tehty sitäkin, että toistellaan minun kirjoittamaani, mutta en nyt puhu siitä, vaan siitä kun kirjoittaja vääristelee ja valehtelee.

Esimerkiksi?

Vierailija
56/84 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

uvi uvi uvi. . .oikea korpikotka. . .kadehtii, juoruaa ,juonii , piikittelee ja samankaltaiset onnettomat ovat apuämminä. . . Jeeee

Vierailija
57/84 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiminnallinen riippuvuus on ihan yhtä paha kuin riippuvuus päihteestä.

Elämä pyörii sen ympärillä. Muuta ei ole kuin riippuvuus

Vierailija
58/84 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on ykski mamma joka kiusasi koulussa 9 vuotta yht ihmist. No jos joku tälle mammalle vähä avautuu täällä nii heti ollaa itkemässä kuinka muut kiusaa. Voi luoja sentää. Siis oikeesti minkälainen ihminen pystyy tekee toisen ihmisen elämäst 9 vuoden helvetin ja heti jos joku vähä sanoo täällä nii heti ollaa nyyhkyttämässä että" voi ,voi kun se minua siellä netissä nyt kiusaa." Sä et vittu ees tunne koko tyyppiä joka siellä kirjoittelee mutta silti kehtaat yhdeksän vuotta tehdä toisen ihmisen elämäst helvettiä, haukkumalla,nolaamalla jne.... oikeasti, et netissä kasvotusten. Helvetin noloa käytöstä tältä kyseiseltä mammalta!

Sit tämmöinen ihminen tulee vielä moraalisoimaan muita nettiin "kuinka ei kannata kiusata muita netissä! Kylläpäs sinä satutit minua!" Sori, mut salli mun nauraa minkälainen pelle oikeasti olet ;DDDD

JATKOA tuohon kirjoituksee....

Vierailija
59/84 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiminnallinen riippuvuus on ihan yhtä paha kuin riippuvuus päihteestä.

Elämä pyörii sen ympärillä. Muuta ei ole kuin riippuvuus

Mene sinä puhumaan tota paskaa roskiksille, se on ainoa joka sua ymmärtää. Tuo pelkkää paskaa mitä suustasi sönkötät.

Vierailija
60/84 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saanhan lyödä sua nyrkillä päähän jos teen sen leikillään? Ethän sinä nyt voi ottaa elämää niin vakavasti, että loukkaantuisit sellaisesta mikä on minulle hyvä vitsi. Jos taas en saa, voitko kertoa täsmälleen sen rajan, minkä jälkeen käytös ei ole ok?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme